Raskaaksi 2015

Mira, pääasia ettet stressais ihan hirveesti. Mitä mä teen kun mulle on tehty alkionsiirto, että mä toivottelen uuden perheenjäsenen lämpimästi tervetulleeksi. Usein.
Kevyt liikunta voi olla hyvästä ja ainakin se lisää hyvää mieltä. :)

Niin mäkin oon ollut joka kerta optimistinen, tänään vaan jäi paha mieli. Täytyy yrittää unohtaa se, hehe..

Mira, tsemppiä!! Ja elä murehi tollasista paska lääkäreistä :D Se on jokaisen oma päätös polttaako vai ei eikä siinä tartte kellää napista;) Se tuskin on se (ainoa?) syy siihen ettei oo heti tärpänny! Mutta vielä tekin sen beibin saatte! :) Annat mennä lekurin käytöksen ohi korvien tai sitte ihan vaihatte lääkäriä :) Mutta onnee<3

Ja kyllä, liikunta on terveellistä! :) Kuhan ei oo kamalaa repimistä ja mahotonta hyppimistä/syöksyä.. Itekki mietin uskaltaako sitä lentopallossa nyt käyäkkää! :O ei ainakaa mitää ultimaattisia pallonpelastus syöksyjä passaa tehä :D

Mira, en todellakaan halua vaikuttaa "paremmalle ihmiselle" tai töykeälle, varsinkaan kun en ite polta, mutta sinuna lopettaisin polttamisen. Jos kaikki muut keinot tuntuu olevan jo käytetty, niin miksi et kokeilis sitä? Se nimittäin vaikuttaa naisten hedelmällisyyteen oikeasti. Oon opiskellu tätäkin asiaa opparin takia, vaikka se koskeekin miesten tupakoinnin vaikutuksia hedelmällisyyteen. Laitan tähän linkin, jossa oli aika napakkaa juttua (vaikka oot varmaan ja toivottavasti asiaan jo perehtyny). Ihan kunnon tutkimuksiakin varmasti löytyy jos ettii. Anteeksi, sisäinen tuleva terveydenhuollon ammattilainen heräsi :wink Puolestaan miehen tupakointi vaikuttaa muun muassa siittiöiden laatuun paljonkin, mut myös muulla tavalla hedelmällisyyteen. Mutta kuten jo sanottu, jokaisen oma asia!

http://www.stumppi.fi/portal/stumpp..._raskaus/tupakointi_ja_raskauden_suunnittelu/

Muokattu viimeksi:
Mutta siis toivottavasti tärppi kävis pian Mira :) Ja liikunta on hyvä! Kyllä sitä kärsii varmasti reippaamminkin harrastaa, mutta semmonen liian rankka jatkuva rääkki alkaa sit toki vaikuttaa negatiivisesti, varsinkin jos ei huolehi riittävästä kaloreitten ja hivenaineiden saannista. Mut pakko vielä sen verta kannustaa lopettamaan, että mieti kuin paljon helpompi se raskausaika sitten aikanaan on! Ei tarvi sillon stressata lopettamisesta ja kärsiä vierotusoireita. :) Oon hyvä saarnaamaan, tiiän :grin

Heippa kaikille ihanaisille, nyt kun oon koneella jälleen, voisin rustailla vähän kuulumisia. Ja toi mikä osu sopivasti silmään, niin Sunlight, sähän olit muistaakseni ensin tammikuisissa myös, mutta sattuneista syistä lähditkin sit poies. Mutta, tosiaan erittäin suuret onnittelut sulle uudesta plussasta, tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan :Heartred:Heartred

Täällä porskutellaan rv 22+3, rakas potkii jo kovasti massussa. Tyttöä tosiaan nyt sitten odotellaan meidän perheeseen. :Heartpink:Heartpink Äippälomalle ois tarkotus mennä varhennettuna 7.11. kun ei tosiaan töitäkään oo tiedossa tämän nykysen sopimuksen päättymisen jälkeen.

Työt nyt ei muutenkaan kovasti tällä hetkellä nappais, kun päästiin just muuttamaan uuteen isoon kolmioon ja hommattiin tommonen chihuahuan narttu pentukin. :)

Mira pidän peukut ja varpaat pystyssä! :)

Tällainen välikysymys: vaihdoin uuteen puhelimeen ja sen jälkeen muutuin takas kyfiksi, koneelle kun meen niin on ihan normaalisti jopsu91 mut miksi se ei suostu sitä antaa tässä kun on sana käyttis? Tietääkö kukaan miten saisin sen tähän puhelimeen takas jopsuksi en taho olla kyfi :(

Tänne tuli tänään täti kylään :( vähän masentaa mutta uutta yritystä vaan. Nyt kaikkien muiden keinojen lisäksi ajattelin kokeilla tota greippimehua josko se toimis ;)

-Jopsu91- kp 1/25-28 yk 3

Lauruskaah, joo siellä käväsin sillon ja aktiivinen "oikea" yrittäminen alkoikin sitten heinäkuussa! :) Kiitos paljon<3

Ja Miralle sanon samaa että kannattaa myös yrittää sitä lopettamista vaikka se vaikeaa onkin, nimimerkillä juuri kovasti yritän lopettaa nyt kun plussankin sain :) Mutta ressiä en ota ku sain lopetettua hyvin esikoisen kohallakin, savuton raskaus oli viimeksi alun jälkeen! :)

Lauruska kiva kuulla sustakin! :) olenkin välillä miettinyt mitä mahtaa kuulua! Onnea tyttölupauksesta ja kaikkea hyvää loppuraskauteen :)

Kiitos sunLight ja Sallahaa myös vaikka vähän "saarnasitkin" :) Enkä halua sitä selitellä, en oo aiemmin edes ajatellut lopettavani vasta kun plussaan kun en halua stressiä. Luin tosiaan noita juttuja enkä uskonu asialla olevan merkitystä raskautumiseen..
Mutta siis kiitos kaikille! :)

Lauruskaah, ihanaa, onnea!! <3

Nega testattu, hätäilijänä Clearbluen digi niin jokohan tää alkaa olee taputeltu kierto. Jos kierto olis kuten tähän asti niin tänään pitäis alkaa menkat. Pillerit kuitenki lopetettu vasta niin saapa nähä millon alkaa, toivottavasti pian. Hirvee flunssa päällä ja tuntuu että räjähdän kun niin julmetusti turvottaa.

Mietinpä, kun on näitä raskauteen viittaavia oireita nyt joitain tässä ollu (menkkajomoja, turvotusta, finnejä, repäisykipujakin..) niin onko joku kuullut samaa, että pillereiden lopetus vois kans oireiluttaa? En suostu uskomaan, että oon vaa kuvitellu ja toiveaatellu kaiken :grin

Miuna pahoittelut negasta.. :( mulla on joka kerta yrittämisen jälkeen ollu noi oireet, hehe. Niin se vaan menee kun jotain toivoo tosissaan! Vaikka voihan olla että sun menkat ei alakaan :)

Täällä on nyt mielenkiintoinen tilanne. Menkkojen olis pitänyt alkaa eilen, mutta eipä näy eikä kuulu. En ole uskaltanut kuitenkaan testata. Mielummin otan vastaan menkat kuin testistä negan, joten vielä ajattelin odotella vähän aikaa.
Menkkaoireita oli maanantaina, joten olinkin aika varma, että ne alkaisi pian. Kaksi edellistä kiertoa on olleet tarkalleen 26 päivää. Nyt vähän jännittää...

kp 28/26, yk 3

Mira, kurjaa jos lääkärin kanssa ei käy kemiat yhteen, on tuo sen verran tärkeä toimenpide. Kai se on mahdollista ettei tavarat sovi yhteen, tosin eipä sitä parin-kolmen kerran jälkeen voi sanoa varmasti. Jos teillä ei ole lisää sen luovuttajan olkia ostettuna, voittehan te kokeilla jotain muuta tyyppiä. Tupakoinnista mulla ei ole kokemusta. Kyllä se tietääkseni voi oikeasti vaikuttaa, vaikka eihän se mikään ehkäisykeino ole. Monilla tärppää siitä huolimatta, joillakin vasta lopetuksen jälkeen. Mutta jos kuitenkin pitää lopettaa plussaan, voishan sitä samantien kokeilla aiemminkin, jos siitä olis apua? Tai vaikka vähentää? On ne inssit sen verran hinnoissa, että voi olla hyvä kokeilla edes mahdollista todennäköisyyden parannusta.
Ja komppaan muita että saa kyllä liikkua, ainakin samalla tavalla kuin siihen asti. Mitään tehorääkkiä en ehkä aloittaisi oviksen jälkeen jos sitä ei ole tehnyt normaalisti sitä ennen.

lauruskaah, voi että sä oot jo pitkällä, miten aika meneekin näin nopeasti? :)

Jopsu, pahoittelut tädistä. :sad001 Sun kännykkäsovellus, ootko siis kirjautunut siihen sisään? Mulla ei ole sovellusta niin en tiedä miten se toimii. Tai kysy ylläpidolta?

Huiskis, johan sulla on hyvät hermot! Mutta taitaa siellä olla plussa tulossa. :wink

On. Täällä ei ihmeempää, paitsi menkkojen alun jälkeistä masista. :sad001 Seurantaultran varasin ensi viikon keskiviikolle. Letroja popsin lauantaihin asti. Kp3/28

Tsemppiä odotteluihin!

Mä odottelen täällä ovista.. Laskurin mukaan vkloppuna vois alkaa jo olla, hirvee stressi vaan tälle viikolle, toivottavasti se ei nyt vaikuta sit kroppaan liikaa :sad001

Ja mun kierto on vuosikaudet ollu tasan 28pv, nyt se onki viime menkoista muuttunu 30pv.. Kannattaako ovista nyt metsästää ton 28 vai 30pv mukaan? En oikein osaa viä näitä lasku hommia :grin

Mut jos sen vanhan tutun 28 mukaan lasken niin nyt olis kp 10/28

Täälläkin menossa kp3. Mulla on niin raju menkkavuoto että!! Yleensä vuoto on pientä, mutta nyt sitä vuotaa muidenkin edestä..

Jos johtuu pidentyneestä kierrosta? Mäkin vuosin kun seula viime kierrossa kun menkat tuli myöhässä. :meh:

lauruskaah mashaAllah oot jo yli puolenvälin, mahtavaa :)

plussatuulia kaikille kaikkii testeihi :)

täällä siivottu ja koti kontata valmis tytölle :) saas nähä kui kaua pysyy puhtaana viimeks toissapäivänä pesin lattian. ukolla tapana sotkea lattia samana päivänä ku siivoan.

Takaisin