Raskaaksi 2015

No minä sitten painostuksen alla kävin pc:n liuskapaketin hakemassa ja testailin neljän tunnin pidätyksellä negan. Vai olisko siinä sitten viivanpaikkaa juuri ja juuri erotettavissa, mutta kuvaan en kyllä saa vangittua. Mutta tosi negalta näyttää. Mutta tajusin tossa että, paketissa sanotaan, että näyttää raskauden kun kuukautiset ovat jääneet pois. Eli minun logiikalla se olis lauantai? Vai olisko kuitenkin pitänyt jo joku haamulainen piirtyä jos hcg:tä olisi?

Mimulus, mikä herkkyys siinä testissä on? Jos 10IU/ml niin voi näyttää ennen kuukautisten alkuakin. Hcg:n nousu on todella yksilöllistä ja riippuvaista ovulaatiosta ja kiinnittymisestä. olen lukenut, että kuukautisten eräpäivänä hcg on keskimäärin 50Iu/ml, eli ei turhaan sanota, että odota kunnes olet myöhässä. Meillä helposti saatavilla olevat testit ovat usein herkkyyttä 25IU/ml.
Jos ei ole vuotoa, on toivoa :)

Kääk mikä kirjoitustahti täällä! :) päällimmäisenä jäi mieleen Beislan hienot "folli-uutiset" :) sekä tietysti mannikan tuplaviivat, uskaltaisin jo onnitella varovasti :) :p

Olikohan jannski (?) kuka kyseli Davidin testejä? Ite tilasin niitä mammaksi:lta jossain vaiheessa :) nyt en oo kattonu että saako vielä..

On. Kp 7/? Tylsä vaihe... :meh: gyne/ultra varattu syyskuulle...jos sais vähän mielenrauhaa :) sitä ennen luotto luintaistuotteisiin. .käytössä tähän kiertoon vitamiinit, foolihappo, gelee, vehnis ja o-testit. ..ja vielä preseed uimareiden avuksi sekä panox takaamaan mieskuntoa :grin vähän hurahdettiin. .:rolleyes::p

Katjusha, en löytänyt tietoa, että mikä herkkyys tuossa testissä on. Musta sitä ei mainittu missään. Mutta ei varmaankaan ole tuota herkempää laatua, kun tosiaan lupaa tuloksen vasta menkkojen jäätyä pois. Mutta en vielä masennu tästä, mahaa nipistää mukavasti edelleen. :) Malttia nyt taon päähäni vaan ja rauhassa odottelen. (joopa joo..) :p

Ja hei, hirmu paljon tsemppiä nyt kaikille. Kohta joillain meistä varmasti saletisti natsaa! :D

Muoks. Heti kun tämän lähetin, niin alkoi ihan vähäsen masentaa ja tuli tunne, että menkkojahan nuo mun mahatuntemukset enteilee.

Muokattu viimeksi:
Peukut pystyssä mimulus! Viikonlopuksi plussa-aalto!
~~~~~~~~

Mulla turvotusta vatsalla, vähän särkyä ja vähän vaaleaa outoa vuotoa, ei muita oireita.. Aamulla taas vessaan jännittämään! :D

Mimulus, sehän riippuu siitä mikä on luontainen hcg-taso, että kuinka nopeasti se nousee niin korkealle että näkyy testissä. Ei kannata masentua ennen kuin menkat alkaa; jos ei testissä lue herkkyyttä niin tuskin on ainakaan herkempi kuin 25. Jos Katjushan mukaan kuukautisten eräpäivänä hcg on keskimäärin 50, niin kahta päivää aiemmin se olis 25. Mutta keskiarvo on keskiarvo, joillakin näkyy vasta myöhemmin.

puhvis huh, hyvä kun viimein tuli täti. Mullakin on pari kiertoa venähtänyt, tosin ei ihan noin paljon, ja on se tuossa vaiheessa jo helpotus.
Poppaskonsteista, greipin tai verigreipin (mehuna tai hedelmänä, ite tykkään jälkimmäisestä) pitäis parantaa ovislimoja, eli niitä voi nauttia ovikseen asti.

Sandy, harmillista jos et tiedä ovuloitko nyt ylipäätään, mutta ainakin ootte heilutelleet peittoja. Eipä siitä oviksestakaan ole hyötyä ilman talletteluja. :)

Jopsu, tsemppiä oviksen metsästykseen. :)

Mymmelisti, ei ole todettu ettei multa munasolu irtoais, sain piikin vain varalta. Siis huvittavaa (tavallaan) on se, että eihän multa ole todettu sitäkään että a)ovuloin tai b) en ovuloi. Munarakkuloiden suuri määrä vaan viittaisi siihen (ja se ettei yhtään plussaa ole tullut). Lääkäri oli kai sitä mieltä, että follikkelin kokoon nähden sen pitäisi irrota la/su mennessä, siksi varalta resepti. Ettei mene kierto ohi, jos se päättääkin jäädä sinne munimaan. :grin

waterlily, hyvä että sait ultra-ajan. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia. Kuinka pitkä yritys teillä olikaan nyt?

On. Luovuttaja on kotona ainakin johonkin aikaan joka päivä loppuviikon, eli hyvin pitäis onnistua inssi. Lääkärin ohjeesta aloitin jo tänään oviksen tikutuksen, mutta se oli oletetusti vielä nega. Beisla kp10/28-32

Mymmelisti kyllä se hoitotakuu tarkoittaa sitä, että 6 kk sisällä pitää päästä leikkaukseen, eli ajan luulisi tulevan jo 1-2 kk ennen leikkausta. Toivottavasti tulee pian! Piinaavaa on odotus, odotti sitten mitä tahansa, vaikkapa postia.

Beisla ihan huippua että letrot toimii niinkuin pitää! Plussapuhuria puhallellaan teille tähän kiertoon! Itsekinhän sain aikanaan esikoista yrittäessä clomit vaikka tiedossa oli että ovuloin ainakin joskus myös luomuna. Lapsettomuuspolin lääkäri oli sitä mieltä, että oltaisiin voitu vielä joku kuukausi yrittää luomuna, mutta antoi clomireseptin silloin mukaan että jos haluan aloittaa niin mikäpä se siinä :) Malttamattoman ja yli vuoden yrityksen jälkeen en enää halunnut jäädä odottelemaan vaan aloitin ne heti. Itse en kuulu niihin, jotka kokee jotenkin epäonnistuneensa tai luonnottomana sen, jos tarvii lääketieteen apua raskautumiseen joten hoitojen aloitus ei ollut mulle mikään kynnys.

Harmi tyttötiikeri ettei tallettelut osuneet niin kuin toivoisi. Mutta jospa se munasolu olisi siellä jaksanut odotella riittävän kauan, pidetään peukkuja!

Jopsulle plussatuulia o-testeihin ja tärppionnea!

Camomillasen ja Mimuluksen plussia täällä jo odotellaan... :wink

Waterlily toivotaan että "hurahdus" kannatti ja tästä kierrosta nyt tarraa pieni mukaan :)

ON. Liuskat tuli postissa tänään, joten testailin iltapäivästä puhtoisen negan. Huomenna pääsee sitten pissimään tikkuun jo aamusta, niin onkin vähän jännempi tihrustella viivoja. Tosin tuhruvuotoa näyttäytyi tänään, kuten yleensä pari päivää ennen menkkoja. Sen perusteella odottelisin menkkoja alkavaksi perjantaina. Kummasti vaan kaikki muu menkkoja edeltävä oireilu puuttuu edelleen. Käytiin tänään uimarannalla esikoisen kanssa ja tuli jotenkin sen touhuja katsellessa sellainen olo, että kyllä sille pienelle niin kovin haluaisi sisaruksen antaa. Toinen tykkää niin kovasti muista lapsista. Olen melko varma että kyllä se joskus tärppää, mutta ei jaksaisi odottaa! Nyt on jo melkein puoli vuotta taas mennyt ilman yhtään plussaa... mitä jos menee yhtä kauan kuin viimeksi?! Ajattelin kyllä soitella ensiviikolla sinne lapsettomuuspolille, että pitäisikö vielä joku tukilääkitys aloittaa tuon menkkoja edeltävän tuhrun vuoksi tuohon loppukiertoon. Semmoisin miettein täällä... :)

kaakao kp 23/25 dpo 12

Moi! Huolitteko miut kuumeilemaan teijän kaa uudestaan? Laitan tähän alkuun vähän taustaa ku tänne on uusia kuumeilijoita tullut lisää. Mie oon 41 v ja mies kohtpuolin 35 v. Miulla on edellisestä suhteesta tyttö -02 ja nykyisen kanssa on -09 tyttö ja poika -13. Asutaan etelä-karjalassa. Miulla todettiin kkm 3.7 11+1 vko:lla np-ultrassa. Sikiön kehitys oli loppunut vkolla 6.:sad015 Kävin jälkitarkastuksessa 29.7. Hcg otettiin samaisen viikon maanantaina. Arvo oli 9.2. Lääkäri sanoi, että on vielä ylärajoilla, mutta kertoi, että on norm. vielä tässä vaiheessa ku kkm ei ole pitkä aika. ettei tarvitse kontrollinäytettä. Siellä tehtiin norm.sisätutkimus (ei ultrattu). Lupa annettiin yritykselle kun siltä itestä tuntuu ja mielellään ois hyvä odottaa yhet menkat. Neuvolalääkäri oli ihana ku hää kertoo asioista ja osasi tukea ja kuunnella mitä on sydämmellä.:)

Ollaan nyt päätetty yrittää uudestaan ku eihän sitä taas tiedä miten pitkään menee ennenkuin plussa tulee, mutta ei ole hätää, jos ei vielä onnista eka kierrosta. Kk-kierto ei mennyt sekaisin, vaan kierto pysyi samanpituisena kuin ennenkin eli 33 pvä. Menkat alkoi 5.8 ja nyt on menossa kp 16.Ovis-tuntemuksia alkoi olla 15.8 alkaen(kp11) ja limoja oli enemmän seuraavana päivänä. Tein illalla cb-ovistestin ja siellähän se hymynaama hymyili miulle.:happy: Maanantai-iltana oli kovat oviskivut koko alavatsalla, jotka siirtyivät oik. puolelle myöhempään illalla. Oli miulla keväälläkin yhen kerran tälläiset ovisoireet, mutta siitä kierrosta ei tullut plussaa. Nää oli kyllä rajummat ku tuntui, et ois pitäny olla kaksinkerroin ja kävelykin teki kipeää.:sad001 Peittoja heiluteltiin pe-ma välisenä aikana.

Laitan tähän vielä varmuudeksi, et vaikka myö aloitetaan yritys näin pian uudelleen, ni se ei tarkoita sitä, että olisin unohtanut meidän pienen enkelin! Ei todellakaan! Hän kulkee miun sydämmessä elämäni loppuun asti ja kyllä miulla kyyneleet hiipii silmäkulmaan edelleenkin, mutta elämän on jatkuttava eteenpäin.

Muokattu viimeksi:
Tervehdys Taikatuuli, kiva saada tänne lisää jengiä (ja ikätovereitakin). Ikävä kuulla tapahtuneesta, mutta minkäpä näille tekee. Eteenpäin on mentävä, sitten kun hyvältä tuntuu. Mulla on ollut elämässäni vain kaksi hyvin lyhyeen loppunutta raskautta, ja toiveissa olisi edes yksi lapsi jonain päivänä :)

Kivaa päivää, ja toivotaan että siellä tapahtuu taianomainen kohtaaminen

Täällä ei edelleenkään ovisplussaa, jääkö jälkeen välistä - hope not!
Kp 17 / 26-30

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille yrittäjille! :Heartblue:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue:Heartpink

Omasta taustasta:

Vauvaa yritettiin puolitoista vuotta lopetettuani e-pillerit muutama vuosi sitten, siinä välissä raskauden puoliväliin edennyt raskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka huomattiin neuvolan ultrassa vuonna 2011 :( Ennen sitä kaikki oli hyvin ja oli todella järkyttävä kokemus, koko suku otti tosi raskaasti sen. Tulen kuitenkin aina muistamaan pienen enkelini :angel13

Keskeytyneen keskenmenon jälkeen Terolut-hormoni avuksi ja puolitoista vuotta myöhemmin terve lapsi syntyi <3
Nyt siis toiveissa hänelle sisarus, jännittää onnistuuko luomuna vai tarvitsenkohan tälläkin kertaa Terolutin avuksi. Nyt on foolihapot, vitamiinit, greipit ja marjat yms kaikki luonnolliset keinot apuna, hormoniehkäisyä ei ole ollut aikoihin, ainoastaan kondomi joka on jätetty nyt pois :happy090

Yritetään varmaan puoli vuotta ja jos ei tulosta ala tulla, niin pyydän lääkäriltä Terolutit aluksi apuun.

Nyt kp12/28 ja ovulaatiota odotellaan :D Peittoja heilutellen!

Beisla, olkoon tämä the kierto ;)

Kaakao ja apua nyt unohdin joku toinenkin sanoi et 6kk hoitotakuun aikana pitäis saada aika ja leikkaus. Kiitos tämä on tärkeä<3 :)

Taikatuuli, *halaus* tervetuloa ja pahoittelut takasin ryhmään tulosta.
Hymynaaman varmaan hyödynsitte? ;)

Mymmelisti kp5/30

Onnea Mannikka, toivotaan vahvistumista viivoille!

Tervetuloa Taikatuuli ja Tunturipöllö! Pikaista plussaa molemmille!

on. Laskennallisesti ovulaatio voisi olla tiistaina, joten eiköhän tallettelut aloitella huomenna, kun saan miehen kotiin työreissulta. Fiilispohjalta mennään, mutta eiköhän tule kuitenkin pupuiltua päivittäin. Jos nyt yrittäisi pärjätä ilman liukkaria, kun viime kierrossa tuli välillä käytettyä.

Kuukautisten aikana mulla oli oikeassa olkapäässä hermokipua ja sitä sitten tietysti googlettelin. Selvisi, että endometrioosi voi tuolla lailla oirehtia. Pelottava ajatus, vaikka ei kai välttämättä vaivaa tai sen kummemmin oirehdi. Mutta toki huolestuttaa, jos haittaa raskautumista tai oireet alkaa huomattavasti pahentua jossain vaiheessa. Näillä miettein sitten Ikean kuvastoa selaillessa nyyhkyttelin. En suosittele lukemiseksi synkimpiin lapsenkaipuun hetkiin. On nimittäin täynnä ihania kuvia kodeista ja perhe-elämästä. :rolleyes:

Joo, mutta nyt toiveikkain mielin eteenpäin! Ei nuo etukäteen murehtimiset auta mitään. Käy niin kuin käy ja otetaan vastaan, mitä tulee.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Huiskis kp 8/26, yk3

Ai niin siitähän mun pitikin mainita, (vaikkei liity yhtään aiheeseen) kun tässä yhtenä aamuna ihan vieras nuori mies "kehui" minua "hyvin säilyneeksi". En ihan osannut sitä kyllä kehuna ottaa, lähinnä taisin närkästyä. Voiko alle kolmekymppistä edes sanoa hyvin säilyneeksi? Siis apua! :schocked028
-nimimerkillä ikäkriisi uhkaa-

Huiskis, voi ei - ymmärrän tunteen! Tavallaan kolmekymppisenä ei myöskään halua kuulla sanaa "nuorekas" (muistelen yhtä kuppilakeikkaa, kun itse olin 20+ ja ystäväni 30) nyt kun olen nelikymppinen - nuoret miehet pitävät äitinsä ikäisenä (ehkä) :D

Tunturipöllö tervetuloa jengiin ja kiva kuulla taustoista. Olkoon vauvapöly laskeutuva perheeseenne :)

Täällä ei edelleenkään ovisplussaa, mutta luulen, että kiertoni alkoi 2-3 päivää myöhemmin kuin luulin. Mulla oli hematooma kohdussa, joten sen vuotaminen sai minut ehkä hämilleni. No, mieheni lupasi tulla pe-illaksi kotiin, joten päästään pe ja su vsuvantekohommiin :)

Tsempit kaikille!

Kp 15 tai 17 / 26-30 yk mones

Toiveet korkeella, en tie onko muilla ollu oireena ihan hullut/oudot unet.aikasemmista raskauksista molemmista ennen plussaa oon nähny joka yö ihan outoja unia,seksiunia !unet alkanu aina viikko oviksen jälkeen.lämmöt pysyy 37 tienoilla ja navan alapuolella välillä vihlasee.outona oireena tullu sisäreiden vihlasut läheltä nivusta.miten tässä ny pystyy oleen ja odotella viikonloppua. Tsemppiä kaikille testauksiin

Minä istun päivystyksessä. Positiivinen testi + verenvuotoa + alavatsakipua + hartiapistos. Pitää kuulemma tarkistaa ettei vaan ole kohdunulkoinen.. :/

Mannikka, hyvä että olet tutkittavana ja tarkkailun alla! Pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on hyvin eikä kukaan ole eksynyt vikaosoitteeseen. Tsempit sinne!!

Vauvat, teidän kuuluu kasvaa kohdussa!

Takaisin