Raskaaksi 2015

On kyllä pitkiä kiertoja teillä naiset! Mistäköhän johtuu? Itellä ollut vissiin aina melko normi n. 28pv.

Mulla sunlight ovis myös luultavasti 3.8. tai jossain siinä tienoilla. Viimeksi tunsin sen vahvasti pari päivää, enköhän nytkin. Kannattaa etukäteen talletella, siittiöt kuitenkin voi elää viisikin päivää hyvissä olosuhteissa (otollisissa limoissa). Sit kun munasolu irtoaa niin sillä on 12-24 tuntia aikaa hedelmöityä. Eli periaatteessa jos tietää millon se irtoaa, on se päivä vielä aikaa, mut ei enempää.

Eli hommiin vaan sunlight! ;)

Sandy. Kiva kuulla että teillä on mennyt kaikki hyvin. :) Tänne kuuluu kanssa hyvää.. meidän kuopus on nyt reilu 2kk ja on myös helppo tapaus vaikka pikkusen vaativampi onkin kuin isoveljensä. Pakko vaan sanoo et esikoinen oli liiankin helppo et ei sellasta vois toista tullakkaan.. :) Meillä kans molemmat nukkuu hyvin ja oon kyllä siitä niin kiitollinen. :) Esikoinen oli alkuun tosi mustis mut ei oo enää onneks pahasti.. :) Raukka ihan aluks itki mun sylissä sitä et pikkuveli tuli taloon ja asui äitin tissillä.. :(

Mäkin haaveilen kolmannesta mut mies ei ihan oo vie samalla ajatuksella kuin mää mutta vastas mulle et kun päästään joskus isompaan asuntoon niin voidaan miettiä kolmatta et ei mun sitä haavetta ainakaan tarvii haudata.. Mun mielestä se kolmas kyllä mahtuis vaikka tähänkin asuntoon.. Asutaan rivari kolmios 78m2..

Ovis oli 11.7(10.7 sain sen plussan testiin ja 11.7 se oli jo nega). Mun kiertohan oli joskus reilu 10vuotta sitten ennen pillereitä tooooosi pitkä. Alotin pillerit just niiden kipeiden ja epäsäännöllisten menkkojen takia. Tällä hetkellä mulla ei oo mitään hajua kierron pituudesta. Toukokuun lopulla lopetin pillerit kesken laatan ja kesäkuussahan sain sen selvän haamun testiin ja 27.6 alko tosi kipeet ja runsaat menkat.

Testin tein torstaina(dpo 19), mut sehän oli jotenkin viallinen kun se väri ei levinny kunnolla. Nyt ihan äsken tein toisen rfsun testin ja se on hyvin pitkälti samaa luokkaa kuin dpo 13 ja 16, haamujen haamujen haamu... Se digitestihän ois hyvä, mut semmoseen mulla ei oo varaa(hyvä kun raaskii ees näitä normitestejä ostaa :rolleyes:) Tänään on siis dpo 21, ei menkoista tietoakaan ja "raskausoireet" vaan jatkuu.. Piinaavaa tämä epätietoisuus :confused:

No nyt kun tuo tämän aamun testi kuivahti, niin ei siinä näy kuin viivanpaikka korkeintaan.. Eli ei kai tässä sit raskaana olla? :sad001

Millier voi pylly.... :/ kyllä dpo 21 luulis jo näkyvän testissä, missähän sun menkat on tai plussa..

Millier, ovisplussahan ei tarkoita että välttämättä kuitenkaan ovuloi. Testi kun mittaa hormooninousua jonka johdosta sen munasolun kuuluisi irrota. Näin ei kuitenkaan välttämättä käy. Eli onhan sekin mahdollista että et olisikaan vielä ovuloinut ja siksi kierto venyy.
Tai sit siellä on hedelmöittynyt munasolu ja kiinnittymisyritystä, nostaa vähän hcgtä kun sitä alkaa erittymään vaikka hedelmöittynyt munasolu hipaiseekin kohdunkalvoa.
Eipä tuossa voi muuta kuin odottaa, tsemppiä! <3

Löysin googlen syövereistä tällaisen.. Antoi ehkä hippasen toivoa, mutta en sit tiedä.. :/

Joo, Sandy tiedän kyllä, ettei välttämättä ovis oo tapahtunut vaikka testi plussaa näyttääkin.. Sekin on tosiaan yks vaihtoehto, mutta silti en millään haluais sitä uskoa. Ääh, ehkä on tosiaan fiksuinta pitää pikkasen taukoa tästä testailusta ja sen stressaamisesta. Ihan itkuhan tässä jo tulee :sorry:

Liitteet

• 541693a4ef2f9e373f68d47750518d9f.jpg
    541693a4ef2f9e373f68d47750518d9f.jpg
    91.1 KB · Katsottu: 156
Millier tsemppiä, ikävä ettei sitä kunnon plussaa vain kuulu :(

En tiedä, meidän tk:n on niin hankala päästä kun sinne ei voi soittaa vaan pitää mennä tuntikausiksi jonottamaan.. :/ Tosin en tiiä pitääkö mun ottaa yhteyttä tk:n vai neuvolan puolelle? Enkä kyllä töiden takia pääsis vasta ku iltapäivästä..

Juotteko te kahvia?

Mä juon yhden kupin aamuisin, silloin tällöin iltapäivällä toisen. Kahvin juonnista raskaana ei kai ole mitään ehdotonta sääntöä mutta itse ajattelin että jos tulen raskaaksi, koitan jättää kahvin pois tai juon ihan tilkan vain aamulla. Voisin myös korvata sen vaikka tuoremehulla :)

Miten te muut olette tän ajatelleet?

Millier, voimia piinailuun! Kylläpäs nyt antaa odotuttaa..

Aika iso hajonta tossa sun laittamassa taulukossa! Kaikki mahdollisuudet siis vielä auki, toivotaan että kyse on vaan tuosta hitaasta hormonitason noususta.

Mä juon kahvia yleensä vain aamulla. Esikoisen kohdalla se jäi pariksi kk:ksi pois kun alkoi oksettaa koko litku, mutta en siis mitenkään suunnitellut sitä. Tuoremehua en suosittele, ne on hirveitä sokerilitkuja! Ennemmin vaikka kofeiinitonta teetä, tai kahvia

Mä en esikoisen aikana vielä juonut kahvia ollenkaan, n. vuoden oon vasta juonut säännöllisesti. Voin siis olla varmaan ilmankin mutta jonkun piristysruiskeen kaipaan aamulla, juon myös paljon vettä.
Mitään sokerimehuja en juo muutenkaan, tarkotin ihan kunnon mehuja. Tykkään ite puristaa appelsiineista mehua.
Teestä en tykkää eikä kofeiinittomalle kahville ole tarvetta :D

Itsepuristettu on varmaan eri asia. Mä en juo mitään mehuja enkä limppareita, enkä varsinkaan energiajuomia. Turhia kaloreita, lisäaineita ja pilaa hampaat. :p

Mä olin kahvin suurkuluttaja ennen kuin tyttöä aloin odottaa. Sit raskauden aikana päivisin max kaks kupillista saatoin juoda. Ja nyt raskauden jälkeen kahvi alkanut helposti närästää(kuten moni muukin) ja ehkä kaks kupillista päivässä menee, aamuisin yleensä. Kahvin juontia en kyllä pystyisi kokonaan lopettamaan..:rolleyes:

Mulla jäi alkuraskaudessa kahvi automasttisesti pois ku pahoinvointi astu kuvioon. Sit ku pahoinvointi loppu niin jatkoin kahvin juontia normaalisti. Aamukahvi on pakko saada. Oon ite rajottanu kahvin suosituksiin. Elikkä raskaana ollessa suositellaan että saa enintään kolme 2,5 dl kuppia juoda päivässä. Liiallinen kofeiini käyttö estää vauvan rustoja luutumasta. Kannattaa ottaa sit huomioon myös, jos juo kokistakin kahvin lisäks. Kokiksessa ei tosiaan ole kyllä kofeiinia niin paljoa kun kahvissa ja itse olen senkin rajottanut muutamaan lasilliseen, koska sisältää ainetta joka herkistää vauvan AD/HD:lle.. Mut siis en mitenkään orjallisesti tuota noudata tms. Välillä esim juon kyllä ihan normaalisti vaikka hesessä käydessäni, mut välillä vaihdan juoman johonki muuhun. :)

Takaisin