Raskaaksi 2015

Ja siis en mä tarkottanu mitää etten olis toisten puolesta onnellinen, eihän se ole multa pois niinku minni sanoi, mutta joo..

Ninni, mulla on noita ihan samoja tuntemuksia jo pitkään, vaikka ei vielä ihan tosissaan olla ees vauvaa yritetty! Olin suorastaan kateellinen kun kuulin että tyttö, jonka isonen olin aikoinaan, oottaa vauvaa! Se ryyppäs ja poltti ja on paljon nuorempikin, niin väkisin tulee epäreilu olo! Tuntuu, et kotipaikkakunnalla (semmonen tuppukylä) noita tapauksia kyllä riittää :eek: Samoin tuun joskus vähän kateelliseks muiden kihlausuutisista...

Noh, täytyy vaan uskoo, että kyllä se vauva vielä itellekin suodaan... Ja sormuskin toivottavasti :grin

Tiiän ton tunteen, en meinannu viittiä kertoa ees täällä koska tuli paha mieli että jotku yrittäny jo pitkään, ja sit mä otan kapselin pois ja hupsista sitä ollaa raskaana..

Mut luulen et kaikella on tarkotus, siis ihan kaikella, ja kaikki tapahtuu omalla ajallaan. Mäki oon yleensä semmonen kaikkimullehetinyt-tyyppi,mut tän asian kanssa oon ottanu niiin iisisti ku pystyy :)

Kyllä se siitä, tsempit kaikille :Heartbigred

Uusimmassa vauvalehdessä oli sellanen tilastopiirakka mihin oli laskettu että kuinka moni prosentuaalisesti raskautuu tiettynä aikana ja ensimmäisestä kierrosta raskautui 40% sen mukaan ja loput jakaantui sitten puolesta vuodesta vuosiin pitää ihan ottaa kuva tosta lehdestä..

481c2156f8e1e47b93ca8c45f2153f2c

:o oho.. Toi 41% tuntuu minusta aika isolta määrältä että on ekalla tärpännyt. Välillä tullut mietittyä että onkohan siinä kyse vain tuurista vai onko jotkut vaan tosi hedelmällisiä..

Onhan se ihan biologinen tosiasia, että toiset on hedelmällisempiä. Ikä vaikuttaa myös, sekä miehen että naisen! Kyllä se on ihan selvästi lisännyt lapsettomuusongelmia kun lastenhankintaikä on siirtynyt aikojen saatossa. Nykyään kun naisetkin kouluttautuvat ja rakentavat myös uraa, eikä sitä lapsentekoa aloiteta alle 2-kymppisenä niin kuin isoäidin aikaan.

Olikohan tuossa vauvalehden jutussa joku tutkimus taustalla, vai oliko tuo piirrakka tehty lehden lukijakyselyn perusteella? Lukijakysely voi vääristää kyllä totuutta. Pitääkin kaivaa tuo lehti, en ole ehtinyt lukemaan :)

Mäki katoin, että ompa iso prosentti :eek: Luin joskus jostain netistä, että tyyliin 20% tulee raskaaksi ekasta kierrosta... Noh, mene ja tiedä...

Voi, Vauvalehti! Sanoin tossa miehelle, että pitäsköhän käydä ostamassa yks semmonen ku tulee rahaa, mut samaan hengenvetoon totesin sen olevan kyllä turmiollista... Siihen jää sit koukkuun :grin Miehelle tuli semmonen "noooni..." -ilme :laughing002

Joo, lukijakyselyn tulos tuo on. Ovat tainneet heti raskautuneet vastata ahkerammin :)

Muoks. Mutta toki tämä ryhmäkin vääristää varmaan kuvaa sitten toiseen suuntaan kun tänne jää ne jotka on kauemmin yrittäneet, kun taas ne joilla tärppää nopeasti käyvät vaan kääntymässä tai yleensä kai ainakin harventavat kirjoittelua ja käyvät kertomassa vaan kuulumisia. Helposti tulee sitten se kuva, että on tavallisempaakin ettei tärpää nopeasti. Suurin osa kuitenkin (muistaakseni 80%) tulee raskaaksi ensimmäisen vuoden kuluessa.

Nojuu kieltämättä kun on tämän ja tuon Esikoinen haaveissa -ketjun juttuja lueskellut, niin pelko oman raskautumisen vaikeudesta on vähän lisääntynyt... En siis tiiä miks mulla on aina ollu semmone pieni pelko, että se tulee olemaan vaikeeta. Vaikka lähtökohdat on kuitenkin hyvät. Mut mä oon tämmönen pessimisti, mielummin yllätyn positiivisesti :grin
Ja yllättävän monella on ainakin yksi keskenmenokin taustalla... Mutta on hyvä tietää realiteetit, että ei se todellakaan aina mee niinku elokuvissa! Ja eipä siihen ite pysty loppujen lopuksi paljoa vaikuttamaan, varsinkin jos lähtökohtien pitäis olla otolliset.

Minni2 sama fiilis täällä! Muut joko raskautuneet heti ekalla tai sit ei vaan ymmärrä mun kaikkimulleheti nyt asennetta. Tiedän ettei tähän voi ite vaikuttaa, mut täällee piina päivinä ja jokaisena nega päivänä se tieto ei paljoo lämmitä.. ääh.
Ei auta kun kaverit jolla on vauvoi sanoo: nauti nyt kun oot vielä vapaa ja sen aika tulee sit. EI KU HALUUN NAUTTII VAUVAN KANSSA :o :)

Heinixiä saa syödä raskauden aikana allergiaan. Itse joutunut joskus syömään. On turvallinen lääke!

Tiedän myös tuon hiukan katkeran "miksi en minä, kun kaikki muut"-tunteen muiden raskausuutisista. Eilen muistaakseni laskettiin miehen kanssa, ett jos ois ekasta tjottikierrosta tärpännyt, olisi meillä nyt n. 1v3kk taapero. Tänä aikana miehen puolelta yksi raskaus(ja synnytys) uutinen ja miun puolelta sitten kaikki sikiääkin; kolme serkkua (1 syntynyt jo ja 2raskaana), kaverilla kaksi jo syntynyttä(vahinkoja molemmat!!!), tuttuja 4 raskaana tai synnytänyt jo. Että kyllä tässä on saanut monet katkerat itkupotkuraivarit kotona vetää kauniiden onnittelujen jälkeen..
Tietenkin tiedän ettei muiden raskaudet ole meiltä pois, ja olen ollut onnellinen toisten puolesta kunhan olen saanut kasattua itteni totaalihajoamisen jälkeen. Ja tulihan ystäväni vanhemmasta vauvasta myös kummilapseni, ja aivan ihana pikkupakkaus onkin❤
Ja ainki miulla tuli niin yrityksen alussa kuin nytkin samanlaiset tunteet muiden onnellisista uutisista :(

Täällä olen kuitenkin vilpittömän onnellinen jokaisen plussasta, täällä on niin tsemppaava ilmapiiri ettei oman vuoron odottelu tunnu niin pahalta. Etenkin kun muut antavat toivoa omilla plussillaan :)

Eli suuret plussapuhurit sinne jokaiselle!❤

Lueskelen teidän jutut aamulla. Iltavuorosta selvitty juuri ja juuri, niin ei oikein ajatus kulje. Ihan kamala väsy päällä :sleep002

Taitaa täti kolkuttaa ovella, kun pyyhkiessä tullu pari kertaa hyvin vähän rusehtavaa vuotoa. Tänään kuitenki ensimmäinen päivä melkeen kuukauteen, ku ei oo minkäänlaisia menkkaoloja. Rinnat välillä vihlasee oikeen kunnolla ja nivuset särkee. Viime yönä oli vaikeeta löytää asentoa missä ois ollu hyvä olla. Vatsalla ollessa sattu tissit, kyljellä ja selällä sattu alamaha ja nivuset. Jonkinnäköseen solmuun sain sit itteni ettei ihan kauheesti sattunu paikat :grin

Meinas itku tulla töissä, ku sain nyrkistä mahaan iltatoimien aikana. Tekee tosi kipeetä, ku tulee pienikin osuma siihen :sorry:

nni kp24?/27-28

Hurja kirjoitusvauhti täällä :grin päivässä tullut taas monta sivua luettavaa :) useampi avasi vähän omaa elämäntilannettaan ja kovasti samaistun kihlaus toiveisiin :p mies ei vaan saa aikaiseksi kosia, puhuttu asiasta kuitenkin on, joten ehkä se sormus tännekin joku päivä ilmaantuu:wink mulla tosiaan ikää 30 ja miehellä 27, "karvalapsia" meiltä löytyy useampia: 2 koiraa, kissa ja hevonen :happy: vain se ihmisvauva puuttuu:rolleyes: tänään sain tikutettua oviksen ja voi sitä riemun määrää :grin miten noi dpo:t merkataan? Onko oviksen tikutuspäivä -1 vai 0 ? :happy:

Tyttötiikeri, Frii-kanava näkyy meillä ja meillä on kaapeli. :-D

Mulle määrättiin kuopuksen raskaudessa Tuulixia, kun oli kutinaa, joka johtui atooppisenatooppisesta ihottumasta.

Wildside, meillä neuvolassa sanottiin että vaan paikallisvalmisteita, ei mieluien suun kautta otettavia tabletteja..

Teratologisen tietopalvelun nettisivuilta löytyy aina ajantasaista tietoa raskauden ja imetyksen aikaan sopivista lääkkeistä eli tarkistelkaa sieltä omat lääkkeet. Noi nimittäin muuttuu melko tiuhaan mitä suositellaan ja mitä ei.

nni: kuulostas olot lupaavalta sulla, mä yleensä kärsin kovista menkkakivuista ja ne alkaa jo viikkoa ennen menkkoja, nyt tuli vasta kp 26/27. eikä menkkoja näy :)

Takaisin