Raskaaksi 2015

Tissit on mysteerisiä. Jotenkin hormonitoimintaan liittyy tietysti.. itse en ole asiaan kiinnittänyt huomiota kummemmin, aroiksi käyvät kierron loppua kohden aina. Toki yhtään tärppiä ei ole kohta 11kk aikana ollut, että silläkin tässä kuulostelee ja fiilistelee, miten kroppa tällä kertaa käyttäytyy. Mukavalla tavalla jännää :) Toivon et tää optimismi säilyy vielä seur kaks piinaviikkoa.. :D

Hileinen kp 18/31 dpo1 yk10

Heipat täältäkin!
Me vietettiin eilen ihanassa säässä päivä mökillä ja ai että teki hyvää! Lapset ja koira hyppi trampalla, kyllä vaan, koira siis menee aina mukaan ja tuo 1v3kk:kin oli vallan tohkeissaan :)
Mietittiin et mentäis env vkl jo yön yli ja samalla laitettais paikkoja kuntoon oikein urakalla. Pitäis siis talven pölyt pyyhkiä sisältä ja laittaa kasvimaat kuntoon ja pihaa hoitaa yms. Saas nähä jos vaik ois oviskin sit lähimain,niin ois ihanaa jos kolmonenkin sais alkunsa mökillä :)
Nyt meneillään kp9/27-33

Raskautuneiden täällä pyörimisestä oli ollu puhetta ja tottakai on kiva että plussanneet käyvät kertomassa välillä kuulumisia! Suurin osa onneksi osaa olla tahdikkaita ja huomioida sen, että muut täällä ovat vielä yritysasteella, eivätkä ns. "mässäile" raskaudellaa, oireillaan tai sillä kuinka helppoa kaikki oli tai kuinka kamalalta nyt tuntuukaan.

Tissikivustakin ollu puhetta ja itselläni ei tissit oo kyllä koskaan oireillu oviksen jälkeen/ennen menkkoja.
Ekassa raskaudessa tissikipu oli yks oire ja ne oli aivan tolkuttoman kipeet, tyyliin suihkun vesipisarat sattu. Kuopuksen raskaudesta en ainakaan muista tissikipua.

Silv, koira onkyllä hyvä lenkittäjä ja kunnon kohottaja :)
Beisla, hyvällä asenteella ja optimistisuudella pääsee jo pitkälle, joten voittajafiiliksillä kohti plussaa vaan ;)
Tanskulla
hienot viivat, onnea!
Jollekkin muullekkin piti kommentoida, mut ajatukset karkas.. Tsemppiä kuitenkin tasapuolisesti kaikille :)

Laittelen taas muutaman kuvan valmistuneista hommista. siihenkin hommaan pitäsi olla paaaljon enempi aikaa, niin pysyisi ajan tasalla edes jotenkuten.Nyt menee blogikin pari kk jälessä vähintään ja yleensä kesä tulee pidettyä taukoa, kun asustellaan maalla :)

Liitteet

• kukka ja housut-vau.jpg
    kukka ja housut-vau.jpg
    582.8 KB · Katsottu: 193
  • myyry-vau.jpg
    myyry-vau.jpg
    621.5 KB · Katsottu: 198
  • ptpja housut-vau.jpg
    ptpja housut-vau.jpg
    641.1 KB · Katsottu: 206
  • jumppis-vau.jpg
    jumppis-vau.jpg
    901.4 KB · Katsottu: 180
Mulla tuli ensimmäistä kertaa tissit kipiäksi ekan plussan aikana, ja sitten ku se meni kesken nii onki ollu tissit kipiät joka kierros.. Alkoi yleensä viikkoa ennen menkkoja ja loppui menkkojen aikana. Ja nyt sitte on ihan koko ajan kipiät, alkoi jo oviksesta! :D

Kerkes nyytti väliin kirjottaa, aiva ihania vaatteita taas! Mies ei vielä antanu tilata kankaita, vasta kuulemma remontin jälkeen. :( typerys.

Jm joo on mustasukkainen, varsinkin nyt kun tyttö osaa jo sanoa et olis täällä meillä mieluummin kun äidillään..

Paljon onnea Tansku!! ❤️ Ihanaa!

Voi Nyytti noi sun tekemät vaatteet on ihania!! Mä oon joskus nuorempana ommellut jonkun verran mutta nykyään vaan puikot heiluu... mut kun noita sun vaatteita katselee niin tulee mieleen kaivaa se ompelukone tuolta kaapista! Mitään noin upeaa en kyl saa aikaa. Mut voishan sitä kokeilla!

Täällä on ovis varmaan kohta käsillä.. Tuli tässä mieleen et te jotka ootte ovista tikuttaneet (n. 28 pvä kierto) niin millä päivällä se on teillä yleensä ollut? Mä en oo koskaan aiemmissa raskauksissa testannut sitä, menty niin et kertoja on molemmin puolin mahdollista ovista ja näin on tärpännyt. Mutta ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää "tilastoa" et mikä kiertopäivä ovis on ollut?

Kerttu kp 12/28 yk 2

tsemppiä hileinen, inshaAllah saat paikan :)

ihania vaatteita nyytti, mashaAllah :)

plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)

täällä ukko saanu taas kunnolla tuhoa aikaseks mun päälle. aloin neuloo ni kritisoi joka samperin sekunti et hän ei ostais, hän sitä hän tätä, pitsineuletta ku aloin neuloo ni oli et tuos on virhe ku siin o reikä ni sanoin et niin on reikä kun se siihe kuuluu. sai sit mut purkamaa työn. hankala neuloo ku ei tiä mist ihmiset pitää.

Nyytti kiitos. :grin Ja ihan mainiota että teidän koirakin hyppii trampoliinilla.

Kerttu, mulla kierto 28-32 päivää, ja 28 päivän kierrolla ovisplussa tulee kp12. Mulla on luteaalivaihe 15pv.

Gatusa, no eipä tosiaan kuulosta rakentavalta palautteelta sun mieheltä. Ei kai nyt hän itse joudu sitä vaatetta pitämään? :rolleyes: Hyvä musta jos on vähän erityylisiä, niin helpommin ihmiset löytää jotain mistä tykkää.

Kiitti Hileinen ja Beisla! Ku mulla on olot yleensä sen mukaiset et ovis on jo ennen sitä "laskennallista 14 päivää", minkä laskurit antaa. Tänään on siis 12 ja jo pari päivää on ollut tuntemuksia et vois luulla et ovis on tänään tai huomenna :D eli niin kuin sullakin Beisla!

Aina on vaan tullut sellainen olo et aloitetaan jo 10 päivän kohdalla tallettelut ettei vaan mee ohitse.. :D

Mä taidan siirtyä nyt tonne helmikuisiin tästä.. tuli sellanen olo että mä varmaan en oo tahdikkaasti osannut jutella ja mässäilen raskaudellani ja pahalla olollani... Ei oo ollu todellakaan tarkoitus kenellekään tehdä täällä oloa huonoksi.. ja oon pahoillani jos kukaan on loukkaantunut sanoistani, tämä on mulle vaan todella uutta ja outoa ja jännittävää enkä voi sitä itsestäni poiskaan ottaa ja antaa jollekin joka kyllä omasta mielestäni sen ajallisestikin odotettuna varmaan ansaitsisi. Käyn ehkä sit joskus ilmottelemassa täällä itsestäni.. pahoitteluni vielä loukkaantuneille ei oo tarkoitus mässäillä.. menen muualle ihmettelemään uusia asioita. :(

Tissikivuista ollu puhetta :D Mulla kipeytyy joka kierrossa tissit heti oviksen jälkeen ja kipu loppuu vasta menkkojen alettua.

Gatusa, jätä ne miehesi mielipiteet omaan arvoonsa!

BB, mun mielestä et kyllä ole mitään mässäillyt! Älä nyt ihmeessä meitä jätä :) mun mielestä on ihana fiilistellä sun mukana <3

Blaah, jotenkin tänään angstifiilis koko tjottailun suhteen :D Tuhruttelu vaan jatkuu. Alkais ne perhanan menkat jo niin pääsisi uuteen kiertoon ja vihdoin jännäämään kun olisi eka kierto terolutien kanssa!!! Ja jotenkin samalla jyllää kuitenkin takaraivossa, että ei oo ihan heti sitä haamun esiastettakaan tikkuun meille tulossa. Ikinä en pääse tänne mitään testauskuvia teille laittamaan tihrustettavaksi... Anteeksi negatiivisuuteni :D alkaa vaan lannistamaan kun kohta on meilläkin vuosi täynnä ja ilman mitään merkkiäkään siitä, että olisi ollut edes kiinnittymisyritystä. Huoh :D Pahoittelut avautumisesta, sillä onhan täällä monia joilla on vielä pidempi aika ollut plussaa odotella. Te kaikki ansaitsisitte plussan nyt heti!!! <3

Larissa kp 27/27-31, dpo 12

Muokattu viimeksi:
Oma napa ärsytys. Tilasin sillo joku aika sitte raskauskeijulta niitä ovulaatiotestejä 14kpl. No ei nyt tietenkään voi olla mitään muuta ko minun tuuria, että 5 kappaletta 14:sta on viallisia. Niistä puuttu se väriaine homma kokonaan, eli yhtään viivaa ei niillä saanu aikaseksi. Positiivista kuiten on se, että aivan mahtavaa asiakaspalvelua ko aamupäivälä pistin viestiä asiasta niin ihan muutamassa minuutissa sain jo vastauksen, pyysivät kuvaa testeistä ja kuvan saatuaan tuliki sitte viestiä takasin päin, että pistävät sen 5kpl viallisten tilalle tulemaan. Tottakai vielä minun testaus himoja "hillitsemään" lupas vielä muutaman ylimääräsen raskaustestin mukaan. :wideyed: Mie olin jo ehtiny aatella, että ko raskaustestejä ei oo ko kaks, että lisää en osta ettei tuu turhaa testailtua, mutta ko niitä ylimääräsiä saa niin sen tietää miten siinä tulee käymään :grin

Kiitos teille keitä en häiritse mut taidan siitä huomimatta suurimmat mölyt pitää mahassani. Siirryn jutustelemaan tonne helmikuisiin kun sinne ilmestyi jo minulle yksi kohtalotoverikin ni ei tarvitse yksinäänkään kirjotella :) noh tervetuloa vaan täält sit kaikki sinne piakkoin toivon teille kaikille plussaa <3

Takaisin