Raskaaksi 2015

Bb . Karli nukkuu yöt meidän kanssa ni sillo ei pissaa ja aamulla heti kun herää viedään ulos ja tekee sinne nätisti mutta päivällä, näkee et hätä menen ulos ei tule mitään, mennään sisälle tekee saman tien sisälle.

Miehen kanssa kun käy tekee melkein aina ulos...

Onneksi näillä pienillä koirilla on pieni pissi :D niin ei toi siivoaminen sinänsä ärsytä.

Onko sua jossain vaiheessa ruvennut ärsyttämään tai turhauttamaan ? Mua kyllä vähän... Se ulkona ramppaaminen turhauttaa kun ei tule tulosta. Me muutettiin just mutta katselin jo rivitaloja. Ois helppo oma piha :)

Mutta turhahan se on kuvitella että tämä tekisi edes vaikka sisäsiisti olisi niin 20 asteen pakkasilla ulos. Täytyy varmaan ostaa hiekkalaatikko :D

nni, ihanaa saada lasitettu parveke! Me muutettiin vajaa pari vuotta sitten isompaan kämppään. Vanhassa oli kyllä parveke, mutta hyvin pieni ja lasittamaton, ei sinne tietty kissoja voinut päästää. Olis vielä hypänneet taulapäät jonkin tervapääskyn perään. Nyt kissat viihtyy ja kasvit myös, kun ei ole siinä kovassa tuulessa.
No, mut toivottavasti sä pääset testaamaan vaikka oireet nyt vähenikin.

Lume no höh jos tuhruttaa, mutta eihän sekään ole varma merkki ettei olis tärpännyt.

Jasmi, mulla tuli joskus niitä kökköjä suuhun. Enää en muista tarkasti kun siitä on jo vuosia, mutta muistan sen että liittyi jotenkin ruokavalioon. Nyt menee arvauksen puolelle, mutta olisko ollut että maitotuotteet pahensi ja sitrushedelmät auttoi? Saatan muistaa väärin, kannattaa ehkä googlata. Joka tapauksessa sain apua kun muutin vähän ruokatottumuksia, mistään en siis ole luopunut.

Tyttötiikeri, kuulostaa tosi turhauttavalta sun tilanne, ei pelkästään lapsenteon vaan parisuhteen kannalta. Jos toisella kertakaikkiaan on alhaisempi draivi, ei sille todennäköisesti voi tehdä mitään. Jos taas haluttomuus johtuu jostain muusta syystä, vois keskustelu auttaa. Varmaan ammattilaisen kanssa olis vielä parempi, mutta kuulostaa siltä että sun mies tuskin innostuu ajatuksesta. Kyllä sentään puolison kanssa pitäis puhua mikä on syynä, varsinkin kun tilanne sua selvästi häiritsee. :sad001 Mitä puhuit masennuksesta, niin kyllähän se voi kestää vuosia, varsinkin jos sitä ei hoida.

Hileinen, tsemppiä oviksen metsästykseen! :)

Larissa, hus pois tollaset kuvat, nälkäsenä kun näin niin jo oli julmaa. :wink Ei vaiskaan ihanalta näyttää! Tykkään siitä kun otit ton gourmetkuvan, ja sit korjasit vaniljakastikkeen tilanteen ennen syömistä. :grin

Silv, mä pelkään että tää on väärä paikka kuulla järkipuhetta koiranpennusta. :wink (Tämän sanoin ennen kuin luin muiden kommentteja.) Mitä mä aina sanon on, että koskaan ei tule tosissaan hyvää aikaa hankkia lasta tai lemmikkiä. Sen kanssa vaan oppii elämään.

Smurffiina pahottelut tädistä. :sad001

Lume, kyllä turhautti pentuaikana kun siis allergiat todettiin siinä parin vuoden iässä. Ja se alku oli vesiripulia kymmenet kerrat päivässä.. eläinlääkäritkään tehny sillo mitään. Vasta myöhemmällä iällä eri kaupungissa tehtiin allergiatestit ni ylläripylläri tyyliin kaikelle mahdollisellee allergia. No nykyäään syö sit ruuatki ensin pakastimen kautta ja syö lääkkeitä lopun elämäänsä.. mut maailman ihanin pieni vaavi <3 joka asustaa tätä nykyä minun vanhempien taloudessa maalla kun ei täällä kaupungissa viihtynyt.. vanhemmilta muutama vuosi sit kuoli koira niin saivat mun vaavin sinne piristämään ja tosiaan luulen että molemmille osapuolille parhain vaihtoehto.. itse en enää kykenisi takaisin ottamaankaan kun nykyinen mies ja hänen lapsi on allergisia. Tulipas romaani.. mut tosiaan eiköhän se opi hyvin kuulostaa lupaavammalta kun tuo kääpiöpinserin opetus :) sellasii ne pennut vähän on ku ihan tahallaan ei tee ulos ja sit sisälle heti perään.. kyl se viel hoksaa ;)

Nyt nukkumaan ! Öitä naiset! Ja pupuiluja teille joilla ovis ;)

Tietenkin tuo lisääntynyt paino voi vaikuttaa siihen seksiin. Jo ihan se jos kokee itsensä epämiellyttäväksi niin totta kai se vaikuttaa Ja tietenkin jos on masennusta. Mun isällä oli monta vuotta masennusta ja kyllä uskoisin että hiljaista oli makkarin puolella (en todellakaan ole kysellyt eikä oo kerrottu) mutta kyllä sen jotenkin aisti kun eivät enää halailleet jne..
Itse alkaisin kyllä kanssa epäilemään kaikkia toisia naisia jos mies ei haluais enää seksiä mun kanssa. Ja siitä kyllä suhdekkin kärsisi varsinkin jos mies olisi syytön niihin epäilyihin.
Toivottavasti saatte asiat kuntoon myös makkarin puolella :) mun isälle ja äitipuolelle auttoi terapia

Tyttötiikeri: koitas nyt keksiä jotai jotta miestäs alkais panettaa ja unohtaisi kortongitkin laatikkoon... perskule on se ärsyttävää kun ukkoo ei tee mieli mutta itsellä olis just se paras fiilis... Muistan hyvin tuon ku ukko kieltäytyi mutta itse suuttui silloin kuin minä kieltäydyin ja se olis halunnut... mutta kun saatiin siitä kunnon riita kerran aikaseksi ni on se sen jälkeen sitten vähän enemmän... juu ei tälläkään voi ajalla kehua... yks aamu poika oli meillä aamu palaa tekemässä (4v) :D ni ukko halus vaan itteään aatella... ei kestänyt varmaan ku 3s ku sisään ulos sisään ja se siitä :D kysyinki että mihin sä lähdit... kerto vaan olevansa valmis olin ihan äimän käkenä että nytkö jo :D kyllä se yleensä vähän pidempään kestää :) sit sillä on tapana luvata mutta pettääki lupauksensa kun on itse saanut tarpeeksi... itteään ajattelee vaan. Mullekki tulee usein yhden illan jutut nuoruudesta mieleen... Olihan ne sellasia pakkauksia ettei sellaista oikeaan parisuhteeseen ole ees mahdollista saada :D

Täälläpäs pulistaan niin paljon etten kerkee mihinkää vastata...

Onnea starling!

Larissa: oliko ihan pakko laittaa kuvaa :D

Silv: täällä kans kova koira kuume! Sanon sulle että ota ota ota please! Itsellä ukko vastustaa joten ota sä!

Bb: sullakiko on sisälle pissaava ja kakkiva 6 vuotias Kääpiöpinseri. Meillä se on protesti kusija.ostin sille maton kodinhoitohuoneeseen niin koko 2m matkalta oli kussu sen siitä vierestä. Ja yleensä aina samaan paikkaa sillee kohti lattia kaivoa lirittää nyt kun siinä ei oo enää sitä mattoa.

Lume: meillä neiti käy kovilla pakkasilla vain kääntymässä ulkona. Pakko käydä ihan tiellä kävelee ja sit juostaan kotiin. Tai jos ei tee mitään ni mennään kohta uudestaan..jos ei vieläkään ni sit annan olla varsinkin jos on kiire töihin.

Tohon siivous asiaan... tykkään et on siistiä ja tavarat omilla paikoillaan ja päiväpeittokin just oikeassa asennossa. Ennen stressasin ihan pikku asioista mutta en enää kun ei vaan pysy siistinä tää koti... Kun ukko kävelee hiekka kengillä keittiöön just kun oon imuroinut... ym. Poika levittelee lelujaan. Ajattelin että sit kun lapsi/lapset on muuttaneet kotoa ni häädän miehen pellolle ja elän niin kuin itse haluan...

On. Täällä valkkaria vaan lorisee. .. tekis mieli juoda kännit :D

Smurffinalle pahoittelut tädistä, ens kierrossa sitten!

Tyttötiikeri, on kyllä niin kurjaa toi sun miehen haluttomuus. :sad001 Ja varsinkin kun ei itsekään osaa mitään syytä sanoa. Ja oon ihan samaa mieltä Beislan kanssa tuosta masennuksesta että voihan se jatkua vuosikausiakin jos ei saa tai osaa hakea siihen apua. Toivon kovasti että tulis ees jotain selkeyttä tilanteeseen!

Nyt hyvää yötä kaikki mahtavat naiset! :happy:

Onnea Mimi ihanista ultrakuulumisista!:)

Tansku84: Tervetuloa ja pikaista plussaa! Hyvältä kuulostaa siun oireet!:)

Nienja: Joo itekin sitä aluksi ihmettelin. Työterveyslääkäri määräsi sen kun turvotus oli silloin reidestä polveen saakka ku jouduin sairaalan ensiapuun ja jäin silloin tarkkailuun ja seuraavan päivänä tehtiin jalan ultraääni, mutta sieltä ei löytynyt tukosta eikä muutakaan selitystä turvotuksen aiheuttajasta. Vatsan -uä siksi, että oli outoa, että turvotus oli laaja-alainen eli tarkastetaan vatsan alueen imusolmukkeet ja nivusien, löytyykö suurentuneita imusolmukkeita! Nivuset lääkäri tutki silloin ja siellä normaalit imusolmukkeet. Arvaa vaan jännittääkö ku tutkimus on tosiaan vasta 17.6 ja silloin saa selvyyden asiaan.:nailbiting: Eikä asiaa helpota ku on hoitaja, ni iskee hoitajasyndrooma ja alkaa lisäksi googlettaa, et mitä jos on suurentuneita, ni mitä se tarkoittaa...:nailbiting:

Samalla aattelin tosiaan kysäistä näkyykö siellä jotain muuta ku miul sillon menossa 8+6.:happy:

Gatusa: Onpas siellä kovia myrskyjä!

Ilpuri: Jaksuja!:hug013 Ei aina oo vaan fiilistä ja sit pittää olla vaan ja ottaa rennosti!

Bb: Toihan ois hyvä idea!:smiley-angelic003 Sama porukka pysyisi kasassa! Ei taija sellaista ryhmää olla viel!?

Starling: Onnea paljon plussasta! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia pienelle matkaan mukaan!:smiley-bounce016 Milloin siulla la?

Silv: Ois ihana!:)

Larissa: Ai miten herkullista raparperipiirakkaa, nam!:happy:

Smurffiina: Pahoittelut menkoista!:sad001

Tyttötiikeri: On kyllä ikävän kuuloinen tilanne!:sad001

Omaa napaa. No, mie nyt tein sitten sen mitä kirjoitin edellisessä viestissä. Kävin varaamassa pojalle 2-vuotis neuvola-ajan. Vähän aikaa jutusteltiin neuvolatädin kaa muista asioista ja sitten tokaisin, että voishan sen toisen ajankin tässä samalla varata ku plussasin tiistaina. Hää sano, että hällä oli jonkinlainen aavistus, että on miulla jotain muutakin asiaa. Meijän neuvolatäti on tosi ihana!:happy:

Miul on eka neuvola 8.6, sillo viikot 7+4. Neuvolan laskurin mukaan miulla on tänään 5+1 ja la 21.1.16 kun taas vau-laskurin mukaan ois vasta 4+3 ja la 24.1. Pientä heittoa on laskureitten välillä!

:oops: Hups, kellohan on jo paljon! Pittää käyvvä nukkumaan ku aamulla lähetään pojan kummin luona käymään ja varmaan aamuyöllä ajaa taas vessaan ku herää kovaan hätään! Koitan huomenna taas kirjoitella jotain. Huomen saikku loppuu ja aattelin ny koittaa mennä iltavuoroon lauantaina. Ei ois ku kolme vroa töitä i, a,a ja sit kaks vp:tä ja sen jälkeen kaks iltaa ja aamu. Sit vp ja kesäloma alkaa 1.6 >3 vkoa!:happy:

Ai niin yks juttu jäi kysymättä. Ku tääl on teitä muitakin lähihoitajia ja sairaanhoitajia, ni mitä mieltä ootte tästä ja onko teille tullu vastaan tälläinen asia! Meijän osastolla on pitkäaikaisasukas, jolla todettiin viime vuonna MRSA. Meillä on suojauksena krtkäyttö -essut ja hanskat, ei muuta. Suikussa käytetään pitempiä essuja. Asukkaalla mrsa on suun limakalvoilla ja nenässä, mutta bakteeria on myös vuoteessa ja sängynlaidoissa ja mahdollisesti yöpöydässä.( Hygieniahoitaja sanoi näin.) Maskia käytetään vaan silloin, jos hänellä olisi flunssa/yskä.

Mietin lähinnä sitä, että voinko hoitaa häntä nyt kun olen raskaana. Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en oo kunnollista tietoa löytäny. Olikohan se Pirkanmaan sairaanhoitopiirin julkaisussa ku googletin, ni siin otsikon alla oli, että ei saisi hoitaa raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, mutta kun menin sinne sivuille, niin en sieltä tekstistä löytäny kyseistä lausetta! Sen tiedän, että ESBL-potilasta ei saa hoitaa raskauden aikaan. Sellainen käytäntö oli edellisessä työpaikassa.

En haluaisi vielä töissä sanoa mitään ku ollaan niin alkuvaiheessa! No, mutta nyt kipin kapin nukkumaan.:sleep002

Taikatuuli,

Oireet on kyllä kovinkin positiiviseen viittaavia, mutta jotenkin usko alkaa horjua, kun ei ole vielä näkynyt testissä :D Täytynee vaan jaksaa vielä hetki odottaa, joko plussaa tai sitten tätiä kylään.
Onko nää oireet nyt sitten oikeasti olemassa vaiko psyykkisiä, sitähän ei tiedä ennen kuin....

Itse olen sairaanhoitaja leikkaussalissa. En muista kuulleeni varsinaista ohjetta MRSA-raskaus -yhdistelmästä. Mutta henkilökohtaisesti en suostuisi hoitamaan Marsu-kantajaa - enkä edes altistunutta, jos näytteitä ei ole vielä vastattu.
Uteliaisuuttani voisin selvittää meidän talon hygieniahoitajalta mielipiteen tähän asiaan. :)

Mun työyksikössä paljastuu aika nopeastikin, vaikka ei haluaisi. On läpivaloa ja eristyksiä ja formaliiniä... Itselläni ajatuksena, kun saan plussan, lopetan vuorotyöt, koska koskaan ei voi tietää mitä täytyy tehdä.

Taikatuuli74 : ootko sairaalaosastolla töissä? Palvelutalossa/kotihoidossa ei tällaista kieltoa ole, ei ole ainakaan kantautunut korviini. Ethän sä voi ikinä tietää kellä esim. Kaupassa olevalla ihmisellä on esbl tai mrsa kun sitä ei tartte kellekään kertoo muutakuin sairaalassa tieto on ja meillä myös asiakkaan papereissa. Mutta suojaus on meillä palvelutalossa esbl asukkailla hanskat, käsidesi ja suihkutuksissa essu. Asiakkaan pyykki menee kuitenki erite pyykkiin. Voisi käydä hygienia hoitajan mukaan yhteisessä saunassa ja kylpytiloissa mutta ei käytetä ihan varuilta kun hieman kyseenalaistetaan noita ohjeita. Esim. Lyhutaikais jaksolaisia ei voida ottaa meille joilla esbl koska ei ole omaa vessaa. Ristiriitaista.... Voisitko soittaa hygienia hoitajalle ja kysyä asiaa kuinka kannattaisi toimia? Perushoito varmasti onnistuu mutta jos jotai haavan hoitoja tai flunssa ni... en tiedä. Kiinnostaa itseänikin :)

Tyttötiikeri Meillä oli sama ongelma tuossa joku aika sitte, aina ko jotain yritti niin vastaus oli : "ei jaksa". Itellä alko ahistaan ja tuli semmonen olo, ettei enää riitä. Ja selityksiä tälle haluttomuudelle ei pahemmin saanu. Asiasta mainittin kerran jos toisenki ja myös siitä miltä se minusta tuntuu se ainanen ei jaksa vastaus. No jossain vaiheessa sain sitte sen verran kaivettua miehestä esille, että hällä taas sitte ahistaa minun vonkaaminen ja että hänestä tuntuu, ettei mulla oo muuta mielessä. Jossain vaiheessa tehtiin sitte semmonen diili, että en kysy enkä vonkaa asiasta, että siinä vaiheessa ko hällä haluttaa niin tekee alotteen. No saihan sitä jonku aikaa oottaa, mutta kyllä se kannatti ja vaikeaahan se oli koittaa olla yrittämättä. Sinä aikana jäin miettimään asiaa vähä toiseltaki kantilta, miltä se itestä tuntuis jos toinen koko ajan ois haluamassa ja muuten ei sitte oiskaan oikeastaan yhtään mitään. (Koska meillä se ainaki meni siihen että ko tuli tämä ei jaksa kommentti niin muutakaan läheisyyttä ei sitte ollu.) Ite ainaki opin sen, että kanttii löytää tämmösiä salakavalia keinoja saaha mitä haluaa suoraan kysymättä mm. pyytää selkähierontaa tms just ko on suihkusta tullu ettei vaatteita oo, niin meillä ainaki toimii, yleensä ukolla menee se sitte loppujen lopuksi johonki muuhun. Ja sitte se että, pyytää päässä kainaloon yms. läheisyyttä ja muistaa mainita siitä, että ei ole mitään taka-ajatuksia.

Larissa Kiitosta vain tuosta kuvasta. Täällä jonku piti sitte vielä suklaakakku tekassa illan päälle :D

Silv Se, että koira on vaan rahanmenoa niin.. noh, en välttämättä samaistu. Tottakai alussa ko on rokotukset niin se on sen n.50e kertaa kaks heti alkuunsa, mutta jos alat ruuan hintaa miettimään niin se ei oo montaa kymppiä mitä se koira kuussa syö. Enkä mie kyllä rivitalossakaan ongelmaa näe, kerrostalossa kyllä, mutta sen sijaan niin rotu kyllä kanttii miettiä huolella, mikä itelle sopii.

Mä olen töissä erikoissairaanhoidossa ja meillä MRSA- ja ESBL- potilaita hoitaa kyllä raskaana olevatkin ja jokaista potilasta hoitaa jokainen hoitaja yhtä suojattuna eli sellainen hihallinen suojakaapu, hanskat, lähikontaktissa myös suu-nenäsuojus ja tarvittaessa kengät suojataan. Jos on epäily roiskeista (kuten mun nykyisessä työpisteessä) niin eriteroiskeille altistuva laittaa sellaisen suu-nenäsuojuksen jossa on myös visiiri silmiä varten. Silloin kun odotin kakkosta niin kävi myös ilmi ettei raskaana oleva voi hoitaa potilasta jolla on cytomegalovirus (suht yleisiä meidän potilailla), mutta sitä ohjetta on kai vähän muutettu. Pitääkin ottaa selvää..

Ja tässä vielä testikuvia tältä aamulta. Toinen oikealta on apteekin oma ja oikeanpuoleisin on Pro Matris.. Tuo pro matris on näyttänyt koko ajan haaleampaa viivaa kuin One step vaikka pitäisi olla identtisiä ja herkkiä testejä.. MUOKS. Tänään siis dpo 14.

plussatestit3.jpg

Taikatuuli, minä yritän parhain mahdollisin keinoin välttää mrsa ja esbl kantajat töissä. Tietysti tulee tilanteita kun heitäkin joutuu hoitamaan, mutta pääsääntöisesti yritän niitä tilanteita välttää :)
Ja tyttötiikeri, meillä oli samanlainen ongelma silloin kun yritys oli kovimmillaan ja oltiin pitkään yritetty. Meillä mies koki seksin vain lapsenteoksi, ja sen takia meni haluttomaksi. Ja minä höpötin liikaa oviksista ja raskautumisesta sun muista. Sitten meidän lapsettomuuslääkäri sanoi mulle, että ÄLÄ puhu koko projektista miehelle mitään, koska se lisää stressiä. Se auttoi :) ja puhuminen ja ylipäänsä asioiden selvittäminen auttaa myös.

Miä työskentelen yksityisellä hoivakodilla täällä Pirkanmaan suunnalla ja ainakin meillä Tays:n hygieniahoitaja ohjeistanut, ettei raskauden vuoksi tarvitse välttää MRSA/ESBL-asiakkaita. Normaalit varotoimenpiteet riittää, suojavarusteet meilläkin kuten edellä jo mainittu. Eihän sitä MRSA -pöpöä kannata neuroottisena kenenkään pelätä, sitä on varmasti vaikka ja missä pinnoilla ja kuin moni kantaa sitä tietämättäänkin! Ei ole terveelle limakalvolle ja iholle suuri ongelma. Työterveyskin joskus koulutti meitä, ettei altistustilanteessa edes tutkittaisi kovin jollei hoitajalla itsellään ole ollut jotain avohaavaa tms mihi MRSA ois voinu joutua. Poikkeuksena siis pistotapaturmat tässä.

Aphrael, upeita plussia! Onnea vielä :)

Niin, kyllähän se masennus voi tosiaan pitkään kestää, mutta kyllä se varmasti oireilis muillakin tavoin.
Ja meillä on kyllä muuta läheisyyttä, halaillaan, pussaillaan, taputellaan pyllylle yms ihan päivittäin...
Eikä voi olla lapsntekoprojektistakaan ahdistusta, sillä tää ongelma on ollu jo paljon ennen ku edes esikoista ruvettiin yrittämään...
No joo, eipä se varmaan täällä vatvomalla selviä... tosin ei nää asiat näytä selviävän miehenkään kanssa puhumalla kun ei se puhu...
No, mutta siis näyttäis nyt siltä et tämäKIN kierto meni nyt hukkaan... Eli taustailen taas, lueskelen teidän kuulumisia ja palajan taas ensi kierrossa. :)

Meillä mrsa potilaita hoitaa raskaana olevat samalla tavalla kun muutkin. Suojauksena normi hanskat ja essut pelkästään. Esbl ei oo mitään suojausvälineitä kun hanskat. Mrsa kokeen ottavat loppu raskaudesta jos on ollut tietyn ajan mrsa osastolla töissä.

Siis.. en mä nyt oikeesti usko et toi on tossa... Mul on nyt dpo 11 ja siis oletettavasti menkkojen pitäs alkaa viim. maanantaina...... Ja siis mun mies jo eilen illalla kommentoi että "sä oot ihan järkyttävän kuuma onko sulla lämpöö" sit mittasin ni 36,6... Nyt aamullaki oli ton verran tosin ei ehkä rehellisin ku kerkesin käyä pissimässä ton ja panikoitua ja riehuttua jne... Mut just lähti mies ja sit tuli silittää mua ni "oot oikeesti tosi kuuma" ja mä ihan että hehheh.... Heee... En mä haluu viel kertoo sille ennenku oon ihan satavarma tästä... Äääääääää... Miten siis oikeesti eka kierto... Mä niin uskon et tää menee vielä kesken tai jotain kamalaa tapahtuu...

Takaisin