Raskaaksi 2015

Nennaa, toivon että sun kierto olis sopivan pituinen että pääsette heinäkuussa yrittämään. :)

Liliina, onpa ihana sun iskä kun noin on jo innoissaan.

Pepe, toivottavasti selviät vähällä pahoinvoinnilla. Voin vaan kuvitella miten ihanaa on kunnella pienen sydäntä. :Heartpink

Merink, onnea isommasta asunnosta! :grin Jos menkoista on kovin pitkä aika etkä muista milloin ne oli, ehkä voi varalta tehdä testin. :wink

Mami91, voi kamala mikä tauti sulla on! :sad001 Paranemisia. Luitko antibioottien tuoteselosteen, siinä pitäis kyllä lukea jos haittaa raskautumista? Ainakin buranassa sanotaan suoraan.

Meritähti, pahus että teillä on huono ajoitus. Jospa ovis olisin vähän myöhemmin, ja kerkeäisitte edes jonkin tallettelun tehdä. Mulla menee vähän samoin kierron tarkkailu, että oviksen jälkeen on helppo olla miettimättä, mutta eipä onnistu sama loppukierrosta.

Mimmulih, hyvä että teillä on ainakin tallettelut kunnossa! :grin

Kerttu, pahoittelut negasta. :sad001 On se aina yhtä masentavaa.

mh, en mä tuossa ikävä kyllä viivaa erota. :sad001 Mutta toivotaan että sulla ois vaan hitaat hormonit!

nni, oon Larissan kanssa samaa mieltä, että eilinen testi näyttää vahvemmalta. Kaikki ei noihin liuskoihinn saa kunnon viivaa; on mahdollista jopa että se olis se plussa. Tai sitten on tulossa vasta. Ja munkin mielestä e-reseptin pitäis näkyä heti. Ehkä vois soittaa lääkärille ja kysyä lähtikö resepti varmasti?

Beisla kp8

Ihania uutisia Iiliinalta! Osaan kuvitella, miten sykähdyttävää voi olla kuulla oman pienokaisen sydänäänet! Niitä toivotan kaikille foorumilaisille! :) Ja helpompaa raskausaikaa jo plussanneille oireineen!

nni mulla ihan sama tilanne, ei meinaa koskaan kunnollista ovisplussaa löytyä. Ärsyttävää. Eikun limoja ja laskureita seuraamaan! :)

Just kun ehdin mainita, että testauksen vieroitus on onnistunut niin oletettujen menkkojen alkamispäivän lähestyessä vieroitusoireet ottivat musta yliotteen. Oli IHAN PAKKO saada jotain testata ja kun kaappiin oli jäänyt yksi orpo ovistesti, niin päätin ottaa sen käyttöön "miedompana huumeena". Mulle kun ei oo tosiaan kunnollista ovisplussaa tullut koskaan, niin ajattelin, että rauhoittaisi testaushaluja, kun sais vain yhden viivan testiin (ja joo, tiedän, ettei ovistestejä pitäis edes yrittää käyttää raskaustestin korvikkeena). Mutta kuulkaas naiset, ei helpottanut yhtään. Tuli kaks viivaa, melkein niin vahvat kuin mulla yleensä ovispäivää ennen. Että testaushalut senkun yltyvät. En tiedä, pystynkö hillitteen itseäni enää sunnuntaihin asti (la pitäis menkkojen alkaa).

Lumikello :) joko sulla on ovis myöhässä tai sit oot tiineenä tai sit eikös niitä ovisviivoja saanu näkyviin oviksen jälkeenkin täällä joku?

Mulle tuli sillon rv 4+2 tasavahvat ovisviivat ja rv 4+6 oli testiviiva jo reilusti tummempi kuin kontrolliviiva. Uskon että täytyy vähintään olla tuo tasavahva että vois merkata raskautta. :) oon kuvan tosta 4+6 testistä joskus tänne.

nni, mulle tuo 12.5. oleva viiva olisi jo plussa. Samanlaisesta olen tullut raskaaksi :)

mindiS, en mä sentään pimeellä kujalla ollut vaikka olis kyllä sopinut hyvin tilanteeseen :grin Mietin ensin, että pitäiskö ajaa johonkin pimeeseen parkkitaloon mutta päätin sitten olla nopea ihan päivänvalossa :grin

PIkainen omanapa:

Kävin vilkaisemassa tuolta Omakanta-sivustolta, että joko terolut-resepti on sinne ilmestynyt. No olihan se, mutta niin oli myös diagnoosi otsikolla "naisen määrittelemätön hedelmättömyys" sekä pitkä tarina mun käynnistä naistenpolilla. Aika karua, että annetaan tollainen diagnoosi vaikka olin varsinaisesti hakemassa apuja tohon loppukierron tiputteluun enkä hakeutumassa mihinkään lapsettomuushoitoihin! :eek: Tekstistä pisti myös silmään, että mies oli tekstin mukaan mukana tuolla lääkärikäynnillä vaikka yksin siellä kyllä kävin :eek: :grin Hyvähän se on, että otetaan asia vakavasti, mutta ei mun mielestä tollaisia diagnooseja pitäisi näin äkkiseltään tyrkyttää! Eihän meillä ole edes vuotta takana tätä tjottailua ja lääkäri itsekin sanoi, että plussa on hyvin todennäköinen kun saadaan toi tiputtelu kuriin, sillä sen takia alkio ei ole voinut kiinnittyä. HUH HUH!

Larissa, tostahan vois kyllä jo jonkinlaista oikaisua pyytää? Ja että mieski ollu mukana, sehän on ihan suora virhe tekstissä jos yksin oot ollu! :D Ja diagnoosikin ilmestynyt eri asiasta! Täytyy vissiin omat tiedot käydä kattoo...

Hile kp6/31 yk10 ja tänään ekaa kertaa haen nyt niitä greippejä. Eikai siitä haittaakaan oo.

Larissa hassua että noin vääristellen. Itse antaisin diagnoosin jäädä, koska sitten jos aikaa menee kauan plussaan (mitä en tietenkään teille toivo!) niin varmasti ottavat asiat käsittelyyn nopeammin jos joskus hoitoihin hakeudutte. Toivotaan että terolutit tuovat toivotun plussan ja pitää tuhrun poissa :)

Mulla oli sama juttu kun menin sinne naisten polille ekaa kertaa.. asia koski tosi kipeitä kuukautisia jotka oli tosi runsaat, niin kysy siinä se lääkäri sitten että yritetäänkö lasta ja sanoin että ei varsinaisesti mutta en oo neljään vuoteen raskaaksi tullu ilman ehkäsyä niin se kirjotti terot endometrioosiin ja lapsettomuuden hoitoon..

Hileinen, eipä tosta jaksa alkaa oikaisua alkaa vaatimaan :D jotenkin vaan huvittaa koko juttu :D

Pepe, nähtävästi sinne hoitoihin/tutkimuksiin pääsee tällä seudulla aika helpostikin (ja vaikka ei haluaisikaan) :D nyt ollaan miehen kanssa sillä asenteella, että katsotaan auttaako noi terolutit ensi kierrossa sekä jatkossa ja ei olla kiirehtimässä sen kummemmin hoitoihin tai tutkimuksiin. Jotenkin uskon, että se plussa tulee, kunhan alkio pääsee rauhassa kiinnittymään ilman loppukierron tiputtelua ;) olen toiveikas ;)

Elyssei, tavallaan mukava kuulla että sullakin on samanlainen kokemus aiheesta. :D

jopas on diagnoosi saanu nimen no josko siitä on tarvittaessa apua jos ei vuodessa tärppää mut tällä hetkellä jätä vaa se iha omaa arvoonsa :)

meil ois tullu ekana varmaa aikoinaa naisen hedelmättömyys no täällähä mun syyks pistettii keskenmenot heti, sit käviki ilmi ku mun silloinen gyne pisti ukolle testit et siinä vika eikä mussa mut eihä ne mitää halunnu ukolle laittaa ja yks tääl asuva ranskalainen lääkäri katto ukon tuloksia ja totes et ilman icsi hoitoo ei ol toiveitakaa ukon tulosten takia no sitte pistin ukon vetää 5mg foolihappoa ja hups tuliki plussa ja tuo plussa nukkuu tuolla makkarissa nyt, valveilla ollessa yrittää jo nousta ylös vaikka ikää on himpun vajaa 5kk ja ottaa askelia jos pidät käsiä kainaloiden alla...tyttö pitä kiirettä :)
suostuiskoha ukko asumaa maaseudulla, ikäkriisi vissii ni tuli ikävä suomen maaseutua. kasvoin maalla ni sinne veri vetäis taas näköjää ku ikää tulee ja lapsia ku on ni haluisin asua maalla en kaupungissa.

Larissa saman diagnoosin sain minäkin silloin maaliskuussa, kun kävin naistenpolilla ja mullahan syynä oli ne ylipitkät kierrot. Uskon, että toi vaan on normaali käytäntö. Kyllähän se kieltämättä särähti aikalailla korvaan, kun luin, että mulla on naisen määrittelemätön hedelmättömyys. :confused: Ja nopeeta olis toiminta täällä meijänkin suunnalla. Miehenhän olis jo pitänyt käydä simppatutkimuksissa, mutta ajateltiin eka mennä rauhassa ja saada primoluteilla mun kierto tasoittumaan. Toivottavasti teroista on apua sulle ettekä joudu "rankempiin hoitoihin". :happy:

Voi perse! Kyllä täällä toimii hienosti terveyspalvelut.... Ei oo muka aikoja ennen ens viikkoo ja sillonkin pääsee vaan jonottamalla, ja huikeet 2 asiakasta oli siellä. Kyllä nyt sapettaa urakalla! :smiley-angry016 Sano vaan että lepää ja ota lääkettä, joo kyllä ton vähän alle puoltoista vuotiaan menevän pojan kans on ihan helv..in helppo levätä kun sekin on kipeenä. :smiley-angry019 Kuulemma pitää mennä yksityiselle tai acutaan ja acutaan ne ei mielellään ota, mutta sinne se pitää mennä istuun kun yksityiseen ei yksinkertasesti oo varaa. :angry7

Muokattu viimeksi:
Enu, joo miestä olivat täälläkin laittamassa jo simppatutkimuksiin mutta onneksi nyt katotaan tuo mun tiputtelu kondikseen ensin. Miten sulla on ne primot auttanu ja mitä noin muuten kuuluu? :)

Gatusa, teidän tyttö on kyllä niin ihme ja todiste siitä, että oli lääkärien lausunto kuinka synkkä tahansa niin mahdollisuus onnistumiseen on! Maalla asuminen voisi kyllä sopia sulle mainiosti! Olisi tilaa lapsille sekä sun puutarhalle ja eläimille :)

Vielä törkeästi omanapailen:

Taitaa olla oireista päätellen ovis päällä ja tällä kertaa ihan ajoissa! :) Poskia kuumottaa, alaselkää ja muniksia jomottaa ja limaa on :D Samat olot olen merkinnyt Period trackeriin muiden kiertojen ovispäiville. En meinannut uskoa, kun polilla ennustivat follikelin koosta tälle päivälle ovista, mutta oikeassa näemmä olivat :D

Larissa kp 15/27-31

Larissa primoista on ollu suuri apu mulle. Kierrot on tasottunu niiden avulla nätisti uomaansa. :) Puoleksi vuodeksi niitä määrättiin ja toivon todella, että tämän kuurin jälkeen pysyvätkin säännöllisinä. Meille on suunnitelmissa ovulaatio-induktio jos/kun miehen simppanäyte on kunnossa, mutta siihen halutaan mennä vasta jos ei puolen vuoden sisään tärppää. Ja kiitos kysymästä ihan hyvää kuuluu muutenkin. :happy: Olen tarkotuksella ollut hieman taka-alalla täältä ja ottanut rennommin tämän kierron. En ole lainkaan tikuttanu ovista, mutta oireista päätellen epäilen sen olleen joko eilen tai tänään. Ollaan muutenkin miehen kanssa menty tämä kierto rennon letkeästi ja täytyy sanoa, että hyvin on viihdytty vällyjen välissä. :grin Tekee tosiaan ihan hyvää välillä vähän irrottautua tästä kuumeilusta, kun tuntu ettei mitään muuta oo ajatellukaan alkuvuoden aikana.. Hyvällä mielellä jatketaan ja plussaa toivotaan. :joyful:

Larissa määrättiinkö sulle terot kp15-24 vai pari päivää oviksen jälkeen?

Pepe, reseptissä luki muistaakseni kp 18 eteen päin se 10 päivää ja lekuri sanoi että oviksen jälkeen aloitan. Eihän niistä ole paljoa hyötyä kiinnitymisessä, jos ei ehdi edes ovuloida :D

Larissa ja Enu ei muutaku ovista hyödyntämään ;)

Enu meillä ainaki autto ku oli lääkäriaika varattu ja lopetti yrittämisen, toki ekaa kertaa tikutin ovista mutta pelkästään negoja tuli nii ei ollu yritystäkää ja kappas, plussa tuli :D

Kiitoksia onnitteluista, ensviikon torstaina laina- ja kauppapaperit allekirjottaan :)
Tänään tuntu ekaa kertaa selvästi ku kekkula pyörähti ympäri, olipas jämerää! Alkaa rakkaus kasvamaan ♡ ja ostin viä odotuskirjan nii joskos alkais saada ilon irti tästä raskaudestaki.. :)

Takaisin