Raskaaksi 2015

No tuohan nyt on ihan pyllystä tommonen uudistus! :O Mun mielestä niitä soveltuvuuskokeita olis pikemminkin pitänyt tiukentaa ja todistuksen merkitystä pienentää...niin karmeella asenteella varusteltua porukkaa on tullut itselläkin vastaan tuolla työelämässä... :(

Itellä kans tullu vastaan niitä enemmän (tai edes aiemmin) opiskelleita jotka väittävät ammattitaidottomaksi koska oon opiskellu väärässä paikassa / liian vähän...

Rosann: onko sulla luget siihen asti kun menkat alkaa vai siihen dpo 14? Mulla ei lugen aikana alkanut menkat ollenkaan, vaikka lääkäri käski käyttää niitä kunnes menkat alkaa. Soitin sit uudestaan lääkäriin ku raskaanakaan en ollu ni lääkäri sanoi että lugesteronia käytetään mm. Kehitysvammaisilla ehkäisemään raskautta. Saadaan ns. Valeraskaus aikaan. Luget pitää ehdottomasti lopettaa dpo 14 jos raskautta ei ole tapahtunut ja aloittaa oliko 3;sta ovulaation jälkeisestä päivästä.

Aphrael: toivotaan että testi antaa positiivisen tuloksen ja menkat jää tulematta! :)

Beneathbeautiful: laita kuva. Haluan tiirailla. Miten niin ei oo mahdollista. Itse sain ihan puhtaan testin juuri tuon one stepin...ei haamun haamua dpo 10.

Mindis: +++ :)

Miilia: mitä vauvoja tulossa? :)

Maaritmarianne: yks piikki on ainaki se jolla kasvatetaan munasolu, toisella piikillä irroitetaan munasolu. Voi olla myös että clomeilla kasvatetaan munasolu ja pregnyl tai joku sellanen piikki ni sillä irrotetaan.

MindiS, huomenna on seurantaultra ja verikoe, silloin selviää kans inssin ajankohta.. kuvittelisin et se ois perjantaina tai maanantaina.. ovislimoja on jo nyt, niin toivotaan et inssi ois ennen viikonloppua..
Maaritmarianne, meillä on meneillään pistoshoito-kierto, lääkkeinä siis gonal-f ja irrotuspiikkinä ovitrelle. Pistäminen ei sinänsä hankalaa ole, pitää muistaa samaan aikaan illasta pistää. Sivuvaikutuksia mulle ei oo näistä tullu, muuta kun tissikipuja ja "kasvukipuja" toisessa munasarjassa.. Toisaalta ihan hyvä, ottaen huomioon et clomeista tuli näiden lisäks kuumia aaltoja, ja itkusta ei meinannut tulla loppua kun tyttö katseli piirrettyjä..
Mullahan on pistoshoidot yhdistetty inssiin, niin ei ole niin suuria annoksia, annoksen noustessa oireet varmaan lisääntyy kans.. oon ymmärtänyt et ivf - hoidoissa olevat pistoshoidot on aika hurjat.. ainakin naistenklinikalla tehdyissä pistoshoidoissa on välikierto ilman pistoksia.
Tää on meillä toinen pistoshoito-kierto, gonal-f än annos nostettiin 50iu stä 75iu hun, koska pienemmällä annoksella ei ollut tarpeellista vastetta.(en ovuloinut irrotuspiikistä huolimatta)

Lucky, kissavauvoja tulossa, vaikuttaa vaan siltä et emo panttaa niitä, tän viikon aikana pitäis tulla, supistuksia sillä vaikuttaa olevan..

Mindis: höpö höpö. Mulla ei ollu mitään eriryisiä oireita ennen ku tein testin eilen illalla ja sain haamun. Sen jälkeen Alko huimaus ja tissikipu ja rintoihin tuli ne pahkurat mitkä oviksen jälkeen tuli ja meni. Testaa testaa...en malta odottaa!

Tintti-8 : ovatpas keksineet. Ei papereilla hoitajaksi tule. Se on tuo pää ja sosiaaliset taidot ja halu tehä tuota työtä. Niin monta hirviö hoitajaa oon jo nähnyt etten tiedä millä perusteella ne on kouluun ees päässy. Ja nykyään myös työkkärin kautta laitetaan sellasia epäsopivia henkilöitä lähihoitaja kouluun ja työkokeiluun ym. Hoito ala se viimeinen koulutus johon pakolla pitää laittaa ku joku koulutus oltava. Sit ne ei pääse kouluun /töihin joilla oikeasti alan kiinnostus ja pätevyys. Vitja että alkaa kiehuttamaan tollanen.

Miilia: ovatko maatiaisia vai rotu kissoja :) haluisin itselleni ragdollin tai jonku sellasen sekoituksen :) mutta ihan ennemmin toinen koira. Mutta mies ei anna ottaa!

Täällähän moni taas plussannut. MrsHta onnittelin jo toisessa ketjussa, mutta Luckylle ainakin suuret onnittelut plussasta! Tervetuloa joulukuisiin! :)

Mymmelisti, pahoittelut kp1 :hug013 sulle soisin sen plussan kyllä jo. Tuo on niin inhottavaa kun kerta toisensa jälkeen joutuu pettymään.

Larissa ainakin kyseli kuulumisia joten tässä niitä tulee...

Tänne on iskenyt ihan järkyttävä flunssa. On aivan veto pois eikä ihan tosisaan jaksa mitään tehdä. Kuumetta ei onneksi ole tai muuten joutuisi viettämään ihan täysin päivät sängyn pohjalla. Töihin onneksi vielä jaksaa mennä. Oireet on jokseenkin vähentyneet, muttei kokonaan loppuneet joten se pistää miettimään ja pelottamaan onko kaikki kunnossa. Onneksi ultra on kuitenkin reilun viikon päästä. Sitä odotellessa. Alkaa hermostuttamaan enemmän ja enemmän mitä lähemmäs se aika tulee. Jotenkin haluan uskoa että kaikki on hyvin mutta.....

Joo, sanokaapa muuta! Olin just koulutuksessa ja ihan ihmeissäni vieläkin. Nuorisopuolelta ainakin poistuu ja aikuispuoleltakin todennäköisesti. Yksi syy tähän on vissiin se että kun ne pääsykokeet maksaa jonkun 50e niin se ei oo reilua kaikkia kohtaan.

Kyllä mua kans hirvittää että millaisia työkavereita ja opiskelijoita sitä tulevaisuudessa on..
Pidän peukkuja teille, jotka nyt haitte kouluun! :)

Tintti8 hahaha ei oo todellista sun mies noitten pähkinöiden kans! :) ei ole todellista! Enhän mä tuolla mun yli 10vuotta vanhalla todistuksella tule pääsemään minnekkään kouluun koskaan :/ tais jäähä tämä nainen täysin vaille ammatillisia papereita.

Miilia_ tuki sit niillä söpöillä karvavauvvan kuvilla tää ketju jooko? <3 :)

Lucky87 ihan höpö oot :D saanu jo raskaushormonit sun pään iha sekasi :D oon ihan täysin varma että ei oo nyt tärpänny, kävin eilen ostamassakin kaapin täyteen verigreippimehua ja verigreippejä :P mut tänään kyllä toisaalta tuli noita testejä joita tilailin, ni voishan sitä yhen testin aamusta kuluttaakkin :)

Anskunen voihan flunssa! Toivottavasti paranet pian! Ihana kun pääset sinne ultraan niin rauhoittaa varmasti mieltäkin. Kyllä siellä on kaikki hyvin <3 :)

Lucky: sain ohjeen aloittaa luget kp 14 ja jatkaa niitä kp 26. Mulla ovisplussa tuli viimeksi kp 11 ja sitä edellisessä kp 13 . Kyllä nyt taas ohjeet vaihtelee. Mutta kai mä testaan joka tapauksessa, koska jos raskaudun niitä pitää ehdottomasti jatkaa. Mun käly kävi samalla gynellä ja hänellä kun oli ovisplussa vasta kp 16 niin lääkäri oli kehottanut tikuttamaan oviksen ja aloittaa ne ovispäivänä? et mitä ohjetta mä nyt sit noudatan? Kiva tietää toi valeraskaus, niin pitää yrittää pitää mielessä ettei rupea liikaa kuvittelemaan.

Miilia kerro ihmeessä lisää sinkistä! Kauanko miehes on niitä syöny ja mitä positiivista tuotosta se on saanut aikaan? Lueskelin miehelle ääneen netistä kaikkia mahdollisia sinkin puutos oireita mitä sillä on niin se lupas ottaa ne käyttöön!! :))

Voi Lume mikä ihana vauva teille on tulossa!!! :love017

Hui mitä synnytystarinoita! Mutta aivan varmasti kaikki on sen arvoista, kun nyytin saa ensi kertaa syliin ❤️
Sarinalle paljon tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ❤️ Toivottavasti pian helpottaisi :hug013

Uijui, niin toivon, että Junibealla on siellä kiinnittyminen käynnissä! ❤️
Iiiiiiiiiiiks Muurahainen, aivan mieletöntä!!! :woot: :happy093:dance011:dance018:hug007 Hirmuisesti tärppionnea teille!!! ❤️ Meillä oli plussakierrossa puuhastelut dpo -3 ja -1. Eikös se taulukko liputtanut hyvinkin dpo -2:den puolesta? :wink

Elyssei, pahoittelut tädistä ❤️ Mutta hyvä, että kuitenkin tilanne ratkesi (plussa olisi kyllä ollut ihanampi päästös..) olisikohan siellä kuitenkin yrittänyt joku hypätä kyytiin? Toivottavasti tänään parempi olo ❤️

Freyalle paljon paljon tsemppiä! Toivottavasti pikkuinen ottaa vielä kasvuspurtin ja pysyttelee masussa ❤️

Pepitalle pahoittelut negasta! Vielä vaan on kovin aikaiset päivät, toivottavasti vielä plussaksi muuttuu ❤️ Ensimmäiset ovistestit ostin raskauskeijusta (toimi ihan hyvin mulla), seuraavat sain siskolta, kun hänelle oli niitä jäänyt. Näyttivät olevan mammaksi.fi:n. Uusimmat ostin cittarista (pc). Raskaustestejä olen ostanut sekä apteekista, että cittarista.

Onnea Niemja valmistumisen johdosta! Tsemppiä ultraan! Tulehan kertomaan sitten kuulumiset :)

MindiS, olen nuoriso-ohjaaja ja pidän mm. lapsille kerhoja, nuorille nuorteniltoja jne. Nyt jo kova ikävä lapsia, kun jouduin jälleen sairaslomalle (siitä lisää jäljempänä). Iiiks, sulla on siellä jännät päivät menossa :woot: Plussaonnea!!!

Kohta3:llakin jännät päivät! Plussaonnea!!! Ihanalta kuulostaa teidän tuleva matka!

Huh huh, olipas ninukilla maanantai! Toivoittavasti tänään ollut parempi päivä!

Tärppionnea myös Terkulle ja Liisulle! Teitä, joilla ovulaatio on käsillä, on niin paljon, että ei enää pysy mukana! Tärppionnea siis kaikille! :talk017

Larissalla taas ihanat kynnet!

Maaritmariannellakin jännät päivät :woot: Plussaonnea!!!

Voi Mymmelisti :Heartbigred:hug013 saa luvan olla viimeinen kerta piiiiitkään aikaan kun täti tulee sua kiusaamaan!!! Se on porttikiellon paikka! :stop: Paljon paljon voimia! ❤️

Nennaa, ihan mahtavaa, että miehesi suostuu tarvittaessa tutkimuksiin!

Ninjaanalle, kingisuulle ja Mindi2:lle tervetuloa ja pikaista plussaa!

Nyytille ihanaa matkaa!

Iiiiiiiks Lucky ja MrsH!!! :excited001 Hirmuisesti onnea ja vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan!

Voi miilia! Pahoittelut kulumista! :hug013 Kulumat, nivelrikko ja reuma ovai yleisiä nuorilla, niistä vaan ei puhuta....:sad001 Olin 26v kun nivelreuma puhkesi, pitkän tien sai kulkea ilman vertaistukea, ennen kuin löysin yhdistykset. Tiedän parikin yhdistystä, joista voisit itsellesi löytää oman, mutten tiedä miten täällä saapi linkkailla niille sivuille.

Pepellä aivan ihana masu jo! :love017 Mullakin on kokoajan ollut vahva tunne, että saatte tytön! :)

Anni, toivottavasti nega muuttuu vielä plussaksi!

Nuuhkulle ja MindiS:lle onnea kouluhakuun!

Nyt naiset kunnon plussa-aalto pystyyn (alku on jo hyvä!) ja kaikki surffaamaan sen harjaksille!!!:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017

300 viestiä luettu, enkä enää tiedä tuliko vastattua kaikille, joilla halusin. Loppupuolella alkoi jo keskittyminen herpaantuman...

Joo, kaikki mahdollinen meni päin honkia ja lopulta eilen aamulla pääsin kaavintaan. Nyt on kipulääkkeet ja antibiootit ja sairaslomat ja kaikki. Pääsin eilen kuitenkin kotiin. Sairaalassa huone oli aivan synnärille vieressä ja huoneen ovelta pääsi suoraan synnärille puolelle. Välillä oli heikkoja hetkiä, kun kuunteli vastasyntyneiden itkua ja näki tuoreita äitejä. Hoitajat oli aivan ihania! Kun lähdin kotiin, yksi hoitaja sanoi "nähdään seuraavan kerran tuolla toisella puolela ja susta tulee vielä hyvä äiti". Voi liikutus, itku tuli kauniista sanoista! Puuhastelukielto tuli kuukaudeksi. Juompa sitten huvikseni tuon ah niin ihanan makuisen greippimehun :grin yritys jatkunee ensi kuussa sitten.

Susanne, mies on syönyt monivitamiinejä pari kuukautta ja sinkkiä nyt 9 päivää. Aiemmin ongelmana oli että oli puolikovana koko pupustelun ajan, välillä en edes tuntenut sitä sisälläni (erektio-ongelmaa ) nyt ei kuitenkaan ole sellasta ongelmaa enää <3 simpoista on vaan 2% oikeanmuotoisia vaikka tiheys ja liikkuvuus on hyvät. Tähän ei oo viel todisteita et vaikuttaa miehellä, mutta toivotaan ;) mieheni on myös ylipainoinen, viimeisen vuoden aikana painoa on tullut melkein 20 kiloa lisää.. sehän on kans oire testosteronin puutteesta, ja sinkkiä tarvitaan testosteronin tuotantoon jos oon oikein ymmärtänyt.. Toivottavasti tästä on muutakin positiivisia vaikutuksia kuin tuo erektio.. vaikka onhan sekin jo ihan huippuvaikutus! <3 tänään ois taas luvassa pupustelua <3 piti mun viel jotain muutakin kirjoittaa, mut enhän mä enää muista..

Myy. Miettiin sitä että ehkä jotain yritti tapahtua kun eikai niitä haamuja huvikseenkaan tule, kyllä haistatan pitkän p***an jos ei päässyt matkaan terojen takia kun sille lääkärille soitin..
Paljon tsemppiä sulle, oot kyllä todella vahva nainen. Ja ihana että löytyy tuollaisia hoitajia ♡ täälläpäin kaikki hoitajat kattoo ihan kieroon ja on nokkapystyssä, mutta voi olla ikäkysymys kans..
Mutta kyllä se sun vuorokin vielä tulee! (: tauon jälkeen uuteen yritykseen ja pikasta plussaa :-*

Muutkin nyt kunnon plussa aalto ja paljon kuvia testeistä nii ei mee varmastikkaan kukaan plussannu ohi! ++++++++

Lucky ja Miilia_ kiitos kovasti vastauksista! Kaveri suorastaan masentunut ja pelkää ettei mitkään hoidot tehoa. terolut???kuuri ollut jo jos en aivan väärin muista. Liekkö muitakin. Nyt ollut pitkä kierto ja nyt vuoto alkanut ja pistokset alkaa siis myös. Voi kumpa osaisi jotenkin auttaa. Naisten kesken shoppailureissut ja lenkkeily on kyllä piristäny, sen oon huomannut.

Myy <3 voimia sinne ja toivotaan että seuraavaksi pieni tarraa kynsin ja hampain kiinni!

Takaisin