Raskaaksi 2015

Hipsutin, minähän se olen joka on kuukuppipropagandaa täällä harrastanut :D suosittelen! Pelastaa ainakin mun menkkapäivät :) ja jos luneten tilaat niin ota se pienempi koko sillä sen kanssa on aloittelijan helpompi harjoitella käyttöä :) ja pahoittelut menkoista :(

Lauruskaah, oliko sulla raskauskeijun 10- vai 25-herkkyydellä olevia testejä? Perse kun just tilasin sieltä noita 25-herkkyyden liuskoja >:/ niitä herkempiä en ottanut kun olen niistä kuullut niin paljon huonoja kokemuksia. Eli antavat vääriä positiivisia tai näyttävät haamua vaikka 25-herkkyydellä oleva testi antaa jo leffaviivat!

Hitto tätä teidän kirjoittelutahtia! Jää puolet kommentoimatta kun aina on yli 50 viestiä luettavana :D

Mä tilasin kotitestiltä niitä erittäin herkkiä ja sit niitä normiherkkiä (25) pitää kyl käyä jatkossa sit prismalta niitä pc:n testejä ja sit pari digiä varmuuden vuoks :D eipä tässä kyllä oo vielä ajankohtaista mut aina voi hamstrata.

Bb ittekki tilasin tänää vaatimattomat neljä herkkää testiä mammaksi sivustolta :D ihan vaan kaiken varalta, koska jos täti jättää tulematta joskus ja yhteen testiin tulee kaksi viivaa niin sit täytyy kyllä tehä pari testiä lisää koska eihän sitä usko todeksi :D

Unohdin taas kenelle piti kommentoida..

Mulla on noista raskauskeijun testeistä melko paljon kokemusta muutamien vuosien takaa kun tuota kakkosta yritettiin se pari vuotta. Ovistesteihin sain tasan kerran plussan (toki kiertokin heitti niin häränpyllyä, että saattoi oikeasti olla ainoa ovulaatio ja siitä tärppäsikin..), herkissä raskaustesteissä joskus huomasin viivan paikan, mutta ei niissä kyllä mun mielestä ollut mitään sekoittamisvaaraa plussan kanssa, koska punaista väriä ei viivanpaikkaan tullut. Sitä en muista teinkö positiivisen raskaustestin ennen kuin menkkojen piti alkaa vai sinä päivänä vasta, mutta selvä plussa se kyllä oli. Tällä erää ei ole vielä tarvinnut raskaustestiä kokeilla, ovistestit näytti toimivan kun lopulta se plussakin löytyi. Niin ja mä juon _paljon_ pitkin päivää eli jokainen pissa on varmasti lähes vettä ;) Sellainen kyllä tuli mieleen, että b-vitamiini kun esim värjää pissaa niin voisiko joku värjäävä ruoka/vitamiini tms aiheuttaa myös sen, että jollain näkyy selvemmin ne viivanpaikat kuin toisella?

Minulla ja tuolla nuorimmaisella alkoi tänään vihdoin se kauan odotettu talviloma. Jee! Loman aloituksen kunniaksi käytiin saunomassa eli ampumassa 50ml ruiskulla kiukaalta merimakkaroita, katkarapuja ym ja lopuksi juotiin saunamehut. Nyt kun saisi tuon neidin vielä nukahtamaan niin voisin nauttia yhden siiderin tuolta kaapista. Eihän se olekaan odottanut siellä kuin 3kk vasta ;) Yöstä tosin tulee varmasti työntäyteinen, koska päätimme neidin kanssa yhdessä, ettei hänelle laiteta yöksi enää vaippaa. Vaippa on siis useimmiten aamulla ihan täynnä pissaa eli joudun varmaan vaihtamaan lakanat pariin otteeseen :D

Heissan, hyviä uutisia tältä rintamalta! Huolet ja ahdistus oireettomuudesta osottautu turhiksi. Pikku vipeltäjä oli hyvässä kunnossa ja vastasi viikkoja hyvin (neuvolan mukaan 12+2, vastasi 12+1). Pituutta 5,5cm ja painoa 54g, kaikki elimet löytyi. ja niskaturvotus 1,2mm. Vieläkin sanattoman onnellinen olo... :) Mieskin oli niin liikuttunut ja hämmentynyt ultrassa ja kotimatkalla kun pyysin oikaisemaan toista ajoreittiä, mies sanoi että ei käy, kun nyt on baby on board, me mennään vaan selkeitä, varmoja ja turvallisia reittejä :hilarious:

Mulla on jo keskiviikkona seuraava ultra tulevassa synnytyssairaalassa (tän päiväinen lääkäri oli toisessa toimipisteessä) ja siellä kuulen sikiöseulontojen tulokset. Näiden ajanvarausten kanssa oli käynyt joku virhe ja siksi kaksi ultraa viiden päivän välein, mut minä en valita yhtään :grin

Omaa napaa mut nyt hämmentää... Kp 17/~32 ja edelliset kaks kiertoa ovistestit on hymyilly just tänä päivänä. Mutta nyt ei hymyä tullut!! Eikä kyl oo ollu kummosia oireita ovikseen liittyen... Kp 15 tuli pitkula, venyvä kirkas limaklöntti pikkareihin, luultavasti joku limatulppa (on tullut ennenkin ennen ovista). Joten oletin että ovis olis ihan näinä päivinä. Mut ei kai sit!! :(

Ja vielä hämmentäväks tekee se että puikkotestiin (raskauskeijun, että onkohan sit luotettava...?) on vahvin viiva tullut kp 14-15, tänään kp 17 oli jo haaleempi.

Eli täh...? Olikohan mun ovis jo sit tollon kp 15 vai onko se vasta tulossa? Ei mitään muita oireita kun ällötys ollut kp 14 lähtien, välillä meinaa oksentaa. Kiva jos tää kierto nyt venähtää, alotan kyl terot kp 19 oli ovis bongattu tai ei :(

Vesta, Ihania uutisia! Ja kiva, että virheen takia pääsette pian uudestaan pikkuista kurkkimaan :)

LunaOdessa, Mulla tuli joku notkahdus kanssa ovistesteihin ennen ovista eli saattaa olla, että sinulla on vielä tulossa. Jos onkin vaan päivän tai kaksi myöhässä tällä kertaa.

Vesta, ihania ultrauutisia! :) kiva vaan kun pääsette jo ensiviikolla uudelleen katsomaan pikkuista :)

Bb, tervetuloa! Taisi edellisissä viesteissä unohtua toivottaa.. Pikaista plussaa sinnekin! :)

Huh olipas rankka päivä, kävin Beislan kanssa kiipeilemässä ja voi hitsi ett pelotti! Onneksi Beisla oli aivan ihana ja tsemppaava, ja pääsin (etenkin omaksi yllätyksekseni, koska korkeanpaikan kammo) jopa korkeimman seinän ylös asti! :) oli todella hauskaa ja aika vierähti ihan hujauksessa siellä :)
Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan :)

Nenna kp14/33(28-35) yk12 (jaksoin vihdoinkin vilkaista kalenteria ja laskea kp:tkin tälle päivälle)

Sarina, ihanaa että kaikki on hyvin masussa! Varmasti ens kerralla jo näkyy syke. :)

Soffie, onko lisää tikkukuvia jo, vai saadaanko huomenaamuna? :smiley-bounce012

Jasmi, sunkin testiä jo odotan innolla! :grin

Liisu, miten meni gynellä?

Hipsutin, pahoittelut tädistä. :sad001 Ainakin sulla on dropit valmiina seuraavaan kiertoon, toivottavasti tepsii! :)

bb, mä oon kans tilannut kotitesti.fi:stä. Ovispuikot on ollu tosi hyviä. R-testejä ollaan tilattu sieltä sekä Sofin puikkoja että luiskoja. Kumpaankaan en ole saanut edes turhaa roskishaamua. Ihan niin että en osaa sanoa, mihin viivan pitäis tulla. Herkkyydestä (tai siis plussan havaitsemisesta) en tiedä kun plussaa en ole koskaan saanut, täti on aina tullut ajallaan. Puikka taitaa olla 20 ja liuska 25.

Lucky voi ei, joko päänsärky on helpottanut?

muurahainen, ovisplussatuulia! :wav

Maaritmarianne, ihana sun positiivisuus. :Heartpink

Aphrael, jee lomalle! Tsemppiä ja pitkää pinnaa tytön vaipattomaan yöhön.

Vesta, ihanaa että sieltäkin tuli noin hyviä uutisia! :Heartred

LunaOdessa, komppaan Aphraelia että mullakin tullut välillä ihan hailakka viiva ja notkahdus ennen kunnon plussaa. Jatka vaan tikuttamista!

Nennaa sanoikin, mutta käytiin kiipeilemässä ja tosi hauskaa oli. Nenna oli tosi rohkea aloittelija, 16 metriä korkea seinä meni hujauksella ylös. :grin Joo lisää kiipeilyä ehdottomasti. :)

On. Kahden päivän päästä lähtö, jokohan tässä pitäis varata majoitusta? Selvitin just vartti sitten, miten ekassa kohteessa päästään kentältä kaupunkiin! Jotenkin epäilyttää mun liiankin rento ote matkaan, mut hyvin se varmasti menee. :grin

Onnea Vestalle mahtiuutisista :) voi kun joku päivä itsekkin vielä pääsisi olemaan yhtä hölmistyneen iloinen ja ihmeissään :)
Miehesi kuulostaa hauskalta.. :D baby on board hahah. :)

On. Mulla ois tänään kp 10/29 ja ällövarotus, limoja tullu jo kolmatta päivää ihan semmosta venyvää oikein.. tänään tuli ne ovistestit postiluukusta mut jää nyt huomiselle jos alkais kokeilee näkyyks mitään viivoja :S

En oikee tiiä kannattaako mua tonne listaankaa lisäillä vielä kun varsinaisesti en vielä yritä mitään. Kontrollikäyntiä odotellen ja sit tavarat ränniin vauhilla jos kaikki hyvin xD

Vesta, ihana että ultrassa oli kaikki noin hienosti! :happy: Ja aika kiva että pääsette pian uudestaan ihastelemaan pikkuista.

Aphraelille rentouttavaa lomaa ja tsemppiä tähän yöhön! :)

Beisla joo mä kans tilasin noita sofin ovistestiliuskoja ja sit niitä herkkiä testejä katsotaan sit omat kokemukset ku pääsee ihmettelemään :S

Beisla:ei oo auttanut. Sietää tätä onneks jo. nyt on ihan kipee olo jo kun tulee sellasia vilun väristyksiä ja puistattaa.

Vesta onnea hyvistä ultrakuulumisista ja pääset vielä pian uudestaanki, ihanaa! :happy:

LunaOdessa hyvin voi olla mahdollista, että ovisplussa tulee vasta huomenna, samaa mieltä Aphraelin ja Beislan kanssa.

Beisla mukavaa matkaa, ite en pystyis ihan noin rentoon matkustamiseen, mut hyvä et joku on. :grin

Mullakin on kans huonoja kokemuksia noista samoista testeistä kuin Laurushkaallakin. Typeriä tollaset, jotka antaa toivonpilkahduksia, mut sit kumminkin vetää maton jalkojen alta. Ite tykkään kovasti Pregcheckin liuskoista, ne on kyllä hinta-laatu-suhteeltaan tosi hyviä.

ON: Uutena ovisoireena mulla tähän kiertoon tullut tissikipu. Sitä ei kyllä aiemmissa kierroissa oo ollu ollenkaan. Toiveita tämä tietysti nostattaa enemmän, kun on jotain normaalista poikkeavaa, mut katotaan mitä tuleman pitää. Edelleen hyvä fiilis jatkuu. Se on jännä miten toi aurinko jaksaa taas piristää niin kivasti. Huomisellekin luvattu niin hyvää keliä, et tulee varmaan aika paljon ulkoiltua.

Mukavaa viikonloppua naiset ja plussatuulia! :smiley-bounce016

enu kp15/31

Meinasin taas tippua kärryiltä,mutta saimpa luettua! :)

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa :)
Yksi plussakin palstalle on tullut,onnet!

Rankkoja kokemuksia ollut monella..Ne kasvattaa ja tekee vahvaksi <3
Masennuksestakin oli juttua ja samaa mieltä olen monen kanssa,että ajoissa kannattaa hankkia apua!
Itsellänikin on ollut kovin rankkaa ja traumaperäiseen masennukseen söin vuosia lääkkeitä. Ajauduin todella huonoon parisuhteeseen tuona aikana ja siitä suhteesta on esikoinen saanu alkunsa.
Nyt ollut vuosia jo uusi mies ja yksi yhteinen lapsi,toista yhteistä yritetään.

Enää ei menneisyys vie yöunia ja mielenrauhaa,mutta läsnä tulee aina olemaan.
Mun elämän motto on,että mä selviän aina.

Vestalla ihania ultrakuulumisia,hienoa!! :)

Lauruskaah,viivanpaikan mäkin näin,mutta ei siinä kyllä väriä näkynyt ja eikös se oo se ratkaiseva juttu. Harmittaahan sebtietty jos toiveet kerkik heräämään,eli parempi kun ei tulis yhtään mitään tai selkeä plussa.

Täällä meneillään kp19/29-33 ja dpo5.
Nännit ollu tavallista aremmat jo monta päivää,ehkä oviksesta asti. Imetys ei tunnu kauheen hyvältä. Jos ois vasta alkanu,niin pitäisin positiivisena merkkinä,mut jatkunu tosiaan jo päiviä.
Pientä matkastressiä alkaa olemaan.Paljon ois mietittävää ja tehtävää ja aika loppuu kesken. Miehellä vielä töitä koko vkl aamusta iltaan.

Muokattu viimeksi:
Ihanaa reissua Beisla!!! Olitte ollut kiipeilemässä, vau!

Sarina ja Vesta, hyviä ultrakuulumisia molemmilla, jes! Nauttikaa olostanne! :) Sarina, varmasti parin viikon päästä näkyy jo syke <3

Gyne meni hyvin, follikkeli iso, 16mm kp 10, eli ovis varmasti aiemmin kun yleensä. Jos se lutiskin siitä pitenis. Jos ei, ni sain lugesteron - reseptin sitten helmivauvaa varten :) tosi positiivinen olo. Miehen simpatki oli kunnossa. Meille tulee tammivauva! Tipun taas kovaa ja korkeelta :D

Huomenta ihanaiset! :)

Ninukki ihana ku ootte saanu "harjotella" tulevaa ovista varten ;) itsekkin ne työvuorot joita mulla ees on ni on iltavuoroja lähes poikkeuksetta. Tiiän tuon fiiliksen ku ei oikee mitää kehtaa aamusta tehä ettei vaan sit myöhästy tai unoha mennä töihin :D

Lucky87 joko siellä alkaa se päänsärky olla selätetty? Tosi inhottava vaiva ku ei tunnu millää häviävän! :/

Maaritmarianne aivan ihana hömppäpömppä päivä sulla ollu eile! Kevät vissii tekee tehtävänsä ;) voi kunpa jatkuis tuo sun ihana asenne mahdollisimman pitkään, ainakin työviikonlopun yli! :)

Aphrael oi, aivan ihanan aurinkoisen touhukasta talvilomaa :) aika hauskaa tekemistä ootte keksiny jo ekana päivänä! :) mites muuten eka vaipaton yö sujui?

Vesta aivan ihania ultrakuulumisia! <3 eikös se ole vain hyvä jos jatkuis yhtä oireettomana raskaus eli koetaha nauttia siis siitä ;) eikä tuosta toisesta "vahinko" ultrasta mitään haittaa ole, ihanahan se on vaan pikku kaveri nähä uudelleen ;) hih, ihana mies sulla :D

Beisla tuommoset rennot lomat on just iha parhaita! Minnes te olittekaan menossa kun pääs unohtumaan? Ihan hurjan ihanaa lomaa teille vielä kerran :)

Enu jospa sulle ois tulossa joku super ovis?! ;) eli siis eikun vaan peitto heilumaan ;) oot kyllä niin oikeessa että aurinko ja lähestyvä kesä saa olon paljo pirteemmäks ja ilosemmaks :)

Nyytti olen tosi pahoillani siitä mitä sinäkin oot joutunu kokemaan. Joskus elämä ei tosissaan oo niin ruusuilla tanssimista. Mitäs matkastressiä siellä on? Olittekos tekin lähössä jonnekkin reissuun?

Liisu ihan mahtavia uutisia ootte saanu tutkimuksissa!! Nyt tosissaan uudella puhdilla sit ens kiertoon! :)

Mä pidän nyt muutaman päivän tauon foorumilta mutta hengessä ollaan mukana! Hirvee superoviksia ja plussaa kaikille tasapuolisesti! Ja ihanan keväistä viikonloppua! :) tämä nainen hiljenee nyt ja rauhoittuu muutamaksi päiväksi. Saas nähä meneekö yksi kokonainen päivä sitten ens viikolla teiän juttuja lukiessa että pääsee taas kärryille ;)
Ootte ihania, ihan jokainen :)

MindiS kp 20/26-28

Takaisin