Raskaaksi 2015

Ai niin pitihän mun napaillakin :grin Ovis on ohi ja on hyvä fiilis, sillä tärppää jos tärppää. Jos ei, niin kyllä mulle kelpaa vuosimallin 2016 vauvakin :wink Aamulla puuhasteltiin vielä ihan vaan puuhastelun ilosta :grin Tissit on jo kipeenä, mikä on mulle aina varma merkki siitä että ovis on ollut. Saa nähdä piteneekö luteaalivaihe yhtään vai alkaako menkat jo viikon päästä tuttuun tapaan... Jos lutis pitenee niin siitä on sitten kyllä vehnänalkioöljyä kiittäminen!

Laitoin äsken tomaatit ja munakoisot itämään, ihanaa kun on kevät! :joyful: Iltavuoroon käy taas mun tie, vilkas viikonloppu tulossa töissä!

Larissa kp 21/27, dpo 2, tjot-k. 9

Täällä ollu sellasta menoa etten oo foorumille ehtiny. Meidän 1v on kipeänä.. :( 3oäivää sit oksens kaks kertaa mun päälle aamuyöstä kesken tissittelyn, ripuloi ja päivällä oli 40,1 kuumetta. Nyt ripuli jatkunu 3vrk eikä oikein syö kun tissiä. Kuume ei onneks oo korkea enää.
Paljon on siis lukematta,mutta koitan taas pikkuhiljaa päästä kärryille. Imetysleskustelun kohdalla oon menossa ja itse imetin esikoista 1v7kk ja rapiat,eikä tuolla 1v1kk ole aikeitakaan lopettaa.
Pidän imetystä myönteisenä ja tärkeänä asiana,mutta eihän se ikävä kyllä ihan aina ja kaikilta vaan onnistu. Liian usein kyllä luovutetaan,kun luullaan ettei lapsi enää rintaa halua,vaikka kyseessä on vaan ohimenevä kausi oikeasti.
Me oltiin synnytyksen jälkeen yli 4vrk melkein kokonaan erossa,joten kiitollinen oon että viikossa päästiin silti täysimetykselle.

Täällä menossa kp32/29-30 ja tätiä ei näy. Tekee vielä oikein kiusaa eikä anna vinkkiäkään tulostaan ja lähetti mulle vielä finnin keskelle leukaa! Mulla ei oo oikein koskaan finnejä!! Raskausaikoina tullu vaan ja satunnainen ei ees kerta vuoteen.
Toissapäivän testi oli selkeä nega,joten joku kiertohäiriö vissiin hyökännyt päälle :(
Mutta seuraillaan,jos ei lähipäivinä saavu niin kai se on testattava uudestaan.
Tsempit kaikille ja jatkan lukemista aina kun vaan ehdin! :)

Kiva kun muutkin jo kylväneet. :) Meillä itäneet jo kirsikkatomaatti, rucola, basilikat ja paprikat. Paprikansiemenet on kaupan paprikasta, muut ostettu. Chilit meillä on jo monta vuotta vanhoja, mutta tuottaa satoa edelleen. Latvoa pitää vaan jaksaa, niin pysyy kuosissa. Suureksi hämmästykseksi minttu talvehti ruukussa parvekkeella, juurivesojen kautta puskee esiin. Pääkasvi kuoli pois, mutta vielä juurissa olikin potkua.
Mekin mietittiin munakoisoja, mutta luin että ne vaatis melko lämpimän ilman. Missä ne teillä kasvaa Larissa, onko kasvihuone tms.? Meillä on parvekkeen lisäksi mökillä kasvimaata, sinne tulee myöhemmin avomaankurkku ja kesäkurpitsa.

Larissa toivottavasti nyt luteaalivaihe pitenee ja tärppi kävisi, Hyvä että siellä on tullut hyödynnettyä ;) mäkin haluisin osata kasvattaa jotain!

Beisla ja Silv, laittakaahan sitten kuvia omista taimistanne, kunhan kasvavat! :joyful: Mulla on tosiaan kasvihuone ja siellä munakoisot viihtyi hyvin viime kesänä ja tuottivat satoa :) Toissa kesänä koitin myös vesimelonia ja se onnistui myös yllättävän hyvin! Avomaalle ajattelin tänä vuonna tavallisten salaattien, perunan, yrttien ja kesäkurpitsan lisäksi taas maissia, spaghettikurpitsaa, avomaakurkkua sekä sitä oranssia isoa kurpitsaa :grin Toivottavasti tulee lämmin ja aurinkoinen kesä, muuten ei kasva hyvin muut kuin kasvihuonekurkut ja peruna :grin

Tässä vielä kuvaa viime vuoden munakoisoista :joyful: Kauniin väriset oli niiden kukatkin!

DSC_0605.JPG DSC_0606.JPG DSC_0663.JPG

Ja sorry, nyt on vähän off topic :shy:

Muokattu viimeksi:
Tilasin just uuden kuukupin, eikös se ole hyvä plussauksen houkutin? :grin Äää nämä päivät oviksen jälkeen testausta/menkkoja ootellessa on niiiiiiiin pitkiä. Onneksi on kiirettä töissä nyt viikonloppuna ja ensi viikolla :rolleyes:

Larissa kp 21/27, dpo 2, tjot-k. 9

Unicornille paljon onnea plussasta, ihan selvä toinen viiva testissä! :)

Muhun on iskenyt joku yrittämis masennus nyt ja muutenkin oon pari päivää ollu toosi väsyny :sad001 Talletuksiakaan ei olla vielä päästy tekemään ja se ottaa päähän! :angry5 Mutta nyt kun poika taas nukkuu heräilemättä niin josko sitä saisi sysättyä masiksen sivuun ja talleteltua nää vikat päivät :) Sain tänään mieheltä aktiivisuusrannekkeen jota olen jo jonkin aikaa halunnut :joyful: ( vissiin miehen tapa tsempata mua painonpudotuksessa :grin ) Mutta hyvä niin ja olen kyllä todella iloinen tästä yllätyksestä :happy:

PLUSSATUULIA KAIKILLE!!! :talk017 Toivottavasti pääsen itsekin osalliseksi seuraavaan
plussa-aaltoon!

lauruskaah ja suvii-i taitaa olla suht samoilla kp:llä joten voidaan sitten yhdessä jännätä plussia! :) ja itse kyllä varmaan sorrun testaamaan aikaisin kun on jo valmiina noita testejä :grin

Kp 13/28-30

Mami91, sä tuut meidän kanssa sit samoihin aikoihin plussaamaan :)

On. Kirjoitin aiemmin, en muista oliko toiseen ryhmään, niin aamun huonovointisuudesta, pistin oviksen piikkiin, mutta nyt äsken kävin tupakalla ja se teki myös jo olon tosi pahaksi, eihän oireilua voi olla jo nyt vaikka olisikin joku tarrannut kiinni esim. eilen ? epäilen kovasti koska kp12/28 meneillään ;o

liliina, hyvältä kuulostaa! :grin Onko ultran ajankohdasta jo tietoa? Sori kun kyselen :grin

Mami91, potkitaan se masistelu nyt sieltä pois ja kevätinspis tilalle! :wink Ihana tuo miehesi yllätys ja tapa tsempata sua :)

lauruskaah, mulle ainaki kuuluu ovikseen monesti etova olo. Tuskin voisi vielä kyytiläisestä johtua, sillä kiinnittyminen tapahtuu noin 5-9 pv oviksesta ja sitten vasta alkaa hcg nousemaan (jonka jälkeen voi oireita alkaa kyttäilemään). Ja etkö juuri epäillyt että ovis olisi ollut vasta äsken tai parhaillaan päällä?

Jännittää jo nyt, että miten tämän kierron kanssa käy :grin Jos plussa tulee niin joudun jäämään äippälomalle noin 1,5 kk ennen sopparin loppua :oops: Jos plussaisin vasta ensi kierrosta niin la menisi ehkä kiikun kaakun vuoden 2016 puolelle. Miksi pitää miettiä tällaisia etukäteen :grin Sekin jo riittäisi, että luteaalivaihe pitenisi.

Oi onnea hirmuisesti kaikille plussanneille!! (: ♥

On.. Sain tänään lääkärin kiinni ja oli myös ihmeissään ja meinasi varata ajan, mutta jonot oli niin pitkiä että kokeillaan nyt semmoista että kun minulla on endometrioosin hoitoon terolut kuuri menossa lopuillaan niin siitä käski pitää viikon tauon että jos nyt sitte kuukautiset tuliskin tähän väliin mutta jos ongelmia ilmenee niin sitten soittoa uudestaan.. mutta jännä tuo vuoto myös sen värin lisäksi kun loppuu kuin seinään aina 19.00 aikaan illalla ja yön yli seuraavaan aamupäivään on ihan kuivaa, ei edes valkovuotoa sinä aikana.. ja oireista en kyllä osaa ottaa kantaa että oisiko raskaudesta johtuvaa kun terolutista on tullut kaikki mahdolliset haittavaikutukset kuten pahaa oloa, tissi kipuja, nänni kutinaa yms...

Larissa, juu ovis on juuri nyt meneillään, eli pistetään oviksen piikkiin, niinkuin aiemmin arvelinkin, tosin pahoinvointi siihen liittyen tuli uutena asiana, mutta nyt oon yhden asian ainakin onneks fiksumpi :) kiitos !

Miten te muuten teette noitten ovistestien kans, ootteko juomatta/vähennättekö juomista, ja kuinka kauan ennen testin tekemistä? Ja kauanko panttaatte pissaa? jajajajaja :grin

Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Onko täällä muuten kuinka moni kertonut omille vanhemmilleen yrittämisestä ?

Mä en ole kertonut kenellekkään muille, paitsi muutamalle ystävälle, tädille ja parille serkulle. Omalle äidille en oo viitsinyt vielä, koska se on vähän sellainen, että haluaisi mun hankkivan urat yms ensin ja mä päätin tyytyä siihen että hankin ammatin ja menen nyt puoleksi vuodeksi ainakin töihin. Kerron sille vasta sitten, kun plussaan. Parempi ehkä niin :) Miehen vanhemmille ei olla viitsitty kertoa, koska he eivät mielestään isovanhemmiksi vielä ole valmiita. Pääsee ilman moraalisaarnaa kun jättää kertomatta, koska meidän elämähän tämä kuitenkin on :)

Takaisin