Raskaaksi 2015

Mymmelisti, kasvot on palautunut jo melkein entiselleen, ei täysin sama kuin ennen, mutta ajallaan varmaankin palautuu kokonaan :) maanantaina kontrollikäynti tyksissä niin selviää paremmin kaikki :)

Mukkis, voi pahus sun menkkoja! :sad001

Ihanalta näyttää, Kiivimami! :)

Mulle sattui tänän oudoin juttu: Mä en pääsääntöisesti mun asiakkaiden kanssa tästä vauva jutusta juttele mutta sit muutamasta on tullut läheisiä ja niiden kanssa sit tulee juteltua enemmän. Itse asiassa yhden asiakkaan tyttärestä on tullut mulle tosi läheinen ystävä ihan työn ulkopuolelle ja sit hänen kanssa olemme molemmat olleet yritys-projektissa, tosin hän jo toivotun tuloksen savutti ja vauva tulee kesällä. mut hänen äitinsä kanssa olen paljon puhunut asiasta. Hän on myös lupautunut varamummiksikin kun mun vanhemmat asuu tosi kaukana ja mun miehen vanhemmat on kuolleet.
No mut kyse nyt ei ole kuitenkaan hänestä, vaan yks toinen asiakas, brittiläinen nainen, käy mulla ja tänän hän oli siinä penkissä ja sit jostain syystä alettiin juttelee hänen kanssa tästä aiheesta. Hän kyseli kovasti et millon mulla on ollut viimeset menkat ja ovuloinko jne. Sit hän ihan yht äkkiä sanoi että hänellä on tosi vahva tunne että mä tuun raskaaksi ennen kesää. (sana april livahti siellä mut menin vähän sekaisin kun hän tolleen rupes puhuu niin en oikein saanut koko lauseesta kiinni, mut kuitenkin...) ja sit se oli että joo, eka on tyttö ja sit saatte tosi pienellä ikäerolla toisen ja se on poika. Et on just hyvä et mä saan tytön, koska oon jo valmiiks hyvin naisellinen nainen! Ja outoa tässä on se että mä tositositosi paljon enemmän haluankin tytön. (tästä syystä oon aina ajatellut et haluun tietää varmasti sen sukupuolen, koska jos se onkin poika niin tietenkin haluan haluta sitäkin yhtä paljon! Niin kerkeen mun ajatukset asentaa uusiksi, kun tiedän etukäteen.) Ja oon myös ajatellut että en halua kovinkaan pitkää ikäeroa ja et ois kiva et se toinen on poika. (selvennykseksi vielä: ihanaa on kunhan tulisi edes joku, varmasti sitä rakastan ihan yhtä paljon, olipa kumpi tahansa! Mutta kai sitä aina toista ehkä jonkun verran enemmän toivoo.)
No sit hetki puhuttiin tästä niin sit se kohta oli silleen et onko mun isovanhemmat kuollu ja mä olin et joo, on. Sit se kysy et olinko mä läheinen mun äidin äidin kanssa. Mä sanoin et kohtuu mut en nyt ihan superläheinen kuitenkaan. Sit se oli taas et joo, hän jo viimeksi koki sen mutta ei sanonut mitään mut et musta jotenkin tulee tosi vahvasti se mun mummin henki.. tai jotain?!?!?
Mua alko ahdistaa aika paljon kun suoraan sanoen olen aika tälläinen henkimaailma-vastainen. Tai lähinnä tälläset kuolleet henget saa mussa vahvan negatiivisen tunteen aikaan. Mutta kuitenkin jäin miettimään että mistä se osasi tollasta sanoa ja miten se osasi "ennustaa" tavallaan mun haaveet ääneen mitä en ole sille sanonut. Enhän mä tiiä että tuunko mä raskaaksi ennen kesää vai en, kyllähän se on jokatapauksessa mahdollista mutta silti outoa! Ja tuo mummi-juttu varsinkin.
Mun arvomaailma on kristillinen ja uskon Jumalaan ja näin ollen uskon henkimaailmaan joten mä menin jotenkin ihan sanattomaksi tossa. Koska tollaset olen mieltänyt negatiiviseksi kokemukseksi ja yhtäkkiä se heitetään vasten mun kasvoja. Mut siis kun tulin kotiin ja kerroin mun miehelle niin se vaan nauro et joo onpa huvittavaa.

Mut sellasta mun päivään, katotaan pitääkö jutut paikkansa :grin

Mymmelisti <3 eiköhän sinnekin se plussa tule parin viikon päästä ;) voitais molemmat plussata!

Muoks. Be ihanaa että hyviä kuulumisia sieltä vakuutusyhtiöstä!

Pepe kp24/23-30 teropäivä numero 8!

Kiitos Be! :)

Ilpuri, eihän toi nyt paha oo.. ehkä se miksi se tuntui pahalta tai oudolta oli se ettet osannut odottaa kysymyksiä ja varsinkin semmosta suoraa kysyttyä kysymystä. Tietty varmaan olisi ollu kohteliasta jos hän olisi kysynyt saako ennustaa. :) pidetän kumminkin peukkuja sulle koska toihan kuulosti hyvältä :)

Mulla kanssa äiti kuollut ja isä on muistisairas joten en oikeen vanhemmista saa tukea. Miehellä molemmat vanhemmat elossa ja edellen naimisissa, joten ehkä joskus kun vielä lähisemmiksi päästään miehen äidin kanssa niin uskallan hänelle puhua yrittämisestä ja muusta.. toistaiseks en oo uskaltanut avauta juurikaan hänelle. Onneksi mulla on paikka täällä niin pysytyn höpöttelee teidän kanssa niitä näitä tai vaikka edes vaan kirjottaa asioita ylös, helpottaa huomattavasti.

Oon vähän miettiny jos keksisin jonkun ammatin mitä haluaisin opiskella ja rupeisin opiskelemaan.
Sillon joskus halusin kampaajaksi, mut koskaan en kouluun päässy niin into koko juttuun lopahti. Sit myöhemmin ajattelin et jos haluisin kätilöksi ja mitä kaikkee pitäs opiskella niin tajusin et ei varmaan olis mun juttu kun asuin jo yksin ja pitäs opiskella n.7-8 vuotta (ammattikolu/lukio + kätilöksi) ja samalla käydä töissä et saan vuokrat maksettua, luovuin siitäkin ajatuksesta. Nyt taas heränny into jos vaikka opiskelis ja olis vaikka viikonloput töissä tai edes joskus.. nyt vaan mikä olisi mulle sopiva ala!? mistä mä tykkään? Hankalaa, kun toistaiseksi on vaan ajatus et haluan perheen, mut entäs jos en koskaan sitä saa? Pitäähän mulla olla suunnitelma B! :)

:Heartpink: Mymmelisti yk 30? kp 23/29 (viikko tätiin tai 2viikkoa kahteen viivaan!)

Mä oon tosi kurja foorumilainen kun aina vaan lähinnä napailen, nytkään en oo kunnolla ehtiny lukea teidän juttuja, mut nyt on mun kierrot ihan sekasin.
Kp 29/29-34, ja tuhruttelua on ollu tänään. Samalla tavalla alko viime menkatkin. Tavallaan siis ihan jees, mulle sopis tää 28 tai 29 päivän kierto, mutta, ovistestistä, joka todennäköisesti oli plussa, laskettuna nyt olis dpo 9, eli jää luteaalivaihe liian lyhyeksi.... mistä tää nyt vois johtua... alkaa nyt jo ahdistaa...

Joku puhui radiossa täs joku päivä glögi-päivästä, kiitos muistutuksesta jouluherkuista, joten miulla on tänään joulutorttupäivä :D
Ja ihana auringonpaiste oli aamulla (kun olin töissä) ja vähän aikaa sittenikin vielä välillä kurkisteli pilven reunan takaa, kyl on keväinen fiilis! :)

Mymmelisti, kiva kuulla siusta pitkästä aikaa! :) tuosta ammattiasiasta.. Iteki tahtoisin lähteä opsikelemaan, jos en pääse entiseen työpaikkaani takaisin. En tosin myöskään vielä tiedä miksi opiskelisin.
Toivottavasti sie keksit mitä haluat tehdä "isona" ja pääset opiskelemaan :) ja voihan perheen ja koulun sovittaa yhteen jotenkin :) ystävälläni on 2 pientä lasta (3v ja 2v) ja yksinhuoltajana käy koulussa(keskeytti raskauden takia ja jatkoi nyt loppuun), kun lapset ovat päiväkodissa :) kyllä se siitä lutviutuu! :)

Mä ajattelin kanssa et voinhan mä koulua käydä sittekkin kun on lapsi, koska tätä nykyistä työtä en usko et voisin enään tehdä. Siis ihan vaan työaikojen takia.

Tyttötiikeri, sulla on siellä samanlaista meininkiä kuin täälläkin eli luteaalivaihe jää liian lyhyeksi :sad001 Tuhruttelua sulla ei kuitenkaan taida päiviä tai viikkoa olla? Meinaistko lähteä hakemaan lekurilta apua tuohon?

Mymmelisti, ootko minkä ikäinen jos saa kysyä? Ehdottomasti kannattaa lähteä jotain opiskelemaan, jos mieleinen ala löytyy! Itse olen käynyt sekä lukion että ammattikoulun ja siihen vielä ammattikorkean päälle. Noista opinnoista kertyy siis koulua jo 7 vuotta plus peruskoulu siihen vielä... :shifty: Silti olen tässä miettinyt, että voisi jossain vaiheessa vielä jonkun ihan eri alan koulun käydä, kun ei ton mun opiskeleman alan töitä ole. :grin Mutta nyt nautin ihan siitä, että käyn "vain" töissä, enkä opiskele ja tee töitä yhtä aikaa :grin

Be, mikä helpotus kuulla, että vakuutusyhtiö on noin avuliaana. Ja myöskin hyvä jos vika ei johtunut vain pesukoneesta itsestään. Elämä koettelee, mutta eiköhän tuo tuosta järjesty. :)

Nyytti, jos ovis oli eilen ja talletus 15. päivä, niin eikös silloin ole aika hyvät mahikset? Mut ikävää jos sun mies on äksyillyt tms. :hug013

Mymmelisti, säkin oot tosi tsemppaava aina, ihana kun pääsit taas käymään. :Heartblue

lauruskaah, tsemppiä kontrollikäyntiin, ja hyvä että paraneminen on jo noin edennyt.

Hauskaa kun muutkin pohtii opiskelua. Mäkin tässä työttömänä mietin, että jos en töitä saa niin ehkä vois etsiä jotain jatkokoulutusta. En ehkä kokonaan uutta, tai ainakaan juuri nyt en keksi mihin haluaisin vaihtaakaan.

Tyttötiikeri, tuhruttelu on kyllä niin ärsyttävää! En nyt tiedä kumpaa toivoisin sulle, että menkat alkais pian ja tuhruttelu jäis lyhyeksi, vai että kestäis vielä pari päivää, jotta luteaalivaihe ois pidempi.

nennaa, peukku glögille! :grin Mullekin tuli just mieleen, että pitäis juoda glögit vielä kun kohta kun kevät etenee, ei enää tee niin mieli.

On. kp 8/28-32. Mulla aavistuksen oudot menkat. Normaalisti mulla kestää tasan viikon, vikat pari-kolme päivää vain kevyttä tiputtelua. Nyt loppu jo kuuden päivän jälkeen, mikä ei vielä suuri muutos. Mutta tänään on pyyhkiessä joka kerta tullut hyvin kevyttä tuhrua, just ja just värjäytyy mut pöksyissä ei mitään. En ymmärrä. :confused: Uskon kyllä että tää on jotain menkkojen jälkivuotoa, koska ovis on ollut aikasintaan kp15.

Ps. Täällä kun on käsityöihmisiä niin tässä ois vinkki. Mietin, että pakko kokeilla näitä sukkia! Saisi jämälangat käyttöön ja olisi uutta haastetta :grin Eikä haittaa vaikka tulisi vähän eri-parit. Oon joskus tehny villapaidan tolla tyylillä (siis isommista neliöistä) ja sitä oli hauska tehdä ja käyttää :)

http://alldaychic.com/rainbow-patch-knitted-socks-idea-diy/

Rainbow-Patch-Knitted-Socks-Idea-DIY-2.jpg

Larissa tää on nyt vasta eka kierto kun on tämmöstä. Tai viime kierto joka oli 29 päivää niin kp 30 aamulla alko turhuttelu mitä jo ihmettelin, mut sit se muuttuu jo illalla ihan rehelliseks menkkavuodoksi.... Mut nyt on kyl koko päivän tullu vaan tuhrua, siteeseen asti kyllä mutta hyvin vähäistä. Pitää nyt kattoa mihin tää tästä kehittyy....

Täälläkin tuhruttelu senkun jatkuu, eli huomenna tulee viikko täyteen tuhruttelua, paitsi la iltapäivä - su aamu tuli menkkoihin verrattavissa määrin (lauantai on nyt mulla sit kp1).. Tää on niin ärsyttävää! Välillä ei tule puoleen vuorokauteen mitään ja alan jo olla toiveikas tuhrun loppumisesta, mut sit taas jatkuu. Pöksyihin asti ei oo tullut enää sunnuntain jälkeen, mut pyyhkiessä kyllä valkkarin seassa. Huoh.. Ei oo enää ollenkaan niin toiveikas ja terve olo :(

Enkä nyt oikein tiedä, ett pitäiskö mun soittaa sinne terkkaan kuitenkin huomenna ja kertoa tästä tuhruttelusta ja etten todellakaan tiedä jos ne oikeet menkat onkin vasta tulossa?
Mitä mieltä te ootte?

Nenna kp 6/34(30-35)

Larissa, Täytän huhtikuussa 24 :)
Mä en oikeen koskaan oo ollu kouluihminen ja sen takia vähän toi peruskoulukin meni perseelleen ja varmaan mun pitäis alottaa koko projekti numeroiden parantamisella :)
Mä en kyllä yhtään tiedä mistä alottaisin tämänkään asian suhteen, ehkä sitten keksin kun tiedän minne suuntaa haluun lähtee.

Mä opiskelin kaksi vuotta tähän ammattiini perheellisenä. En voi sanoa että kaikki meni kuin tanssi, mutta en myöskään voi sanoa että olisi ollut rankkaa. Mä tein jo heti alussa päätöksen että lapsen hereillä ollessa en arkena tee koulujuttuja, viikonloppuisinkin yritän tehdä vain pari tuntia päivässä. Tästä syystä istuin usein yömyöhään koneella naputtamassa esseetä ja suunnitelmaa.. mutta lopussa kiitos seisoo, olen niin iloinen ja ylpeä että nyt mulla on ammatti ja työpaikka ja voin hyvillä mielin suunnitella toista lasta kun ei jää mikään kesken. :)

Kannatti avautua tänne. Kyllä tää taitaa olla kp1... Eli siis kun tänään on (todennäköisesti) kp 9, niin onko mun luteaalivaihe 8 vai 9 päivää? Liian lyhyt jokatapauksessa. :(

Nyt meni vähän yli hilseen Tyttötiikeri. Onko sulla siis nyt kp 1 vai kp 9? Jos luteaalivaihe on 8 tai 9 päivää (niin kuin mulla) niin se on liian vähän kiinnittymiselle :shifty:

Takaisin