Raskaaksi 2015

Metallinpala saatiin silmästä pois, onneksi! Muuten olisi joutunut odottamaan tähän aamuun asti. 3,5h jonotettiin ja niistä vikat reilut pari tuntia odotushuoneessa oltiin vaan me ja joku mummeli.

Lauruskaah, voihan olla ett alkaa jo ovislimat? Miulla ainki alkoi n. viikkoa ennen :)

Nuuhku, kiva ett olit tyytyväinen sirkukseen! :)

Miekin tein sen kaksosraskaustestin, mut miulla ei oo kohonnutta riskiä saada kaksosia :D
Noh
, äiten puolen lähisuvussa kolmet kaksoset, eli yli puolet niist on kaksonen :D iskän puolelta löytyy myös kaksosia, mut vasta miun isoisän sisaruksista :D

Nenna kp 17/33(30-35)

Oikein on! :) oon täällä kp:t selittänyt vissiin väärin. Tänään aloin paremmin tutkimaan ja siis tänään kp 23 ja nyt alkoivat kovat menkkakivut ja vuotoa!!! Voi huoh miten se nyt näin päin yht äkkiä lensi. Tähän mennessä kp ollut 28-35......

Te olette "liian aktiivisia" kirjoittelemaan. Aina kun saan luetuksi teidän tekstit joudun jo poistumaan enkä siis ikinä ehdi kirjoittaa ainakaan ajatuksella.

Mutta ilmoittaudun siis mukaan yritykseen. Kolmas lapsi olisi haaveissa (edelliset 4/00 ja 11/11) ja kuparikierukka poistettu pari viikkoa sitten. Tätiä odotellaan kylään tänään, huomenna, eilen että päästäisiin virallisesti aloittamaan yk1. Ensimmäinen lapsi tuli ilman ajatustakaan hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta, toista yritettiin tosissaan pari vuotta. Molemmat tosi allergisia jne eli kolmanteen "hankalaan" lapseen varaudutaan.

Tervetuloa mukaan Aphrael! Täällä on kyllä kova tahti :grin

Nennaa, juu pelkästään naisen puoleltahan se riski erimunaisiin kaksosiin tulee (kun naisesta on riippuvaista kuinka monta munasolua irtoaa, siihen ei mies voi vaikuttaa). :wink

Esimerkkinä siis, että mulla on isompi riski kaksosiin kuin omalla äidilläni, koska olen perinyt riskin sekä isäni että äitini geeneistä, kun molempien sisaruksissa on kaksosia ja isäni on kaksonen. Toisaalta mun veljellä taas ei ole samaa riskiä vaikka samoilla geeneillä mennään.

Jossain kyllä oli jotain tutkimusta, että identtisiin kaksosiin saattaa olla siittiöllä joku vaikutus, mutta se ei ollut varmaa.

Ps. mennään muuten samoilla kiertopäivillä! :grin

Maaritmarianne, sori nyt en muista sun taustoja, mutta voisiko olla kiinnittymisvuotoa? Vai epäiletkö ihan menkoiksi?

Larissa kp 17/27, tjot-k. 9

En osaa kyllä vielä sanoa. Ovista en tikuttele enkä osaa sanoa koska se olisi voinut olla. Repäisykipuja tullut jo reippaasti toista viikkoa. Eilen jo alkoivat nämä kivut minuutin kaks kestäviä silloin, nyt jatkuvia. Ilmottelen miten käy!

Musta on jännä, miten erilaisia ohjeita gynet antaa, viitaten tuohon ettei oltu clomeja annettu ja ennenkin täältä lukenut. Mä en ehtinyt itse ees kysyä kun gyne jo niitä ehdotti. Se mitä ihmettelin oli se, että mitään tarvetta ei millekään seurannalle yms ollut eli sain puolenvuoden kuurin samantien. Mitä mä itse oon lukenut niin aika monet kai käy ultralla seuraamassa miten ja monta munasolua siellä kehittyy.. vai onkos se ollut sit joku eri lääke? Mä sain myös tosiaan lugeja.

Kertoilkaa kokemuksia jos joku on käyttänyt tai vaikka joku tuttu, että miten ja kuinkahan nopeasti ne clomit ja luget on tehonnu! :)

Ei voi olla todellista :grin Soitin neuvolaan tarkoituksenani varata eka aika, ja siinä sitten neuvolantädin haastatellessa mua puhelimessa kerroin, miten epäsäännöllinen kierto mulla on ollut. Täti tuumaili, että sen heidän kiekkonsa mukaan mun ei vielä olisi pitänyt saada plussaa ja kirjoitti mulle lähetteen varhaisultraan (jonka saan siis polikliniikkamaksulla), jotta ne voisi varmistaa, kuinka pitkällä mä oikeasti olen.

Muokattu viimeksi:
Onko kellään kokemusta First Response raskaustestistä? Herkkyys 6,3 voi kuulemma testata jo 6 päivää ennen oletettua menkkojen alkua. Laatikossa olis niitä pari, mutta mietin että milloin aikasintaan vois testata, aina oon hätänen ollu noiden testiaikojen suhteen... Nyt kp 24/32

Mä sain clomeja 4 kierron kuurin, nyt kolmas kierto niitä. Yks kontrolli oli silloin kun toista kiertoa niitä söi, tässä kierrossa ei ollut eikä kai seuraavassakaan, ei lääkäri mitään ainaska sanonut (yksityinen).. Mutta itsekin tällä hetkellä mietin että montakohan on kypsyny, silloin kontrollissa oli yks johtava (oik. puolella) ja toinen pienempi (vas), kun taas tässä kierrossa on jomotellu molemmat munasarjat. Jännää...

Liliina, vähänkö huippua! Milloin sulla olisi se ultra? Parin viikon päästä varmaan :woot:

LunaOdessa, olen noista kuullut kyllä, ainakin Jenkeissä tota merkkiä käyttävät. Itse en enää testaile ennen kuin menkat on myöhässä. En nimittäin halua nähdä, jos on kemiallinen tai varhainen km ja saada haamua plus menkat siihen päälle :sad001 Aika aikaisin saa testata tolla testillä, kun kiinnittyminen tapahtuu kuitenkin vasta noin 7 pv oviksesta o_O

Anteeksi omanapailu, nyt ei ehdi muuta! :/

Toi on jännä et mies ei voi vaikuttaa kaksosuuteen kun mun mies on kaksonen, hänellä on kaksoset ja hänen kaksosveljellään on kaksoset! :D

Kp 19/28-29(31). Kuviteltuja oireita; rintojen minimaalinen arkuus, vatsan kipuilu, menkkamaiset olotilat, turvotus, painon tunne.. mitäköhän tämä tarkottaa kun ääni lähtenyt. Ei kurkkukipua eikä muutakaan, ääni vaan heikennyt :o

Joo paketin mukaan testattu että 62% naisista testi on näyttäny plussaa 6 pvää ennen menkkoja, 78% 5 pvää ennen ja 87% 4 pvää ennen, mutta tiedä noista sitten, on niin yksilöllistä :) mulle kelpais edes se haamu, tai jokin merkki, vaikka sit menkat alkaisikin.. Olisin ainakin tietonen, että mun kroppani on toiminu ovulaation ymt suhteen, kiinnittyminen vaan ei olis sit kunnolla onnistunu :)

Onnea Liliina plussasta !! :) ja ihanaa että pääset pian ultraan !

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin !! :) Nauttikaa auringosta se antaa virtaa siihen parisuhteeseen ja sitä kautta saattekin siirtyä plussanneisiin :happy119

Mä jouduin tulla kesken päivän kotiin kun vanhempi tyttö oli ruvennut hengittämään raskaasti ( infektioastma) no onneksi tyttö on tosi pirteä ja lähti jo ulos touhuamaan :)
Sähköt oli poikki niin haettiin pizzaa ja herkkuja , ihana tekosyy :laughing002

Oikein huippu hyvää alkavaa viikkoa kaikille !!!!

Mariska rv 10+1

Onnea plussasta niille jotka sen on saanu!!! Pepelle varsinki mahtavasta digi tuloksesta, tukevasti tiineena olet ;)

Tervetuloa uusille, toivottavasti visiittinne on eri lyhyt.

Pahoittelut kp 1 :( toivottavasti viimenen piiiitkiin aikoihin!

Plussatuulia piinailioille!!!

ON: eipa uutta lahinna taustaillu taalla. Kaden leikkaus meni hyvin, kipee se ei pahemmin ole mutta hirmu heikko...peukaloa ei pahemmin pysty kayttaa, toivottavasti vaan valiaikasesti...
Tamma panttaa panttivankia vielaki, ylihuomenna laskettu... Taitaa paistaa kimoa oria ruunivoikon tamman sijasta ;)

Kp?/26-28(30+) yk tauolla

Mun ymmärtääkseni identtisiin kaksosiin isän geenit voi vaikuttaa ja erimunaisten kaksosten perinnöllisyys voi siirtyä esim. kaksosena syntyneen miehen tyttärelle. Eli jos tytön isän puolella on erimunaisia kaksosia, voi tytöllä itsellään olla isommat mahkut erimunaisiin kaksosiin.

Pahoittelen kans kun omanapailen. Töissä ei oikein kerkiä ajatuksella lukemaan ja sitten kun en muista taustoja uutena. Meitä on täällä muutenkin monta. Plussatuuloa kaikille!

Azalea, juurikin noin! Osasit hyvin selittää :)

Mariska, hitsi että oletkin jo pitkällä! Ihanaa! :cat:

DarkMimosa, tsemppiä tamman kanssa ja käden paranteluun! Onko seuraava kierto sitten ihan tosimeiningillä taas? :)

Muokattu viimeksi:
Larissa: toinen kasi pitais kans leikata. Ens viikolla tikkien poisto ja kyselen sitte millon meinasivat toisen teha, jos piahkoin ni tauko jatkuu.

Takaisin