Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai kamala millasia kavereita teilla. :( Ma oon aina ollut aika erakko eika mulla on hirveesti ystavia, jos joku olis km:n jalkeen kommentoinu jotain tohon suuntaan niin olis akkia entinen ystava.

Ma sattumalta tapasin sen mun ystavan tanaan, jolle kertominen jannitti, kun hankin tosiaan kovasti yrittaa vauvaa eika ole tarpannyt. Taalla Enkuissa muuten ei paase mihinkaan hoitoon tms ennen kuin on yrittanyt kaksi vuotta, jos ei oo jotain "syyta", niinkuin mulla se pcos niin sain lahetteen sinne endokrinologille.. Enihuu, sain sitten kuitenkin kerrottua ja han kylla ihan aidosti ilahtui ja onnitteli ja ihmeteltiin yhdessa miten voi tarpata nain pian, turhaan taas stressasin, mutta ma oon vaan just tammonen. Juteltiin sitten siita heidankin yrityksestaan, kertoi etta aikoi jattaa ovistestit pois ja koittaa stressata vahemman asiasta. Musta olis vaan ihanaa jos meilla olis samanikaiset lapset, joten todellakin toivon hanellekin plussaa. :)

No jos kuvitellaan että mulla olis vaikka 1,5vk päästä ovis ja siitä 1,5vk päästä on se hcg mittaus, nii JOS mä sattuisin raskautumaan heti, niin näkyiskö se verikokeessa?
Miks tän pitää olla näin hankalaa.. huoh!

Kyllahan se veresta varmaan jo nakyis? Mulla ei ollu mitaan jalkitarkastusta tai verikoetta, tein vaan kotona r.testin joskus parin viikon paasta.

Sä voit Mimi laskea sen niin, että about dpo 9 tapatuu kiinnittyminen ja siitä etiäpäin alkaa hcg nousemaan. Ja tietty verikokeessa näkyy sitten nopeammin.

Lucky, pelkäsin myös ihan hirveästi aloittaa clomit. Itkin ensin päivää ennen aloittamista ja itkin myös seuraavat kaksi päivää. Turha pelkoaan se oli, mutta stressi ja jännitys taisi sen laukaista. Täällä myös ongelmana, miten saada mies mukaan kierron oikeassa vaiheessa. Olen tiputtanut ovista kahdessa kierrossa. Ensimmäisessä mies pisti hanat kiinni ja toisessa (joka oli ensimmäinen clomikierto) meinasi käydä samoin. Nyt päätin, etten tässä kierrossa edes puhu koko ovulaatiosta (tosin kai hän sen silloin huomaa, kun en muulloin aloitetta tee...).

Gatusa, ihan mielettömän paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti saat pian vauvan syliisi :love7

Kiivilintu, tuo selkä kuulostaa kyllä pahalta :sad001 Tsemppiä kovasti selän kanssa :hug013Ja nyt toivotaan, että viimeöinen oli sulla enneuni! :love7

Tikulla on kyllä aivan ihastuttava tikkurivistö!!!! :Heartbigred :wav

Mimmu ja Pikku Minski, niin pistää vihaksi tuollaiset "ystävät"!!!! :angry Potku takamuksiin tuollaisille! Halaukset teille! :hug013

Azalealle peukut pystyssä, että nyt olisi the ovulaatio :Heartred

Jellis, samanlaiset ajatukset täälläkin pyörii aina yksin ollessa... :BangHead Mut yritetään päästä niistä irti ja luottaa tulevaan :hug013

Mimi, asiasta en tiedä oikeastaan mitään, mutta vaatisisin varmaankin tarkistuskäynnin. Voimahaleja sullekin! :hug013

Nyt on semmonen olo, että jollekin piti vielä jotakin kirjoittaa...o_O

Täällä haaveillaan myös salaa tytöstä, mies tosin taitaa haaveilla pojasta. Mutta ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä, kunhan vain saisi oman, terveen pienokaisen...

Jos joku haluaa, mut voi lisätä testaajiin 24.12. (Jos maltan odottaa sinne asti, riippuu oviksesta :laughing002)
Omaa napaa: vietin tämän päivän vanhimman siskoni tytön ja tämän tytön reilu 1,5v ja 3kk tyttärien kanssa (tuplaisotäti siis jo olen). Olisin niin voinut kidnapata ne ihanuuden mukaani! 1,5v höpöttää, touhottaa ja kikattelee (sai jopa yhden kiukkukohtauksen) ja tämä vauvantuoksuinen 3kk naureskeleva pieni siro nukke.... Sydän pakahtu niin monasti! :Heartred:Heartpink
Ens viikolla pääsee taas tikuttelemaan ovulaatioo.

Hitsi mua ärsyttää, ku oon nyt kolme ovistestii tehny ja kaikki negoja.
Kp 13/29 ja viime kierrossa sain ovistestiin plussan jo nyt ja edellisissä oli haaleita viivoja nyt ei mitään :/

Meinaako ovis jäädä pois vai vaan tulla myöhässä!? :O

Onko sulla jotain hoitoja menossa? Mulla clomit pidensi oviksen tuloa ja täten koko kiertoa.

Minä luen aktiivisesti teidän juttuja, mutta aika harvoin ehdin mitään kommentoimaan. Töissäkin vilasen aina välillä tätä ketjua :) Täällä ollut ihania plussauutisia, mutta myös surullisia keskenmenoja. Paljon ollut keskustelua ystävistä ja niiden reaktioista. Uskon että henkilöt joille raskautuminen on helppoa ei vain osaa samaistua meihin, joille se ei ole niin helppoa. He eivät loukkaa tahallisesti vaan ovat ehkä ajattelemattomia tai luulevat että heidän hyvät uutiset tuovat meille lohtua... AJattelen aina ihmisistä parasta... oon ehkä vähän naivi...

Mimille tahdon edelleen lähettää voimia ja uskoa ja toivoa. Teillä jo aika pitkä yrityshistoria ja kaksi keskenmenoa, mutta kuulostaa siltä että olet jo positiivisemmalla mielellä. Tee itse herkkä kotitesti parin viikon päästä ja jos on nega niin oleta että hormonit laskeneet riittävästi. Itse olen kokenut 16 vuotta sitten tuulimunaraskauden joka todettiin 12 viikolla neuvolassa. Sydänääniä ei löytynyt ja siksi ultrattiin ja todettiin tyhjä pussi. Minulle tehtiin tuolloin kaavinta. Se oli kaikkineen todella raskas kokemus. Raskauduin tuolloin aika nopeasti uudelleen (vanhoista neuvolakorteista katsoin että 4kk oli välissä) ja tuosta raskaudesta minulla on 15vuotias ihana tytär. Sen jälkeen mies vaihtunut ja nyt tulee vuosi täyteen yritystä saada meille yhteinen vauva. :hug003

Omat ajatukset -tällä hetkellä vähän masis-sävytteiset: Miks mun kroppa ei voi toimia niin ku pitää?? Miks nytkin on kp47 eikä menkkoja näy? Miten voi yrittää raskautumista jos joka kuussa kierto vaan venyy ja paukkuu... Ja sit ku oon ikuinen optimisti niin aina haen jotain porsaanreikiä joka asiasta ja kerään turhia toiveita, ja aina saan kuitenki pettyä. :smiley-ashamed008 Nytki on aika kauan, ehkä pari viikkoa, jomotellut alavatsaa välillä tosi pahasti ja ollut viiltäviä kipusäväyksiä toisella puolella. Limaista oli noin viikko sitten ja lämmöt pompannut samaan aikaan, aiemmin oli noin 35,7 --> nyt 36,4. Niin voisko olla että onkin jäänyt yhdet menkat välistä ja olikin ovis tossa vajaa viikko sitte? (onko kokemusta tällaisesta?) Raskaustesti oli perjantaiaamuna ihan puhtoinen nega. On tää vaikeeta!

Mä voisin lohduttaa teitä pitkistä kierroista kärsiviä sillä, että mun äidillä on aina ollut kierrot jotain 21-65 väliltä, ei siis mitään säännöllisyyttä. Mä oon saanut alkuni ekasta ehkäsyttömästä kierrosta ja mun pikkusisarusta yrittivät vajaan vuoden, meidän välissä ollut km ilmeisesti pitkitti raskaaksi tuloa. Mutta siis kyllä se mahdollista on tuollasillakin kierroilla, toivottavasti kaikkia pian onnistaa! <3

heippa kaikille :)
Minä en ehi muuta tehä ku lukia viestejä kun te niin ahkerasti kirjoittelette :)
Tämä on jännä foorumi ku pitää aina lukea mitä muille kuuluu :)
Täällä nyt kp22 ja mut voi lisätä 8.12 testaajiin..
myös jännäilen Gatusan tilannetta,mulla neuvolassa sanottiin et jos limatulppa irtoaa ni max neljä päivä ja synnytys käynnistyy :) tsemppuä

Mun aidilla on myos ollut aina pitkat, epasaannolliset kierrot, ilmeisesti mitaan "diagnoosia" ei oo saanut mut luultavasti pcos taustalla siellakin, kolme lasta on kuitenkin saanut ihan luomuna (yksi km valissa).

Aidin siskolla kasittaakseni on ihan diagnoosikin, hanelle on jopa sanottu ettei voi saada lapsia. Tulos: kolme lasta.

Ja sitten mina, jolla on ollut jopa yli sadan paivan kiertoja, olen nyt onnistunut raskautumaan, ja varsinkin taa toinen kerta todellakin on ihan maailman kahdeksas ihme, joten todellakin toivon, etta taa toukka pysyy myos matkassa.

Alkaa lannistuko, vaikka tiedan etta se on helpommin sanottu kuin tehty! :talk017

Mulla irtos limatulppa ekasta alle vuorokausi ennen synnytystä ja toisesta 2vk ennen synnytystä (toki sitä toista synnytystä oli rv 26-35 estelty lääkkein, mikä varmaankin sekotti kroppaa niin, ettei jatkuvat supistelut rv 35-> johtaneet mihinkään vaan hiipuivat aina).

Moi kaikille! Olipas siinä taas luettavaa, ei pysy perässä että mihin kaikkeen ajatteli kommentoida, mutta noh.. Luettu on kuitenkin!

Huh huijaa miten ikävää suhtautumista osan ystävillä. Vaikka olis kuinka hormoonionnessaan omasta muksusta niin kyllä tilannetajua saisi olla. Voi tuntuu että mitä tuollaisilla ystävillä edes tekee, ja kuitenkin toivoo että saisi joltain tukea, niin tilanne on kyllä vaikea :sad001
Mulla ei oikeastaan ole läheisiä ystäviä kuin yksi jolle voisin kertoa yrityksestä, mutta en ole halunnut kun hän itsekin kaipaa lasta ja hänellä ei siihen ole mitään mahdollisuutta nyt. Jotenkin sitten ei viitsi vääntää veistä haavassa. Sukulaisillekaan ei ole kerrottu, kun tuntuu olevan jotenkin niin mahdottoman vaikea tajuta että ei se niin helppoa ole kaikilla. Kommentit on luokkaa, että sen kun teette. Niin joo, ei tullut itelle jotenkin mieleenkään....

Mä luulen että en ens kuussa testaile, ei mitään syytä. Ovista en tuntenut sillon kun LUULIN että sen piti olla ja nyt taas tuntui ovisoireita mutta niitä ei sitten hyödynnetty millään, ehdottelin kyllä mutta mies tuntui nihkeältä niin ei sit oikeen pakottaakaan voinut o_O Kai mun tarttee alkaa tihkuttaa ovista jos se heittelee noin, mistä saa mahdollisimman halvalla testejä?

Oliko sulla Junttura kukaan lääkäri kommentoinut noita sun kiertojen pituutta vai onko ne aina ollut sulla noin pitkiä?

Mutta meillä näyttäisi ulkona mitä mainioimmalta säälitä, taidan siirtyä ulkoilemaan ja ripusteleen jouluvaloja, jos sais vaikka päätä nollattua ja stressiä lievennettyä :)

Toivottavasti muillakin on edes vähän ihana sunnuntai ja ikävät asiat unohtuisi hetkeksi! :Heartred

Myy82: ei oo mitään hoitoja. tässä syy miksi ei näy:
Eilen valittelin kun ei o:testiin tuu minkään näköstä haamuakaan.. No ei tuu ei jos meinaa R testillä ovulaatioo seuraa.. Ai että on tyhmä fiilis!! :D miks en vaa voinu lukea mitä siinä paketissa luki??
No pitää tilaa uudet rtestit.
Opetus: älä jätä mitään itsellesi "valmiiksi" vessaan. :D

Heräsin viime yönä viiltävään vatsakipuun, joka meni ohi muutamassa sekunnissa. Kipu tuntui enemmän vasemmalla puolen alavatsalla ja kivun hellittäessä en pystynyt hetkeen asentoa vaihtamaan, kun teki kipeää.

Onko muilla ollut saman tyyppisiä kipuja ja missä vaiheessa kiertoa?

Soma, minulla on ollut oviksen aikaan, mutta välillä myös muulloin koska myös kystat välillä oireilleet noin.

Olen tässä pähkäillyt stressiä. EN ole todellakaan sitä koulukuntaa että kuvittelisin kenenkään lapsettomuuden olevan autettu sillä että lakkais vaan ajattelemasta asiaa tai ottais rennosti. Mutta mulla on nyt ollut siinä määrin stressiä että tuntuu ihan fyysisinä oireina jo. Mietin että jopas on jos tässä tilanteessa pystyy ketään tuonne asettumaan. Meidän tilanne ei tietenkään ole yhtä kuin lapsettomuus, mutta kyllä mulla on joskus ennen kellontarkka kierto seonnut stressaamalla. Että voiskohan esim. ovis tehdä niin että tikut näyttää sen tulevan mutta sitten se peruuntuukin ja lykkääntyy viimehetkellä?

Hilla kyseli et onko lääkäri kommentoinu mun pitkiä kiertoja. Kävin viime keväänä yksityisellä ku kierrot oli 35-38 päivää ja sain clomifen nimistä hormonia neljäks kuukaudeks, niitten myötä ensin kaks normimittasta kiertoo 30 ja 31 päivää, jonka jälkeen lähti venymään, 42 sit 52 ja nyt tosiaan mennään kp 47. Tuo 52 oli viimesin clomikierto. Kävin sit kunnallisella lekurilla joka määräs liudan verikokeita ja anto lähetteen naisten polille, ku ikää on jo 36. Ens kuun puolivälissä on sit Se käynti. Ja Sillon aika lailla vuosi yritystä. Jotenki harmittaa noiden hormonien syönti, jos ne onki syypää tähän pidentyneisiin kiertoihin...

Takaisin