Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennu: ei kannata ajatella mitä muut ajattelee lapsista tai miten suhtautuu. Luulen että ystäväsi on onnellinen puolestasi kun kuulee että saatte lapsen. Ai joo... Onko tuo ees todellinen ystävä joka toisen perheen asioihin puuttuu tuolla lailla että toivoo ettei teille tulisi enempää lapsia. Ja edes kehtaa ehdottaa miehellesi tuollaista. Jos oisin sinä. Sais ystävyys jäädä enkä puhuisi hänelle omista asioista. Tulee tunne että ystäväsi on kateellinen sinulle jostain. Eihän kukaan voi lapsia inhota. Varsinkin jos itsellään on. Aika epäluotettava näkökanta jos ei miehen tarvitse vaimon näkökantaa asiasta kuunnella.

Elli: kipinkapin kauppaan.

Vargynja onnea kovasti pienokaisesta! Ja hienoa että olette kotiin päässeet! Vauvantuoksuista arkea!!!

Olisko se Ellilläkin jo plussan paikka!!! Ihanaa nyt näitä plussia satelee! Jäänkö mä tänne ihan yksin kuumeileen!!

Nennu, onpas sun kaveri sanonu ikävästi, kun teillä pikkuinen on kuitenkin toivottu. Ihme kun pitää toisten lapsilukua kommentoida, ihan ihme kun ei muille muka kelpaa mikä lapsiluku nyt on kelläkin.

Mä täällä oottelen miekkosta kotiin. Kävin aamulenkillä. Viime kauppareissulla oon ostanu broileria ja sen päiväys oli jo eilen. Onneks Siwa aukee jo kymmeneltä niin pitää uus mennä ostaan. Grrrrrr nää lähikaupan huonot päiväyksen. Mun on vieläkin hirmu vaikee näämmä shopata monen päivän ruuat kerralla kun menee taas vanhaks osa kun on vanhimmasta päästä yrittäny syyä. Huoh, eihän toi nyt mikään mahdottoman kallis ollu mut harmittaa. Ennen kun yksin asuin niin kävin liki joka päivä jotai kaupasta shoppaan mut nyt 2-3 kertaa viikossa.. kappas kun ruokalaskutkin on isommat.

Mira 28/30-36 dpo 8 yk 1 ens viikolla pääsee testailemaan!!!

nennu jo on "kaveri" siinä, minä en kyl tuollasta kattelis yhtää hetkeä. jos hän ite ei halua lisää lapsia ja on kyny sterilisaatiossa ni ei hänen tartte alkaa päättää tein perheen lapsilukua. jaksamista ja inshaAllah teille se neljäs vielä tulee :)

elli juu digiä vaan kehiin kuule kunha sellasen käsiis saat :)

lucky jaksamista, oot kyllä tosi vahva ja pitkäpinnanen nainen mashaAllah.

on: 27+1 menossa, jotenki saanu yöllä nukuttua vaihteeks taasen mikä on positiivista. ukko ihmettelee tosin miten voin olla väsyny joka päivä aikasin jo mut hänpä ei osaa kuvitella mitä kaikkea raskaus teettää. eile halus että istun pihalla hänen sylissä ni totes että "kyllä oot painava ku mammutti, siis et ol mammutti kylläkään." se ei oikei osaa ymmärtää viel et siinä on kahen paino ei vain minun ja oonha mä selittän sille jo mistä mun paino koostuu oman painon lisäks. nyt pojat on rannalla joten saan rauhallisen aamun ja nokoset voi ottaa kun haluaa inshaAllah ja neulominenki on ohjelmistossa taasen.

Onnea vargynja pienestä tuhisijasta :)

Tarvis taas jatkaa noiden lisähiusten selvittely ja laitto, et saadaan ne joskus päähän asti.. Kauhee homma viel edessä. Jos olisin tienny et se menee tälläseks niin olisin laiskana tilannu uudet. Mukavaa puuhasteluahan se (toisaalta) on mut en tiä miksei sitäkään saa aikaiseksi alottaa :) siskolta sain siis microring pidennykset ja niistä tarvis teippipidennys saada aikaan.. 19 osioo tehtynä, 31 jäljellä.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hyvä Elli, plussaamaan!

Gatusa: Oon ehkä kysynytkin tai oot vissiin sanonutkin joskus mut mitä kieltä/kieliä teillä kotona puhutaan? Mä mietin pitkään et puhuisin tytölle englantia mut kun ollaan suurin osa ajasta tytön kanssa kahdestaan niin pirkules jos ei se suomea opi sit ollenkaan :p Laulan englanniksi välillä ja oon ajatellu myös lukea tarinoita joskus englanniksi, vaikka ei ymmärtäisi niistä tuon taivaallista kun varsinaisesti puhutaan vain suomea. Yleensähän suositellaan että yksi vanhempi, yksi kieli, niin sekoittamaan ei ainakaan tuon enempää kai kannata alkaa...

silv siinä on puuhaa sulla, itellä lähinnä päikkärit mielessä ku yksin kotona ja neiti nukkuu toistaseks sit neulomista ja herkuttelua ku ukko toi viinirypäleit eilen.

elmiina minä puhun suomea vauvalle eli laulan ja luen sekä juttelen suomeksi, mies puhuu arabiaa hänelle pitkälti välillä englantia ja sit porukalla ku jutellaa kotona ni kieli on englanti koska mä en puhu arabiaa :) eli lähinnä neiti oppii valmiiks suomen tunnistamaan inshaAllah koska mä oon suunnillee ainoa joka puhuu hänelle. esikko puhuu parhaansa mukaan suomea hänelle mun toiveesta mut välil tulee englantia. meil löytyy suomalaisia ekan luokan koulukirjoi kotona joten neiti oppii suomen kieltä aika helposti ku on aapinen ja kirjotusoppaat, matematiikan kirja, biologia ja tietenki satukirjoja.

käyn pikaisesti nyt täällä, en edes kerkeä lukea muiden juttuja :(

mutta tänään ovis on tikutettu, eilen aamulla en päässyt testaamaan.

ja tottakai riideltiin eilen miehen kanssa, saas nähdä et leppyykö tänään peti puuhiin.. :/

Onnea vargynja! Nautihan nyt uudesta tulokkaasta :)

Elli Etana, jännittää sun puolesta! Plussaonnea :)

Täällä on ollut todella kummallinen yö. Joudun nukkumaan yöllä purentakiskot suussa, kun narskuttelen hampaita välillä. No, laitoin ne muistaakseni eilen illalla suuhun mut sitten heräsin aamulla ilman niitä! Ihan paniikissa sitten niitä etsin, kun ne menee pilalle, jos ei oo kosteessa (maksoi siis tehdä n. 350e). Löysin ne lopulta sängyn alta pölystä. Siis mitä?? Miten ne oli sinne päätyneet :o Ne ei siis tosiaan itse mihinkään tipu, sen verran on tiukat... Taitaa jäädä mysteeriksi, yksin kun kotona olin.

Eipä nyt liittynyt mitenkään raskautumiseen, mutta pakko oli avautua jollekin :D

Nyt omanapailen pikaisesti. Oon tosi hämmentynyt. Pregnyl pistettiin klinikalla to klo 18 noin. Eli munarakkulan on täytynyt koka tapauksessa irrota 40h kuluessa siitä. La aamuyöllä kolmen maissa havahduin koviin oviskipuihin ja eilisen ajan oli todella arat alavatsa ym. Nyt sitten huvikseen mittasin lämmön niin lämpö on laskenut (36,0), vaikka oviksen jälkeenhän sen pitäis nousta. En tajjuu. :/

Ihan pakko hehkuttaa et mäkin oon nähny raskausunta, ei nyt ihan niin villi ollu kun kukas nyt kertokaan mut odottelin mahan kasvua siinä.

Sannuinen, tää naisen keho on välillä ihmeellinen mut toivottavasti kaikki on oikeaan aikaan tapahtunut! Ja pikkuinen ois kyydissä!!!

Ratamollakin ollu villi yö :grin Ja saa tänne muutakin kertoo kun raskausaiheisia juttuja!

Kotihommia pitäis vielä askarrella tässä sunnuntain ratoks kun kerrankin on kotona ajan kanssa. Tiskikoneeseenkin laitoin eko-ohjelman kun harvoin sillä ehtii pestä. Eikä me koko kesänä paljoo saunottu ja silti tuli iso sähkölasku. Ja talvella ja syksyllä on valot vielä päällä enempi. Saa nähä mitä laskuja sitten tulee....

Mitäs säästövinkkejä teillä on käytössä? Meillä siis

-ostetaan wc- ja talouspaperit, saippua, pyykinpesuaine, tiskikonetabletit ym. Hintoja vertaillen ja isoissa pakkauksissa
-ruokaa pyrin laittamaan ite ainakin osittain
-vertailen kaupassa hintoja
-ei osteta turhaa mitä ei tarvita
-saunotaan maxkerran viikossa
- kaupasta isot satsit ruokaa kerralla

Kun tuli vaan mieleen et sit kun lapsukainen tulee taloon niin talot romahtaa ja jos hoitovapaalle jää niin sit ne vasta pienet ne tulot onkin. Nyt kun kaikki säästöt mulla menee lainoihin. Ennen sitä pärjäsi sillä 500€ kuussa mut nyt menee ihan eri tavalla rahaa.... Vinkkejä otetaan vastaan!

Oi onnea pienestä pojasta vargynja! ♡
Onnea myös plussanneille! ♡ Tarrasukkia ja vauva liimaa matkaan :) ♡

J3nni: Mahtavia uutisia sieltäkin ♡ Jihuu! Nyt mä peukuttelen täällä et tärppi kävis nopeesti ja pikkunen pysyis matkassa ♡

Ihanaa seurata teidän etenemistä ja elelyä näin sivustakin, tää on kyllä ihan korvaamaton ryhmä! ♡ Plussa tuulia kaikille!! ♡

Täällä pötkitään rv 19+1 tänään ♡

Meillä on nyt toinen yrityskerta menossa ja nyt on kiertopäivä 18. Uskoisin, että ovis oli tällä viikolla (oireita oli, en ole tikutellut). Tänään tuli hieman verensekaista limaista vuotoa, voisko se olla kiinnittymisestä...? Äääk, alkaa jännittää. :grin

Mira83, noista säästövinkeistä. Me ollaan käyty oikeastaan pelkästään Lidlissä nyt kun olen ollut hoitovapaalla. Säästää kyllä tosi paljon, kun ostaa kaikki sieltä. Ja tekee ihan peruskotiruokaa... Oon ostanu myös mun kasvojenpesuaineet ja kasvovoiteet Lidlistä, nekin on tooooosi paljon halvempia siellä.

Vargynjalle onnittelut pienestä pojasta :) Vastahan sä täällä meidän kanssa kuumeilit!

Tsemppiä yleisesti muille ja plussatuulia puhaltelen!

ON: on ollut kiire viikonloppu kun hoitelen mummin taloa sen ollessa reissussa. Ja samalla oon yrittänyt vähentää netissä roikkumista joten jatkossa varmaan vähemmän päivittelen tänne.

Mutta ovista pitäisi odottaa ens viikonloppuna. Fiiliksen mukaan tässä mennään ja ilman sen suurempia paineita. Toivottavasti tuottaa tulosta :)

Ratamo, mun miehellä on purentakisko, ja hän säilyttää sitä aina kuivassa. Ei se ole miksikään mennyt.

Ratamo ja gartsu: minäkin säilytän purentakiskoani aina kuivassa, mutta pidänkin sitä suussa joka yö. Hammaslääkäri neuvoi, että jos on pitempään käyttämättä, niin silloin olisi hyvä säilyttää kosteassa. Muuten materiaali saattaa kuivua jolloin se voi muuttaa vähän muotoaan ja/tai mennä katki. Edellinen kisko "unohtui" vuodeksi rasiaansa (vauvavuosi...) ja kun vihdoin otin taas käyttöön, niin sain sen yksi yö puremalla katki. Joten selkeästi oli haurastunut. Tai sit mun purentavoimat vauvavuoden jäljiltä voimistuneet...

Silvin uni pisti kyllä nauramaan. :D

Elli Etanalla taitaa enteillä oireet plussaa. Sormet ristiin! :)

Onnea Vargynja! Ihanaa että haaveet ja odotus on nyt palkittu <3

Luckylle super tsemppejä ja pitkää pinnaa. Ärsyttäviä tilanteita humaltuneen kanssa vääntää. :/

Mulla on kans ollu nyt ne gelee royalit käytössä jonku aikaa :) greippimehua pitäis ostaa lisää, ehkä sitten ens kierron alussa. Nyt on niin tylsä vaihe kun ei odotuksia plussasta ollenkaan, en tiedä edes kp:tä. :P

Larissa ei mitään mullistavaa, niin vaikea sanoa. Varmaankin menee aikaa että vaikuttaa. 2viikkoa vasta syönyt. :)

Takaisin