Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on tullut niin paljon uusia viestejä että taitaa jäädä lukematta. Varsinkin kun on oma kullannuppu huolehdittavana. Maanantai aamuna tuli lähtö sairaalaan vesien menon myötä ja tiistai aamulla saatiin ihana pieni poika. <3 Hän oli lääkärin ja neuvolatädin arvion vastaisesti perätilassa. Päätin kuitenkin yrittää synnyttää. Muuten olisi mennyt hyvin, mutta pikkuraukan olo alkoi heiketä ponnistusvaiheessa niin että päädyttiin sektioon. Tänään sitten kotiuduttiin. Pikkuinen on terve ja voi hyvin. Itsellä vielä toki menee vielä hetki toipua leikkauksesta, mutta olosuhteet huomioon ottaen voin hyvin. ^^

Anteeksi pelkästä omanapailusta. Mitä tänne kuuluu? Onko plussanneita? Tsemppiä kaikille oli tilanne mikä hyvänsä. Tervetuloa mahdolliset uudet. Täällä huutelee yksi joka kotiutui ryhmään vietettyään lähes koko vuoden viime vuoden ketjussa niin että ei osaa pysyä poissa vaikka on pitkän haaveilun ja yrittämisen tulos nukkumassa selän takana.

Pongasin tuolta toisaalta, että Vargynjasta on tullut äiti! :) <3 Onnittelen jo valmiiksi, jos satut Vargynja tätä ketjua lukaisemaan :)

muoks. olinkin jo myöhässä :grin

Ratamo, toivottavasti olisi ihan todellisia oireita :wink

nuuhku, mie olen ymmärtänyt että kuningatarhyytelö jo itsessään sisältää myös E-vitamiinia kaiken muun lisäksi..? :rolleyes:

Kiitos <3 Olin laiska (ja voimaton) ja kopioin tuon lyhyen "syntymäkertomuksen" olennaisiin paikkoihin täällä niin ehti nopeasti...

onnea vielä täälläkin vargynja pikku pojasta mashaAllah. harmi että kaikki ei menny iha suunnitelmien mukaan mutta pääasia että ootte kunnossa ja kotona jo :) nautihan pikku miehen seurasta se vauva-aika on kuitenki niin lyhyt loppujen lopuksi.

Onnea vargynja!!!! Yhdyn kommentteihin toisten kans että nauti vauva ajasta. Sitä vauva aikaa nyt kaipaa kun on tuo uhma ikäinen ihana poika ja muutenkin.

Paljon onnea vagyrnja! Nauti vauvasta, pysykää terveenä ja toivottavasti vauva syö ja nukkuu hyvin!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onnea Vargynjalle! On ne ekat hetket ja päivät sen verran upeita, että ei tarvitse muiden osalta tehdäkään muuta kuin laiskotella, joten kopiointi varmasti ihan kaiken sen(kin) vaivan arvoinen :)

Lucky, inhottaa sun puolesta tuollainen käytös :( Ymmärrän kyllä, ettei lapset tee kenestäkään absolutistia ja on hyvä opettaa kotona normaali suhtautuminen viinaksiin, mutta sekin rajanveto on toisinaan hankalaa. Jossain vaiheessa ketjua keskusteltiinkin hieman samasta aiheesta, enkä nyt muista kuka oli joka totesi, että tällaisessa tapauksessa on jopa pakko pysyä rinnalla, koska kuinka pelottavaa se (erityisesti lapselle) olisi jos eron myötä ei enää voisi olla läsnä näissä tilanteissa itse. Mulle ainakin on tosi tärkeää, että oli tilanne mikä tahansa, niin lasta ei pitäisi saattaa tilanteeseen missä ei tunnista omaa vanhempaansa/kokee hänet uhkaavaksi. Tai että ainakin toisen vanhemman pitäisi omassa kodissa kyetä luovimaan tilanne sellaiseksi, että lapsi kokisi olonsa turvalliseksi, eikä joutuisi pelkäämään vanhempiensa vuoksi. Sulla on ihailtavan pitkä pinna, kun jaksoit tilanteen ja pystyit vielä seuraamaan vierestä! Arvostan! Oma kärsivällisyyteni ei olisi ikinä riittänyt...

Ennen lapsia me otettiin alkoholista yhteen aika tiuhaan, ja rakkaus on siitä katala, että saa ihmiset kyllä sokeiksi näille järkiperäisille asioille. Ollaan onneksi hieman kasvettu tässä asiassa, ja lasten läsnäollessa ei olla päihtyneenä ja lisäksi huolehditaan myös siitä, että lapsille tärkeät aikuiset pysyvät juhlatuulella poissa lasten silmistä. Mut ei tämäkään toiminta ole tullut yhteiseksi tavoitteeksi ilman kasvukipuja ja vaikeita keskusteluita. Siperia opettaa, ja tässä tapauksessa myös se pitää paikkansa, että lapsi kasvattaa vanhemmuuteen.

On: en tiedä on se tämä alkava pimeys syksyn myötä vai jokin hirveä hormonitason romahdus tän keskenmenon vuoksi, mut tuntuu kuin olisi kokovartalopuudutus myös ajatuksissa, kun ne on ihan harmaata sumua ja korkeintaan vain saa tipan linssiin, mut ei kyyneltäkään aikaiseksi. Tarvitsen aurinkomatkan, ihan vain tietääkseni mistä on kyse ;)

Onnea Vargynja :)

Luckylle jaksamisia miehen kanssa. Välillä on tuollaisia päiviä kun tekisi mieli heittää mies pellolle, kun perseilee urakalla mutta sit kun tietää mikä se toinen, ihana puoli on niin antaa paljon anteeksi.

Täällä 4/27 ja täti alkaa pakkaileen jo kamojaan. Luojan kiitos. Ollut kyllä sellaset menkkaränkkäpäivät että huhhuh. Miten voikin mieliala niin muuttua. Onneks on ymmärtäväinen mies :)

Onnea vargynja pienestä pojasta! Ihanaa kun kumpikin voi hyvin ja olette jo kotiinkin päässeet! Paljon paljon onnea! :)

Larissa niin mäkin oon käsittänyt.. Mutta jos se tarkoittikin että lisäksi vielä sitä e vitamiiniä..? Jos niissä ei oo sitä tarpeeks? Tai suositeltavaa päiväannosta? En tiiä sitten :D

Onnea pienestä pojasta Vargynja! Nuuhk, melkein haistan vastasyntyneen tuoksun... ah!

Lucky, toivottavasti saisit miehesi ymmärtämään, ettei ole OK olla lapsen läsnäollessa kännissä ja pilkata äitiä. Aikuinen ymmärtää mitä humalatila on, mutta lapsesta se voi olla ahdistavaa ja pelottavaa kun rakas ihminen käyttäytyy oudosti. Onneksi miehesi käytös on harvinaista, mutta mä en kyllä hyväksyisi yhtäkään kertaa... Mekin toki alkoholia nautitaan, joskus enemmänkin, mutta silloin ei olla lapsen kanssa tekemisissä. Että mun mielestä sulla on ihan kaikki oikeus olla nuttura kireellä! Tsemppiä!

Tytöt olette ihania! Toivoisin että mieheni muuttaisi ajattelu tapaansa niin että alkoo ei käytetä ollenkaan sillon kuin lapsi on kotona. Mieheni ajattelee että tissuttelu on sallittu jos silti on rakkaudella lapsen elämässä mukana ja takaa turvallisuuden ja pitää asiallisena tilanteen koska näin heillä ollut myös kotona. En vaan itse ole nähnyt miehen vanhempia edes hiprakassa ennen kuin poika ollu jo unten mailla. Itse taas pidän ehdottomana einä koska olen itsessäni nähnyt sen mitä se pahimmillaan saa aikaan. Lisäksi kyllä hieman pelkään tai ainakin ahdistun näköjään jopa oman ukon seurassa jos huomaan että on ottanut kun sen käytös muuttuu ärsyttäväksi. Ei siinä tytöt auta ku pitää pää sillon kylmänä. Tekis mieli räjähtää ja huutaa ja raivota, mutta ei auta kun pitäis pystyy tilanne pitää omalta osalta kuitenkin rauhallisena jotta ei kummatkin oltais mieleltään sekasin. Ja olis ees yks turvallinen selvä ihminen kotona joka huolehtii. :)

Onnea Vargynja pojasta <3

Mekään ei kerrottu kellekkään vauvanyrityspuuhista :) Kaiken huippu on, kun mies on tuon kuopuksen jälkeen ollut niin ehoton että enempää lapsia meille ei tule, niin tuleekin monelle yllätyksenä, että on sittenkin tulossa :D
Nyt kerrottiin tästä tulokkaasta molempien vanhemmille ja ottivat uutisen ilolla vastaan <3 muilta pidetään uutinen salassa ultraan asti.
Eniten ehkä jännittää miten hyvä ystäväni ottaa asian, kun hän ei hirveästi pidä lapsista, hänellä itsellä on kaksi jo kouluikäistä tyttöä. Ja hän kävi kesällä sterilisaatiossa, koska on päättänyt ettei ikinä enään tee/halua lisää lapsia.
Nooh, hän tietää minun kantani lapsiasiaan, sillä olen "ruinannut" neljättä lasta pian heti kuopuksen syntymän jälkeen.
Kuitenkin vaikka hän on MINUN ystävä, pitäisi minun mielestä hänen koittaa yhdessä kanssa ylipuhua miestäni, että "tehkää nyt vielä se neljäs", niin EI, hän yrittää patistaa mieheni sterilisaatioon, kun miehet ei edes tarvitse siihen vaimon lupaa!!!!! AAAArrrrGGGhhh, että pistää vihaksi!!!
Että mielenkiinnolla odotan ystäväni ilmettä kun uutinen joskus hänelle kerrotaan :grin

Kipinkapin Elli testiä hakemaan :) lupaavalta vaikuttaa!

Nennu, ompa tympeää käytöstä kaverilta. Vaikka itse ei haluaisikaan lapsia niin ei sitä muiden iloa tarvitse pilata. No meistä on moneksi :)

Takaisin