Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmony, meillä on kyllä ihan ystävällinen neuvola. :) Ottivat vuoden alussa tosissaan kun oli nuvaringin kanssa alavatsakipuja ja tutkittiin silloin hyvin (tunnusteltiin ulkoa, sisätutkimus, ultra ja verikokeet). Täällä on neuvola terveyskeskuksen tiloissa ja neuvolasta voivat laittaa labraan lähetteen verikokeisiin, jos kokevat tarpeelliseksi. Jos omalääkäriin ottaa tämmöisestä asiasta yhteyttä niin ne ohjaa asian tonne neuvolan puolelle joka tapauksessa. Mutta oottelen nyt rauhassa, kun ei tässä muutakaan voi.

Gatusa.
Mitä hiisii ne appivanhemmat nyt touhuaa,kun sua nuin stressaa?Onko ne ihan pipipäitä tai jotain kun kuormittavat raskaana olevaa?
Oot niin herkkä että imaset kaikki sit itsellesi.
Voimia ja lepoa.Varmaan noin ngelmat on aika pitkälti juuri kulttuurieroista,suomessahan yleensä ollaan hienotunteisempia eikä sotketa koko sukua ongelmiin (paitsi mun ex. suku :eek: johon en oo enää missään tekemisis paitsi exään lasten takia)

Kiitos vastauksista. Kai mä vie varmuuden vuoks soitan sinne ja kysyn. :)

Täss vielä uudet kuvat. Yksittäisessä tän aamunen ja toisessa kaikki pe,la,su ja ma testit.

. IMG-20140915-WA0001.jpg IMG-20140915-WA0000.jpg

Minun piti tulla katsomaan mikä Larissan tilanne on, kun täällä sitä myös jännään. Mutta ennallaan siis. Testataan sitten yhdessä torstaina jos kummankaan menkat ei ole alkaneet! Tämä on ihan kätevää kun voin sun puolesta jännätä niin ei omasta puolesta vielä tarvitse. :grin

Looralla on ihana testisuora! :) Soita ihmeessä neuvolaan.

Sandy: Onnittelut tytölle! Ja äidille toki myös. On tainnut olla vähän erilainen vuosi kuin edelliset!

on: 27/26-33, dpo 13. Oloja on, muttei sellaisia jotka mitään uutta tietoa antaisivat.

marikki eilen naapuri sano jotai rumaa ukon isälle (appi on ite sellai että se puhuu tosi rumasti kaikista joten en ihmettelis vaikka ois ite aukonu päätä eka ja haukkun) joten illalla sit ukon porukat soitti et hänen pitäs tulla ja antaa selkäsauna naapurille. no nehä hyppis riemusta jos ukko joutus vankilaa koska se tietäs sitä että mein perhe tuhoutus, minä ja esikko nähtäs nälkää, kukaa ei suojelis mua täällä joten mein kimppuu voitas hyökätä ja vauvalle vois käydä jotain ja mä en pääsis sairaalaan mitenkään ku kukaa ei auttas. ei ol eka kerta ku tällänen suunnitelma niillä ollu. onha ne heittän aikoinaa meidät pihalle ku olin raskaana joten onko jotai uutta muka? nyt ne vaa aiheutti sen itellesä että ukko päätti et nyt riitti ja numero vaihtuu, hän käy puhumas naapurille että antaa hänen perheen olla rauhassa eikä puhu pahaa mut ei aio muuta tehä, sen jälkee rikkoo sim kortin ja hommaa uudet numerot meille. nii ja syötettiihä mulle sen porukoilla en tiedä oliko tietoista vai ei mitä se psisa aiheuttaa mut heti ku raskauduin aiemmilla kerroilla ni psisaa joka on kiellettyä raskausaikana keskenmenoriskin takia, sen on todettu aiheuttavan keskenmenoja... minä en tienny sitä mut sen porukat syötti sitä mulle, sain kuulla vaikutuksista siinä vaihees ku ukon sisko oli syöny omas kotona psisaa ja joutu klinikalle menee kipujen takia ja lääkäri sano että psisaa ei saa syödä koska se voi aiheuttaa keskenmenon ja hällä se oli lähellä, alhamdulillah ei menny kesken ja nyt hällä on n. 9kk poika mashaAllah.

sandy onnittelut tytölle ja sinulle mashaAllah :)

loora kyllä sä jo uskallat soittaa neuvolaan :)

nyt kaikki plussaamaan perässä.

Täällä mä vaan käyn enemmän lueskelemassa, kun odottajien puolella. Ei oikein pysty vielä sisäistämään tai iloitsemaan raskaudesta täysin rinnoin. Vasta 5+3 menossa.(ovulaatiosta laskettuna) Kuukautiskivut onneksi hiukan vähentyneet, mutta ei muutenkaan kovin raskaana oleva olo ole o_O Ollakko vaiko eikö olla, siinä vasta pulma =)
Tissit välillä juilii, hiukset rasvottuu nopeasti, finnejä pukkaa ja KARVAT KASVAA, Varsinkin kulmakarvoja saa koko ajan nyppiä ja säärikarvat on muutaman päivän sheivailun jälkeen n. 3senttisiä :eek:. Hiuksia lähtee ihan järjettömät määrät..
Toivottavasti pian tasaantuis, ja luulisin ainakin oireiden hormooneista johtuvia olevan, jos jollain muuta tietoa, valaiskaa =) Mutta raskaana oleva olo ei siis ole, vaan "nukkavieru" fiilis, todella lässähtänyt ulkonäkö. Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuu, kun raskaus muuttuu hiukan konkreettisemmaksi, ja uskoo itsekin olevansa raskaana.
Vatsan turvotus on välillä tod. huimaa. Jännittää ihan että miten nopeasti vauvamaha kasvaa, jos kaveri kyydissä pysyy. Edeltävässä raskaudessa, joka oli kolmas, ihmettelin lääkärille ekassa ultrassa vatsan kokoani, joka oli jo noussut navan korkeudelle ja selvä jalkapallo jo oli =) Luulin olevani pidemmällä, mutta lääkäri kertoi että kohtu vanhasta muistista nousee ylemmäs jo alkumetreillä, eikä jää lantion suojaan niin kuin ekoissa raskauksissa.. Eli odotettavissa on ettei salailemaan kauaa pysty :grin
Mutta ihanaa jännäillä täällä muiden puolesta.
Larissa; ÄÄÄÄÄ, JÄNNÄÄ, aamulla heti piti tulla katsomaan, miten sun yö meni, alkoiko vaiko eikö. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, ennen kuin täti kunnolla tulee. Mullakin tuli kahtena peräkkäisenä päivänä kertaluonteisesti pyyhkiessä verta, mut ei ne sitten alkanutkaan =) Toivottavasti sulle kävis samoin, mutta jos ei niin ens kierto on varmasti SE kierto. Hauskaa, miten voi niin kanssaelää muiden jännäilijöiden kanssa...:grin

Ja perinteiset pahoittelut tädin kohdanneille :Heartbigredon se niin epäoikeudenmukainen tunne!!

PLUSSAPUHUREITA!!!!:cool05

Larissa: ihan normi menkat tuli mulle vaikka myöhässä oli enkä ovuloinut ainakaan tietääkseni.

Mulle taisivat mainita että 2 viikkoo kun on menkat myöhässä ja raskaustesti nega ni sit lääkäriin.

Muokattu viimeksi:
Loora, nyt soittelemaan sinne neuvolaan! Niin ihanat viivat rivissä! :Heartpink Ehkä me muutkin perässä sitten joskus... :)

Lucky, kiitos kun kerroit omasta kokemuksesta :)

Pötkylä, ihana ja jännää kuulla sun kuulumisia :)

Aida, mie jännään sitten sinun puolesta :wink

Sandy, onnea merkkipäivästä! :)

Gatusa, tosi kurjaa meininkiä! Pidä pintasi ja koita olla ottamatta stressiä!

Voi gatusa! Tosi inhottavaa! Mulla kiertää nyt niin paljon sun puolestas! :angry5
Voimia paljon ja toivotaan että se numeron vaihtaminen auttais ja saisitte olla rauhassa ainakin loppuraskuden ajan! <3

Larissa mulla on kyllä niin niin toiveikas olo sun plussaamisen suhteen! Silläpä en meinannu uskoa että ne menkat ois alkanu! Ja no eihän ne ny oikeesti kai ookkaan? Ainakin tälläsen käsityksen oon saanut! Mä niin toivon sulle sitä plussaa! <3

Loora sä oot niin raskaana!<3 ei muuta kun soittoa sinne neuvolaan ja varamaan ensimmäistä aikaa :)

On nää vaan niin piinaavia päiviä.. Noh onneks menee viikko taas nopiaan huomenna meen muorin kans elokuviin ja keskiviikkona onkin hommaa aksa puolella kun täytyy mennä jo aikasemmin rakentaan rataa kun ohjaaja ei kerkiä.. Plaah silti tuntuu ikuisuudelta tää aika :D

Gatusalla: pelottavat appivanhemmat. Eikös ne ollu jo nimenki antanut vai onko niiden vaan pakko nimi antaa vaikka eivät olisikaan innoissaan asiasta. Harmi kun ongelmia aiheuttavat. Mies onneksi tuntuu olevan sinun puolella. Eikä se ukkos mihinkään vankilaan joudu. Älä pelkää!

Larissa: luomupimu kirjoittaa näin anovulatorisesta kierrosta:

"Anovulatorinen vuoto
Toisinaan kuukautiskierrossa ei irtoa munasolua. Tällaista kiertoa kutsutaan anovulatoriseksi ja on normaalia vaikka anovulatorisia kiertoja olisi parikin vuodessa. Hormonitoiminnasta johtuen kohdun limakalvo valuu jossain vaiheessa ulos vaikka kalvo ei ole normaalin kierron mukaan paksuuntunut. Tästä johtuen vuoto on usein huomattavasti tavallista niukempaa. Anovulatorinen kierto voi olla tavallista kiertoa huomattavasti pidempi tai normaalipituinen. Niitä esiintyy kaikenikäisillä naisilla, tosin enemmän silloin kun kuukautiset ovat juuri alkaneet, tai kun ne ovat jo pian päättymässä (eli siis teinitytöillä ja vaihdevuosia lähenevillä)."

Linkki: http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/mika-voi-olla-syyna-oudoille-niukoille.html

Nuuhku, joo ei ne menkat näemmä sitten alkanu (vielä). Eilen oli vaan se lirunen verta ja limaa (plus muutama tunti menkkakipuja). Illalla ei mitään, yöllä ei mitään ja vieläkään ei mitään. Hyvä, että sie olet toiveikas kun mie en jaksa olla vaan kyllästyneenä odotan että voisko se vuoto alkaa kun en usko sitä plussaa tulevan. :grin

Hyvä, että sulla on kiirettä niin et ehdi turhaan piinailemaan :wink

larissa juu pidän pintani ja yritän olla stressaamatta. meillä esikko alotti tänää tokan luokan, apua minne aika katoaa vastaha mä hänet sain ja nyt jo tokalla luokalla...

nuuhku eiköhä se auta ku enää ei aiota käydä siellä, ei anneta mein numeroit heille jne. saavat pärjätä iha omillaa. siis ukon veljelle eli toiselle pojallensa ne kans yritti aiheuttaa ongelmia ja saada hänetki kaltereiden taa mutta eipä onnistun ni ukon veliki varotti että älä vaan puutu tuohon ku ne yrittää saada että alat tappeleen ja sit joudut linnaa. en tiä mikä pakkomielle niillä on yrittää tuhota poikiensa elämät, molemmilla ku on perheet... ja tämä kaikki on kiitosta siitä ku me muutettii tänne ni autettii taloudellisest heitä, ostettii ja ollaa viime aikoinaki ostettu heille ruokatarvikkeet, autettu lääkkeiden ostamisessa jne. kiitoksena on haukkumista ja sitä että yrittävät tuhota meidät.

lucky siis nimen ne anto ukon veljen esikoispojalle ku äitee ei ollu viel heränny anestesiasta sektion jäljiltä. se appiukkoha pahin on siellä ei anoppi niinkää hän pelkää miestäsä iha älyttömäst. mun ei tartte asiaa stressata nimen osalta ku nimi päätetty jo ajat sitten alhamdulillah ja nyt ku ei olla enää heihi yhteyksissä ni eivätpä tunge ainakaa sairaalaa tms, kyllä mä iteki pärjään ku osaan eri kieliä ni viesti menee jollai keinol aina perille ja onha mulla mies alhamdulillah.

Kaziska, tuon minäkin löysin mutta eipä siitäkään ollut apua tähän mun epätietoisuuteen. Kiitos kuitenkin linkistä :) Ei tässä tilanteessa auta muu kuin odotella kärsivällisesti (mistä sitä pitkää pinnaa sais? :grin) Mitäs sinne kuuluu?

Gatusa: On kyllä ihan hirveä tilanne siellä. Mua kyllä pelottais tuollaiset ihmiset kun ne voi tehdä ihan mitä vaan päähän pälkähtää. Voimia <3

Loora: Kyllä on hieno viivarivi. Soittoa vaan neuvolaan :)

Larissa: Jo on sulla tilanne ja jännät paikat. Heti tuli mieleen valemenkat ;) Mutta toivotaan et tilanne ratkeaisi suuntaan tai toiseen!

ON: Kp 3/29-31 ja on kyllä Mullakin ollut erikoiset menkat :D Siis kp 1 oli ihan hirveät kivut ja vuoto, eilen sitten loppui iltaa kohden ja tänään ei oo ollut mitään vuotoa. Yleensä kun vuodan lähes viikon verran :D Käyhän se näinkin. Sitä en usko et mulla voisi valemenkat olla, kun muutenkaan ei oo mitään välivuotoja ikinä ollut eikä juurikaan tuhrutteluja. Eikä kyllä ole raskausolokaan. Nyt vaan sit ovista odottelee...

tsemppiä freyja ja plussatuulia. :) juu onha noi aikas kauhistuttavia välillä mut sellast se on ei voi mitään. nyt mä ymmärrän miks mein suvus on sanonta että appivanhemmista pitää olla välimatkaa vähintää 100km :) oli minun mummin ohje äiteelleni ja äitee opetti mulle tuon sanonnan ja oikeasti nyt mä ymmärrän erittäin hyvin miksi sitä on opetettu likkalapsille. tosin mein suvus ollaa sellasia että muita ei sekoteta omiin ongelmiin vaan ne ratkastaa ite.

Takaisin