Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin menee noin 400€ kuussa ruokakauppaan.. Joten tuntuu tosi hurjalta tuo yli tonni ruokaan.. :o
Mut hyviä vinkkejä kyllä saa miten säästää :)

Täällä on likka niin kipeänä :( ke-to yönä tosiaan lähemmäs 39,8 kuume ja nyt sentäs laskenu alle 39 mutta kun toisen nenä on niin tukossa ettei pysty raasu nukkumaan.. Ja tuo räkätauti on likalle kaikkein hirvein kun menee lima mahaan ja oksentaa heti varsinkin jos vähääkään syö maitotuotteita... :( pieni reppana raasu.. Taitaa tulla uneton yö täällä..

pikaista paranemista pikkuselle nuuhku se on kauheaa ku lapsi on kipeenä.

täällä ei kipuja ihmeempää, ukolle sanoin et saa luvan hieroa mun selän ja reiden ja hartiat. se tietää miten saa noit hermoratoi auki ni kattoo josko sais tuon reisikivun pois multa et tulis vähä siedettävämpää tän mamman elämästä inshaAllah. liitoskivut on jäätävät ja tuntu äske et joku ois isken veitsen vasemmalle alavatsaan lihakseen ei ollu kiva tunne ja ukkoha veti paniikkii et onko suppari ni olin et ei hätää ei ollu suppari mut ilkee kipu.

MarinaMelina, kiva kuulla sinunkin kuulumisia ja toivotaan sydämen pohjasta että loppuraskaus sujuu onnellisesti :Heartred

Elli28 pahoittelut menkoista, varmasti tuntuu siltä että matto vedetään jalkojen alta kun ei edes koko kiertoa pääse loppuun. Älä nyt kuitenkaan menetä toivoasi :)

Mamia, toivottavasti olisi vaaratonta tuhrua! En halua masentaa, mutta oman kokemukseni perusteella ei lupaa hyvää... :sad001 Mulla siis digitesti näytti "raskaana 1-2" vaikka tuli pientä tuhrua. Tuhru kesti 7 pvää ja koko ajan sain digillä plussaa. Sitten loppui tuhru kokonaan. Siitä iloitsin, mutta tuossa vaiheessa olisi jo sitten digin viikkojen pitänyt nousta.... 10 päivää ekan plussan jälkeen (ja siis 3 vuodotonta päivää) tein taas digin mikä sitten näytti "ei raskaana". Tuosta melkein heti alkoi kunnon vuoto, ehkäpä jopa runsaampi kuin normi menkat.
MUTTA onhan täällä sitten monia joilla on ollut alkuraskaudessa vuotoja ja lopputulos ollut onnellinen! :Heartred Periaatteessa ei siis kannata kiirehtiä uusien testien kanssa. Itse en kyennyt olla testaamatta, oli tuo tuhruttelu niiiiiin hermoja raastavaa. Silloin päätin että meni rahaa miten paljon vaan, että testaan digillä joka toinen pvä ja ootan että joko viikot nousee tai tulee se ei raskaana.
Seuraavasta kierrosta kun sitten plussasin, niin tässä ei ole ollut mitään vuotoa (paitsi valkkari) ja digin viikotkin nousi aika pian :)

sandy eniten tässä harmittaa et kakkonenki on pitkä projekti ku esikoista tehtiin melkeen kolme vuotta.mutta.onhan mulla tosiaan tuo esikoinen.

Meillä menee bensaankin 400-500€/kk mutta asutaan järvikylässä ja mieskin käy viikon työreissuillaan 220km päässä.

Iloitsin tuossa jo että kun selkä tuntuu niiiiin hyvälle...ihmekkös tuo kun lääkkeet vaikutti! Nyt taas kipuilee aika tavalla :/ mietinkin tässä että kuinkakohan raskaana selkä kestäisi :O kolme raskautta on mennyt hyvin (siis selän mentyä eka kerran) mutta jännästi nyt huolettaa sekin sitten.

Sent from my ZTE Blade Q using Vau Foorumi mobile app

joku kyseli yrityskerroista.

1.lapsi yk 6
2. lapsi yk. 8
3. lapsi yk.1
Eli neljättä täällä kuumeillaan:rolleyes: ..ei ihme, jos ukkokulta ei ihan aina ole täysillä mukana näissä mun hössötyksissä :grin Larissa minut voisit lisätä listalle. testaan 25.9.ja sä ala jo testata..ei malta odottaa.:p:)

Mamia: nyt pidetään kaikki varpaat ja sormet ristissä, että nuo olis vaan ns. valemenkat ja plussaa näyttäis niiden jälkeenkin!

Napaa omaa: meillä mies sellainen, että ei hirveesti omista ajatuksistaan juttele oma-aloitteisesti. Nyt laittoi mulle sitten töihin viestiä, että miksei me raskauduta. Pohtii kai sitä tahollaan siinä missä minäkin. Oli miettinyt onko meidän geenit jotenkin epäsopivia keskenään. Vaikea oli keksiä lohdutuksen sanoja, kun itselläkin ollut pms-oireilupv tyyliin kamalin koskaan. On itkettänyt ihan kaikki. Oireilusta päätellen täti saattaa tulla kylään jopa etuajassa. Ristiselkäkipuja ollut siihen malliin...
Miehen ystävä oli kertonut, että ovat raskaana. Ihanahan se pn, todella. Se vaan... Niin... Tiedättehän te, etenkin pidempään yrittäneet.

Meillä muutaman kerran riidan aikana mies esittänyt, että vika on minussa. Kun olen keskeyttänyt yhden raskauden aikaisemassa elämässä. Että olen jotenkin sillä tuhonnut mahdollisuutemme. Ratkaisu ei ollut helppo, todellakaan. Minusta ei vaan tuolloin ollut yh:ksi tietoisesti. Elin parisuhteessa joka oli tullut tiensä päähän. Lääkkeellinen keskeytys todella varhaisilla viikoilla, "plussasin" verikokeessa ihan muiden oireiluun takia viikoilla jolloin kotitestit lääkärin mukaan eivät olis vielä mitään näyttäneet. Olen miettinyt sitä itsekin, onko tämä jotain sellaista.. En tiedä. Mutta satuttaa se, että toinen syyttää minua, edes ajatuksensa tasolla. Teen sitä tarpeeksi itsekin, mietin sitä miksei vartaloni toimi niin kuin pitäisi...

Sori avautuminen. Ei näistävoi oikein muuallakaan puhua. :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sannuinen: en usko että yhdellä keskeytyksellä on tekemistä lapsettomuuden kanssa. Vaikka mistä näitä ikinä tietää. Niin moni asia vaikuttaa. Suurin on varmaan elintavat joihin voi vielä vaikuttaa ja sitten geenit.. samaa oon minäkin miettiny että miks ei voi kroppa toimia normaalisti. Onko syynä 15v aloitettu hormonaalinen ehkäisy vai mikä hitto se on.

TEKISKÖ MIELI! !!!!
Pakko jakaa tännekin kun joku käynyt sieni metsällä ja törmännyt haavassa lerppukääpään :) nauranut niin paljon tänään!!!

kivaa piristystä tällaiset tän kahden viikon flunssan ja viel jälkitautina silmätulehdus päälle. Pitää huomenna kattoo jos kehtaisi käydä päivystyksessä vaikka väkisin jo pelkästään tuon kurkku kivun takia.

Liitteet

• 1409963091992.jpg
    1409963091992.jpg
    69.2 KB · Katsottu: 163
Tsemppiä Sannuinen ja muutkin yrityksen kanssa kamppailevat :Heartred Lääkkeellinen keskeytys ei vaikuta millään tavalla myöhemmin raskautumiseen,ei edes kaavinta ellei sitä jouduta useampaan kertaan tekemään.Myöskään ehkäisypillereillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.Noi on ihan tutkittuja juttuja joten hus pois itsensä syyttelyt!
Jos yritystä kestää vuoden (alle 30v) tai puol vuotta(30v->) ilman synnytykseen johtanutta raskautta niin tutkimuksiin vaan.Keskenmenoja ei kuulu laskea kuten julkisella puolella yleensä valitettavasti tehdään..
Nykyään on hyvät hoidot ja jos muakin aattelee niin pelkällä tukihoidolla näyttää onnistuvan lopultakin :)

Täällä ei mitään. Ei sitten haamun haamua testiin. Kp 34/30-31 dpo 14.

Sannuinen, tsemppihalit sinne!

Hormonaalisen ehkäisyn ei tosiaan pitäisi vaikuttaa raskautumiseen, jossain tapausissa niiden pitäisi jopa ylläpitää hedelmällisyyttä. Kyllähän naisen keho saattaa vuosien kuluessa muuttua ja usein ne muutokset tulevat vasta esiin sitten kun ehkäisy on jätetty pois. Kauanko teillä olikaan yritystä nyt takana? Anteeksi, kun en muista.

Silv, voi ei :( parin päivän päästä uutta testiä vaan kehiin!

Nyt on tikkupissailtu ja negatiivinenhan sinne ilmestyi :/ pieni harmitus kyllä, mutta en toisaalta olettanukaan että näin nopeesti tärppäis, vastahan tässä on puolitoista kuukautta menty ilman ehkäisy ä. Vissiin oma kroppa yhä hakee sitä normaalia kierto kaikkien näiden pillerivuosien jälkeen :)

Meilläkin on siis yhteinen s-tili johon molemmat laittaa 500€ kuussa, bonukset tulee täytenä joka kuussa. Tuolta maksetaan vuokra, ruuat, pesuaineet, joskus karkkikin ja siiderit kun niin harvoin menee. Eiköhän noi toista tonnia kuussa ruokiin menevillä oo iso perhe ruokittavina. Meillä tod. Näk hirveet määrät menee bensiinin kun molemmat käydään matkan päässä töissä, mut ruokiin menee ehkä se 400€ kuussa, kun nyt kauppalasku oli eilenkin 50€ okei nyt tulee niitä vieraitakin. Itellä oli ennen ehkä 12€ kerralla mut paljon useemmin kävin kaupassa kun ihan vieressä oli ja bonusta tuli sillon ehkä se 7€ ja nyt tulee 50 tai enempi mut asiaan toki vaikuttaa et nyt ollu autovakuutukset molemmilla maksussa. Musta toi on paljon et tulee se koko bonus mut on siinä toki paljon muutakin kun pelkkä ruoka.

Mira 13/30-30 yk 1

Minäkin olen ymmärtänyt niin, että vasta useampi kaavinta peräkkäin voi aiheuttaa lapsettomutta, ainakin jos kaavintoihin liittyy tulehduksia. Joten syyllisyys pois, teit sen mikä sillä hetkellä oli parasta kaikille osapuolille.

Hormonaalisesta ehkäisystä sanotaan, ettei sen pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen, mutta mulla oli kyllä muutama kuukausi hormonitasapaino pyllyllään pillereiden lopettamisen jälkeen. Voihan olla, ettei se pitemmällä tähtäimellä vähennä hedelmällisyyttä, mutta kyllähän se voi vaikuttaa omaan hormonituotantoon - hetkellisesti ainakin. Väitetään, että ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen on se hedelmällisin. Itse huomasin ekassa kierrossa kaikista selkeiten ovulaation kaikkine limoineen. Silloin ei vielä yritetty, joten en tiedä sitten. Gynekologi pyysi olemaan yrittämättä vielä pillereiden jälkeen, mutta ihan vaan siksi että raskauden kesto olisi helpompi määritellä (!!!). (edit: nämä siis esikoista yrittäessä)

Omaa napaa: kuukautiset on mukavan runsaat. Sanon näin siksi, että vaikka väitetään ettei kuukautisten niukkuudellä/runsaudella ole merkitystä raskautumisessa, musta tuntuu että niukat menkat merkkaa (liian) ohutta limakalvoa. Nyt on ollut jo kahdet runsaahkot peräjälkeen, olen päättänyt sen olevan hyvä merkki! Normaalisti kun pärjään pikkuhousunsuojilla sen 2-3 päivää, mitä vuoto kestää.

Me ollaan ens kuunvaihteessa reissussa, joten jospa se vähän siirtäis painetta pois piinapäivistä! Pitää vaan pakata mukaan sekä tamponeja että pari raskaustestiä...

Muokattu viimeksi:
Haha Lucky, ihan hullu tuo kuva! Puhelin tilttasi ja samoin mies, kun näytin kuvan sille :grin:grin:grin

Kaziska, olen samaa mieltä kaikesta mitä juuri sanoit :grin Ja ihan hyvä saada seuraaville piinapäiville muuta ajateltavaa :wink

miemilia, pahoittelut negasta! Uutta testiä muutaman päivän päästä, jos menkkoja ei kuulu. :wink Pongasitko ovista tässä kierrossa?

Silv, sulle samoin pahoittelut negasta. Pakko sieltä on myöhemmin plussa tai menkat tulla, kun sulla oviskin oli!

Napaa: Dpo 13 ja kp 22/22-28, vielä ei menkoista näy vilaustakaan. Välillä juilii alavatsaa, joskus säteilee kylkeen tai pyllyyn :grin Nännit tuntuu välillä paitaa vasten siltä, että olisivat vereslihalla. Huomenna aamusta testiä, jos menkkoja ei näy :wink Välillä tulee mieleen. että kaikki nämä lievät oireet voi kyllä täysin johtua jostain muustakin kuin siitä, mitä toivon...

Muokattu viimeksi:
Larissa: en oo bongaillu, tämä syksy ajateltiin miehen kans mennä ns. tuulen viemänä eli ei sen kummemmin yrittämällä yritetä :)

lucky suomessa on outoja sienilajeja...en voinu olla nauramatta ku näin. pikaista paranemista.

sannuinen voin sanoa kokemuksesta et ei keskeytys aiheuta lapsettomuutta ellei tul vakavaa tulehusta jota ei hoideta. itelle tehty useampi kaavinta keskeytyneiden keskenmenojen takia ja nyt porskutellaa 25+0 tänään alhamdulillah. että älä ol huolissas yhtää, kyllä teillä vielä tärppää :)

pahoittelut negan saaneille.

täällä rv 25+0 tänään alkoi, väsymys on jotai iha hirveetä ei meinaa silmät pysyä auki. aamusta heti selkä ja reisi kipeet, ukko sais kyl tänää hieroa mun selän, reiden ja hartiat vihdoin, eilen piti mut se sit jätti sen tekemättä. tänää sit otettava iha rauhallisest eilisten kipujen takia.

Takaisin