Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas tänne on tullut hirmuisesti tekstiä, ollut tässä kiirusta, ettei ole kerennyt tänne poikkeamaan :) Hirmuisen suuret pahoittelut menkkojen alkamisesta ja negoista ihmiset! Toivottavasti seuraava kierto olisi se kierto.

Itsellä menossa kp25 ja menkkamaisia tuntemuksia valitettavasti, että eiköhän ne sieltä perjantaina kiiruhda paikalle, ellei jopa aikaisemmin :/ No on sinänsä arvattamissa, koska mulla ei ollut minkäänlaisia ovulaatiotuntemuksia..näillä mennään..jos nyt kuitenkaan ei menkkoja kuulu niin testailen sunnuntaina :)

Huomenta! :)

).( en tiiä, kuinka paljon tää jonkunasteinen tulehdus on saanut aikaan valkkarissa ja muutenkin, mutta selkeesti erilaista tavaraa tuolta nyt on löytynyt parin päivän aikana... muutenkin aletaan lähestyä ovisaikoja :) Onneksi pupuilua tuo alapään vaiva ei ole haitannut :) Niin ja täällä on rinnat tulleet aremminksi kanssa.

Tänään katsomaan ystävättäreni 8kk ikäistä poikaa :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

indyko sinulla on kyllä titaanisen hermot jos sunnuntaihin asti maltat odotella testaamisen kanssa :) Kumpa ne menkat eivät sieltä kuitenkaan tulisi! ;-)

Voi että, oispa Jessica3 raskaana!! emoticon

Täällä täti on poistumassa seurastamme, mutta aamulla oli vatsa niin kipeä että ois tehny mieli jäädä sänkyyn. Ehkä pitäs vähä alkaa kattoo tota ruokavaliotaki, ku on nii kiire et tulee koko päivä mentyy nälässä ja sit illalla syö jotain kiireessä ennen ku menee nukkumaan. Ei kaikista paras kyl...

ainut hienoa, että täti on tekemässä lähtöä :) Itselle käy kanss ajoskus juuri noin, että illalla sitten syödään nälkään kauhee määrä ruokaa ja sitten parin tunnin päästä nukkumaan. Vatsa ei kiitä aamulla eikä kyllä illallakaan :)

ainut löytyi uusi menopeli <3 Mentiin katsomaan V40 Volvofarkkua, mutta meidän mukaan lähti lopulta Mazda 6 -03 :) ja farkku :) Nyt on hyvä ajella. Yhteen remppaan se viedään vielä lähiviikkoina Hesaan.

Halit negan saanneille tai tädin kohdanneille!

Missä on Jessica3 ?????????? kovasti täällä ainaki jännään puolestasi :)

Kaverini sai vauvvan perjantaina, pitäs sitä tälläviikolla mennä moikkaamaan! :')
ON: Kp 22 ja dpo 8, eilen oli aika lailla mahan nippailua ja painon tunnetta tuolla alakerrassa, kävelemisessäkin tuntui että ompas raskaan tuntusta. Tänään myös ollut painontunnetta tuolla alakerrrassa ja nipistelyä.. Valkovuotookin on aikas paljon.. venyvää ja kirkasta :D Rinnoissakin jotenki pistelevää tunnetta ja hieman aristusta..
Mutta.. saas nähdä, taidan taas tippua kovaa ja korkeelta tuolta pilvilinnastani, kun kuitenkin vaan kuvittelen nää kaikki oireet... :(

JA MUOKS; ovistesti näytti äsken plussaa kun sen tein! :D ja onko kellään muulla ollu näin, mä en ainakaan muista että olis, että kun on tuolla makkarin puolella hiukan puuhastellut, nii ne simpat jäkin sisään, yleensä mulla on tullu aina valumalla ne heti ulos, nyt oviksen jälkeen ne on jääny sinne.. :D eikä ole tarvinut ees päällään seistä, vaan siis kertakaikkiaan ei valu enää ulos muutakun sitten paaaljon myöhemmin puuhastelujen jälkeen tulee hiukan.. ???? mitäköhän se vois tarkottaa?? ja siis ennen ovista tuli ulos vieläkertalaakista, mutta nyt ei oo tullu, viimekierrossakin silti oviksen jälkeen tuli heti kertalaaksita jälleen pihalle.. hmmmn,.

Plussia!! :)

Vuononvaltiatar Kuulostaa hienolta! Mä niiiiin haluisin nissan kääshhhkain (tai oikeestaa viel sen + 2, ni kuljettais koiratki helposti), mutta vielä ei vaan oo rahaa siihen laittaa.

Tänne taas uskaltauduin tulla, koittanu tosiaan pitää ajatukset pois vauvoista kokonaan että jos ei sitten tulis stressattua niin tärppäis :D
kiertopäivä 35 menossa, yrityskerta 4.

Lauantaina tein jo testin no se näytti negaa, ja tätiä tässä sitten odoteltu mutta ei mitään oireen häivääkään että menkat olis tulossa :D Olen ihan ihmeissäni, ja kiertojen pituus vaan kasvaa, normaalisti ollu jtn 28pv, viime kierto oli 33pv ja nyt on jo 35pv kertyny toivottavasti ei täti edes tulis häiritsemään :)

Mitenkäs vaikuttaako alkoholin nauttiminen miten raskautumiseen? Mites nuo ovulaatioliuskat missä vaiheessa kiertoa kannattaisi alkaa testaileen.. ensi kiertoa varten mietiskelin..

Kovasti plussa tuulia tänne kaikille ! ++

vuononvaltiatar: Voi vitsi munkin pitää kokeilla tehä siitä smoothieta. Ei oo tullu mieleenkään sellasta kokeilla :) Onneks ei vaivasi estä pupustelua. Ärsyttäisi liikaa jos kierto menis sen takia hukkaan.
indyko: Voihan ne menkkaoireetkin kertoa raskaudesta. :) Toivotaan että sunnuntaina sitten plussaa!
ainut: Tsemppiä uuteen kiertoon. Joo ja toi syömistyyli ei oo kyllä kovin hyvä elimistölle. Ite söin samalla tavalla kun vielä joskus olin kotihoidossa töissä. Nykyään onneks työpaikka sellanen et siellä saa itekin syödä säännöllisin kellonajoin. :) Ja Nissan quashqai on kyllä hyvä auto, mut viel enemmän tykkään siitä jukesta! Porukoilta löytyypi molemmat. Tosin jukeen ei sitten kauheen hyvin koirat mahdu mut muuten ihan muy bien. :)
j3nni: Jospa sielläkin olisi nyt tärpännyt. Kiinnittyminen vois aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia :))

Omaa: Kp 17. Ei muutosta oviksen tikutuksessa. Tänään tosin en ole vielä testannut, mutta joka tapauksessa aloitan tänään taas sitten terolutit. Saa nyt nähdä tuleeko tästä yhtä lyhkänen kierto kun viime kierrosta.

Nyt Jessica3 päästä meidät pahasta ja kerro! :)
Pahoittelut kaikille, joille on täti kylään tullut! :( Ja kaikille ISOT plussatuulet!

Mä en ole taas ehtinyt tänne. Kävimme viikonloppuna katsomassa kummityttöä ja hän on niiiin ihana! :) Pientä kuumeilua on siis ilmassa. Ovis taisi olla viikonloppuna, mutta eipä sita saatu hyödynnettyä. Mutta toivotaan, että ne viikon hassuttelut olis saanut jotain aikaan.

Huomenna pitää mennä papakokeeseen, kun kutsu tuli. Mä niin inhoon mennä levittelee jalkojani! YYH! x( Mutta pakkohan se on. Onneksi on sentään nainen. x) Voisinkin kysyä vähän asioita häneltä samalla.

Tsemppiä Liza siihen papa-kokeeseen, kyl se siitä ja pääsetpähän kyselemään lääkäriltä kaikenlaista! Mä olen tähän mennessä levitellyt koipiani sen verran monelle lääkärille ettei tunnu enää missään. Huvittaa kun gynen vastaanotolla on yleensä semmoinen sermi jonka taakse voi mennä häveliäästi riisumaan, ihan kuin ei lääkäri kohta tiirailisi kaikkein pyhintä sisuksia myöten!

Täällä ilmestyi äskettäin ovistestiin plussa ja tökkäsin Pregnylin navan alle, kätevästi työpaikan vessassa... Onnistuin jopa rikkomaan ampullit repimättä sormiani verille, hyvä minä! Viestittelin siipalle että valmistautuu eeppisen luokan pupuiluun jahka ollaan molemmat kotiuduttu töistä. 

Catriona: Kiitos! Onhan noita tullut leviteltyä aika monelle tässä elämän aikana, koska tutkimuksia on läpi käyty. Mutta aina se vaan niin puistattaa! x) Ja tosiaan se on aika huvittavaa, kun sermin takana pitää riisuutua. :D Niin ja tää joka ottaa näytteen on vissiin vaan sairaanhoitaja tms. Mutta huomennahan se selvii.

edit.
Niin ja nyt kokeilin uudelleen tilata halpatestistä ne testit. No, onnistui! En tiedä mikä viime viikolla oli, mutta nyt sitten odotellaan testejä kotiin, että pääsis pian testaamaan. :)

omppuf Huomena...tai no tänään (onhan kello jo 00:28 :D ) on lääkäriaika polilla 9:30! Sitten oon viisaampi mitä jatkossa tehdään! Mut meinaan silti ens kierrosta kokeilla tuota LadyVita Mama- Aqua Control- Thin400 -yhistelmää! :D En tiiä onks se kovinkaan järkevää kun leikkaus olis edessä syksyllä, mut mie en vaan enää jaksa oottaaaa!!! :D Leikkaustahan voi aina lykätä vähä, eiks nii... ^^ Hyvän asian puolesta! :P

vuononvaltiatar Kylläpä meitä nyt kaiken maaliman paiseilla ja pateilla koetellaa! Voi hyväne aika! Tsemppiä!!! <3 Tai johan se alkaa ohite vissii olee, nuo oliki aikaa sitte kirjotettuja viestejä! :D Sen siitä saa ku käy täällä "niin usein"! xD Mut tsempit silti! :D Sain perjantaina kuulla lääkäriltä et vetelin ekan antsa kuurin (2700mg/pv) ja tokan antsan (1200mg/pv) IHAN TURHAAN!!! Ei kuulema tuoho miun pilonidaalii paljoo vaikuta vaik vetelis antsaa kuukauden kerrallaa! Perkule että meinas hymy hyytyä siinä vaiheessa! Muuten oli kyllä ihan super ihana ja mahtava lääkäri setä! Ja tiesi mistä puhutaan, itse 5 kertaa vuoden sisällä pilonin kokeneena! xP AUTS!!

Mieki innolla täällä oottelen jessican kuulumisia!!!!????? :D

kohdunnapukasta ei suurempia kokemuksia itellä, joskus oon yrittäny kokeilla, mut en vaan tajua missä se muka on! :D PeSun sivulta seuraava teksti:

Kohdunnapukan tarkastelu

Kohdun liman tarkastelun lisäksi on hyvä myös tunnustella sormin kohdunnapukkaa ja katsoa spekulatutkimuksen yhteydessä kohdunsuun kokoa. Ovulaatiohetken havaitsemisen kannalta on hyödyllistä tietää, että:

• Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
  • Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Ovulaation lähestyessä voi kohdunnapukkaa tunnustella joka päivä. Se on paras tehdä illalla, sillä kohdunnapukka muuttaa hieman sijaintiaan päivän mittaan ja on iltaisin alimmillaan ja siten helpoimmin tunnistettavissa. On hyvä kokeilla erilaisia asentoja - esimerkiksi kyykyssä, seisten toinen jalka tuolille koukistettuna tai istuen - ja kun löytää asennoista sen, joka tuntuu helpoimmalta, suorittaa tarkastelu samassa asennossa joka kerta.

Ja Kaksplussan sivuilla on jossain pinkka kohdunnapukasta, mut en vaan nyt löydä sitä!....löysinpäs, ainaki tälläsen:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/787021-itsensatutkijat-k-nipukasta/

Mutta liekö sekin yksilöllinen juttu miten menee! =)

Pregcheck on miun mielestä sekä ovis- että raskaustesteissä ehdottomasti paras! Oon varmaan ainaki 100 testiä niitä tehny ja tasan kerran on antanu mulle viivanpaikan r-testiin, ja kerran sellasen ihme oikein ohuen punertavan testiviivan joka ei tarkottanu muuta ku negaa! Ja ovistesteissä antaa kyllä sellasen viivan ettei tartte miettiä onko ovis+ vai ei! :D SUOSITTELEN!!! :D

Päivää!

).( Kyllä siltä näyttää, että meikän täytynee hommata tuo hiivakuuri... Mites, vaikuttaako tällainen vaiva raskautumisjuttuihin jotenkin? Huomaako, etten tiiä näistä hiivajutuista yhtään mitään :D :D

j3nni kumpa nuo oireet niin kertoisivat pikkumatkustajasta ;-)

ainut kyllä nuo koppakuori-Qashqait on söpöjä autoja :) Mä tykkäisin, mutta mieheni mielestä Nissanit ovat ruohonleikkureita, niin en viitti hänen arvonsa kanssa asiasta kinata :D

Dumbo. kumpa siellä menkat pysyisivät poissa vaan :) Stressi ainakin yhtneä herkästi myöhästyttää kiertoa... Tai vissiin useimmiten ovisaika viivästyy ja sitä rataa koko kierto... Lutisvaiheissa ei niin helposti tuu isoja vaihteluja... tai ei tuosta kropan toimista kyllä tiiä :) Alkoholiahan aina suositaan vähentämään raskauta yrittäessä ja onhan se selkeintä :) Sinulla tuo oviksen tikuttaminen voipi olla jännää, kun tuo kierto vaihtelee sen verran... kannattaa mennä yrittämisen jälkeen aloittamisen jälkeen lyhin kierto ja aloittaa tikuttaa sen mukaan... jos kierto on 28pv, tikutusta muistaakseni suositellaan aloitettavaksi kp 11. Kannattaa tuo kyllä googlata vielä, en muista :)

mame smoothieta on niin hauska tehdä ja nauttia :) Mutta vadelmien kohdalla siemeniä saattaa tulla paljon häiritseen... ainakin jos itse poimittuja... :) Saatkin jännäillä tuota kierron pituutta nyt... helppohan se olisi jos se lääkitys olisi korjannut tuota kiertoa.

Liza toivottavasti papa sujui hyvin :) onnea sinne testien odotteluun :)

Catriona onnea sinne ovisplussasta :) ja pregnylin onnistuneesta laittamisesta, ja vielä työmaalla :) Toivottavasti hyödyntely onnistui kotona ;-)

Iissa niimpä, saisi kaiken maan patit pysyä poissa! :) Mutta onneksi se on pienentynyt huomattavasti antibiooteilla, mutta taisin saada vaihtarina hiivan... huoh... ei muuta kuin kuuri hakemaan... tosi kivaa tuo turhaan pilsujen syönti :( Höh... Täytynee itsekin hankkia noita pregcheckkejä sitten kun nykyiset ovistestit loppuvat :) Mistäs niitä saa, tilaamalla vaan vai? :)

Jotakin tapahtuu.... tänäään tässä hetkisitten saatu clerbluen plus testiin selkeä haalea plussa! dpo ehkä 9, ovisplussasta 10-11 päivää.... voiko vielä näkyy siis testissä ??=D
ja tää on siis aivan selkeä, ja tuli ennen kontrolliviivaa ja näkyy kilsan päähän ei tartte ees tihrustella!!!!!

mua alko jännittää.. =D sanoin miehelle että tuo kasan raskaustestejä apteekista ku töistä pääsee =D no, mutta, ei vielä innostuta... mutta sen tiiän että jotai siellä nyt ehkä yrittää ainakin tapahtua... :) taikka sitten noi testit on oikeesti susia... "antaa ymmärtäää mutta ei ymmärrä antaa"..

Tervehdys!

iik, ihanaa j3nni! Toivottavasti saat varmistusta testiin ja viivat vahvenee! :)

vuononvaltiatar; en tiedä hiivakuureista mitään.. itsellä ei hiivatulöehdusta oo ollu, tai sit en oo huomannu :D

Catriona; Paljon tsemppiä! Toivotaan että nyt onnistaa <3

Jessica3; missä sä oot? :D nyt tuu kertoo meille! <3

omaa; kp 29 ja dpo 11.. palelua on ollu, mieliala vaihdellu vähän yllättävissä tilanteissa,, töissä huomasin eilen että aina n. tunti kahvikupista niin tuli tosi huono olo.. äsken mulla tuli kans tosi paha olo :( meinas yrjö lentää, ihan vaan liikkumisesta :D muuta kummallisuuksia en itsessäni oo huomannu.. mutta en viitti innostua koska tein liuskalla negan äsken.. :( menkat pitäis alkaa parin päivän päästä.. välillä on ollut tunne että nyt ne alkaa muta hetken päästä ei tunnukkaa enää siltä.. turvotustakin on varsinkin iltaisin.. nää kaikki voi kyllä johtua lähestyvistä menkoista.. oon taas niin maanu myynny.. :( kait tästäkin takaiskusta nousee..

mutta paljon PLUSSATUULIA kaikille

(kirjoitin tänne aikamoisen jutun, mutta eipä julkaissut! Voihan kukkanen!!)

vuononvaltiatar: Ihan hyvin sujui papakeikka, kun oli mukava ja nuori terveydenhoitaja sen ottamassa. :) Jännitän vaan aina tuota tilannetta. Testejä odotelllaan huomiseksi tai torstaiksi.
Ja hiivoista en tiedä mitn. Itellä ei oo kai koskaan ollut.

j3nni: Oih! Toivotaan, että siellä olis plussaa! :)

omaa: Kp 18 ja mahassa hassuja tuntemuksia. Kuplintaa, vääntelyä sekä se on alavatsan kohdalta ihan kova(?), kun siihen koskee. Vessassa käymiset on tiheentynyt. Yleensä käyn aika harvoin, mutta nyt pitää joka 1½ tunnin välein melkein käydä. Aamuisin olen aika äkäinen ja väsyttääkin aikas paljon. Ei jaksais tehdä mitään! x) Onkohan tää nyt jotai raskauteen liittyvää vai jotain muuta? No, odotan testejä..

Liza: YYh mä kans inhoon käydä gynellä. Vaikka varmaan kymmenen kertaa on tullu käytyä niin se on silti aina yhtä inhottavaa. :/ Tsemppiä siis sinulle! Hyvä muuten kun sait testit tilailtua :)
Catriona: Tsemppiä eeppiseen pupusteluun. Toivottavasti humppaus tuottaisi tällä kertaa toivotun tuloksen :)
vuononvaltiatar: Mun suositus olis nyt että hankkisit sen canesten yhdistelmä pakkauksen missä on se sisäinen lääke ja sit se voide. Sit jos miehelle tulee oireita niin voi sit laittaa samasta tuubista sitä voidetta. Muistaakseni seksiä ei sais sen emättimeen laitettavan lääkkeen aikana ja muutama pvä oireiden katoamisen jälkeen harrastaa...En oo ihan varma mut muistelisin näin ja onhan ne ohjeet sitten siinä pakkauksessakin...Nii ja onhan niitä suun kautta otettaviakin lääkkeitä mut se voide on kyllä ihan must to have kun oikeen kutiaa ja kirvelee.
j3nni: Voi toivottavasti teitä nyt olisi onnistanut! :)
kukka^^: Pahoitteluni negasta. Tosin voihan se plussakin vielä sieltä tulla...

Omaa: Kp 18 meneillään ja pupusteluharjoitukset jatkuvat. Toinen terolut otettu tänään ja taas pitäis yöks mennä töihinkin. yäh. Ovulationia en oo vieläkään saanu bongattua, mutta tikut on sieltä kp 6 alkaen näyttäneet koko ajan melkein plussaa ja näyttävät yhä edelleen.

Takaisin