Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jemsqq: Tein sitten testin, mutta negatiivinenhan se oli tällä kertaa :( ...ainakin näin ensi katsomalla.

Onneksi tän kuudennen yrityskierron alku on mennyt nopeesti jännäillessä. :) Ja hyvä kun tää palsta tyhjenee sitä muka kun täyttyykin niin on itelläkin koko ajan sellanen toiveikas ja hyvä fiilis koko ajan päällä, vaikka välillä jurppiskin pahasti.

Onko kukaan muu muuten pitänyt itellään jonkinlaista päiväkirjaa kierroista? Ite alotin viime kierrossa sellasen kirjottamisen ja nyt on hyvä selailla vanhoja kirjotuksia että mitä tuntemuksia on ollut, ettei tuu sitten tässä kierrossa joka oiretta tulkittua raskaudeksi :D

Mame; Hmph, ei tullut edes roskishaamua? Mutta suosittelen sinuakin tekemään vielä uudestaan tai sitten sillä apteekin omalla :) Jos minä en saa vielä toivoa heittää hukkaan, et sinäkään!! Paljon tsemppiä ja iso hali<3 (Muokkasin tätä kun näin tän jälkeen vasta ton toisen viestin, mutta niin minä aloin tästä kierrosta tekemään sellaisen ja mielestäni tosi hyvä juttu :) )

jemsqq: No ei tullu edes sitä :( Möyh. En tosin tiiä sitten kuinka paljon sillä on vaikutusta, että virtsa kerkis olla vaan 4 tuntia rakossa ku sitten heräsin meidän koiruuden toimesta. Voihan se tietty vaikuttaa kans ettei siinä setissä ollu sit tarpeeksi hormoonimatskua. Mutta toivoikkaana eletään. Eilen oli muuten nivuset ja alaselkä ihan hemmetin kipeet mutta päättelin että se johtuu vaan siitä ku joutu töissä käveleen niin paljon.

Mitenkähän meillä kaikki asiat menee niin samaa rataa? Nyt tuo pväkirjan aloituskin... :D Kai oot alkanu viime kierrossa syömään vitamiinejakin ja juomaan happamia mehuja?

Olisiko aihetta/tarvetta/halua perustaa ketju, jossa kukanenkin voisi hieman (oman halunsa mukaan) esitellä itseään? Sieltä olisi kiva bongailla, että missä vaiheessa, millaisessa elämäntilanteessa täällä ihmiset ovat. Itsekin kun uutena täällä olen, niin ei ole mitään kuvaa porukasta. Esittelyyn voisi laittaa vaikka oman iän, miehen iän. Elämäntilanteesta jotain; aiempia lapsia? Lemmikkejä? Kauanko pari ollut yhdessä? Kauanko raskautumista on yritetty? Keskenmenoja? Hoitoja?
Minusta tämä olisi ainakin mielenkiintoista, mitä mieltä te muut olette?

hiutale: Sounds great! Perusta vaan sellanen ketju ja laita nuo samat kymysykset sinne alkuun. :) Pääsis iteki takas vähän kärryille ku tänne on nyt paljon itseni lisäksi uusia tullut.

terve taas,

PePa; noh.. pääsisitpä sinä nyt eteenpäin.. paikallaan junnaaminen on niin raastavaa :( ja kiitos kannustuksesta :)

Virkkuli; toivottavasti teillä olis nyt tärpännyt :) :) tsemppia!

Perhoska; harmittelut pitkästä työpäivästä : /

jemsQQ; kiitos kannustuksesta :)

mame; harmittelut negasta : (

Hiutale; olisi kyllä kiva tehdä ketju meidän tiedoista :) :)

Mame; Niimpä ja kumminkin niin alussa olisit niin jos se sitten jotenkin siihen vaikutti.. Täälläkin eletään vielä toivossa, tänään kävin tuon apteekin testin ostamassa.. Huomenna ajattelin sen tehdä, iik :D No äläpä, ihanko joku ns. kaksoisolento olisit :D Ja ei oo totta... Mä en oikeesti kestä, aloin syömään foolihappoa ja ostin tota valion greippimehua mitä en kyllä pysty sitte yhtään juomaan, aina aamusin oon yrittäny väkisin yhden lasin juoda :D Nyt mä nauran tääl iha yksikseni ja mies ihmettelee mitä hirnun.. Tää ei oikeesti oo totta enää (ps, mulla on MYÖS tänään nivuset ja alaselkä kipeä, itsekkin ajattelin että mahtaako johtua kun kävin tänään lenkillä, tiedä sitte. Ja tää alkaa jo tuntuu että matkisin sua tai jotain, ei voi olla että näin paljon samoja juttuja.. :D )

Hiutale; Minunkin mielestä kuullostaa aika hyvältä idealta!! :)

Vuononvaltiatar; Eipä mitään, tule sinäkin sitten heti kertomaan jos päädyt testaamaan ja täti pysyisi poissa ! :)

Hey everybody!
Mihin kaikki on yhtäkkiä kadonneet? Where is the everybody :o Tai sitten tää on vaan vähän hiljaisempi päivä kuin muut :D

Meittis ainakin on nukkumassa ollu ku yövuoroissa olen :) mäkin tänään naureskelin kotona koneella ku eletään niin samassa syklissä :D sitte ku tulee se palsta missä kerrotaan itsestämme niin ihan mielenkiinnolla luen sun juttus että kuinka samanlaiset lähtökohdatkin meillä on. :D mehuista sen verran et ite juon aina verigreippimehuja, ei oo ihan niin pahaa...

No, täällä ollaan :) En meinaa vaan jaksaa lukea noita kaikkia juttuja uudelleen niin tarkasti, että osaisin kommentoida kaikille... mutta hengessä mukana ;) (Päätä särkee pitkästä aikaa, olikos se raskausoire ;) )

Onnea sulle jemsQQ noista haamuplussista, ainakin jonkin olit saanut :) Uskotaan, että se siitä vahvistuu :) Eikös sulla ollut sitä vuotoakin, kannattaa varmaan mainita sitten, jos neuvolaan soitat, niin siitäkin ja muistakin mieltä painavista asioista...

Ja onnea oon plussasta :) Kurkin jo tuonne syyskuu-äitien foorumillekin, josko pääsis mukaan. Olitte saaneet keskustelun käyntiin :)

Minä tulin tässä tänään vaihtelun vuoksi siihen tulokseen, että en ole(kaan) raskaana. Mitään prerustelujahan ei ole suuntaan tai toiseen. Lääkärissä meni ihan hyvin, siinä mielessä, että sain lähetteen gynelle. En vaan pysty menemään sinne ihan heti, jos nuo menkat hyökkää päälle ensi viikolla.

Heippa hei,

jemsQQ: Täällä oltiin ainakin heiluttelemassa peittoja, niin ei ole ehtinyt foorumilla surffailla.. ;)

Kp 13 menossa ja vainoharhaisuuteni alkaa olla huipussaan. En millään jaksaisi odottaa kierron loppuun, että pääsisi testailemaan. Voi teitä onnellisia, jotka voitte jo testaille. Minulla on sinne vielä pitkä aika.

Eilen illalla makasin sängyssä ja "kuulostelin" kroppaani. Kylkiasennossa tuntui inhottavia vihlaisua ja nipistelyä. Toissapäivänä makasin lattialla kaksin kerroin kun vatsassa tuntui repiviä vihlaisuja, etten pystynyt istumaan enkä seisomaan. Onneksi vihlaisut loppuivat aika nopeasti. Alaselkää on koskenut kohta kaksi päivää ja olen palellut melkein koko päivän. Huoh. Ja kaikki tämähän on varmasti pelkkää vilkkaan mielikuvituksen tuotetta, että jospa sitä vaan olisi raskaana.

Minäkin sitten päädyin eilen tutkailemaan kaupassa mehutölkkien ravintosisältöjä, ja mukaan lähti foolihappoa runsaasti sisältävää mehua. Aloitin myös popsimaan ravintolisää, joka on tarkoitettu raskautta suunnitelevilla tai jo raskaana oleville.

Thumbs up kaikille ja navakoita plussapuhureita! (:

Mame; Ookei, juu itsekkin innolla odotan sitä :D Ja hyvä tietää, pitää itsekkin käydä sitä ostamassa jos se menis sitten alas.. Tai toivottavasti ei tarvitsisi vaan se huominen testi plussaa näyttäisi, niinkuin myös siellä, kun uudestaan testaat! :)

Elenna; Juu kiitos, varmoja tässä ei voi olla raskautumisesta.. Mutta huomenna ollaan taas paljon viisaampia :) Juu ajattelin siitä mainita jos nyt olen. Ja hyvä että lääkärissä meni hyvin. Ja eikös se päänsärky yksi oireista ole ;) Hmm, paljon tsemppiä sinnekkin ja niitä plussatuulia!++++

Airelle; No se on tarpeeksi hyvä syy ettei täällä ole ollut ;) Ja nuo sun "oireet?" kuullostavat kyllä lupaavilta, toivottavasti olisi niitä ns. oikeita oireita!! Paljon tsemppiä ja plussatuulia sinnekkin!! ++++

Huoh kun tuli yhtäkkiä kauhea väsymys, taidan hipsiä tuonne sängyn puolelle! Huomenna palaillaan taas :)

Kiitos ihanat kannustuksesta ja tuesta <3 Toki mulla on vielä mieli maassa, mutta päivä päivältä parempi.. vaikka alkuun tekikin mieli vaan hautautua peittojen alle ja pysyä siellä.

Mä en ollut mitään oviksia tikuttanut ja muutamia negoja kerkesinkin saamaan ennen sitä maagista plussaa, mikä pärähti ruutuun heti pissatessa tikkuun lokakuussa :) Vahva plussa siis pärähti ja epäilin ennen testin tekemistäkin vielä, että onko tämä taas järkevää, jos joutuu taas pettymään.. En muuten tehnyt, kun sen yhden testin, se oli se apteekin oma testi :) En halunnut tehdä niitä enempää, luotin siihen ja varailin heti neuvola-aikaa.

Huomasin siinä kierrossa selvän oviksen ja tuli vahva tunne, että taisi tärpätä! Myöhemmin alkoi hirmunen palelu, hiukset rasvoittuivat, niin että piti joka päivä pestä ( normaalisti pesen joka toinen päivä ) ja hiukset tuntuivatkin jotenkin oudoilta, siitä arvasin, että olen raskaana. Myöhemmin tuli kauheesti hormooninäppyjä. Oksensin 3 viikkoa joka aamu ja vielä joskus päivisinkin. Oireet olivat tosi vahvat sinne 10 viikolle saakka.
Rinnat olivat arat vielä 12 viikolla np ultraan mentäessä.. Ja tosiaan kun kuvaruudulle pamahti eloton sikiö.. se oli aivan hirveää.

Tajusin sen itse aika nopeasti, kun en nähnyt sykettä. Ja se ei liikkunut. 8 viikolla ulratessa kaikki oli tosi hyvin ja sydän löi tosi vahvasti ja näkyvästi!

Kätilö kun totesi " voi ei, minun pitää kertoa teille nyt surullisia uutisia.. täältä ei löydy sykettä. Sikiö vastaa kooltaan viikkoja 9, kehitys on silloin pysähtynyt " tuntui että maailma romahti, hirveä tuska. Se vielä sen ulralaitteen kanssa heilutteli kohtua niin, että se sikiö " hölsky" elottomana siinä ruudulla.

Lääkäri tuli vielä sitten toteamaan sen elottomaksi. Ne sitten tietenkin yritti siinä tsempata ja kannustaa seuraavaan yritykseen yhden kierron jälkeen.
Kuulemma tosi yleistä toi, että jää elottomana kohtuun.. olinhan mä noita tarinoita kuullut, mutta en osannut sitä kuitenkaan odottaa :(

Ei kuitenkaan onneksi vaikuta seuraaviin raskauksiin. Ja jos tästä nyt jotain positiivista pitää löytää, niin kuulemma nainen on tosi hedelmällinen km n jälkeen, joten yritetään ainakin tosissaan, jos tärppäis.. sitten kun/ jos 3 viikon kuluttua saadaan lääkäriltä lupa uuteen yritykseen!

Toivon todella että saataisiin <3

Onnea plussanneille ja plussatuulia kaikille muillekkin <3 Kyllä me vielä ne omat kääröt syliimme saamme!!
Hyvää kannattaa odottaa ja joskus se pitää toteuttaa vaikeimman kautta!!

Sain muuten luettua kaikki teidän tekstit :) nyt olen vähän paremmin perillä!

Kerroin muuten raskaudestani tosi monelle jo alkuvaiheessa.. ja nyt tiedän, etten seuraavassa raskaudessa todellakaan kerro, kun mieheni lisäksi varmaan siskolleni.
Teki pahaa kertoa kaikille huonot uutiset ultran jälkeen, kun itsekkin olin niin hajalla, enkä olisi halunnut tuottaa pahaa mieltä muille :( mutta, minkäs sille voi, kun on niin onnessaan raskaudesta, että tekisi mieli kuulluttaa kaikille rakkaille!
Ja kaikki tekee tietenkin omat ratkaisunsa!

Ja niin olen 23 v, ensimmäinen raskaus päättyi siis keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12. Mieheni on 25 v. Molemmilla vauvakuume on kova :) Ja lisäksi meiltä löytyy myös kaksi pientä koiraa!  Yhdessä olemme olleet reilut 5 vuotta <3

Ainiin, tuosta greippimehusta en ollut ennen kuullutkaan! Ennen kun täältä lukiessa kävin lukemassa sen vaikutuksista!
Sen ei ilmeisestikkään tarvitse olla juuri mehua, vaan vaikkapa greippihedelmä.. jos ottaisi tavoitteeksi syödä yhden greipin päivässä :)
Mulla on vähän kammo noihin greippijuomiin! mutta, kaikkea sitä kyllä tekee raskaaksi tullakseen :)

Syökö muuten joku noita raskausvitamiineja ? Pitäisikö niitä syödä ? Neuvolassa sanottiin, että D vitamiinilisä päivittäin riittää, mikäli pitää huolen syömisestään. Mutta, en kyllä ole varma, syönkö tarpeeksi ja oikein :) Voisin niitä vitamiineja vaikka hankkia!

Isabell: itse olen lueskellut jostain jotta foolihappoa olisi hyvä syödä ja itsekin sitä otan. Sen lisäksi syön c ja b vitamiinia. B:tä siksi koska foolihappo ei vissiin toimi kunnolla jos ei ole tarpeeksi b vitamiinia elimistössä. Ja minulla melkein joka talvi muutenkin on b vitamiinin puutosta suun pielet halkeilee ja iho kärsii. Jotta niitä itsellä on ja ainakin mieli virkeämpi ja iho parantunut noiden ansiosta, mutta sitä en tiedä kuinka paljon on sitten raskautumiseen apua.

Isabell, kovasti jaksamista sinnepäin <3 Toivon kovasti, että saatte pian uuden pikkuisen masuun. Kiitos kertomastasi, täytyy itsekin yrittää olla viisas tuossa kenelle kertoo-asiassa... Mä syön monivitamiinitabuja raskaana oleville ja yrittäville. Niissä on foolihappoa ja kaikkea, ehkä liikankin isoina annoksina, koska saahan noita ruuastakin.

Täälläpäin työasiat stressaa juuri nyt paljon enemmän kuin se, olenko raskaana :/ Ehkäpä meillä tärppää vasta sitten, kun tilanne työmaallakin rauhoittuu. Siihen ei ole enää kamalan kauaa...

Huomenta väelle!

Mä ainakin voin heti sanoa, miksen kirjoitellut eilen illemmalla :) Menin nukkumaan klo 20 kieppeillä ja nukuin 10h unet :) täällä mennään kp 29/28-35 yk 6. Edelleen ei merkkejä menkoista ja vatsakivuista. Mutta päätin, etten missään nimessä testaile ennen sunnuntaiaamua; ei kannata. Jos kuitenkin kierto on päättänyt olla pidempi myöhästyneen oviksen takia :)

jemsQQ; sinullahan alkaa kertyä epäilyttäviä oireita ;-) toivottavasti sieltä se plussa kuitenkin vielä tulisi :)

mame; itse tykkään kanssa juoda verigreippimehuja ja konkreettisesti syödäkin :) Toki kaikista paloista täytyy ottaa ne kirpeet kuoret pois ja se on hirvee show! :D :D Itse oon tosi tykästynyt Tropicanan Ruby breakfast -mehuun. Siin on appelsiiniiniä, verigreippiä ja veriappelsiinia :) nam nam :)

elenna; täällä alkoi viestejä tulla niin nopeaa vauhtia, että siksi rupesin itse kommentoimaan useammin. On melko tuskaista selata neljää sivua läpi miljoona kertaa, että saa kaikki kommentoitua :) Mutta älähän täysin luovu raskaustoiveista ennen kuin menkat saapuu :) Kirjoitit juuri tuosta työstressistä. Itselläni pohdin ihan samaa.. tuntuu siltä, että työpäivät ovat syksystä lähtien olleet todella stressaavia. Johtuen suuresta määrästä vastuuta, joka kaatuu omaan niskaan.

airelle; sinulla oli ainakin erittäin hyvä syy, olla poissa forumilta eilen ;-)

Isabell; hienoa, että sait kirjoitettua surullista tarinaasi tänne. Se auttaa sinua käsittelelmään asiaa :) Tsemppiä ja voimia <3 Kysyit noista raskausvitamiineista... itse aloitin viime maaliskuussa syömään niitä säännöllisesti. Tottakai saattoi olla jaksoja, jlloin en joka päivä muistanut sitä ottaa. Mutta sehän vastaa vähän Multitabsia, joten ei sen syönnistä haittaakaan ole :)

Takaisin