Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apua, haluaisin teiltä mielipiteitä. Asutaan tällä hetkellä kaksiossa(49neliötä) ja olemme miettineet muuttoa toisaalle. Löysin mukavan kaksion(73neliötä) kotikunnaltani, vuokra olisi halvempi, mutta avopuoliso on työttömänä jopa huhtikuuhun asti. Hänellä olisi varma paikka tuolloin, mutta jos muutamme niin hänen pitäisi löytää uusi työpaikka. Itselläni on ainakin töitä 30.4 asti. 

Tervetuloa Virkkuli! Toivotaan ettei tarvitse kauaa täällä kuumeilla ja haaveista tulee totta, niinkun meille kaikille tätä samaa toivon! :) Tuo oireiden kuvittelu on kyllä kumma juttu, tosin niin nuo tämän jo kokeneet sanoo että niinkauan ne on kuvittelua ne oireet kunnes raskaustesti näyttää plussaa joten ei sitä koskaan voi tietää kummasta on milloinkin kyse, mielen tempuista vai ihan oikeasta asiasta....

JemsQQ: Minusta tuo on kyllä plussa, kaverilla oli haaleampi haamu ja luotti siihen, ei edes tehnyt uutta testiä ennekö sit ultrasivat neuvolassa. ja silloin haamun tehdessään oli soittanut neuvolaan josta oli sanottu että plussa mikä plussa, ei vahvuudella väliä..ja antaneet ensimmäisen ajan..!:) ja hällä lakettuun aikaan pari viikkoa:)

-Melina

Heips Josma! Tuohon tilanteeseenne vähän vaikeampi ottaa kantaa kun kokonaistilanne aina ratkaisee..:) Onko miehelläsi sellainen ammatti että töitä olisi uudelta paikkakunnalta helppo/mahdollista löytää? Entä itselläsi? Kannattaisiko/olisiko mahdollista muuttaa vasta kun työt ovat uudelta paikkakunnalta löytyneet? Työt tietenkin kuitenkin peruspilareita elämässä kun ilman rahaa ei täällä oikeen pitkälle pötkitä...löytyisikö nykyiseltä paikkakunnalta isompa asuntoja hyvään hintaan vai haluatteko muuttaa kotipaikkakunnallesi jostain muustakin syystä? ...paljon kysymyksiä:) Pääasia kai ettei tee hätäisiä päätöksiä vaan istuu rauhassa ja miettii, sitten voi olla varma päätöksestään eikä kadu myöhemmin.. kannattaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, ja sitäkin jos ei ne suunnitellut asiat onnistu niin mitä sitten...

Minulla oli aikalailla sama tilanne kun halusimme miehen kanssa joitakin vuosia sitten muuttaa yhteen ja asuimme ja olimme töissä eri paikkakunnilla. Tehtiin järkipäätös, muutin miehen kotipaikkakunnalle jossa hänellä vakituinen työ, koska itse olen lähihoitaja ja saan töitä helposti mistä vain... siltikin varmistin työsuhteen ennekö uskalsin muuttaa, vaikka mies olikin töissä kokopäiväisesti ihan hyvällä palkalla.ja oltaisiin luultavasti pärjätty vaikka olisin joutunutkin olemaan hetken työttömänä.

Mutta jokainen tekee itse miten parhaaksi näkee ja kannattaa tehdäkin niin kuin itse parhaalta tuntuu.. tsemppiä päätöksen tekoon!! :):)

Virkkuli; tervetuloa mukaan! Vaatii oman aikansa kaikilla, että tällaiselle forumille alkaa jutteleen :) itsellä kesti n. 4kk varmaan :) Toivottavasti teillä olis heti tärpännyt leikkauksen jälkeen, hienoahan se olisi :)

Josma; vähän olisin samanmoisia kysellyt kuin MarinaMelina... olosuhteista riippuu paljon... ammatteja kannattaa miettiä tai mitä töitä molemmat tekisi. Jos toisella olisi tiedossa virka/toimi, niin sekin vaikuttanee.. kannattaa pureskella ajatuksia vielä läpi ja rauhassa puntaroida kaikkien vaihtojen hyvät ja huonot puolet :)

MarinaMelina/Vuononvaltiatar: Miehellä olisi suhtkoht helppo löytää töitä, mutta sekin vasta sitten kun lumet ja pakkaset lähtee(tekee maarakennus hommia). Itse olen maalari ja näin talvi aikaan tosi vaikea löytää töitä, tällä hetkellä olen siivoojana. Tällä paikkakunnalla on kallista ja asunnot ovat hyvin hakusessa. Mutta olemme miettineet, sitten kun tulisin raskaaksi niin voisimme laittaa seurakunnalle ja kaupungille asuntohakemuksen. 

Kiitos vastauksista :)

MarinaMelina; Ohhoh, hän oli kyllä aika luottavainen sitten.. Toivottavasti minunki kohdalla nyt niin käy.. Huomenna ajattelin vielä testata ja jos sekin plussa niin kai se on uskottava. Mutta tiedän ettei testaukset siihen jää, teen tod. näkösesti ke vielä yhden ja jos sekin niin sitten ajattelin soitella neuvolaan :) Kiitos paljon sinulle tästä vastauksesta, tuli jotenkin luottavaisempi mieli. Mutta silti vielä todella varovainen tän suhteen.

Josma; En enää viitsinyt itse vastata mitään kun kaikki tuli jo aikaisemmin sanotuksi^ :)

Omaa: Olen tässä hieman mietiskellyt, kun ihmiset kertovat mm. terkkari että e-pillerit voivat viedä halut pois. Nyt olen ollut ilman pillereitä viikon ja halut ovat kasvaneet. Johtuuko tämä siitä vai onko muitakin syitä?

Tyhmiä kysymyksiä, vai onko sellaisia? 

jemsQQ, tuohan on selvä plussa! Toivottavasti on seuraavalla kerralla vahvempi. :) Ihanaa, mä niin haluan jo itsekin saada edes jonkunmoisen viivan. emoticon  Antaa lohtua että kai tässä itsekin onnistuu kun muutkin.

Josma, e-pillerit voivat vaikuttaa haluihin, joko vähentää tai lisätä. Nää on taas näitä henk.koht juttuja. :) Eri pillereissä on erilaisia ja eri määriä hormooneja joten pelkästään eri pillerit voivat vaikuttaa eri tavoilla, niin haluihin kuin menkkoihinkin jne.

JemsQQ - mielestäni aivan selvä plussa! Onneksi olkoon !!!!!

Mutta jos edelleen mietityttää - niin käy investoimassa digitestiin, niin ei tartte yhtään arvuutella.

Jopas täällä on päivän aikana oltu aktiivisia - sai oikein mukavan lukuhetken kun niin paljon tekstiä oli tullut.

Josma: itse olen sitä mieltä, että kannattaisi ensin hakea uutta työpaikkaa - kyllä varmaan asuntokin sitten löytyy. Mutta, minä olen aina tälläisissä asioissa suht. varovainen.... ehkä joskus liiankin. 

Vuononvaltiatar:kiitos kysymästä, täti ei ole tullut kylään, ainakaan vielä ! Perjantaille pitäisi nyt ainakin odotella ennen testaamista....kunhan päivät menisi vikkelään ! 

-Mietintämyssy2011- yk 3 kp 35 / 39

Josma: Mulla ainakin oli sama juttu, että söin pillereitä n 6 vuotta ja varsinkin viime vuosina huomasin että halut eivät ihan ole ennallaan, kunnes sit lopetin pillerit niin halut voimistu kyllä hurjasti :) mutta ne tosiaan on yksilöllisiä juttuja...

Josma; sen verran ainakin voin sanoa, että siivoojia tai nykyään vissiin laitosapulaisia tarvitaan joka paikassa ja koko ajan. On hienoa, että jaksat tehdä sitä työtä... olen aikoinaan yhden kesän ollut kerrossiivoojana ja olin kypsä siihen työhön ennen kesän loppumista :) Mutta vaikeetahan tuo on...
noista e-pilsuista... toki on mahdollista halujen kasvamiselle, mutta myöskin voit tietoisesti olla halukkaampi, kun tiedän olevasi ilman pilsuja... kauheeta mitä filosofoimista.. toivottavasti huomasit punaisen langan :)

mietintämyssy2011; tsemppiä testailun odotukselle :) toivottavasti tulee plussa sieltä :)

Victoria; Toivotaan näin, ehkä se on sitten se kovin kaivattu plussa kunnes toisin määrätään ;) No hyvä, kyllä uskon että sinäkin vielä plussaat! En tiedä kuinka kauan olette yrittäneet mutta meillä oli jo tosiaan yk 12 nyt olisi sitten alkanut yk 13, eli mitä vain voi tapahtua! Itsekkin mietin koko ajan että miksi juuri nyt ja voiko tämä olla totta kun ei ennenkään niin miksi nyt..

Mietintämyssy; Varovaiset kiitokset! Ja tsemppiä sinulle testaamiseen jos tätiä ei näy eikä kuulu. Peukut ja varpaat pystyssä!! :)

JemsQQ: Oikein paljon onnea!!! :) Plussahan tuo testi on! Hihihi!!! Jeeee!

Joukkoon on myös tullut Virkkuli, tervetuloa! :)

Onkin tullut paljon viestejä viime käyntini jälkeen... Kahlasin vain osittain pikaisesti kaiken läpi, pahoittelut jos joukossa oli muitakin plussanneita tai uusia, joita en huomannut.
Plussanneille onnea suuresti ja uusille tervetuloa! :)

Minä odottelen miten tämä kierto päättyy... nyt on menossa kp 14/21-28 ja yk 4.
Nyt sitä jotenkin odottaa ihan eritavalla "lopputulosta", kun bongasin ensi kertaa niin selkeän ovulaation kahtena päivänä viime viikolla (kp 9 ja 10). Toivottavasti olisi tärpännyt! Toisaalta.. minkäänlaisia tuntemuksia en ole kokenut; ei kiinnitymisvuotoja, mahan nippailuja, rintojen aristusta tms. Olo on varsin toivova/odottava, mutta sepä taitaa olla vain ja ainoastaan oman pääkopan tuotetta. :)

Paljon plussatuulia kaikille!! :)

Täällä ilmottautuisi mukaan kuumeilemaan yks pikkukakkosta kovasti toivova :)
Ikää on kertyny 31v naimisissa ollaan oltu pari vuotta ja tuo äitin ihana "vauva" on jo
1,5v. Nyt ollaan ekaa kertaa puuhailtu raskautumis mielessä ilman ehkäsyä. Eli ovis toivonmukaan hyödynnetty.... toivotaan että pääsisin tuossa la/su testaamaan:)

Työillan jäljiltä vähän liian väsy lukemaan ja vieläpä päälle ajattelemaan vastauksia, mutta totean vain:

Tervetuloa Virkkuli ja Hetty (joka oli kirjoitellut sillä aikaa kun sain omani väkerrettyä niin lisään muokkauksena)!

ja tietenkin...

Onnea jemsQQ!! Plussa se on!!

ON: Labrassa käyty. Tuomion odotusta. emoticon

onnea Olive2011 ja JemsQQ!!!! !!! JemsQlle sanoisin vielä että suosittelen testaamaan jollain muullakin testillä, nuo on niin epäselkeitä :/ Joku missä on selkeä oma ikkuna kummallekin viivalle, ei jätä sijaa epäilyksille (: Noissa cittarin testeissä on se typerä kohta johon tulee aina tumma jälki ja jonka ansiosta luulin itekin olleeni raskaana joku kuukausi takaperin. Hetty,, tervetuloa! Meillä on sama tilanne, minullakin testaus edessä La/su, ja esikkopallero 1,5v! Voidaan jännätä yhdessä (:

huomenta ihanaiset!

jemsQQ; täällä odotetaan kuumeisesti tein uutta testitulosta :) toivottavasti vahvistuu :)

-Muru-; tsemppiä loppukiertoon! On niin vaikeeta vaan odotella, on oireita tai ei...:) nyt on sinulla sitten edessä pitkä pari viikkonen :)

Hetty; tervetuloa mukaan! :) onnea teillekin ekaan yrityskertaan :)

Perhoska; odotetaan peukut pystyssä labravastauksia! :)

Olive2011; onnea paljon plussasta :) :)

Edelia; onnea sinulle loppuviikon jännäilyyn, toivottavasti tärppää :) en tiedä ,onko tuohon dpo:hon useita suomennoksia; mutta ajattelen sen itse näin: days past ovulation elikkä päivää ovulaation jälkeen.

Takaisin