Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heips minäkin tänne nyt ilmotaudun

Vähän tietoja: Minä olen 22 ja mes tättää Tammikuussa 24 meillä on 2kk ikänen typy jota yritimme vuoden ja nyt jo on uusi kuuem päällä en haluisi lapsillemme kovin isoa ikä eroa sentakia jo kuumeilen ehkäsyä en ottanut vaikka jälkitarkastuksessa sitä tarjottiin mieskin oli sitä mieltä ettei sellasia kaivata eli kakkonen on tervetullut tullakseen... mulla oli jo yhet menkat ja varmaankin tällähetkellä alkamassa toiset kun pientä vuotoa ollut tänään jos alkaa niin seuraavasta kierrosta alkaakin sitten uusi yritys mutta nyt pitää mennä nukkumaan kirjoittelen taas joskus lisää

Tervehdys kaikille!

Siirryn tuolta Raskaaksi 2011 puolelta tänne.. eipä meille suotu pienokaista viime kierrosta. Osan porukasta tunnenkin muista ketjuista ja osa onkin uusia :)

Itse olen 24-vuotias rouvashenkilö ja mieheni on samana vuonna syntynyt. Esikoista yritämme. Naimisiin olemme menneet syksyllä 2009 ja muutoin olemme tunteneet toisemme 11 vuotta, joista yhdessä oltu 5. Meillä on koira ja olemme juuri viime sunnuntaina muuttaneet omakotitaloon <3 Vauvaa varten kaikki on valmiina, on iso talo ja molemmilla vakkarityöt, että muuta ei puutu kuin käärö <3 "Yrittämisen" olemme aloittaneet heinäkuussa 2011, joten nyt on käynnissä yk 6. Minulla on viime kesään asti ollut tasainen 28pv:n kierto, mutta kuumeilun myötä kierot ovat olleet 28-35pv. Ovista en ole tikutellut, ehkä kannattaisi. Luultavasti tärppäämiseen on vahvasti viakuttanut se, että asuimme viikot eri osoitteissa toukokuusta joulukuuhun töiden takia, jolloin vauvanteko sijoittui vain viikonloppuihin...

tämän romaanin myötä alkaa yritykset uudelle vuodelle :) kp 4 nyt meneillään, että ovista voitaisiin kuvitella uuden vuoden tienoille :) Koitetaas nyt kaikki plussata pian :)

Meillä takana yksi keskenmeno vähän reilun vuoden takaa rv 11+3 kohdalla.

Voisin minäkin tänne ilmottautua:) Kirjottelin aiemmin Raskaaksi2011 ketjuun ja syyskuusta asti pidin taukoa koko sivustosta. Olen 24 ja mieheni 25. Naimisiin mentiin 07/09 ja meillä on vajaa puoltoistavuotias tyttö. Ehkäsyä ei ole ollut käytössä ollenkaan (esikoisen syntymästä) ja yritystä alkaa olla takana vuosi. Esikoista tehtii 2 vuotta ennenkuin tärppäsi ja siihen väliin mahtui yksi tuulimunaraskaus(jouduin kaavintaan).

Tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat.

tuntuu iha kamalalta lukee tidän tarinoita kuinka kauan ootte yrittäneet :(

toivon pikasia plussia teidän puolest ja toki myös ittelleni vaikkei se raskautuminen ookkaa nii kiire vaikka kuume onki kova sillä poikahan täyttää vasta 5 kk jouluaattona..

Minulla se nopea raskautuminen on mielessä jatkuvasti. Nyt kun päätös tehtiin haluaisin kaiken-heti-nyt. Varsinkin kun en ihan niin nuorena päässyt lasta yrittämään kuin oli suunnitelmissa esimerkiksi silloin kun entisen kanssa alettiin seurustelemaan kun olin 20v... Aika vaan menee niin nopeasti.

Välillä tuntuu tyhmältä ajatella näin, varsinkin kun täälläkin on moni joka on kauan yrittänyt. Sitä vaan niin kovin haluaisi päästä osaksi siitä onnesta kun on lapsi.

no mulla just kävi tollee äkki raskautuminen nii nyt voi vaa toivoo et toinenki ois yhtä nopee ettei tarttis oottaa...

se oottaminen ku mitää ei tapahdu on kyl kauheeta jos kuume on kova... mulla ku on se kuume muttan saa m iestä viel tekeen toista vasta sitte helmikuun jälkeen ku poika 6 kk...

Olive2011: Kyllä uskoisin että kilpparikokeet otetaan aika herkästi. Mutta jos epäilee kilpirauhassairautta itellään, niin aikaa ja vaivaa ja pahaamieltä säästääkseen suosittelen, että selvität oman alueesi hyvän yksityisen lääkärin, joka on niihin asioihin erikoistunut. Suurin osa terveyskeskuslääkäreistä on sillä mielellä, että vain verikokeet merkkaa, ei oireet. Ja oikeasti jo pienikin heitto arvoissa voi tehdä oireita ja vaikuttaa hedelmällisyyteen. Puhumattakaan sitten siitä tulevasta raskaudesta jos sattuu tärppäämään. Jos on raskaana ja on liikkiksellä tai vajaalla, niin riskit on suuret: keskenmenolle, liian aikaiselle synnytykselle, lapsen älykkyyden vajaudelle ym. Että kannattaa ne kilpirauhasasiat ottaa ihan vakavasti kumminkin. Ja jos menet kokeisiin, niin pyydä kaikki arvot otettavaksi, jos sinulta ei ole aiemmin otettu. TSH, T2, T3 ja T4. Jos on kilpirauhaslääkitys, niin THS saa painua lähes nollan tietämille. Itellä ainaki mitä matalampi se on, niin sitä parempi olo. Ja T4 ja saa olla lääkityllä vajaapotilaalla aivan siellä yläarvoissa tai jopa piirun yli. Toivottavasti tästä oli apua. Kysy lisää, jos tahdot jotain tietää!!

Jaha. Se olis itellä kohta testipäivä. Ei oo mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei menkkoihin, eikä raskauteen. Ehkä hiukan enemmän valkovuotoa kuin normaalisti, mutta se voi liittyä kumpaakin. Olen pahalla tuulella ku ampiainen. Siinäpä ne :D. Tilasin mammaksi.fi:stä muutaman raskaustestin ja testaan sitten kun ne tulee, ellei menkat oo siihen mennessä alkanu. Mää täällä jännäilen, kun miehelle ilmeisesti tänään selviää, että saako hän työpaikan. Toivottavasti saa!

dodiin,
täällä ei sitte käytykä lekurille vaikka pitikin kun menkat sitte ihan itsestäään alkoivat sinä aamuyönä! :D ei siis mitenkä viimetippaaan jättäneet?!?!? :D
joten siis peruin ajan ku menkat alko ihan itestään, tosiaan hyvä niin, nii ei tartte pillereillä niitä käynnistellä ku tajusivat tulla itte, ja toivon mukaan jos nyt kroppa alkais sit vähän palautuun omaan kiertoon.. : ) ekat menkat siis synnytyksen jälkeen mulla oli syyskuussa,( ja sillonki synnytyksestä oli jo reilu 1v.2kk ja imetyksenki olin lopettanut 2kk sitte), sitte seuraavii ei alkanu ja sain terot ja sillo kp kerkis jo menee 55, nyt olisin sit taas hakenu eilen teroja mutta ei tarvinukka, tää kp veny 42. jospa se tästä, pikkuhiljaa.. :)
ainaki se on hyvä merkki että tajusivat itse alkaa :D !!!!
eipä tänne sen kummosempia.. :) nyt vaan iloisin mielin joulua ja uuttavuotta viettään :)

rauhaisaa joulunaikaa kaikille ja plussatuulia : )

Yks kuumeilija lisää siirtyisi tuolta 2011-puolelta :(
Pitkän kierron riivaamana mennään, kp. 46/32-33. Jonkinlaista selvyyttä toivoisin vielä tämän vuoden puolella, menkat tai plussa kiitos :) Lääkärikäyntiä en vielä edes suunnittele, koska viime kiertokin mystisesti venyi 51pv:n mittaiseksi ja gyne ei mitään "vikaa" löytänyt. Paitsi se, että stressaan ihan liikaa kaikesta :(
Toivottavasti meillä kaikilla olis parempi onni ensi vuonna (kuulostaapa hassulta :D) ja saatais niitä plussia! Niin uskoin plussaavani ennen joulua mutta mutta...

Tämä ketju jäi nyt osaltani pikavierailuksi, tänään tein testin ja ihana joululahjahan sieltä paljastui <3 Ihanaa joulunaikaa kaikille ja plussarikasta uutta vuotta 2012<3

Kiitos Nia vastauksestasi :) Itselläni ei siis ole ollut hedelmällisyydessä yms ongelmia, lähinnä mietin että miten täällä olleilla, jotka on pitkään yrittäneet. Lähipiirissä on niin monta aluksi lapsetonta, mutta kun kilppareista on löydetty häikkää, on asia korjaantunut. Joten minua kiinnostaisi, kuinka nopeasti se testataan jos ongelmia on :)

Olive2011:  Eiköhän ne testaa sulta ne arvot, jos vaan seuraavalla kerralla ku käyt lääkärissä, niin pyydät päästä verikokeisiin sukurasitteen takia. Nuo kilpparikokeet on ihan perus kokeita, joten ei ne niitä terveyskeskuksessa pihtaa. Muista vaan ottaa mahdollisimman aikainen aamu aika labraan esim. 7-8 aamulla, myöhemmin ei voi luottaa vastaukseen, jos esim. lähempänä 10-11 menee, niin voi saada väärän tuloksen, kuten mulla on käynyt.

lisah: Erittäin suuret onnittelut plussasta ja ihmisliimaa matkaan, että pikkunen pysyy matkassa loppuun asti!! <3

Heittäydynpä mukaa ku tuolla ''nuoret kuumeilijat''-palstalla on TOSI hiljaista..

Olen 19-vuotias ja Kihlattuni 22-vuotias ja ollaan toivottu esikoista yli vuosi. Otin ehkäisykapselin aikoja sitten pois ja sen jälkeen ei ole vauvasta kuullut vaikka kuinka yritettäis tai koitetaan mennä päivä kerrallaan. Miulla taitaa olla jo yk11...Olen keskustellut kans helistimen foorumilla mutta se sivu alkoi sekoilee nii päätin vihdoin pitkän vierestä katsomisen jälkee liittyä tänne. Tohon isoon yrityskerta lukemaan voi myös vaikuttaa se että oli ainaki puolet tosta ajasta epäsäännöllisiä kiertoja johtuen kapselin pois otosta(?)  emoticon    Ikäni puolesta sen verran että mulla ei ole mikää tarve juoda alkoholia ja juhlia muutenkaa. Jotkut omat ikätoverit ei ole samalla aaltopituudella ku mä..En ole viitsinyt vauva-asioista puhua ku ne kauhistuu ja sanoo ettei itse haluaisi lapsia vielä (Meinaako sitä että jos toiset ei halua nii ei munkaa pitäisi?) On pari kaveria joilla on omat vauvat ja ne ymmärtää tämän vauvakuumeilun mutta nekin asuu tosi kaukana musta etten voi jutella 24/7 ku siltä tuntuu ja miekkonenki saisi levätä mun purkautumisista emoticon

Nyt tällä hetkellä kp 22/28 ja ovulaatio hyödynnetty! emoticon  Peukkuja kaikille kanssa yrittäjille!

lisah: Onnittelut munki puolesta!! :)

Täältä saapuu myös yksi uusi kuumeilija. Siirryn raskaaksi 2011 ketjusta tänne, koska taitaa olla tämän vuoden mahdollisuudet käytetty.

Täytin 10.päivä 27-vuotta ja avomieheni täyttää tammikuussa 29v. Molemmat kovasti toivomme lasta, omaa pikku nyyttiä. Aloitimme yrittämisen lokakuun alussa, nyt on menossa yk 3, mutta tällä kertaa ovulaatio on kadonnut jonnekin. Sen olisi pitänyt tulla jo, mutta en ole vielä saanut hailakkaa viivaa muuttumaan kunnon positiiviseksi tulokseksi. Mielenkiinnolla seuraillaan tuleeko ovulaatio ja alku vuodesta täti vai matkustaja.

Hyvää joulua kaikille ja jännittävää uutta vuotta plussatuulien merkeissä! :)

Lisah: suuren suuret onnittelut!

Lisa: Paljon onnea! :)

Ziira: Pystyn hieman samaistumaan tuohon tarinaasi, vaikkakin olen jo pian 24 vuotias niin olen kaveripiirissä ensimmäinen joka meni kihloihin ja naimisiin (niitäkin asioita jo kaverit kauhisteli ihan kiitettävästi) ja toivottavasti ollaan myös ensimmäisiä, jotka saa lapsen. Muut kaverit viettää vielä sinkkuelämää ja ramppaa baareissa. En siis ole kenellekään kertonut yrittämisestämme tai vauvahaaveista. Onneksi täällä saa sitten tosiaan jutella asioista niin ei tule omaa miestä ylikuormitettua vauvajutuilla. :)

-Muru-: Tervetuloa. :) Minulla ovulaation kanssa hieman päinvastainen tilanne. Aikaisemmin en ole sitä mitenkään erityisemmin tunnistanut, mutta tässä kierrossa tuli jos jonkinlaista vaivaa ja mielessä kävikin jo mahdollinen raskauskin. Oireet kuitenkin hävis joten todennäköisesti oli ovulaatio. Osaapahan nyt ainakin vähän ajoittaa puuhastelua oikeille päiville jos vaikka jatkossakin olis samanmoisia tuntemuksia. :) Toivottavasti teille tulee pikku matkustaja tädin vierailun sijasta!

Täällä menossa kp 18 /30-40, tosin kierto on nyt tällä kertaa varmaankin lyhyempi, koska oletettu ovulaatiokin oli jo kp 14 kohdalla. Jännä nähä mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Toivottavasti ainakin paljon plussia kaikille :)

Mame: minä en ole oikein varma tästä kierrosta... ovulaatiota en ole bongannut testaamalla, mutta aiemmin ennen, kuin sen olisi pitänyt olla, oli myös elämäni ekan kerran oireilua. Mahaa nipisteli ja oli pienen pientä ruskeahkoa vuotoakin pienen tovin. Mietinpä, että olikohan se se ovulaatio? Jos oli, toivon suuresti että tärppäsi! ;)

-Muru-: Saattoipa ollakin ovis. Tai sitten... jos sulla olikin ovis jo aiemmin ja sitte se vuoto mitä nyt oli niin jos se olikin jopa kiinnittymisvuotoa..? :)

Kyllä nää mun oireet nyt oli vaan ylipitkiä ovulaatio-oireita, varmaan tuo munasarjojen käynnistyminen aiheutti nämä. Ovulaatio oli arviolta ma-ti, tiistainen "limatulppa" oli aika selkeä ero aikaisempaan. Tein nyt varmuuden vuoksi testin etten niistä pillereiden unohtumisista raskautunut, mutta pelkkää kontrolliviivaa pukkasi. Sunnuntaina oli tuplayritys joten toivoa kai voi että kaverit oli hengissä ovulaation aikaan. Joka tapauksessa testaan uudenvuoden aattona, koska sitten muuttuu juhlajuoma jos vähänkään viisari värähtää.

Ja voi että...tekisi jo mieli ostaa ensimmäiset söpöt vaatteet odottamaan vaikken ole edes raskaana. Olenkohan sekoamassa. emoticon

Onnea, onnea, onnea Lisah !

Hienoa kuulla tuollainen hyvä uutinen, kaiken tämän pimeyden keskelle :)

Minulla on siis ovis ensi viikon loppupuolella, toivottavasti - eli siinä vaiheessa mennään.

Se mitä en ymmärrä, että minulla on ollut pitkään 30 - 33 päivän kk kierrot, mutta viimeiset pari ovat olleet megapitkiä, 39 päivää.

Olen jostain lukenut, että jos on pitkä kierto, niin raskautuminen voi olla hankalampaa.

Uskotteko että minun pitäisi mennä selvityttämään asiaa....?

Minulla on vasta nyt yk 3 meneillään, joten siinä mielessä ei vissiin hätää.

En vain tajua, että miten kierrot nykyään ovat niin hurjan pitkät.....

Viime kierrossa testasin positiivisen ovistestin (päivää myöhemmin oli selvät ovisoireetkin), joten luulen että ovuloin. Mutta kuitenkin tuo kierron pituus vähän on ruvennut mietityttämään.

Kaikkea hyvää joulunodotukseen toivottaen !

Takaisin