Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mietintämyssy
Tervetuloa! :)

omppuf
tervetuloa sullekin! :) Ihana jotenkin tollanenkin kokemus et yk26 tärppää luomusti :) Josko mullakin olis ehkä toivoa vielä... :P

Nia
Joo siellähän mäkin olen palloillut :D
Joo kyllä mä veikkaisin et hidas on tuo aineenvaihdunta, tosissaan ne painaumat jää ja sukistakin jää inhat raidat iltasin ku nilkat vähän paisuu iltaa kohti, mut kyl sekin on vielä ihan normaalia, varsinkin jos on ollu töissä/koulussa tms. Lievää sellaista, jos nyt hirveesti niin sit olis jotain pahasti vialla... :D
Täytyykin kokeilla tota kultapiiskua, ja jos sais oikeesti itsensä raahattua kunnolla kuntoilemaan, niin vois aineenvaihduntakin toimia ja kilot tippua (hitaasti kylläkin)... :D
Siis se on äärettömän epäreilua että tupakoitsijat pääsee, mutta ylipainoiset ei, ja kun BMI ei loppujen lopuksi kerro kakanmarjaakaan, mulla ei ainakaan oo mitään tietoo siitä, et olisin sitä mitä BMI väittäis! :D Ja miettii niitä lihaksikkaita miehiä joilla paino on "ylipainon" puolella, mutta rasvaa lähes nimeksikään missään. Ja hah sanon minä, tässä nää kaikkien käyrien ja normien typeryys näkyykin... :D
Mullakaan ei ruokavaliossa niinkään oo haukkumista, syön jopa liian vähän että oon koko ajan säästöliekillä (joka ei sitä aineenvaihduntaa kyllä tehosta ja kiloja tiputa), mut kaikki mitä syön on terveellistä, siis tietyllä tapaa. Ainoo ongelma on vaan se vähyys... Täytyis oppia syömään enemmän :D
Miehillä toi muisti pelaa välillä vähän miten sattuu x)
Koska sillä mahdollisesti varmistuis se työpaikka? meillä miehellä varmistuu vasta sit, kun yt-neuvottelut on saatu kasaan (ylempien herrojen) niin sitten se palkataan sinne talolle asti kunnolla pidemmäksi aikaa. Tää on tää pomo sen jo luvannut että heti kun yt-neuvottelut ja palkkauskielto päättyy niin sitten.
Ihanaa kyllä saada kuumeilla täällä teidän kaikkien naisten kanssa, ei oo mitään parempaa kun tälläinen vertaistuki, kun oikeasti ymmärretään mitä vauvakuumeen kanssa eläminen oikeasti on! <3

Lisah
Jep, siellä kävin kurkkimassa masujen kasvua ja uutisia synnytyksistä ja muusta, hieman haikein mielin, kun omani menetin... :)
Ajatus kaksosista toisaalta kauhistuttaa muakin, jos tietäis että sellanen mahollisuus on:D Mut siinä mielessä on kiva, et jos nyt tulis edes yksi, ja kyllä kahdenkin kanssa sitten pärjää, kun vaan pistää pärjäämään. :D Mut ei oo väärin vaikka ajatus kauhistuttaiskin, meillekin jos tyrkätään clomit ja tulee kaksos/kolmosriski niin kyllä se vähän kauhistuttaa :D
Joo ei tuntunu ystävän puheelta kun tuli sitä tekstiä jossa haukku mut ihan kaikin mahollisin tavoin mitä vaan keksi. Toisaalta hyvin naurettavaa ja lapsellista touhua, mutta satutti se sillä hetkellä silti. Mistä tollasia kökköpäitä oikeen sikiää?? :(
No, onneks ei tarvii olla kyseisen ihmisen kanssa enää tekemisissä, huh, helpotuksen huokaus. :)
Oi, toivottavasti oliskin nyt sulla sitten sitä just nimenomaan sitä! Eikä tarttis oottaa sitä 2012--vuotta ;)

malin
onhan se totta, että tommonen mietityttää nyt ku ei tiiä mitä se sit tulee olemaan, mutta varmaan sopeutuu koira siihen ajallaan, ja muistaa vaan jollain toisella keinolla antaa sille huomiota. antaa koiralle vaikka tekemistä niiksi portin takana oloajoiksi, josko helpottais hieman :)

j.n
Sehän tuli pikalähetyksenä ;) No, koirat kyl ajallaan sopeutuu tilanteeseen ku tilanteeseen (mikä ei uhkaa henkeä tai oo uhkaava), niille täytyy tosiaan antaa aikaa ja tilaa. :D Harmi ettei mies kerennyt synnytykseen, mut no, mistä sitä tietää koskaan ;)

Kiki84
Siis kolmannesta kierrosta kiertojen tasaantumisen jälkeen tärppäs? Ymmärsinkö nyt ihan oikein :D Mulla on pikkasen päälle puoltoista vuotta pillereitten lopetuksesta ja nyt vasta alkaa asettumaan kierrot.. Arvauskeskuksen lääkärin mukaan en ovuloi koskaan, mutta mistäs hitosta sen koskaan-kohdan siinä tietää!
Eihän se vauvakuume katso koskaan aikaa, paikkaa, tilannetta eikä mitään muutakaan ku se iskee! Harmi vaan, ettei siihen oo kummallisia helpotus ja parannuskeinoja, millä siitä pääsis eroon halutessaan... ;D Mutta tosiaan, tervetuloa!

omanapa
täti tuli täti meni... En enää jaksa reagoida tädin tuloon kummemmin ku olla joko tyytyväinen siihen, että tuli "ajallaan" tai sit kohauttaa olkia et no, ainakin kroppa toiminee jonkun ajan sisään, parempaanhan tässä ollaan menossa kun ne mun viime loppuvuoden kierrot 80 ja 70... :D
En jaksa enää kuunnella kropan oireitakaan, nippailee masua ja alaselkä kipeenä, nännit välillä kipeenä, mut en osaa hetkeekään ajatella et ne olis raskausoireita sit niin missään vaiheessa. On semmonen olo "ei ne kuitenkaan sitä oo, don't get your hopes up". :( (noi oireet edellisen kierron loppupuolella)
Vanhoista ystävistä niin moni facebookissakin päivittelee tietoja raskauksista ja lapsista, sekä omiin koteihin muutoista, ynnä muusta... Tuntuu ettei mun elämä mee mitenkään eteenpäin. Ei tiedä yhtään että mimmosta kämppää ees viittii katella, kun ei tiedä sitä, että kannattaako se ollenkaan, mihin, mistä, mimmonen ja mihin olis varaa, saataisko me ees lainaa. Vauva-asioissa ei edistytä, ja se suoraan sanottuna oikeasti ottaa niin paljon päähän, kun nää vanhat kaverit on kohta viimesillään raskaana ja ne ei edes kovinkaan paljon yrittäneet, kun ollaan asiasta juteltu. max 4kk. ja PAM. Ja meillä tullu täyteen yli puoltoista vuotta pikkuhiljaa? Ei reilua. Elämä on. Hah.
Ootan ku kuuta nousevaa aina niin pitkälle et en osaa elää hetkessä, ja siinä päivässä missä mennään. Joka päivä aina yritän miettiä jotain positiivista tulevaan millä jaksan päivän kerrallaan. Oon nyt käyny vanhojen juttujen takia (jokunen osa teistä tietää mistä kyse) psykoterapiassa ja siellä on terapeutti sanonu et mun pitäis oppia tosissaan olemaan hieman itsekkäämpi ja ottamaan aikaa itselleni, vain minulle itselleni, eikä olla koko ajan auttamassa muita ja suunnittelemassa elämää niin paljon eteenpäin kun mä nyt teen. Haluan muuttaa omakotitaloon, haluan saada sen oman sopen, mutta en tiedä miten siitä tehtäisiin mahdollista. Haluaisin, että mennään eteenpäin, olisin raskaana ja vihdoinkin saisin toivomani, mutta tuntuu että junnaan paikoillani... Leijun elämän avaruudessa oikeen saamatta otetta yhtään mistään, aika ajoin se masentaa ja aika törkeesti... No, ainakin just nyt :(

Dark
kp7/32

Vaikea kirjottaa mitään kovin henkilökohtaista kellekkään kun ei vielä oikein ns. tunneta :)

Dark: Pahoittelut että teillä on venynyt yritys noin pitkään :/. Toivotaan että 2012 tois toisenlaisia tuulia sinne! Ootteko saaneet vielä diagnoosia mihinkään suuntaan? :o Tuntuuko muuten susta että sinua ei oteta lääkärissä tosissaan koska ikää ei ole vielä "paljoa"? Mulla oli vaikeuksia sillon ennen esikoista päästä edes lääkäriin kun meitä pidettiin liian nuorina johonkin lapsettomuuteen. Tuohon 26yk:seen sisältyi siis kaksi kuuria teroluteja eli 2x3x10 tablettia. Sitten sen jälkeen meni 3 luomukiertoa ja plussa tuli (arvaa olinko uskoa edes digitestiä)
Nine: Voimia myös sinne pitkään olette joutuneet kärsimään lapsettomuudesta :o.
Lisah: Me myös sillon jälkitarkastuksessa oltiin jo päätetty että toinen saa tulla vaikka heti, vaikka turha tuota on nähtävästi suunnitella :) Toivotaan sulle nopeaa tärppäämistä!
Mixuliinille: Todella isoja plussatuulia sinne ja onnea ensivuodelle! :)
Muillekkin toivotellaan plussia ensivuodelle (ellei aikasemmin)!!
j.n:llähän on nopeaa toimintaa ollut :o Aina kuulee tuommosia ns.kauhutarinoita mutta en oo kyllä aikasemmin törmänny ihmiseen jolle itselleen olisi käynyt noin.

Ommaa: Täällä on vuoto tälle kuulle kärsitty, ja uuteen yritykseen asennoiduttu. Taidan ottaa itse kyllä irtioton arkeen ja pakkaan neidin, koiran ja tavarat huomenna autoon ja lähden visiitille kotiseuduille treffailee kavereita ja porukoita. Ihanaa <3 Synnytyksestä, mulla kesti sen normi 7 tuntia ja rapiat päälle. Mies ei ollu mukana vaan anoppi x) Johtuen että mies oli kärsimässä asepalvelusta noin 450km päässä, eikä ne päästäny sitä sieltä keskellä yötä ajamaan. Tyttö siis syntyi 5.00 ;D Yrityksestä: Minä pikku optimistina luulin (kun olin monelta kuullut), toisen yrityksen sujuvan nopeasti.. nyt kuitenkin asennoitunu odottamaan odotusta hiiiieman pitempään. Toivotaan nyt kuitenkin että täällä vaihtuu porukka nopeasti ja päästään kaikki jutustelemaan tuonne odotus-palstalle. :)

Omppuf ja kp 5 yk 9 (neiti 11/10)

Dark: Olinpas tosiaan selittänyt vähän epäselvästi. :D Eli pillerit lopetin reseptin loppumisen takia 06/09 enkä sitten hakenut uutta. Kierto ei tasaantunut missään vaiheessa, vaan vaihteli mitä vaan 26-50 päivän välillä, yleensä oli 26-35 päivää. Sitten kun päätettiin että pikkuinen olisi tervetullut, niin kolmannesta yrityskierrosta tärppäs, vikat menkat ehti olla sitten viime vuoden joulukuussa. Hienoa muuten että pääsette nyt sitten sinne polille, niin alkaa asiat sielläkin rullaamaan! Ja jos nyt senkin myötä sitten muutkin asiat menemään eteenpäin ns? Ite Mulla odottaa oppari tekemistä, jotta pääsisin koulusta ulos, mut en jotenkin saa vaan aikaseks tartuttua toimeen, sit se vaan ahdistaa takaraivossa joka päivä! Noh, mies jää nyt lomalle ylihuomenna ja palaa duuniin vasta ens vuoden puolella, jos löytäisin tsemppiä jostain alottaa tekemistä, vaikka pari tuntia päivässä, kun mies voisi olla pimun kanssa..

ON: Saa nyt edes nähdä koska mulla alkaa uudelleen menkat, kun täysimetän, miten muilla on mennyt, joilla jo lapsia on? Jotenkin pelkään että mitä jos ei ala vielä pitkäääään aikaan ton imetyksen takia, niin yrityksenkin alotus sitten vaan venyy. Mulla tää ekan synnytys oli omasta mielestä hyvä kokemus. Supparit alko illalla 23, kipee aloin olla 03, sairaalaan 07.30, siitä suoraan saliin, ponnistus alko 13 ja kesti puoltoista tuntia, lopulta jouduttiin imukupilla auttaa yks ponnistus ja sieltä se tyttö tuli. Kipulääkkeitä en ottanut, joten synnytin luomuna.

Ja asiasta kukkaruukkuun, ihanaaaaaaaa kun tulee joulu, mä oon niin jouluihminen vaan kun olla ja voi.Rakastan kaikkea jouluun liittyvää,eikä mua edes ahdista ruuhkaset kaupatkaan. :) Parasta on tietty kaikki ihana ruoka, varsinkin kaikki erilaiset kalat ja laatikot. :P Nyt lähdetään pitämään pikkujouluja mun kummitytön perheen luo, vähän glögiä ja pipareiden leivontaa. :) Ihanaa!

Dark: Joo, kyllähän sitä tottakai kaksosten kanssa pärjää, mutta ottaa varmasti aika koville, varsinkin aluksi. Ja olisihan se toisaalta hienoakin saada kaksoset :)
Joo tottakai harmittaa jos toinen haukkuu, mutta yritä vain jättää omaan arvoonsa tollaset ikävät jutut, jotka ei pidä paikkaansa :)
Vaikka susta nyt tuntuu siltä, että asiat junnaa paikoillaan, niin jossain vaiheessa ne voikin mennä vauhdilla eteenpäin, kyllä asiat aina järjestyy :) Koita nauttia tässä hetkessä niistä hyvistä asioista joita sulla jo on!

omppuf: Joo eipä sitä paljoa suunnitella voi, ei ainakaan sitä lyhyttä ikäeroa, se vaan tulee tai ei. Kiitoksia, mä toivotan sulle myös nopeita tärppejä :)

Kiki84: Mä jouduin lopettamaan imetyksen kun tytär oli alle kahden kk:n, mutta pumppasin monta kertaa päivässä puolen vuoden ikään asti, kai sitä nyt vähän voi imettämiseen verrata. Mulla menkat alkoi noin kuukauden sen jälkeen kun maidon heruminen loppui. Mutta se on toki tosi yksilöllistä. Mutta eihän siihen raskautumiseen menkkoja tarvita, voihan sitä silti raskaaksi tulla, ovulaation määrittäminen siinä vain on hankalaa :) Toivotaan, että teillä tärppäisi pian :)

Mulla on ollu kans kauheesti semmosta menkkamaista kipua alavatsalla. Oon pistäny ihan pillerien lopetuksen ja endon piikkiin, mutta jospa, jospa <3

hei!
ilmottaudun mukaan kans! joku mut tunteeki tuolta raskaaksi 2011-ketjusta, mutta tää vuosi on jo pian ohi, eikä sitä plussaa ole tullut, niin toivotaan sitte parasta, että kaikille meille tulee se kauan kaivattu plussa ja pian! =)

taustaa: minä eilen tättänyt 22v ja mies 23, naimisiin mentiin syyskuussa 2011 ja meillä on 1v. 4½ kk ikäinen Niklas-poika. Toivottu on pikkukakkosta jo oikeestaan siitä asti kun synnytyksen jälkeen söin pillereitä puolivuotta, niin ne kun lopetin niin sen jälkeen on saanut tulla jos on tullakseen, mutta eipä sitä ole näkynyt. Eli kuumeilua ja "saa tulla kun on tullakseen"-fiiliksellä oltu jo reilu 10kk.
Vaikeaksi sen tekee tai teki sen, että imetin reilun vuoden, ja vasta syyskuussa eli 1v. 2kk synnytyksestä alko mulla ekat menkat. ja sen jälkeen olenkin käynyt kerran gynellä jo kun ei niitä toisia menkkoja tullutkaan odotetusti, sain terot siihen ja joku 4-5pv viimesestä terosta alko sitte 5päivän vuoto, oli kyllä jokseenki niukat menkat, mutta menkat mitkä menkat. ja nyt ollaan sitte uudestaan menossa samalle gynelle joka onneksi on tosi mukava ja muuta,  nyt maanantaina 19pv. toivon ja tiedän saavani uudestaan terot ja nyt toivottavasti muutamaan kiertoon että saadaan tää kierto tasottuun =) kun ei niitä menkkoja sitte tullutkaan seuraavia vaikka jo odotin että nyt ne tasottuis, mutta pahh. ei mitään tietoa raskaudesta eikä menkoista. pitkää odotusta vaan minkäänlaisia tuloksia.. :(
mutta, toivottavasti tuolloin 19pv ollaan fiksumpia=) tuun tänne sitte kertoileen mikä on "tuomio" =)

kyllä me naikkoset yhdessä selvitään ajoista kun ajoista ja ne plussat saadaan yhdessä =) välillä on vaikeaa mutta yhdessä me niistä selvitään kun on tällänne hyvä tukiverkosta :D <3

Täältä suunnasta ilmoittautuu joukkoon myös minä! 
Eli mä oon 22 ja mies myös 22, ollaan oltu yhdessä pian 6 vuotta.
Kesällä meille yllättäen ilmoitti tulostaan tyttövauva. Uutinen oli yllättävä koska ei yritetty kuitenkaan, mutta uutinen oli silti erittäin iloinen ja voisinpa sanoa, etten oo ollu koskaan niin onnellinen. Elämä alkoi uutisen jälkeen olemaan seesteistä ja tuntui että elämällä on ekaa kertaa jokin suunta. Kerkesin raskausviikoille 18, kunnes sain myöhäisen keskenmenon johtuen tulehduksesta. Tästä on nyt kulunut noin 2 kuukautta. Mutta tästä ei nyt tällä haavaa enempää, fiilikset osaatte varmaankin jotenkin kuvitella.

Nyt kuitenkin on tarkoitus yrittää toista lasta. Tuntuu olevan paras lääke toisen vauvan ajatteleminen. Yritystä on takana vähän aikaa, kuukautiset kerkesivät tulemaan kuitenkin ihan normaalisti km jälkeen eli nou hätä. Nyt jännätään alle pari viikkoa alkaako kuukautiset! Tää kuumeilu on jotain niin hirveetä, on niin kärsimätön :)
Toivottavasti meitä kaikkia pian lykästää! 

j3nni: Nuista teroluteista sen verran, kun ite niitä jonkun aikaa käytin. Että ne auttais raskautumaan, niin niitä kannattaisi alkaa syömään ovulaation jälkeen. Silloin ne edesauttaa ilmeisesti sitä hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymään ja pysymään kiinni ja myös ylipäätään hedelmöittymään. Yleensä niissä vissiin on joku ohje, että kierron 15.päivästä eteenpäin syödään kymmenenpäivää ja sitten tulee parin päivän päästä menkat. Ideana siis, että kiertosi on keskimääräisen mittainen. Jos vaikka lyhempi tai pidempi, niin ei noista teroluteista ole raskautumiseen hyötyä. Eli jos siis raskaus haaveissa suosittelen hommaamaan ovulaatiotikkuja ja tikuttelemaan oviksen ja kun sen viivan saat, niin alat syömään sitten niitä teroja. Ite en tämmöstä neuvoa kuullut kun teroja söin, joten ei mulla ainakaan terot auttaneet raskautumaan.

Kiki84: Mää en imettäny tyttöä ku pari päivää yli 1kk. Mulle tehtiin hätä sektio ja tyttö syntyi rv 36+1. Maito ei oikein lähteny nousemaan ja tyttö sai alusta asti lisämaitoa pullosta -> ei ikinä oppinut imuotetta ja imettäminen olikin sitten yhtä helvettiä. Kun tein lopetus päätöksen, niin huojennuksen tunne oli todella valtaisa. Hyvin on kasvanut pullolla ja kiinteillä. Mutta menkoista. Mää sain menkat alkamaan pillereillä, kun ajattelin, että haluan käyttää ehkäisyä. Ekat menkat alko aivan normaalisti taukoviikolla ja tuli samalla lailla kellon tarkasti vielä kaks kertaa peräkkäin. Nyt ensimmäinen luomukierto ja jännään, että tuleeko ne menkat oikeaan aikaan, tuleeko tästä pitkä kierto vai olenko raskaana vai hä. Mutta kai tuo menkkojen alkaminen on tosi yksilöllistä.

omppuf: Oliskin asia, niin ettei kakkosta tarvis yrittää yhtä kauaa ku ensimmäistä... En kyllä kestäis taas vuotta odottaa siitä, kun yritys aloitetaan. Se oli ihan kamalaa. Aina ne pettymyksen tunteet. Hyi.

Dark: Mää oon kans 01/12 lopussa käyny yhteensä 2v psykoterapiassa. Sitä ennen vuoden olin ihan vaan palloteltavana edestakaisin MTT:n ja nuortenpolin välillä eri ihmisillä. Että ymmärrän täysin mistä puhut. Samoja asioita oon käyny läpi ja keskustellu. Mulla oli sillon 3-4v sitte kans elämä ihan sekaisin ja kävin todella matalalla. Silloinen avoliitto päättyi ja sairastuin. Onneksi sain apua. Joka päivä oon ollu siitä kiitollinen, koska tiedän, että monet ei saa ikinä apua. Nyt mun terapia on tulossa päätökseen ja koen olevani kunnossa. Oli se raskasta käydä joka viikko mutta jotenki kumminki sen arvoista. Alkaa olla sekaisin olleet asiat hyvinki jäsentyneet mielessä omiin lokeroihinsa ja osaan jo olla itteni kanssa. Huomannu, että itellä käytössä semmosia voimavaroja mistä en oo ennen tiennykkään. Oon oppinu ottamaan sen oman tilan ja ajattelemaan sitä mitä MINÄ ITSE HALUAN. Toivottavasti terapiasta on myös sulle apua!! :>

Omaa napaa. Täällä näyttää laskuri, että 8 päivää testaukseen. Aattelin odottaa jouluun tai joulun yli, että testaan, jos menkkoja ei ala kuulua. Varmaan se pitää joulun alla testata, että uskaltaa juoda kun tässä nyt kumminkin on semmoinen mahdollisuus että periaatteessa voisin olla raskaana. Ei kyllä ole yhtään semmonen raskautunut olo. Tuossa aiemmin oli menkkatuntemuksia. Ei enää. Nyt ei mitään fiiliksiä. Normioloja vain. Minun nännit on vaan ihmeelliset, mutta ne on olleet ennen tätäki. Niistä lähtee nahka ja ne kutiaa. Mistä lie johtuu?! Oon koittanu hulluna laittaa kortisonia ja muita rasvoja, mutta sitä ihoa lähtee ihan niin, että veri vaan tirskuu. Aivan samalla lailla kun imettäessä. Muutanki tissit täynnä semmosia ihania ihottumaläiskiä. Varmaan tämä on taas näitä atooppisen ihottuman iloja! <3

Tervetuloa Riiks,

todella ikävä kuulla sinun tilanteesta - en voi edes kuvitella kuinka pahalta sellainen tuntuu. Mutta ihanaa huomata että katse on nyt teillä eteenpäin.

Mukavaa joulunodotusta kaikille ja PLUSSATUULIA KOVASTI !!!!!!!

Heippa kaikille!

Uutena ja ensimmäistä kertaa äidiksi yrittävänä liityn nyt tänne. :) Itse olen pian 24 vuotias ja mies parisen vuotta nuorempi. Häät oli viime kesänä ja siitä asti olemme yrittäneet (7/11).

Tavallisesti olen hyvin positiivisella mielellä elämän kaikissa tilanteissa, mutta nyt kun lähipiirissä ovat monet tulleet raskaaksi ilman sen kummempaa yrittämistä niin alkaa jo vähän itsellä mieli mennä maihin. Täältä toivottavasti saan taas vähän "mieltäni takaisin". :) Onneksi nyt on myös kaikkia joulukiireitä ym. ettei ihan hirveästi kerkiä tätä asiaa stressaamaan.

Toivottavasti 2012 tuo paljon plussia tullessaan.

Moiks! Vaan kaikille :) ihanaa kun joulu tulee. ei ehdi miettimään menkkoja yms. tässä hässäkässä kun noille kahdelle neidille joulua järjestää ja pienemmän 1 vuotis synttäreitä myös :)
keskenmenosta ekat menkat siis tulivat ja seuraavien pitäs sitten alkaa toinen tammikuuta :)

Tervetuloa kaikille uusille! :) Toivottavasti kaikille napsahtaa se plussa nyt ensi vuoden aikana, ellei jo tänävuonna. :)

Me käytiin tänään tytön kanssa 2.kk neuvolassa, uskomatonta että tuo on jo 60 cm! Kasvaa pituutta niin kauheeta kyytiä ettei paino pysy ihan mukana, mutta sekin onneksi kasvaa tasaisesti. Tuli kyllä niin ikävä sitä raskaana oloa ym. kun näki siinä terkkarin huoneessa dopplerit ja kaikki, lisäsi kuumetta taas varmaan potenssiin 100! Puhuttiin miehen kanssa, että jos alettais yrittää toista kun pimu tulee 6 kk, eli jo neljän kuukauden päästä, jee! Toki jos nyt sattuis käymään vahinko sitä ennen, niin eipä tuo maailma siihen kaatuisi. ;) Joulu senkun lähenee, enää reilu viikko siihenkin.. Aika menee vaan niin uskomattoman nopeesti, ettei perässä pysy!

aaah mulla alkaa kuume iskee todenteolle etten millää malttas ootta helmikkuhun... veikkei sinne kauheesti enää oo aikaa mut kuiteski haluisin niin olla raskaana ja saada sen ihanan vatsan...

se on jotenki vaa nii ihanaa olla raskaana ku ei tartte murehtii siit et on vähä leveempi ja ylipainonen ku sillo kukaa ei moiti, monet vaa ihailee vattaa ja arvelee onko tyttö vai poika..

toivoin joulun pitävän kiireisenä ettei kerkeist toista vauvaa aatellakkaa mutta nyt entistä enemmän aattelen et kunpa ois jo toinen ni vois viettää oiken kunnon joulua...

Kiki84 voi ku plussaiski jo tän vuoden puolella, mutta kun kierrot on niin ärsyttävän pitkiä ja epäsäännöllisiä (30-40 pvää), että se on lähes mahdotonta. :P

Menispä nyt vaan tää joulun aika nopeesti niin pääsis sitten pian testailemaan. Hyvin oon kyllä tähän asti malttanut olla testailematta, kun yritystä ollut jo viitisen kuukautta ja kerran vaan tehnyt testin, mutta nyt alkaa malttamattomuuskin hiipiä pintaan.

Täälläkin odotellaan plussaa, kolmonen saisi tulla jo! Yritystä on kolme kiertoa takana, joten eipä tässä missään jäniksen selässä olla. Molempien aikaisempien kanssa on tärpännyt aika nopeasti. Lapset ovat jo 4- ja 6-vuotiaat, joten ajatus vauvasta ja raskaanaolosta tuntuu NIIN hyvältä, koska edelliskerroista on jo aikaa.

Tsemppiä kaikille, ja varsinkin niille joilla yrittäminen on ollut kivikkoisempaa!

Dark -sulle toivottelen jo nyt uudelle vuodelle parempia tuulia,
voikun sua lykästäisi..ja tietysti kaikkia muitakin pitkään yrittäneitä.!!
Mukavaa joulua kaikille ja parempaa uutta vuotta 2012!

Voi itkupotkuraivari!

Ollaan miehen kanssa yritetty vauvaa kohta 1,5 vuotta. Mä oon 28 v ja mies 31 v. Taustatiedoksi sen verran, että mulla epäillään PCO:ta ja ollaan tällä hetkellä lapsettomuustutkimuksissa Helsingin Naistenklinkalla. Alla sama teksti, jonka kirjoitin toiseen keskusteluun:

"Eipä täällä tullut vauvaa joululahjaksi ei... menkat alkoivat ärsyttävän ajallaan eilen. Soitin sitten Naistenklinikan hormonipolille varatakseni ajan munatorvien aukiolotutkimukseen, selvisi etteivät tee tutkimusta ennen kun mihen uusintakokeiden tulokset selviää.... Höh sanon minä...

Taustatiedoiksi kerron, että miehellä on ekan testin mukaan liian vähän siittiöitä ja saattaa siis olla, etta joudutaan suoraan IVF-jonoon, joka on noin 6 kk joten taidan kiltisti siirtyä Raskaaksi 2012-ketjun puolelle.

Onnea kaikille jotka ovat plussan testiin saaneet, haluaisin plussan itsekin mutta en tiedä tuleeko sitä ikinä. :(   Voimia kaikille, jotka eivät ole plussaa saaneet. Itseltä rupeaa voimat olemaan vähissä..."

Toivottavasti vuosi 2012 toisi mrille toivotun tuloksen.

Heippa!

Ajattelin tänne liittyä, tälle vuodelle tuskin sitä tärppiä on tullut viime kierrosta joten...

Elikkäs minä 24 ja mies 25, aloitettiin yrittäminen tossa syksyllä ja tärppikin kävi jota seurasi km... Vähän aikaa poissatolaltaan ja nyt  pää pystyssä uuteen vuoteen, toivottavasti paremmalla menestyksellä. Tässä odottelen että alkaisi kierto alusta, kun on vähän vielä sekaisin, mutta eiköhän se tuosta tasaannu ja pääsee sitten ovistakin jo bongailemaan tammikuun puolella :) 

hei kaikki!

oon notkunu aiemmin tuola raskaaks 2011 palstalla ja koska ei tärppi käyny ni siirryn nyt tänne. tänään on kp 3 ja yk 12. sovittiin miehen kans et lähetään tutkimuksiin ens vuoden puolella, kuhan oon saanu pudotettuu vähän painoo. ite siis oon 25 ja mies 30 ja ekaa yritetään.

plussatuulia :)

Uusi palstalainen täällä hei. :)

Olen 29-vuotias, asun aviomieheni ja kahden kissan kanssa kolmiossa johon mahtuisi yksi asukki lisää... Yritystä ei ole kauan ollut takana, menossa ensimmäinen kierto sitten pillereiden lopettamisen. Vaikka niin kovin toivonkin että ekasta nappaisi niin olen kuitenkin realisti että raskautuisin vasta ensi vuoden puolella.

Vauvakuumetta on ollut iät ja ajat, mutta muu elämä on potkinut vastaan. Nykyisen mieheni kanssa menimme vajaan kolmen vuoden seurustelun jälkeen naimisiin ja nyt, melkein heti perään, jätin hakematta uudet pillerit. Olen niin innoissani että tekisi mieli jutella kaikkien kanssa asiasta! :D

Kierrot ja muut asiat ovat hyvin tuttuja sillä olen kolme kertaa luovuttanut munasoluja ja edellisen eron jälkeen olin pitkään ilman pillereitä. Nyt kuitenkin tuntuu että olen ihan ummikko kaikessa. Vatsakivut joiden luulin johtuvan ovulaatiosta kestivät nyt loppujen lopuksi noin viikon ja tuntuu että on vieläkin arkuutta. Toisaalta, eivät nuo munasarjat ole muutamaan vuoteen toimineetkaan... Asiaa ei helpota että viimeksi ilman hormooneja kiertoni olivat kaikkea 21 ja 35 päivän väliltä. :( Koita tässä sitten seurata tilannetta pelkkien päivien perusteella.

Olipas pitkä sepustus, nyt eikun raskautumaan. ;)

Takaisin