Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vanilj: Onnea aivan valtavasti. <3

Pikasesti täällä.

Häät oli ja meni. <3 Ja juhlat oli pienet ja rennot, joten tää morsian tykkäs. <3

Ovistestiin tuli häitten aattona plussa ja kyllä me sitä pupuilua harrastettiin, vaikka olikin vieraita. :D Viikon päästä sunnuntaina pitäs tätin tulla. Mutta nyt takas pakkailee.

Pikkutonttu: kävittekö mies- vai naisgynellä? Oon Lääkäritalolla kerran käyny gynellä, joka sit sattu oleen mies. Oli toistaseks mun ainoo käynti ihan oikealla gynellä, mut oli niin järkky käynti että itkin vielä autossakin sieltä tultuani, enkä todellakaan mene enää uudestaan. Asia vaivasi vielä näin 7 vuoden jälkeenkin, joten laitoin palautetta lääkäritalolle, palaute meni lääkärille.

Asiaani en saanut silloin hoidettua vaan jouduin samana päivänä varaamaan ajan omalääkärille, jossa gynekologinen vaiva hoidettiin samantein. Plussat kyllä tolle gynelle palautteeseen reagoinnista.

Kaveri kävi varhaisultrassa Mehiläisessä. En tiedä lääkärin nimeä mut kaveri oli tyytyväinen kyllä.

Me ollaan yritetty vuodenvaihteesta lähtien. Pariin kertaan on ollut semmonen olo että ois raskaana, yhtään plussaa en kylläkään ole saanut aikaiseksi. Nyt viimeisimmässä kierrossa menkatkin oli viikon myöhässä ja oli kaikin tavoin olo että siellä masussa on jotain... kunnes menkat tuli, katosi se olokin vatsasta.

Isäntää ei ole tutkittu, mua sen verran että mulla on niin alhainen progesteronitaso, ettei munasolu välttämättä edes irtoa. Koska julkisella puolella ei asialle luvattu tehdä enempää näin vähäisen yrityksen jälkeen, olen hoitanut luontaistuotteilla ja saanutkin mielestäni hormonitasapainoa jonkin verran korjattua, jos menkoista voi jotain päätellä.

Vanilj: Ihanaa, onnea plussasta! <3

diabolicat: Ei se oli nais gyne joku Pietarinen. Todella erikoinen tapaus. Olen saanut ennenkin eri gyneltä lääkäritalossa omituisia kommentteja, kun olin jälkitarkastuksessa km:n jälkeen ja sanoin kysymään kun kaiken todettiin olevan kunnossa, että onko vinkkejä raskautumiseen? Johon se gyne vastasi, että juurihan olit raskaana, että tiedät varmasti miten lapsi tehdään! Hormonien ollessa pinnassa niin itku tuli kun huoneesta pois pääsin. No nyt en enään lääkäritaloa käytä gynen asioissa. Mehiläiseen meen Kilkulle.

Voi himskutti, kun mun mieli tekee tepposia. Yöllä olin niin varma kaiken olevan hyvin, nyt huonosti nukkuneena oon varma, et kesken on mennyt kun rinnat ei oo niin kipeet kuin ennen ja masukin tuntuu erilaiselta. Piinaavaa. Valkovuotoa edelleen, onneksi se ei ole muuttunut. Ihan hirveetä, kun jäi niin kurja kuva ton ultran jälkeen, vaikka mielenrrauhaa lähdin hakemaan.

pikkutonttu: mahottomasti sinne jaksamista! ja tsemppiä ultran odotteluun.. varmasti asia kaihertaa koko ajan mieltä..
diabolicat: Toivottavasti siellä tärppi kävisi pian. Tuo kyllä tuntuu turhauttavalta että ei saa hoitoa vaikka sielläkin periaattessa voitaisiin vaikuttaa hoidoilla tuohon munasolun irtoamiseen. Mut kuulostaa kyllä hyvältä että ihan luontaistuotteilla on hormonitasapaino löytynyt :)
Viipsukka: ihanaa että oli onnistuneet hääjuhlat :) voi kun nyt olisi tärppikäynyt <3 ei paljon ihanempaa häälahjaa ois <3

diabolicat: Toivottavasti siellä tärppi kävisi pian. Tuo kyllä tuntuu turhauttavalta että ei saa hoitoa vaikka sielläkin periaattessa voitaisiin vaikuttaa hoidoilla tuohon munasolun irtoamiseen. Mut kuulostaa kyllä hyvältä että ihan luontaistuotteilla on hormonitasapaino löytynyt :)

Kiits, ei se varmaan vieläkään kohdallaan ole, mutta parempaan päin kuitenkin. Esim. jos aikaisemmin tiputtelin ennen menkkoja 3-4 pv, vuosin 1,5-2 pv ja taas tiputtelin vajaa viikon ni luontaistuotteiden ja homeopaattisten aloituksen jälkeen heti ekoissa menkoissa tiputtelin 2 pv, vuosin 4 pv ja tiputtelin yhden päivän ja kaks päivää mietin et tarvitaanko pikkuhousunsuojaa vai ei...

Odottelen myös kilpirauhaspaneelin tuloksia, kilpirauhashäikäthän osaltaan vaikeuttavat myös lisääntymistä joten tää on monen tekijän summa. Mä talvella kollegoille vitsailin ku mä olin täällä niin kuumisani, toppisilteni löyhyttelin ja pyyhin hikeä ku muut kulki talvikengät jalassa, fleecetakit ja kaulahuivit yllään töissä palellen. Mä naureskelin että mulla on varmaan etukäteismenopaussi (täytin juuri 31v). No ku asiaa lähdettiin tutkimaan ni kävi ilmi etten mä kovin kauas totuudesta osunut. Mä olen yleensä ollut se porukan vilukissa..

Onnea Vanilj!

Juups en minä nyt meinaa millään selvitä enää tänne elävien kirjoihin.  Nyt vaikea kommentoida kunnolla kenellekään, olkoon tämä merkkipaalu, jonka jälkeen helpottuu kun saa rajattua uutisia.

Pahoittelut joka tapauksessa niille jotka tädin viimeki ovat kohdanneet ja ei muuta kuin kohti uutta kiertoa pystypäin.

Oma kierto on juuri ohitanut puolivälin ja parhaat päivät ohitettu. Vähn testasin ovista ja sain tummemman ja haalenevat viivat eli kyllä se hetki kerettiin käyttämään hyväksi. Ja alkanut tässä 10 kuukauden yrityksen jälkeen jo oppia kuuntelemaan omaa kehoaankin. Huomaa että halut oviksen aikaan niin sfääreissä, ettei tikkuja enää tarvittaisi ollenkaan. Toivotaan nyt, että tärppi kävi. Mahaa turvottaa jo nyt, mutta tuskinpa mitään oireita vielä voisi olla.

Onnea ja puhtia kiertoihin!!

Onnea vanilj! Pahoittelut PePalle! Myös muillekin, jos heitä oli. En ole ihan kärryillä pysynyt. x(

Tässä alan parantua taudista ja tänään on kyl mun onnenpäivä! :D Se on aina ollut tää päivä sellainen. :) Sain nimittäin töitä. Jeij! Nyt varmaan sitte vauvahaaveet jää taustalle, koska haluan olla nyt töissä, koska oon vaan kotona ollut melkein 2 vuotta. :D

diabolicat Tärppionnea teille! Kurjaa että täällä on niin monia pitkään yrittäneitä :/

pikkutonttu Toivottavasti uusi ultra sujuu paremmin ja saatte mielenrauhan <3

Viipsukka Onnea häiden johdosta! Ja paljon tärppionnea sinnekkin! :)

Perhoska Toivotaan teille sitä plussaa! Kurjan kauan olette tekin joutuneet yrittämään :/

Liza Onnea työpaikasta :)

Täällä itse vielä odottelen että jälkivuoto loppuisi kokonaan. Luulin jo että oli loppunut, kun yhden päivän aikana ei tullut enää mitään mutta sitten se alkoikin uudestaan o.O Omituista.. ei enää kuitenkaan mitään kunnon vuotoa. lähinnä vaan pientä tiputtelua. Saisi jo loppua ihan kokonaan.. Ensi kuussa sais sitten varata jälkitarkastusta.. josko sitten olisi kaikki kunnossa uuteen yritykseen.

Onpas tänne tullut paljon tekstiä! En ole moneen viikkoon kerennyt käydä teidän kuulumisia lukemassa. On ollut vähän stressiä viime aikoina ja ajattelinkin, että tästä kierrosta nyt ei ainakaan raskauduta, kun on ollut kaverin polttareiden valmistelua, remonttia ja työjuttuja ihan riittävästi. En itse asiassa ajatellut koko asiaa, kun vasta eilen illalla, kun tajusin, että perjantai oli kp 30/30. Päätin sitten tänään aamulla testata ja plussa tuli! Ihan uskomatonta! En edes tiedä, miten päin olla. En kai vielä oikein ole tajunnut koko asiaa... Nyt vaan toivon, että pysyisi matkassa. Elokuun alun jälkeen stressin pitäisi helpottaa, kunpa vaan sinne asti jaksaisi pidellä kiinni!

vanilj, onnea sinulle! Aika samoissa lukemissa mennään! :)

Hurjasti onnea m-kukka!! Ihania uutisia :) kunpa sitä itsekin pystyisi 'unohtamaan' yrityksen, sitten kun sen aika tulee, ja vain antaa mennä...

Onnes m-kukka ja vanilj plussista!!! :)

Täällä kp 2/27-30. Voi syvä huokaus sentään. Taidan kokeilla tuota m-kukan taktiikkaa tässä kuussa eli koitan olla miettimättä ja laskematta mitään. Pupuillaan kun siltä tuntuu ja keksitään paljon muuta tekemistä :)

Onnea vanilj ja m-kukka :) Molemmat taisitte olla aika pitkään yrittäneitä, että hyviin osoitteisiin meni plussat :) Mukavaa odotusaikaa teille :)

pikkutonttu, toivottavasti et liiaksi murehdi siellä... minusta kuulostaa siltä, että mitä todennäköisimmin kaikki on siellä hyvin. Sykekin oli siellä välillä näkynyt :) Kun ei kokoajan näy, niin mistä muusta se voisi johtua, kuin että oli viikkoja liian vähän vielä... Ei saa mennä liian aikaisin ultraan! :)

mamelle onnittelut noista aikas hyvistä siittiötuloksista :)

Täällä ei oo vuoto vieläkään alkanut. Menkkamaisia kipuja on ollut kyllä nyt toista viikkoa, tosin nyt ne tuntuu taas vähenneen. Olin reissussakin ja saihan siitä vähän nautittuakin vaikka koko ajan leijuu taka-alalla tällainen lievä ahdistus tilanteesta johtuen. Hyvä, että tuli lähdettyä kumminkin. Huomenna saan sitten varmaan ne tyhjennyslääkkeet ja seuraavat päivät kärsin täällä kotona :) Jokatapauksessa hyvä, että jos asia saadaan etenemään...

Nyt jäi tää kommentointi vähän vajaaksi, kun just tulin reissusta ja väsyttää... luin siellä kyllä puhelimella teidän viestejä...tsemppiä kaikille ja koittakaa nauttia kesästä :)

Kiitos elenna ihanista kannustuksen sanoista, toivotaan et asiat juuri noin kun sanot. Tien vaan aika varmaks millon oli ovulaatio, mut oli se toisaalta muutaman päivän myöhemmin kun mitä mun kierroissa yleensä kp 16. Ompa kurja kun  ei ole tyhjennys  alkanut luonnollisesti, toivotaan et lääkkeillä sitten. Onko raskausoirret kuitenkin loppuneet vai onko vielä ne kiusana?

Kiitos pikkutonttu. Oon kans lukenut, että joskus munasolu etsii kiinnittymispaikkaa useita päiviä. Hidastaakohan se sitten kasvua...

En sitten saanutkaan vielä tänään niitä tyhjennyslääkkeitä :( Nyt odotan, että otetaan yhteyttä sairaalasta 1-7 päivän kiireellisyysluokituksella ja saan sieltä sitten ne lääkkeet. Noh, odotetaan nyt sitten kun odottamaan ruvettiin :/ Tää lääkäri oli ainakin paljon selkeämpi ja kivempi. Se sanoi, että se on keskeytynyt keskenmeno ja tuulimuna. Toisaalta se sanoi, että tuulimuna ei ole mitenkään huono merkki seuraavaa raskautta ajatellen. Onneks ei ole raskausoireet enää riesana. Tän kesäloman yllä roikkuu kyllä aika synkkä sadepilvi :O Nyt pitäs sit yrittää keksiä jotain tekemistä ja koittaa nauttia vielä näistä kivuttomista päivistä ennen ku pääsen siihen tyhjennykseen...

elenna minä soitin naisten polille, kun olin itse silloin Oulussa ja olin kotia lähössä parin päivän päästä. Ja pääsin samana päivänä sinne.

m-kukka Hirmuisen paljon onnea! <3

pikkutonttu, tytön odotuksessa kävi ihan samanlailla, etta eka alkuraskausultrassa ei näkyny mitään ja viikon päästä sitten siellä sydän jumpsutti. <3 Peukkuja täällä pidetään.

Kauhia väsymys, kilpirauhaskokeet otettiin kontrollina ja hermot menee, jos lääkitystä nostetaan. :(

nobody: toivottavasti siellä on painon noususta ollut apua :)
vanilj ja m-kukka: Oikein paljon onnea kummallekin plussasta! :) Mikä oli yk kun tärppäsi?
pikkutonttu:Hyvä kun sait ajan toiselle gynelle :)
Viipsukka: Onnea häiden johdosta! :) Toivottavasti sitten tärppikin kävi :)
Perhoska: Hyvä kun saitte oviksen hyödynnettyä :)
Liza: Onnea työpaikan johdosta! :)
PePa: Harmi kun siellä vaan tiputtelu jatkuu. Sais jo kyllä tosiaan pian loppua niin pääsisitte uuteen yritykseen.
Sarggu: Pahoittelut menkoista :/
elenna:Hyvä kun sielläkin asiat etenevät :)

Omaa
: Kp 27 ja 6 terolut tablettia otettuna. Vielä pitäis 5 tablettia ottaa ja toivoa vaan saa että ne menkat nyt tulis. Taatusti en ainakaan ole raskautunut tästäkään kierrosta. Yhtään kun ei ole mitään tuntemuksia ollut ja tuntemuksettomatkaan kierrot eivät tähän asti koskaan kertoneet raskaudesta. Plääh. Tulis nyt jo se 23. pvä niin sais tietää mitä nyt tästä eteenpäin.

Takaisin