Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terrrve kaikille! 

Anteeksi ku tämä on täällä vähä lipsunu tämän kirjottamisen kanssa, mutta TOKI oon teijän kuulumisianne kovasti lueskellu ja jännäilly teijän tilanteita! :) elenna: ONNEA<3 ja onnea hirrmusti muillekkin plussanneille!

mame: minä olin jo iha varma että plussa sullekkin ois ilmenny! Mutta harmit negasta :/ Toivottavasti täti tulisi kylään, tuollanen tilanne on niin piinaava, ku ei tätiä näy, eikä mitään plussaakaan. tiedän niin tunteen :/ 

en nyt millään ehdi alkaa kommentoimaan kaikille, mutta harmit niille joille täti kurvasi kylään, ja plussatuulia sitäkin enemmän! 

Omaa napailua, avun kaipaaja! Elikkä kp 8, yk 11 menossa, ja sillon 3-7 pvä söin 2tbl/pvä clomifeneja, niistä ei kyllä mitään sivuoireita tullut, mutta vieläkin on semmosta ärsyttävää rusehtavaa valkovuotoa koko ajan.. Johtuukohan sitten noista Clomeista? Onko muilla teillä clomilaisilla ollut vastaavaa? :o Ja muutenkin tuntuu vaan jotenki siltä, ettei ovulaatiota tapahu täällä clomeista huolimatta.. Onko teillä alkanu mikä kp ovis oireet noiden clomien syönnin jälkeen? 
Anteeksi hirmu kysely, mutta tämä tietämätön on taas liikkeellä kysymyksineen, ja tiiän että te jos jotku osaatte auttaa! :) 

Saatiin tuossa miehen kanssa eilen kuulla, että hänen serkulleen on tulossa ensimmäinen lapsi, vähän kyllä veti mielen matalaksi kun sitä kumminkin on itse niin kauan toivonut eikä mitään tulosta näy.. 
anteeksi sekava viesti, mutta jospa pääsääntöisesti olis tämä viesti luettavissa ! :D

Iltaa! :)

Täällä on sukulaisia tänään kestitty :) Nyt vielä sidukka rauhoitutaan rikosdraaman ääreen :) Sitten ZZZZZZZ

Viipsukka pahoittelut negasta :(

ainut kumpa siellä olisi nyt tärpännyt ;-)

Sazu91 voi kumpa olisi hyvä merkki! :)

m-kukka toivottavasti siellä alkaa paikka näyttämään jo omalta kodilta :) Harmittelut menkoista!

Kellitys missäs tein täti on? ;-)

mame No mutta toivottavasti ei tarttis mihinkään raskaan sarjan hommiin ruveta... Vielä noita pilsuja suht mielellään vetelee... Jaksamisia :) Pahoittelut negasta!

elenna ole onnellinen! Raskaus kestää kuitenkin niin lyhyen aikaa <3

marusia21 kumpa saisit apuja tuon clomiasian suhteen! :) Itsestä kun ei sen puoleen ole mitään apua :)

vuononvaltiatar, ei tartte pahoitella. :) Tää oli se uusintatesti viime viikkoisesta ja keskenmenon jälkitarkastukseen kuulu. Nyt saadaan alkaa kunnolla yrittää. :)

Heippa! Päätimpä liittyä kuumeilijoihin :) Elikkäs toiveena olisi "pikku-kakkonen". Esikoinen täytti juuri 3vuotta :) Itse olen 24 vuotias ja mieheni 23 v. Asumme kerrostalossa Helsingissä,ja yhdessä olemme olleet pian 7 vuotta! (mihin tää aika menee?) :D Ehkäisynä ollut esikoisen syntymästä asti e-pillerit,ja nyt päätimme lopettaa ne. Vauvakuume aivan mieletön molemmilla :)

Marusia21: mä oon nyt syöny 3kk clomeja, tai siis nyt vielä tässä kierrossa pari pilsua jäljellä, ultraan meen ekaa kertaa clomeja syödessä tässä kierrossa kp 15. Mulla ei mitää sivuoireita oo tullu, ehkä menkat hiukan niukemmat ku yleensä, mutta ei kyllä mitään tota mitä mainitsit. Mulla ei myöskää oo ollu varsinaisia ovistuntemuksia.. nipistelyä oikeestaan läpi kierron, kahtena viimekierrossa saanu ovisplusssan kp 13, tästä odotettavissa vielä että ovisplussa ilmaantuu siinä kp 13 tiennoilla ja tosiaan kp 15 ultraan katsoon että ovuloinko. Mulla ollu ihan sellaset fiilikset, että vaikka lh-huippu tapahtuu nii ei se munasolu silti irtoo, koska mun kierrot on silti venyny nii pitkiks vaikka selvän hymynaaman oon  saanu ovistesteihin, mennyt molemmilla kierroilla yli 23-24päivää ovisplussasta ku menkat on alkanu terojen avulla. Joten... vähä heikolta näyttää, mutta katsotaan mitä ultra sanoo, joskos sitten oltas fiksumpia.. :)

Muille paljon plussia, ja pahoittelut negan saanneille tai tädin kohdanneille!

on: kp öö.. 8 ja tokavikan clomifenin otin! Aquaa ja thiniä ja raskausvitamiineja oon kans pistelly poskeen! Lopettelen aquat ja thinit tossa kp 15 tiennoilla ja jatkan pelkillä vitamiineilla.. täällä tosiaan kp 15 ultra, ku aikasemmin ei saanu, ja lekuri oli sitä mieltä, että toikin kyllä riittää. saas nähdä mikä tuomio silloin tulee..
Mies pääsee ehkä tänään sairaalasta kotiin.. toivottavasti! vaikka on pupuilukin jääny ihan väliin, muttta toivottavasti pystyis edes kerran kaks oviksen tienoilla pupuileen niin vois olla silti vielä mahkuja, vaikka en siihen kovin uskokaan...

huhuuu haikarat, missä oottte??? suvaitsisitte tulla jo tännepäin!:D

Huomenta!

Viipsukalle pahoittelut, mutta tällä kertaa mun sekoilusta :) Olisin voinut vähän ajatella ennen automaattista vastausta :D Hyvä juttu siis! :)

Nnyytti tervetuloa mukaan! Kumpa plussa nopeasti teille suotaisiin! :)

j3nni kumpa miehesi kotiutuisi tänään :) Kyllä sitten tuntuu paremmalta jo valmiiksi, kun saa toisen kotiin :) Onneksi tuohon ultraan nyt menet, saa siitä kuitenkin jotain lisäinfoa.

Hei kaikille,

Nyt kun vihdoinkin olemme päässeet miehen kanssa sopimukseen siitä, että voidaan jättää ehkäisy pois, voin hyvillä mielin liittyä tähän listaan :)

Kaksi listaa vielä tuolla odottelee (ajattelin syödä ne putkeen) ja sitten elokuussa kesälomien jälkeen voisimme raskautua ihan vaikka heti... *toivo elää*.

Mielellä entisestä liitosta 3 poikaa, 11,18 ja 20, minulla ei vielä yhtään. Itsellä ikää jo 31.

Toivon kaikille pikaisia plussia ja olen niin iloinen että pääsin tänne liittymään :)

elenna: Mä oon kyllä syntyny niin surkeitten tähtien alla etten pääse edes lääkärille :/
marusia21: Clomeista ei mulla mitään haisua. Kiitos sympatiasta. Menee niin hermo täällä taas tohon paikalliseen perhesuunnitteluneuvolaan. Mur.
Viipsukka: Hyvä kun pääsette nyt tosissaan yrittään :)
vuononvaltiatar: Niitä piikityksiä ym. kin kyl pelkään. Ei oikein sovi yhteen tän neulakammon kanssa. :S
Nnyytti: Tervetuloa joukkoon. :)
j3nni: Noniin sielon kunnon vitaminoinnit käynnissä. Toivotaan että olisi apua :)

Omaa: Kp 39, Dpo 19. Soitin tänään sitten sinne perhesuunnitteluneuvolaan. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko, mutta lapsettomuustutkimuksia ei aloiteta ennen kuin on se fucking vuosi täynnä! Hoitaja lupasi myös konsultoida lääkäriä tilanteestani vaikka sanoi sitten että todennäköisesti lääkäri käskee vain odotella vuodon alkamista. Minä siihen sitten sanoin että no odotellaampa sitten. Kysyi se hoitaja sitten vielä että oonko koska viimeks tehny r-testiä, sanoin että tänään viimeksi että negaa on näyttänyt kaiken aikaa. Sitten se sano vielä et no mut voihan se olla vielä niin aikaista ettei näy...Sanoin siihen että mulla oli ovis aika varmasti kp 20 ja nyt on jo kp 39 että eiköhän se kuule jo näkyis. Siihen se vaan hymähti ja lupas soitella huomenna puolen päivän aikaan.

Hienoa, Viipsukka, että nyt se nega sitten tuli! :) Pääsee taas yrittämään. Onnea teille siihen puuhaan!

Vuononvaltiatar: Kun tietäisikin. :P Meidän täti on joko kesälomalla tai sitten säikähtänyt miun aiempaa stressiä niin pahasti, ettei uskalla vieläkään tulla käymään. Mikä lie arkajalka täti. Pöh. Valkovuotoa on kyllä välillä riittänyt normaalia enemmän. Kai se pitää testi jossain kohtaa uusia, jos ei muuten, niin varmuuden vuoksi. Mutta jospa se täti uskaltautuu sitä ennen kylään.

Tervetuloa hehel ja Nnyytti!

j3nni: Toivottavasti miehesi pääsee kotiin ja saatte sitten pian sen plussan aikaiseksi! ;)

mame: Onpa ikävää. :( Miksi ihmeessä niiden pitää niin tiukasti pitää kiinni siitä vuoden rajasta? Ei luulisi olevan viikoista kiinni. :/ Voisi kai sitä edes keskustella asiasta lääkärin kanssa jo etukäteen. Muutenkin välillä tuntuu, että useissa neuvoloissa saa aika ikävää kohtelua nykyisin. Nämä asiat ovat kuitenkin niin herkkiä ja tärkeitä ihmisille, "asiakkaille", jotka siellä neuvoloissa käyvät, että luulisi empatiakyvyn olevan erittäin tärkeä työntekijöille. :/ Onneksi omalle kohdalle sattunut äitiys- ja lastenneuvolassa hyvät neuvolatädit, mutta liian paljon kyllä kuullut ikäviä kokemuksia monesta paikkaa.

Täällä kp 49, tätiä odotellessa. Huomenna veljen valmistumistilaisuus, siinä on tietysti hyvä hetki tädin yllättää... Kummasti joka päivä tulee mietittyä, milloin se vuoto oikein alkaa, vaikken sitä suuremmin stressaakaan. Kaiken kaikkiaan hyvillä mielin täällä kuitenkin. Jaksaa pienistäkin asioista iloita, kuten siitä, että eilen tuli tytön uudet sandaalit postissa. :D Kyllä toisella oli kivaa niillä kävellessä ja niitä räplätessä.

Plussatuulta yrittäjille!

mame No olipa tylsä puhelu. Tollanen just vituttaa ku ei saa palvelua. Vaikka ei hoitoihin pääsiskään ni mulla ainaki tulee sellasista "asiakaspalvelijoista" hyvä mieli, jotka edes yrittää kuitenki ymmärtää sitä tilannetta.. Toivottavasti lääkäri pystyis kuitenki joustaa. Mä oon miettiny, et jos täällä joskus joutuis hoitoihin ja ois just tollee vähästä kiinni ja ei hoitoa irtois ni tekis mieli ilmottaa, että mä meen tekee lapseni sitte johonki muuhun kaupunkii ja tää pieni itikanpisto saa kartalla kuihtua kasaan ihan yksinään. Sotasuunnitelma on siis valmiina, mut toivottavasti ei sinne asti tarvii ootella. 

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan hehel ja Nnyytti!

Ja onnea Viipsukalle negasta, pitää käyttää tilaisuus hyväksi ku taitaa olla niitä harvoja kertoja ku saa negasta onnitella :D

Toivottavasti Kellityksen täti ymmärtää saapua jossain soveliaassa tilanteessa! Valmistumisjuhlat ei kyllä oo sellanen et toivois mitää tollasia yllätyksiä!

J3nni, toivottavasti pupuilut kaikesta huolimatta onnistuu, eihän siihen parhaassa tapauksessa tarvis ku sen yhden kerran...

Täällä ei mitää erikoista, kp27. Eilen oli vähä menkkatuntemuksia, mutta ne ei kyllä missään määrin voinu olla oikeita ku menkkojen pitäs alkaa vasta pe/la ja mulla menkat ilmottaa itestään yleensä sillon ku ne on jo housuissa emoticon Kiinnittymistuntemuksilleki tuntuis olevan tuo vähän myöhänen ajankohta ku eilen ois ollu joku dpo10, vai mitä sanotte? Toissapäivänä mulla tuli ruokailun jälkeen yhtäkkiä aivan järkky pahoinvointikohtaus ja jouduin ottaa lääkkeenki ja mennä vaan nukkuu. En kuitenkaan vielä sitäkään oikeen haluis tähän raskaushömpötykseen yhdistää, ku tollanenki voi johtua niin miljoonasta asiasta.. 

Heipä hei naiset! Minäkin ilmoittaudun nyt tänne, kun esikoiselle pitäisi saada pikkuveli tai -sisko. Taustaa sen verran että esikoisen syntymän jälkeen emme ole käyttäneet ehkäisyä, olen vain luottanut imetyksen ehkäisevään tehoon. Kuukautiset alkoivat vasta kun esikoinen oli melkein 1,5v, ja sen jälkeen ollaankin menty "tulee jos on tullakseen" tunnelmissa. Nyt olisi tosiaan tarkoitus vähän yrittääkkin, ettei tuo ikäero ihan mahdottomaksi pääsisi käymään. Testaamaan pääsen jo juhannuksena :)

Päiviä kaikille ja tervetuloa Nnyytti, hehel ja nobody!

ONNEKSI OLKOON, ELENNA! Ihanaa kuulla taas plusauutinen! 

Viipsukalle onnittelut negasta; nyt alkaa varmaan tuntua siltä että elämä taas jatkuu. Toivottavasti kierrot palautuvat pian ja pääsette uuteen yritykseen!

Ihmetyttää kyllä tuo mamen saama kohtelu perhesuunnitteluneuvolassa. Julkisen terveydenhuollon rajalliset resurssit huomioiden ymmärrän kyllä sen, että tuosta vuoden aikarajasta pidetään tiukasti kiinni, mutta olisi nyt sentään kuitenkin odottanut vähän empaattisempaa suhtautumista noin muutoin.

Mie en sitten malta olla ihastelematta tuota omaa, kaunista FertilityFriendin kiertokarttaani jossa näkyy niin sievästi päivä tiputtelua, neljä päivää selkeää vuotoa ja päivä tiputtelua. Miten voikaan tämmöisestä asiasta saada näin isot kiksit?! Näyttäkööt karttani tältä jatkossakin - tai mieluiten älkööt näyttäkö vaan tulkoon plussa ja sassiin! Tässä olisi nyt loistava tilaisuus saada vaavi alulle vaikkapa perinteikkäästi juhannuksena suvun mökillä!

Meninpä sitten ehdottamaan miehelle, että ottaisin ne kaksi viimeistä listaa peräkkäin...Ei tullut kamalan kannusta vastaanotto tälle... kuulemma kamalaa säätöä (?) ja sitten kuulemma sotkee kierron. (Kuten kerroin miehellä, 43 vee, on jo 3 lasta edellisestä liitosta). Ei voinut ymmärtää miksi haluaisin sen viikonkin verran saada tätä aikaistettua kun olen jo melkein vuoden varran tästä haaveillut....Meni niin sanotusti herne nenään kun intoilen tämän kanssa.... :( Ja ku minä vihdoin luulin että tästä asiasta oltaisiin yhdessä voitu iloita ja suunnitella... kamalan vaikeaa näyttää olevan tuon miehen innostusta saada liikkeelle, onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tervetuloa Nnyytti, hehel, nobody ja Elennalle oikein paljon onnea plussasta! :)

hehel, meillä on ollut sekä ensimmäisessä että toisen lapsen yrittämisen kohdalla vähän sama juttu. Mies on tahtonut aina edetä hirveän maltillisesti ja iloitseminen siitä asiasta on ollut vaikeaa, kun toinen ei ole tahtonut suunnitella asiaa sen enempää etukäteen. Meillä nuo on kuitenkin mennyt ajan kanssa ohi ja esimerkiksi nyt mies on ihan yhtä iloinen mun kanssa tämän toisenkin lapsen yrittämisestä, suunnittelee innolla asioita ym. Toivotaan, että se menisi teilläkin ohi. :)

Omaa napaa: Mun kirjoittelut on vähän jääneet, mutta olen käynyt lukemassa kuitenkin teidän juttuja, vaikkei omaa kerrottavaa olekaan ollut. Nyt on menossa yk 2, kp 25/26-27, joten jännät päivät täälläkin taas edessä. Niin hirveästi toivon, että päästäisiin vielä helmikuisiin, mutta en ole liian innoissani, jotta ei tarvitse pettyä niin kamalasti, jos meille ei tule toista lasta vielä tästäkään kierrosta. :)

Kiitoksia kaikille (:
Saatiin taas nauraa tänään kun esikoinen pamautti kun kysyttiin että haluasiko hän pikkusiskon vai pikkuveljen,että ei kumpakaan,mutta isosisko olisi kiva :D
Pikkuisen ehkä hankalaa ;)

J3nni, kiitos tiedosta.(: musta vaa jotenki tuntuu, etten ovulois vaikka noita clomeja syönki, ei minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan.. Olis kyllä kiva itsekkin käydä ultrassa katsomassa tilanne, et tapahtuuko siellä mitään.. Mut nyt ois kp11 menossa, jotkenka vois huomisen aikana aloitella oviksen bongailun. :) plussatuulia sinne! Hehel: meillä oli vähän saman tyyppistä tuossa vähän aikaa sitten, mies alkoi tavallaan epäröimään haluaisiko sittenkään vielä lasta, alko miettimään liikaa, ja olin siinä vaiheessa niin jotenki tavallaan järkyttyny. Mutta onneksi tuo vaihe miehellä menny ohitse, ja on jälleen mukana vauvahaaveissa. Jospa sielläkin menisi tuollainen epäröinti/ tai ei niin innostuneisuus ohitse :) Täällä siis menossa kp11 yk11, eikä minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan.. Kai joitaki tuntemuksia ois jos ovis ois tulollaan, tai sitten ei.. Häätynee huomenissa alkaa tosiaan teataileen ovista, sellanen ois iha mielenkiintosta nähä ensi kertaa koko yrityksen aikana :D kehtaisinkohan soitella äippäpolille oisko siellä tässä kierrossa mahdollista ultrata, et tapahtuuko tuolla alakerrassa yhtikäs mitään clomien avulla. Laskin tuossa, et mulla on nyt kahteen kiertoon nuo clomit, ja heinäkuun on siiis poli kiinni, ja lääkäri sanoi hoonolla suomella jälleen että elokuussa (?) ultrataan. Eihän mulla sillon oo ees clomeja enää mitä syödä? :D hoh, vaikeaa.. Mutta jännäillään, eiköhän se plussa joskus tule.. :)

Heippa kaikille!

Täällä elellään nyt jännittävää aikaa, kun mula oli eilen illalla outo tunne alamahalla, en osaa selittää millanen, mut vakuuttunut olin jostain kurjasta ja mietein, et pitäskö mennä ens kuussa yksityiselle ultraan ja sit samaala munajohtimien aukiolotutkimukseen. No päätin tänään varuksi testata, nyt menossa kp 25 ja dpo 10 ja sain haamu plussan, selvästi se siinä näkyy, mutta paljon vaaleampi kuin kontrolliviiva. Yritän olla innostumatta, mutta koskaan ennen en ole haamua saanut. digitesti odottaa jolla aijon pe tai la testata kun päiviä tarpeeksi, ja huomenna käytän taas tollasen liuskatestin kun niitä on laatikkoon jäänyt. Voisiko olla niin, että meille olisi nyt vihdoin suotu toinen mahdollisuus? Ihan kauheeta kun mua jännittää.

Yriän nyt lähteä asioille ja unohtaa kooko asian (en usko, et pystyn), mutta kun oon todennut, et mullekkin on tullut toita turhia haamuja ja sit ei kuitenkaan oikeeta plussaa..

Iik, pikkutonttu, hyvältä kuulostaa :) Plussatuulta! Minäkin sain ensin ihan olemattoman haamun, johon ei oikein yhtään pystynyt luottamaan, mutta seuraavaksi aamupissalla digitestiin plussan. Toivotaan, että sinullekin tulee!

Catriona, kiitokset! Olisi kyllä tainnut olla sun vuoro ensin, mutta näin se nyt meni. Toivottavasti seuraat pian perästä!

Kaelelle kiitokset ja plussatuulia!

mame, pianhan noi viikot kumminkin menee. Tsemppiä! Ihan älytöntä kyllä, etteivät voi joustaa tuota paria viikkoa.

hehel, minunkin mies oli hitaasti innostuvaa tyyppiä. Yritysaikana hän oli kyllä ihan myöntyväinen kaikkeen, mutta asiasta jutteleminen ei häntä tuntunut kiinnostavan.. Pikkuhiljaa kuitenkin alkoi lisääntyä tuo aiheesta jutteleminenkin, ja jossain vaiheessa varmistuin, että hän olisi oikeasti iloinen plussasta. Ja nyt kun plussa tuli 10kk jälkeen, niin hän on kyllä ihan onnellinen ja paljon kiinnostuneempi ja innostuneempi ja otti ihan valokuvankin digitestistä mulle :) Nyt ollaan tässä sitten juteltu mm. siitä mitä saan syödä ja mitä en. Että älä välitä, miehet vaan tuntuu olevan paljon hitaammin innostuvaa tyyppiä tästä aiheesta. Tuntuu, että asia tulee heille todelliseksi paljon hitaammin. Ja, ehkä miehesi huoli tuosta kiertojen sekoittumisesta oli turha, mutta sinänsä ihan ymmärrettävää... sopisikohan miehellesi paremmin, jos ehdottaisit sitä, että söisitkin vaan sen toisen listan? Mutta jos ei, niin tsemppiä odotteluun! Kyllä se aika kuluu!

Kiitoksia kaikille onnitteluista ja kaikesta :) Kyllä tuntuu ihmeelliseltä ja yritän vielä sisäistää koko juttua. :) Voimia ja plussia kaikille! <3

Takaisin