Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole kyllä mistään ollut vähään aikaan niin hykkyrässä kuin Emby^n plussasta. WOOOOHOOO!!! Onnittelut ja tarrasukkia myös Tirrille!

j3nni, sulla on kyllä hämmentävä tilanne noiden testien kanssa. Mutta jos se digitaalinen näyttää negaa, lähtisin varmuuden vuoksi siitä että ovis on käsillä ja peitot heilumaan.

Peikko83
:lle lämpöiset onnittelut tulevista häistä! Onnittelut myös tutkimuksiin pääsystä - jospa siellä piankin selviää mikä mättää ja saatte toimivaa hoitoa!

Täällä alkaa olla ovikset käsillä, laskurien mukaan ovis ois huomenna eli 19pv mut omien tuntemuksien mukaan se on aina edellisenä iltana, eli siis tänään! Eilen jo hyödynnettiin, ajattelin kokeilla et josko se jokatoinenpäivä-taktiikka toimis, mut saa nähdä voidaanko pitää näppimme erossa toisistamme! :D Kumpa nyt vaan päästäis kaikki mukaan tuohon Tirrin ja Embyn^ aaltoon, sitä toivon niin meille kaikille!! <3

Peikko83 Onnea hääpäivän päätöksestä! Ja tsemppiä tutkimuksiin!

j3nni Toivon todella että sulla olis plussa! Enkä halua millään sua masentaa mut ite tein viime kierrossa oviksen aikaan raskaustestin (hölmöä, pakko myöntää) :D ja se näytti selkeetä haamuplussaa, ja oviksen jälkeen selkeetä negaa :/ Voihan olla et mulla oli joku invatestikin (mammaksilta tilattu, mitkä ei muutenkaan oikein vakuuttanut) Mutta toivon sulle parasta, toivottavasti kohta kuullaan sun plussanneen!! 

vuononvaltiatar Ompa ikävä tilanne, toivottavasti saatte tärppipäiviksi sovittua tärskyt! Onnea yritykseen!

Päivitelläämpä tännekkin puolelle.. tuhrutäti se taas kerran hyökkäsi kylään kp23 :( lääkärikin soitteli tänään, nostetaan terolut-annosta vieläkin isommaksi jotta tuhruilu saataisiin loppumaan. tämäkin lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että tukos mahtaa olla munajohtimessa ja että puoli vuotta noin pitäis oottaa et pääsee kunnalliselle puolen tutkimuksiin. siispä vaan vahvistu nyt mielipide että yksityiselle mennään, makso mitä makso.

voi että ketuttaa ja ja. ärmur. miks mää en vaan voi tulla raskaaksi tuosta nuin vaan niinku esikoisesta :( on tämä niin epäreilua...

mikäs j3nnillä siellä on tilanne?

kattili Harmittelut tuhruttelusta :/ Toivottavasti yksityisellä puolella sais jotain apuja :)

Täällä tulikin yllättäen täti kylään ihan ajallaan o.O Olin kyllä aika yllättynyt, ja kuinkas ollakkaan kesken työpäivän ja arvatkaapa oliko siteitä mukana?! No eipä tietenkään.. Piti sitten juosta vessaan tunkemaan vessapaperia pöksyihin :DD Onneksi mulla on mustat työhousut ja pitkä takki + essu (oon kokki) niin ei ollu vaarana että näkyis mitään läiskiä persuuksissa :))

pyh.
masentava torstai. tein tänä aamuna kaksi testiä toinen oli clear bluen testi ja toinen joku liuskatesti ja niin puhtaita negoja oli kun olla ja voi :( liuskatestiin oli ilmaantunut joku viivanpaikka/roskishaamu ku perhekerhosta tänää tulin ja oli jääänyt vessaan testi siihen lavuaarille, miksi pitiki mennä sitä katsomaan, turhia toiveita lykkäsi. nyt olen kyllä päättänyt ja sisäistänyt asian, että raskaana täällä ei olla, KP 38 menossa ja tädistä ei tietookaan. TULIS NYT PERKELE KÄYMÄÄN, jotta vois alkaa uutta yritystä laittaa kehiin!!
masentavaa, olin tänää perhekerhossa ja näin siellä 1-2kk ikästä kaks pientä vauvvaa, että ne on pieniä ja ihania! TAHTOO TAHTOO sellasen!!!!!!! nyt heti, kiitos! ..
puuuuh, sitte ku ollaa parin äidin kanssa treffailtu meidän omaa mammatreffejä, kaikilla saman ikäiset pojat niin nyt sitte toinen niistä odottaa jo 20viikolla toista lasta ja tää toinenki mamma ilmoitti että 10 viikolla menossa, ARGH, mä putosin kärrystä ja pahasti :( olis ollu niin kiva jos oltais kakki saatu vauvat sillai suht samaan aikaan.. mut pöh, meni ja oli jo.
emmä muuta toivokka nii paljon ku nyt sitä tädin vierailua..
onko muilla ollut kuinka säännölliset menkat synnytyksen jälkeen?!
täällä lopetettii imetys vuoden iässä, siitä kuukausi nii alko ekat menkat ja joo.. toisia ei oo kuullu, mietin vaan että meneeköhän montaki kuukautta ennenkuin tasaantuu tää kierto.. :(
nojoo, nyt puhallan oikein isoja plussatuulia MEILLE KAKILLE SITÄ HALUAVILLE!!!!!! <3
ja ps. pahoittelut tädin kohdanneille ja halaus kaikille tarvitseville! :)

Voi j3nni, toi on kyllä viimeisen päälle turhauttavaa kun kaverit ympärillä sikiää ties monettako kertaa eikä itselle vaan vaavia kuulu! Kuuluis edes sitten se täti niin pääsisitte uudelle yrityskierrokselle!

Täällä kp 25 ja mielialat on viime päivinä olleet suoraan pääpirun porstuasta. Selittämätöntä kiukutusta, kohtuutonta kärttyilyä ja vielä kohtuuttomampaa itkuherkkyyttä, jotka voi johtua ihan yhtä lailla pee-äm-ässästä tai pikkuihmisestä. Varmaan nyt vois jo tehdä testinkin, mutta en kuitenkaan viitsi kun täti on odotettavissa huomenna tai ylihuomenna jos on tullakseen eikä mulla ole noita herkempiä testejä nyt saatavilla.

Se täytyy kyllä sanoa että mulla on aivan loistava mies. En ihan käsitä miten se jaksaa tällaista rähisevää itkuiitaa, mutta sehän jaksaa jaksamistaan, kuukausi toisensa perään. Rauhoittelee, psyykkaa, keittää teetä ja kaappaa lämpöiseen kainaloon, jossa maailma ei tunnu ihan niin keljulta paikalta. Tästä kaikesta innostun aina keksimään jotain millä hemmotella miestä. Ainakin me nautitaan toisistamme ja se on onnea se.  =)

Kyllä nyt taas pistää miettimään, kierto on ollu ihan säännöllinen ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja oviksen oon tuntenu selvästi, ovis on jopa ollu melkeimpä kellon tarkka! Mut nyt, ei mitään kipuja eikä muitakaan tuntemuksia, joten ovuloikohan ollenkaan tässä kuussa? Ei ollu ees yhtään ovistestejä jäljellä kun viime kierrossa tein niitä "turhaan" kun oviksen tunnistin muutenkin.. Ollaan kyllä peittoja heiluteltu varmuuden vuoksi mut pistää kyllä mielen matalaksi jos ovista ei edes tapahtunut.. 

Catriona Toivotaan että sun kiukkupuuskat johtuis siitä pienestä ihmeestä eikä pms:stä :) Kerrohan sit miten kävi :)

j3nni Ikävä tilanne sulla, toivottavasti täti tulis teillekkin et pääsisit alottaa uuden kierron :)

PePa Nyt pääset sit alottamaan uuden kierron, tsemppiä siihen! Ja tosta tädin vierailusta tuli mieleen että jokunen vuos sitten yllätti täti mutkin työaikana, meillä hoitajilla kun on ne valkoiset housut, yks MIESPUOLINEN sairaanhoitaja meidän osastolta sitten huomautti et pitäiskö sun vaihtaa uudet työhousut :DD Arvaa että hävettikö :D

Huomenta kaikille ja terveisiä edelleenkin täältä pääpirun residenssistä. Nyt ollaan siirrytty porstuasta oikein pirtin puolelle, kiitos aina yhtä vihastuttavan täti Punaisen, joka saapui aamulla pilaamaan viikonlopun. Tuossa se tädinkäppänä istuu pääpirun kanssa pirttipöydän ääressä ryystämässä sumppia ja virnuilemassa mulle ilkeämielisesti.

Mutta tästä uudesta kierrosta me kaikki tullaan raskaiksi ja sitten haistatetaan tädeillä ja pääpirulla kakkavaipat, vai mitä?

Ateisti hempeilee..

Vauvankaipuu-runo

Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

Huomenta väelle! :)

Täällä on meneillään... öö... kp 18/28 yk 4. Saa nähdä ollaanko päästy puuta pidemmälle tässäkään kierrossa :( On vaan niin lyöty olo. Tuntuu tosiaan siltä, että on turha toivo toivoa raskautumista tässä elämäntilanteessa.

Catriona; suuret pahoittelut tädin vierailusta! :(

Sirtsu; itse ajattelisin niin, ettei oviksesta tarvi olla niit tuntemuksia joka kerta... itse on rekisteröinyt vaan kerran erittäin vahvaa kipua kahden päivän ajan munasarjoissa, eikä se ollut lähelläkään kuukautta, jolloin raskauduin :) Joten toivo elää kyllä :) Toivottavasti tää kierto osuisi teillä ;-)

kattili; harmittelut tädistä!! :( toivottavasti päädytte nyt sinne yksityiselle puolelle niin saa nopeemmin tutkittua paikkoja :) Turhauttavaa olisi odotella kunnaliselle. Koskettava runo <3

PePa; harmittelut tädistä! :( onneksi tosiaan työvaatteet pelastivat päiväsi :)

j3nni; onko tilanteesi mennyt eteenpäin suuntaan tai toiseen? Saisitte kyllä nyt päästä uudelleen jo yrittämään!

Ei muuta kuin nyt plussatuulet tuhisemaan meille kaikille! +++++++++++++++++++++++

Hei vaan kaikille!

Olen jo jonkin aikaa lueskellut tätä foorumia, ja nyt uskaltauduin itsekin rekisteröitymään (vaikka tiedän, että nyt tää vauvakuume karkaa lopullisesti käsistä :D). Ollaan yritetty nyt raskautua enemmän tai vähemmän aktiivisesti 1.6 lähtien. Lähestulkoon kaikki mahdolliset "raskausoireet" olen kokenut (eli keksinyt) joka kierrossa, mutta plussaa ei ole kuulunut! Olen 29-vuotias, mies 28, ja ekaa lasta yritetään.

heippa vaan kaikille ja tervetuloo Elena :) (ja muutki uudet jos meni ohi)

täälä elellään kp11/?? yk 10. viime kierrolla en siis ees ovuloinu ja se venähti 36 päivän pituseksi. ikinä ei oo ollu niin myöhäs menkat. tällä kierrolla oon päättäny tulla raskaaks prkl!!

kohta pitää ehkä perustaa raskaaks 2012 forum (vai onks sellanen jo, en hoksinu kattoo) ja mennä sinne ku tästä vuodesta loppuu kuukaudet kesken..

onnea plussanneet ja navakkaa PLUSSATUULTA me kaikki!!!

heippa!
tervetuloa uusille ja kaikille plussia! aletaahan nyt sitte ottaa sellai rumba, että kaikki plussaa =)

täällä tilanne seuraavanlainen:
ekalla yksityisellä lääkärillä mä kävin tän viikon tiistaina ja sain vastauksen, että mulla on kuukautiset ilman vuotoa! järjetöntä, eikö?! no sitte päätin soittaa toiseen paikkaan ja varata ajan, jotta saatais ees jonkinnäklistä selkoa mun tilasta. menkat kun EIVÄT VIELÄKÄÄN ole alkaneet, nyt kp 46.

dodii, eli tänää kävin lekurissa ja oli kyllä hintansa arvoinen! =)
lääkäri oli tosi mukava naistentautien erikoislääkäri ja ensimmäiseks tuomioks se sano että oireet viittaa munasarjassa olevaan kystaan. siinä sitte höpötettii niitä näitä ja sit se alko tutkimaan, ei tulehduksia ja muutenki käsiköpelöin ihan ok.
sit se paineli mahaa ja oikeen alamahan kohilla (munasarjat) ja tavallaan kohdun takaa sattu ku paineli joten sitten alettiin ultraamaan..
kohtu siisti ja hyvännäköinen, limakalvo centin paksuinen ja kohdussa 1.2mm musta pilkku, sano että joko sulla on nyt alkamassa ihan juuri menkat, että se musta pilkku on veripisara taikka sitten olen raskaana ihan alkumetrerillä, vaikea kuulemma sanoa tässä vaiheessa.
Noh, sitte mentii munasarjoihin vasen munasarja ihan ok, ei aristusta eikä mitään mut jesus siunakkoon ku mentii oikeelle puolelle nii sitte sattu. mitään ei kuitenkaan näkynyt.
Antoi mulle terolut kuurin, että tästä kahenviikonpäästä pitäs viimeistään menkkojen alkaa tällä kuurilla, lukuunottamatta sitä sitten että jos olen raskaana nii sitte ei tule vuotoa, eli tää kuuri sopii myös siinäkin tapauksessa että olisin nyt raskaana ihan alkumetreillä. varmisti kuitenki antaakseen kuurin jotta menkat sitten alkaa, jos se siellä näkymä pieni pilkku oli veripisara.

Tuomio on siis seuraavanlainen:

Joko olen raskaana taikka sitten menkat alkaa viimeistään 2viikon kuluttua. Kysta mulla on ilmeisemmin ollut oikeassa munasarjassa joka on itekseen jo tullut pois ja on nyt parantumassa. Taikka sitten se pahin mahdollinen, kohdunulkoinen raskaus joka ei näy ultrassa, mutta sekin siis selkii sitte siitä että jatkuuko nää mahakivut ja jos jatkuu tai pahenee nii uudestaan lekurillle ja sitten aletaan tutkimaan tota kohdunulkoista raskaus mahdoillisuutta.

Että näin, tuli selkyys asioihin ja melkoinen tuomio olikin..
nyt siis vaan odotellaan parisen viikkoa ja sitte jo nähdään aika pitkälti missä ollaan..

Kiitos! Mietin kans, että pitääkö tän ketjun nimi kohta vaihtaa, mutta vielä on tätäkin vuotta jäljellä! ;)

Lau-ra, mullakin oli viime kierto 35 päivää, vaikka yleensä on 29. Raivostuttavaa! En kans tiedä, ovuloinko edes, ainakaan tikut ei näyttäneet plussaa. En kyl aio niitä enää käyttää vähään aikaan, turhaan vaan alkaa stressaa!

j3nni, toivotaan että se piste siellä onkin vauva! :)

Meillä olisi kohta lähtö Halloween-bileisiin, ja mä mietin vaan että ehtiikö tänään vauvantekohommiin.. Huoh.

Jep, ei tärpännyt täälläkään, vaan täti tuli päivää ennen kuin odotin eli eilen. Outoa, olin melko varma, että ovis oli kp14, ja nyt tästä tulikin 26 päivän kierto. No, ehkä menkat voi tulla stressin takia myös normaalia aikaisemmin...aika hässäkkä viikko oli. Nyt kp2, yk4.

Tervetuloa Elena tännekin. Kaunis nimimerkki sulla ;)

Satuvee: Niinpä, oon kans miettinyt tota kesähelle-juttua. Yritin selittää itselleni, että ei haitannut, että nyt ei tärpännyt, LA ois ollut 7.7. ja eiks se ensiodottajilla usein veny pari viikkoa? Seuraava mahis on sitten heti elokuun alkuun... No, eiköhän sitä jotenkin päin aina pärjää. Elokuu-vauva olisi ihana emoticon

Peikko83, hienoa että pääsitte tutkimuksiin. Miltäs käynti vaikutti? Ja onnea hääpäivän valinnasta!

Pahoittelut tädistä, Catriona :(  Samoin kaikille muillekin, kellä on viime aikoina näin käynyt :(

vuononvaltiatar, plussatuulia sullekin! Ei sitä tiedä, milloin sattuu tärppäämään... mullakin on yk4 menossa... rupesi jo kiinnostamaan, miten usein muilla on tärpännyt, eli mikä on normaalia... ilmeisesti se vaan vaihtelee jonkin verran...

j3nni, hyvä juttu, että pääsit kunnon lääkärille! Toivotaan parasta! Onneks nyt tiiät ainakin, mistä on kyse ja milloin asia selviää.

Plussatuulia myös Lau-ralle, ja kaikille meille! Ja kaikille teille myös, jotka seurailette tätä sivusta kenties ;)

Hei kaikille ja hyvää Halloweenia :)!

OIKEIN PALJON ONNEA kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin kohdanneille...

Hieman kateellisena täällä kaikille plussanneille olen, mutta sellaista elämä on. Itsellä alkoi menkat päivän myöhässä, mikä on todella harvinaista, ehti jo toivo hieman hiipiä. Tein raskaustestin ja negaa näytti, on se vain luotettava että se näyttää sitten kun raskaus on oikeasti kyseessä.

Viime kierrosta en ovista pongannut, saattoi mennä ohi, pelkkää haaleaa viivaa näytti useamman päivän ajan kun ensimmäisellä kerralla pongasin NIIN selvän oviksen. Hieman jännättää, ovuloinko vain toiselta puolelta.

Lähipiirissä niin moni on saanut raskauden alkamaan vain lääkkeillä, joten pahasti pelottaa että meillä käy samoin. Alkaa jo hieman taas koko juttu ahdistamaan. Olisimmepa raskaana... Nyt taitaa jo olla menossa YK 7

Kuulemisiin taas

Hei kaikille!

Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoonne. Ikää pian 24 v ja mies 28 vuotias. Yhteistä eloa takanapäin 2,5 vuotta, kihloissa vuosi. Yhdessä asumme tilavassa kodissa johon pari pikkuista mahtuisi myös tilaa täyttämään:) Yrityskertoja 1 takana päin. Pillerit olleet pois käytöstä jo helmikuusta alkaen, mutta mies kaipasi totuttelua tilanteeseen. Viime kierrossa sitten näytti vihreää valoa ja nyt käynnisty toinen kierros. Täti tupsahti kylään sunnuntaina ja nyt pakkaillut kamojaan monta päivää. Ensi viikolla hyödynnetään siis päivät kunnolla;)

Pahoittelut kaikille tädin riivaamille! Ja onhan tätä vuotta vielä jäljellä, joten nimeä ei vielä tarvitse vaihtaa:D Ihanan runon olit kattili lisännyt tänne aiemmin, meni oikeen kylmät väreet selkäpiissä.
Pahoittelut, että näin omaa napaa tuijottelin alkuun, mutta kunhan tutuiksi tullaan niin pystyn varmasti teille kaikille paremmin kirjoittelemaan:)

Hyvää alkanutta viikonloppua teille kaikille! Plussatuulia <3

peikko 83: se on hyvä et pääsette tutkimuksiin :)!! ja onnee myös häiden odotukselle! jospa ne edesauttais toisiaan, eiks usein kerrota että just sillon kun asennoituu et kunpa ei ainakaan laskettu aika osuis "just sille päivälle", niin tottakai se osuu..

kattili, toi runo oli tavallaan just miltä musta tuntuu, vaikken ihan noin ajattelekaan, mutta mulla on sellanen ikävän tunne sitä uutta lasta kohtaan, josta ei vielä oo merkkiäkään..!! kyynel!

emoticon

tervetuloa Berliininmunkki ja myös Elena: joo, se kyky kuvitella raskausoireita on kyllä ihmeellinen. mä oon oppinu että ei voi luottaa mihinkään muuhun kun positiiviseen raskaustestiin joka on tehty tarpeeks myöhään!

j3nni: huh, aika rankka asetelma, joko tosi hyvä tai tosi huono tilanne..tsemppiä!! kunpa se ois se kivoin vaihtoehto, eli että oisit raskaana ja se kysta ois tullu itestään pois..!!! kerro sitten mitä kuuluu!

ja hei, ei perusteta vielä uutta foorumia, vaan tullaan oikeesti nyt raskaaks kaikki!!! muistakaa tehä vauvaa niin usein kun voitte...

emoticon

Täälläpäs ilmoittautuu taas yksi palstan lueskelija joukkoon!

Meillä tilanne semmoinen että olemme juuri toipumassa keskenmenosta kolmen viikon takaa. Yritystä on ollut helmikuusta 2011 asti, elokuussa plussasin, mutta rv 10 alkoi vuoto ja ultrassa todettiin että kehitys loppunut rv7. Välillä tuntuu että kylläpäs tässä taas elämä menee eteenpäin ja välillä taas tuntuu tosi surulliselta ja alakuloiselta. Tätiä odotellaan kylään innokkaana (ekan kerran elämässäni!). Kävin omakustanteisesti jälkitarkastuksessa ja gynen mukaan täti saapuu mahdollisesti kylään 3 viikon kuluttua. Itse vaan kovasti toivoo että kroppa palautuisi mahdollisimman pian. Itsellä ikää 27 ja miehellä 29, yhtä ollaan pidetty 6 vuotta. Meillä mies on ollut se pahemmin vauvakuumeileva osapuoli, mutta kylläpäs se sai sen minuunkin tartutettua emoticon

Onhan meillä tässä vielä kaksi kuukautta tätä vuotta jäljellä, joten toivotaan suurta plussapuhuria foorumin näille kulmille!!

Takaisin