Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtuuko tänne joukkoon viekä yksi uusi?

Kirjoittelinkin toisessa keskustelussa vielä keväällä mutta sitten se vaan jotenkin jäi.

tilanne on siis se että yritäämme ekaa lasta avomieheni kanssa, yritys aloitettiin elokuussa 2010, mutta ei vieläkään mitään. Mä olin ajatellut, että tässä vaiheessa olisin jo raskaana, mutta ei. :(

Mulla menkat melko säännölliset 26-30 päivää, mutta enne kuin vuoto alkaa kunnolla niin mulla saattaa tulla ruskeaa tiputtelua jopa 5 päivää. Tässäkin kierrossa tiputtelu alkoi perjanai-iltana  (23/26-30) joten menkat alkaa kunnolla varmaan sitte tiistaina.

Keväällä söin kolmen kierron ajan Lugesteron-lääkettä, mutta ei sekään auttanut. Nyt olen varannut ajan gynelle 31.8. Toivottavasti saatais mun kierto jotenkin normaaliksi. Mieskin lupasi lähteä lääkärin juttusille jos ei elokuussa saada toivottua tulosta.

Tää on rasittavaa varsinkin kun vauvauutisia kuulee jokapuolelta koko ajan...

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Dark; olen yhtenä kysymysmerkkinä täällä, mitä ihmettä? Jotenkin tuntuu oudolta jutulta, että nyt kierto oli noin lyhyt... pääseepähän nopeemmin seuraavaan yritykseen, mutta laittaahan tuo ihmetyttämään...

Tervetuloa mukaan j3nni ja Peikko83! Toivottavasti viihdytte täällä meidän seurassamme :D Kaikkien kohdalla tietty toivoo, ettei kauaa tarttisi täällä roikkua :)

Itsellä viikonloppu sujunut rauhallisissa merkeissä, tai melkeimpä laiskotellessa :D :D Nyt menossa kp 27/35-28-28 yk 4.  Ajattelin katsella tässä ihan rauhassa, kuinka pitkäksi tämä kierto venyy vai venyykö :)

Tervetuloa j3nni ja Peikko83 minunki puolesta :)
Hohhoijaa, täällä täti kylässä jo yheksättä päivää, siis what? luulin jo että menkat loppu mutta ei, vielä tuo pikkusen näyttää tuhrustavan.. :( näköjään tuo kierto siis vielä ihan sekasin. harmittaa hirveesti ku menin kierukan sillon laittamaan. mut eipä tuota ois tajunnu että se ei ehtiny olla ku hetken ku uus vauvakuume iski :D en oikeen tiiä ees mikä pv kiertoa on menossa.. ääh, se siittä oviksen pongailusta.. säännöllistä pupuilua siis kehiin vaan :)
Iltaja kaikille!

Rouva S
Kiitos halauksesta! :)<3

Tirri
Kiitos tsempeistä, kroppa on kyl ihmeellinen asia ja tekee ihmeelliset temput välillä... Ja se raivostuttaa! Toivottavasti opiskelukaverin syöpä saadaan parannettua! :)
No, toivottavasti flunssa ei oo esteenä pupuilulle ;)

j3nni
Tervetuloa! :) varmaan nyt vaan stressi vähiin ja terveelliset elämäntavat niin menkat tulee kyl ajallaan, mut voi mennä pitkäänki, niin yksilöllistä semmonen! :)

Peikko83
Tervetuloa tännekin! :) Toivottavasti gynellä asioihin tulee joku selvyys! :)

kattili
Yhdeksättä päivää?? O-o ohhoh, toivottavasti nyt ei kestä enää kovin kauaa! Kroppa on kyllä ilkee ku tekee tommosia temppuja -.-

vuononvaltiatar
Joo, mä oon kans ihan yhtenä kysymysmerkkinä... Tuntuu liiankin oudolta että tulee niin paljolti etuajassa, koska kuitenkaan ei oo ikinä koskaan ollu näin lyhyt kierto... No, uuteen yritykseen... En tiiä ees että ovuloinko lainkaan, aamulämmötkin voi olla että valehtelivat ja ku mittasin ne vähän kehnosti niin voihan olla että ne ei oikeen ees kerro mitään totuutta. tai sit mun luteaalivaihe on Hyyyyyyyvin lyhyt. Huono sekin. En tiiä.. Onneks sain ajan varattua nyt sit gynelle, ja pääsenkin jo tiistaina, josko joku selvyys tulis.

omanapa
MITÄ KETTUA?!?!?!?!?!?!
Torstaina vuosin niukasti, perjantaina hyvin niukasti ja vain aamusta enää, lauantaina en lainkaan, enkä tänäänkään enää. Eli vuoto kesti max. 1,5-2päivää jos sitäkään. Anteeks mitä?? Mieskin jo sanoi olevansa huolissaan. Mäkin oon jo tottapuhuen hieman huolissani, että mihin tää kroppa on oikeen menossa ku kierrot on epäsäännöllisiä ja normaalisti vuoto kestää ja on välissä runsaskin, 5-6päivää. Lyhimmät on ollu siinä viidessä. Mitä hittoa? Oon ihan sekasin. yrittäny vaan touhuta ja siivota ja ajatella jotain muuta ku sitä et mitä mun kroppa taas säätää. Tai sit tää on välivuoto, jota mulla ei oo koskaan ennen ees ollu, mikä olis sekin hyvin outoa. En tiiä, en jaksa ajatella.

Mä nostan NIIN ison numeron jos gyne ei tutki tai anna mitään reseptiä käteen tai jotain ku käyn siellä tiistaina. Mä en jaksa, mun kroppa ja mieli ei jaksa tätä menkkojen heittelyä! ARGH! Entä jos mulla onkin joku vakava sairaus tjtn ja sitä ei vaan oo vielä huomattu? Hiv ja muut on testattu samoin kilpirauhaset mut ei niissä ainakaan mitään. Vuos sitten maksa-arvot oli marginaalisesti eli vaan ihan HIEMAN koholla, mut ei sit muuta. EI en tiiä. Jos gyne osais selittää jotain, tai tutkis kunnolla. JO toiseen kertaan tänä vuonna. En jaksais sielläkään rampata kokoaikaa!! :( plääh...

Dark... kp27(4)/(24?)29-80 argh. ???

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Täällä suureksi yllätykseksi ilmestyi täti vierailulle, ja jopa ihan ajallaan o.O Todella outoa, mutta oon kyllä tosi helpottunut siitä ettei nyt ainakaan vielä ole tarvetta lähteä lääkärille menkkoja metsästämään, ellei nyt sitten katoa uudestaan..

Jospa vaikka nyt tärppäis, ainakin vähän paremmat mahdollisuudet kun näyttäis kierron olevan nyt ainakin toistaiseksi kunnossa :D Pitää varmaan tilata muutama ovistestikin jos vaikka kokeilis niitä :)

Heipsis!
Tervetuloa minunkin puolesta J3nni ja Peikko83. Mukavaa saada teidät joukkoon.. Toivotaan, ettei ketään meistä oo täälllä pitää, vaan päästään siirtyyn plussanneiden puolelle.

Kattili: Vieläkö sul menkat menossa? Siis oikeesti ihmetyttää.. Kurja, kun kierto vielä kierukan jälkeen sekaisin. Toisilla se vaan sekoittaa pitkäksikin aikaa kierron. Pidän peukkuja, et normalisoituu pian ja päästään plussaan yhdessä! Mulla kyl kierukka toimi, ehkäisy toimi, kivut poistui ja runsaat vuodot loppui.

PePa: Hyvä, et sun menkat alkoi ja ihan ajoissa! Hyvä, hyvä.. Toivovaan, et nyt tärppäis.. Aiot ottaa ovistestit käyttöön? Kuulostaa hyvältä!

Omaa: Kp 8 menossa, elikkä noin viikon päästä oviksen aika. Aikaisemmin ainakin tunsin oviksen, joten katsotaan kuinka käy.. Täytyis vaan osata olla ihan normaalisti. Eli ei stressiä! Helppo sanoa! Rautalisää rupesin käyttään, samassa b-vitamiinia. Allergialääkkeet lopetan tällä viikolla.. Olen aikaisemmin joutunut syömään elokuun loppuun, kun juuri loppukesällä siitepölyt kiusaa. Ei kuitenkaan sovi raskauden aikana.. Nenäsumutetta kyl on sit, jos allergiaoireet vielä kovat.. Lämpimät kelit kyl tuo mukanaan vielä varmaan allergisoivia pölyjä..

Miestä pääsin kiusaan, kun hän oli lauantaina työkaverinsa 40 kymppisillä..Eilen oli sit ihan väsynyt ja koska hän harvemmin juo, niin huonovointinenkin oli. Kamala oon, kun kiusasin, mut itselleen ei voi mitään. Meillä muutenkin kiusataan toisiamme milloin mistäkin syystä.. Oma huumori meillä, jota ulkopuoliset harvoin ymmärtää.. Mies muuten innoissaan selitti, kuinka juhlissa oli, joka jolla laskettu aika parin kuukauden päästä. Samoin oli huomannut naapurin pihalla nukkuvan vauvan..Omanlaista vauvakuumeilua hänelläkin... :)

Dark, joo ehottomasti vaadit jo jotain. oo tiukkana!
jee PePa, mahtava homma! tietysti vielä parempi olis ollu se plussa, mut nyt tiiät ainaki et kaikki on ok..
kevätneito-81, jep, täällä menossa jo 10päivä menkoissa. mää en kyl kässää. nauraiskohan ne mut ulos lekurista jos mää ens kuussa meen sanoon et haluun ne normiks ja pyytäsin reseptiä siihen? siis jos ei viel seuraavatkaan ala tasottua. kokeilla ainaki aijon jos sinne saakka menee :D
Mullaki aina ollu kovat ongelmat siitepölystä, mutta toissavuonna raskaudessa ja sen jälkeen ei oo enää ollu mittää, hävisivät ku tuhka tuuleen raskauden myötä. ihan ihme juttu, mut en kyl välitä :) ihanasti teillä mies osottanu vauvakuumeilun <3

Iltaa leideille!

kattili; ompa tavattoman pitkät menkat jos kymmenennen päivän puolella vuoto jo.. monella ihmisellä tuo kierukka pistää paikat sekaisin.. Toivotaan, että meno tasantuu teillä piakkoin niin pääsette tositoimiin :)

Dark; onko sinulla mitään vastauksia tullut.. ? On kyllä tosi kurjaa elää epätiedossa.. mietittyttää ja ihmetyttää ja vi?uttaakin varmaan! Jaksamisia teille <3

Pepa; onnea (!) menkoista :) Vaikuttaisi asioiden olevan nyt sitten ok, jos menkat tulivat ajallaankin. Ensi kierto kertoo sitten lisää. Toki tikutella voi, näkee ovulaationkin jos näkee :) Meikäläisenkin piti ihan mielenkiinnolla ovistikkuja kokeilla varmistaakseni oviksen ajankohdan, mutta en tähän päivään asti vielä ole sitä tehnyt :D :D Reippailija oikein! :D Mutta toivotan teille onnea!

Kevätneito-81; meillä on samanlaista touhua oman aviomiehen kanssa, jatkuvasti ollaan tahallaankin kiusaa tekees toisillemme! :D Itse ajatellaan tämän johtuvan siitä, kun juuremme juontaa yläasteelle asti, jolloin tuollainen käytös oli odotettua.. on vaan jäänyt päälle.... meidän mielestä hauskaa, mutta ulkopuoliset hämillään, kuinka kaksi ihmistä voivat olla tuollaisia toisilleen :D :D Me aina sanotaan sen tekevän juuri meistä niin vahvan parin :)

omanapa: Täällä ei vielä toistaseksi menkkoja ole kuulunut.. mutta jos jotain tuo edellinen kierto opetti... ei auta muu kuin odotella muutama päivä. Muutaman päivän ollut sellaista menkkamaista kipuilua, nimenomaa munasarjoissa. Pieniä vihlaisuja. Turvotus iskee rajusti iltaa kohti. Paikkoihin sattuu... Elikkä voi johtua menkoista, jotka tekevät tuloaan tai sitten ei..... koita tässä nyt sitten olla ihan rentona ja ajatella muita asioita! :D

Aviomiehelläni oli tänään viimeinen työpäivänsä työpaikassaan. Huomenna hän aloittaa uudella työmaalla! Jännitän hänen puolestaan :) Hän väittää, ettei jännitä tai pelota, mutten usko häntä! Eikös se olekin meidän naisten tehtävä tässä maailmassa; olla eri mieltä? :D :D Nyt hyviä öitä kaikille! Toiovotaan pian alkavan syksyn ja viileyden tuovan lämmntä plussa-aaltoa tänne! :)

Tervehdys kaikille taas pitkästä aikaa! Harmikseni huomasin ettei monillakaan ole positiivisia uutisia tullut sitte mun viime käynnin.. :( aletaanhan nyt siskot oikeen urakalla plussailee ;)

Itsellä alkais nyt olee sellaset kp 26/28.. Odotukset ei oo korkeella koska tärppipäivinä mies joutu tekee pitkää päivää hommissa. Aikaa pupuilulle jäi siis minimaalisen vähän.. Tänään tuntu jo menkkamaisia kipuja, pisti taas suoraan sanoen vit*ttamaan, vaikka tiedän,et  plussatestiä ei luultavasti olekaan tulossa. Mutta tehän kaikki tiedätte nää fiilikset :)

Onkohan tää kysely tehty täällä jo miljoonasti, no pistetäänpä uusiksi, eli kertokaapas tytöt missä päin Suomenmaata asustatte :)

Plussia, malttia ja voimia kaikille!

Hei taas naiset! :)

tervetuloa uudet!! :)

Dark, kerropa miten meni gynellä :)

vuononvaltijatar. muutaman päivän päästä testaat sitte ;) jänskää aikaa elät siellä ! 

lauranen, asun päijät-hämeessä :)

omanapa:
mä tulen niin tippumaan korkealta tällä viikol jos menkat alkaa ... oon ollu aivan varma koko kierron et nyt mä tuun raskaaks, hyvä etten oo suurinpiirtein jo kertonu kaikille että olen raskaana :D ihmeellistä.. mun mies jaksaa koko ajan puhua mun tisseistä ku ne on sen mielestä turvonnut aika lailla. ei pysty olee tuijottamatta ja ihmettelemättä.. :D ja ne on kyl ollu aratkin melkei koko kuun.. sen lisäks mulla on välillä esim . aivastaessa vihlassu kohtuun (olen kuullut et jollain on raskaana olevilla vihloo kohtuun just esim aivastaessa)... ja oon kyl aina ollu herkkä, mut tässä kuussa oon kyl vääntäny itkua niin usein että huhheeijjaa... vitsit et pelottaa jos menkat alkaakin... :( vaikka toisaalta yritän olla ajattelematta.. yritän myös hillitä itteeni, et testaisin vasta loppuviikosta jos menkkoja ei oo näkyny ..

appelsiini, toivon koko sydämestäni ettet joudu pettymään!! :) hauskaa sinänsä, oon itse myös koko kuun kärsiny noista vihlasuista aivastaessa/yskiessä. TOIVOTAAN että se on molempien kohalla positiivinen merkki.. ;)

Itse oon Porista :)

Heippa!

Täällä ilmoittautuu myös yksi uusi mukaan joukkoihin jos mahtuu? :)

Itseäni on vaivannut kova vauvakuume jo melkein heti esikoisemme (1v 3kk) syntymän jälkeen. Päätimme miehen kanssa että toukokuussa sai jäädä pillerit pois ja yritystä kehiin ;) Alkukesän lähinnä odottelin että jonkinlainen kierto itsestään ilmoittelisi ja samantien sainkin sitten 28pv kierron aikaiseksi vaikka luulin että minipillereiden jälkeen saan odottaa kauan kropan tasaantumista. Heinäkuussa sitten yritin bongata ovista ja mielestäni sen löysinkin hyvin. Ja tokihan tuo tuli pupuilun merkeissä hyödynnettyä :)
Nyt vaan "ongelmana" on se että menkkojen olisi pitänyt alkaa omien laskujen mukaan viime lauantaina. Sunnuntaina jo innoissani tein liuskatestin mutta negaahan se näytti. Tänään aamulla sitten uusisin testin ja taas negaa :( Kyllä meni mieli matalaksi heti aamulla. Oireita on ollut enemmän ja vähemmän jo viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Perjantaina oli oikein menkkamaisia oloja mutta eipä niitä ole vielä näkynyt. 
Nyt vaan mietityttää että onko sittenkin kroppa jotenkin sekaisin vielä minipillereiden jäljiltä vai voiko olla että testi näkyy plussana vasta loppuviikolla. Onko kenelläkään kokemusta että testit olisivat näyttäneet plussaa vasta myöhemmin?

Mulla näytti esikoisesta plussaa vasta 5+ -viikoilla ja sekin oli haalea haamu. Kai se on kuitenkin yksilöllistä miten ne hcg-tasot nousee.

Mie oon Pirkanmaalta =)

Kiitos kaikille menkkaonnitteluista :D Tuntuu vähän nurinkuriselta täällä iloita menkoista kun kaikki muut niitä ei kovin mielellään näkisi..

vuononvaltiatar Siellä jännät ajat menossa, tsemppiä! :)

Kevätneito-81 Meillä myös miehen kanssa ihan omanlainen huumori, ollaan monesti mietitty että jos joku ulkopuolinen nyt kuulis näitä meidän juttuja niin olis kyllä ihan ihmeissään :D

lauranen Tää kirjoittelee Helsingistä :)

appelsiini Toivotaan ettei menkat ala vaan saisit sen plussan!

Omaa napaa : Täällä jatkuu vielä vuoto, vois kyllä jo loppua niin pääsis taas seuraavaan vaiheeseen ;) Vaikka nyt musta on alkanu tuntumaan että miehen innostus koko hommaan on alkanut hiipumaan, toivottavasti ei laita vauvahanketta jäihin :/ Meillä pikkuneiti on nyt muutamana yönä jostain syystä nukkunut tosi levottomasti ja kitisee jatkuvasti, miehen vauvahalut laskee selkeesti heti aina kun on lasten kanssa ollut vähänkin huonompi yö / päivä... Kyllä mä sen ymmärrän että jos on tällänen uhma / känkkiskausi isommilla niin ei ehkä hirveesti innosta siihen enää kolmatta puuhata mutta itelläni se vauvakuume ei vaan laannu vaikka olis koko päivän saanu komentaa lapsia, mä pystyn silti näkemään sen kaiken ihanan niissä lapsissa sen kiukun läpikin, mies ei vaan osaa..

Kävin eilen hammaslääkärissä, en ookkaan moneen vuoteen ollut.. Oli tullut reikä ja alkoi olla jo sen verran kipee että oli pakko mennä paikauttaa. Ensimmäinen reikä elämäni (25v) aikana, ja oli ehtinyt mennä niin pahaksi että juurihoito odottaa :/ Ei yhtään kiva.. noh ainakin opin sen että kannattaa hoitaa vaivat ajoissa. Tää reiän paikkaaminen oli helppo juttu eikä sattunut ollenkaan, mutta juurihoidoista oon kuullu kauhujuttuja joten en kyllä innoissani odota yhtään :(

Heipsis!
Hitsi kun oli aamulla viileää ja nyt näköjään sataa vettä. Kurjaa! Ihana kyl kun on viileämpää, mut ei noin viileää tarttis olla..

Kattili: menkat sulla vieläkin? Ei kai kamalia kipuja oo kestänyt noin montaa päivää? Vai onko vaan vuotoa? Kannattaa ehdotomasti mennä lääkärille, jos ei nyt plussaa ja menee ens kierossa plörinäks menkat. Luulis niiden reseptin kirjoittavan kun kerrot tilanteestasi.. Tiukkana vaan meet!
Sullakin siitepölyallergiaa? Loppui raskauden myötä? Mul taas alkoi allergiat kun raskauduin.. Heinäkuuta oli silloin kun plussasin ja allergiat alkoi siitä.. Vaikutti ehkä sekin, et juuri sinä keväänä oltiin muutettu, metsää oli lähellä. Jännä ettei kuitenkaan heti keväällä alkanut, kun nyt kevästä monena vuonna oireet alkaa ja välillä syyskuullekin kestänyt.
Mies kyl ihana juu.. Ei edes varmaan huomaa kun alkaa jostain raskausmahoista tai vauvoista puhua.. Ja jos huomautan, et kuinka ihanaa et hänkin kuumeilee, niin menee hämilleen..

Vuononvaltiatar: Teillä myös kiusataan toista? Kiva te sellaisia muitakin.. Meillä ollut alusta asti kiusottelua ja vitsailua. Välillä menee ylikin jutut, mut koska kumpikin samanlaisella huumorilla varustettu, niin ei suututa. Vähän voi välillä toinen pahastua, mut puhumalla selviää.. Vanhemmat ihmiset paheksuu toisen mollaamista vaikka onkin vitsiä. Isovanhempani usein ihmettelet, et kuinka nyt mies mulle noin puhuu tai kuinka häntä kohtelen.  Toivotaan, et menkat ei tuliskaan! Oot sit eka plussaaja, niin sit alkaa muutkin plussaan..Lähtis sillei aaltoliikkeenä plussia tuleen. :)

Lauranen: Sinä ihmettelit, kun ketään ei oo vielä plussannut.. No näyttää siltä, et moni vasta kierron alussa ja osalla vielä menkat menossa. Kyl tämä tästä, ajan kans! Urakalla alkaa sit tapahtuun..
Kyselit mistä päin kukin on? Itse kanta-hämeestä kirjoittelen. Kuinkas muuten itse? En ainakaan huomannut, et olisit sen kertonut, et mistä? Malttia ja voimia toivoit? Sitä samaa toivon minäkin kaikille! Tulee itselle ainakin tarpeeseen.. Onneks foorumin avulla päivät menee nopeammin! Päivän jatkoja!!

Onnea plussanneille ja pahoittelut niille, joiden luokse täti on eksynyt sekä tervetuloa uusille.

Pahoittelut Tirri :( En voi edes kuvitella, miltä tuntuu, kun saa plussan ja myöhemmin selviää, ettei testi näyttänytkään oikein...

Dark, kyllä on ihan normaalia, että oviksenkin jälkeen lämmöt heittelee, kunhan pysyvät koholla. Jos eivät heittelisi, niin se ei olisi normaalia :) Ja pitääpä tutustua tuohon Maca-jauheeseen, sitähän voisi vaikka hankkia jos se toimii.
Ja mulla on kans kroppa ollut niin sekaisin viime vuoden, että ymmärrän sua tosi hyvin. Mullaki edelliset kierrot 23 ja 24 päivää ja tämä kierto sitten 31? Onneksi on lääkäriaika 16. päivä niin pyydän kyllä clomit ja terolutit, kun ovulaatiota ei tapahdu valtaosalla kierroista ja täti kurvailee kylään ihan milloin huvittaa.

omanapa: Olen varma että olin raskaana vielä viikko sitten. Olin Saksassa leirillä ohjaajana. Tuntui, ettei pysty olemaan, kun oli ensinnäkin niin hirveä nälkä, että se ei loppunut syömälläkään. Eli oli nälkä, söin, ja joskus uusi nälkä alkoi minuutti ruokailun lopettamisen jälkeen. Lisäksi oli lämmöt korkealla, pahoinvointia ja sellaista vihlontaa kohdussa etten voinut sitä kuvitella, kun monesti havahduin siihen. Sitten nälkä loppui yksi päivä. Sunnuntaina vuoto alkoi hyvin runsaana ja kivuliaana, ja on edelleen hyvin runsasta, ja se ei ole minulle normaalia. Lisäksi vuoto on ollut aika vetistä, ihan kuin jotain lapsivettä valuisi. Oon nyt aivan maassa. En uskalla edes tehdä raskaustestiä, kun en halua siitä nähdä, että se oli keskenmeno, vaikka tiedän sen jo. Nyt pitäis vaan jatkaa eteenpäin. Onneksi on se lääkäriaika tulossa, pyydän kyllä clomit ja terot, että ovulaatio tulisi joka kuussa ja että täti ei kurvailisi miten haluaa. No, nyt sitten yk12... :´( Ei enää jaksais yrittää.

yk 12
kp 3/23-46

Tuosta Maca-jauheesta, tilasin sitä ihan uteliaisuuttani ja tänään tuli paketti postissa ja piti tietysti heti kokeilla, saa nähdä alkaako tuntumaan energisemmältä :D On vaan aika jännän makuista, en oikein osaa päättää että tykkäänkö vai en...

Hei kaikille! Täällä jälleen :)

Täällä menossa kp 29/28. Toivottavasti kierto ei ottanut viime kierrosta tavakseen kestää 35 päivää... vielä ei ainakaan menkkoja kuulu eikä näy. Tuntemuksia vatsan seudulla on kyllä melkeimpä koko ajan. Mutta katsellaan vielä päivä tai kaksi.

Tervehdys sinulle lauranen! Nyt on tosiaan ollut kyllä "hiljaisempi kausi"... toivottavasti syksyyn siirtyminen lisää plussailuja :) Sinulla onkin siellä jännänt päivät! Eihän sitä tiedä, vaikka tärpännyt olisikin :) Kyselit, mistä päin vaikutamme, minä asun tällä hetkellä Turussa. :)

appelsiini; Sinä elelet erittäin jänniä aikoja siellä! Toivotaan kaikki sormet pystyssä teille!! :) Onhan sinulla ollutkin oireita kerrakseen. Testaamisen kohdella aina tulee ajateltua, että lykätään myöhemmäksi, koska... ymmärrän niin tuon tunteen. Sitä ajattelee, ettei halua testata liian aikaisin jos näyttääkin väärää negaa jos hcg-pitoisuus vielä piene... on k´niin vaikeeta odotella vaan! :D

Tervetuloa jokkoomme kirjavaan Möttiäinen!! :) Sinulla onkin kiperä tilanne käsillä! Jos menkkojen olisi "kuulunut" pillerien lopettamisen jälkeen jo alkaa.. Täällä on kyllä joitain ollutkin sellaisia, että pillerit olisi antanut odottaa menkkojen jonkunkin aikaa.. Mutta toki voisit olla jo raskaanakin... sillä onhan mahdollista pitoisuuden pissassa olevan vielä sen verran pienempi.

PePa; toivottavasti miehesi ei vielä lannistu vauvaintoilussa! :) Ja älä pelkää juurihoitoa!! Itselleni kävi ikävästi tuossa maaliskuussa, että yksi hammas oli yli vuoden vaivannut, mutta ulospäin ei näkynyt mitään. Sit hammasrtg-kuvassa näkyi iso reikä hampaan sisällä. Sitten piti tehdä juurihoito. Käyn siis yksityisellä puolella hamppulääkärillä. Itsellä oli hirvee pelko kanssa, kun ymmärsin toimenpiteen sattuvan ihan pirusti niin kauan, kunnes juuri on kuollutettu. Mutta ei!! Leuka puudutetaan normaaliin tapaan ja kuvauksella katsotaan juurikanavien määrä. Puudutuksessa tehdään kaikki. Minulla tehtiin kolme hoitokertaa. Lisäksi sanottiin, että kuvataan kontrollina kerran vuodessa. Mä henk. koht. inhosin ja pelkäsin hammaslääkärillä käyntiä, mutta tämä mun nykyinen lääkäri on saanut mut nauttimaan jopa olostani siellä käydessäni. Älä siis pelkää toimenpidettä! :) :)

Kevätneito-81; katsotaan nyt, lähteekö meikäläisestä mitään liikenteeseen :) Mutta toivotaan toki meille kaikille plussautumista näin alkavan syksyn merkkinä :)

Untamoinen; olen tosi pahoillani siun tilanteestasi! Ei ole kivaa... Toivottavasti saisit noita lääkkeitä käyttöön :)

Heips kaikki!

Hetken olen seuraillut näitä ketjuja ja ihan pakko on liittyä mukaan :)

Täällä vauvakuumeilut ja haaveet alkaneet vasta ihan hetki sitten tai haaveissa on jo kauan ollut, mutta nyt elämäntilanne tuntuu siltä, että on oikea aika. Ensimmäinen yrityksen alla.

Nyt vasta ihan lähipäivinä ollaan alettu oikeasti yrittämään. Luulin jo, että heinäkuun puolen välin tienoilla olisi ihan vahingossa tärpännyt, mutta testit ei kyllä siltä näytä. Jo ennen tätä päätöksen tekemistä alkoi keho tehdä kepposia, jonka vuoksi ajattelinkin, että tarviikohan tässä edes alkaa yrittämään :)

Jo pari vuotta sitten lopetin pillerit ja sen jälkeen kierto ja kuukautiset olleet epäsäännölliset ja vähä mitä sattuu. 1.-4.7 oli suht normaalit kuukautiset, 19.-21.7 aamuisin vessassa käydessä tuli hieman ruskeahkoa tuhrua (jota on esiintynyt aikaisemminkin), sitten kuun lopussa "alkoi" seuraavat kuukautiset eli 29.-31.7 oli erittäin niukkaa vuotoa ja melkeinpä pikkusuojat olisivat riittäneet (unohdin jo että mitään edes tulee kunnes olivatkin jo poissa kokonaan), 7.-8.8 tuli sitten vähemmän puoleisesti kirkkaanpunaista ns. limaa. Vaikka kuukautiset ja kierto onkin ollut vähän mitä sattuu, ei silti näin niukkaa kuin viimeksi.

ja oireita .. niitähän piisaa. huimausta on. koko ajan etoo, mikään ruoka ei oikein maita eikä maistu miltään. jopa SUKLAA maistuu ihan puulta eikä sitä tee mieli vaikka aikaisemmin en ole voinut elää ilman suklaata. pari päivä oli naama ja rinta täynnä finnejä. toista rintaa on omituisesti nipistellyt välillä lujaakin. koko ajan pitää käydä vessassa. alavatsaa vihloo silloin tällöin ihan tuntuvasti ja vatsa tuntuu oudolta kun istuu. Kävin verikokeissa 5.7 ihan muusta syystä ja pyysin samalla ottamaan raskaustestin - negatiivinen oli. tein myös kotitestin eilen ja myös nega. En usko, että olisin voinut tulla raskaaksi silloin n. 14.-17-7, sillä siitä olisi jo yli kolme viikkoa ja "kuukautisetkin" jo sen jälkeen olleet ja testit negoja...!?!? eli edellisistä "kuukautisista" on nyt 9päivää...

toivon tietenkin muuta, mutta uskon, että joko kyseessä on valeraskaus tai jokin muu, sillä valitettavasti kaikki raskaudessakin esiintyvät oireet voivat johtua niin monesta muustakin asiasta. Olen tuntenut ennenkin olevani "raskaana", mutta ne on kuitenkin tuntunut ihan erilaiselta kuin tämä, sen vuoksi mieli vaeltaa. nyt erilaista aikaisempiin verrattuna on tuo suklaa ja se omituinen tunne alavatsassa kun istuu. yritin tuossa vähän laskeskella mahdollisia ovulaatio aikoja ja tulin siihen tulokseen, että tällä viikolla pitäisi yrittää olla aktiivinen ;)

toivoa elätetään ja plussaa toivotaan niin itselle kuin muillekin ! emoticon

Moi taas! Tännehän on tullut aika lailla uutta porukkaa sillä aikaa kun lomailin poissa netin ääreltä. Tervetuloa kaikille!

Ei näemmä tärpännyt meillä vielä; täti tuli kylään lauantaina 2 vrk odotettua aikaisemmin. Kierto olikin siis vain 24 vrk. Tädin visiittikin oli aika pikainen, vain 2 vrk kun yleensä viipyy 3 tai 4 vkr. Ei erityisemmin ilahduta tämä kierron vaihtelu. Viimeksi oli normaali 26 vrk, mutta sitä edellinen kierto oli 28 vrk. Se tosin saattoi johtua stressistä häiden alla. Joka tapauksessa mietin pitäiskö nyt alkaa bongata ovista testien avulla ettei mene tärppipäivät hukkaan kierron vaihtelun takia. En ole aiemmin viitsinyt testailla, kun on jotenkin tuntunut siltä että siitä tulis vaan lisää stressiä, mutta ehkä kumminkin pitäisi.

Takaisin