Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole varmaan tänne ilmottautunut mukaan :).. Jonkin verran kyllä taustalla seuraillut tapahtumia. Mutta olen siis 23v pienen 1.6v poitsun äippä, mieheni on 29v, toista pienokaista haaveillaan (yritetään) ja nyt eletään niin jänniä päiviä. Tänään pitäisi tädin tulla jos on tullakseen, toistaiseksi ei kyllä mitään sellaisia oireita ole mikä viittaisi tädin visiittiin. Meinaan hyppiä seinille "oireitteni" kanssa, pissillä saa ravata, hieman yököttävä olo ollut tänään koko päivän, väsymystä ehkä normaalia enemmän (jostain syystä en kuitenkaan saanut pojan kanssa nukuttua) ja pientä nippailua vatsassa ei kuitenkaan sellaista mitä menkkojen aikaan. Ja mun tekee mieli vesimelonin palasia (kylmiä sellasia). Katsotaan nyt miten tässä loppujen lopuksi käy, jotenkin niin skeptinen mutta samalla ajattelee että nämä oireet voisi viitata raskauteen. Huoh, kun ei tiedä. Testi olisi kaapissa, ajattelin ehkä huomenna aamulla testata, katsotaan nyt :).

Suuresti kiitoksia kaikille onnitteluista :) täällä vielä elellään melko epäuskoisena mutta kai siihen on alettava uskomaan kohta että oikeasti on raskaana :) vielä ei ole mitään oireitakaan ilmaantunut, menkkamaisia kipuja on tuntunut ja rintoja välillä vihlonut mutta eivät araksi ole käyneet kyllä. Väsynyt olen aina joten siitä ei osaa sanoa liittyykö se raskauteen :D

Tsemppiä kaikille vielä täältä emoticon

Heippa,

Ja onnittelut lumiukolle! Mäkin esittäydyn uutena jäsenenä ja vauvakuumeisena. Pari vuotta ollaan seurusteltu miehen kanssa ja yritystä 2 kuukautta takana. Tädin pitäisi tulla tänään tai huomenna, mutta vielä ei ole (onneksi!) kuulunut... Hätäisenä tein jo eilen ja tänään testit, jotka oli tietty negatiivisia... Mutta pidättelen toivoa silti yllä! 

Hei kaikille!

Onnea täällä jo plussanneille ja tsemppiä vielä yrittäville!
Itse tänne kirjoittelin enemmän tuossa tammikuun puolella ja sitten päätettiin ottaa vähän rennommin sen yrittämisen kanssa. Noh, lopputulos nyt on se että haamuviiva tuli tänään ja menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Esikoista odotellessa varma plussa tuli vasta kun menkat oli vajaan viikon myöhässä eli varmistusta odotellessa. Haamu tuli silloinkin oletettuna menkkojenalkamispäivänä. Vatsaa on jomotellut oviksesta asti suunnilleen ja turvottaa ja muutenkin on ollut semmoinen fiilis että nyt on tainnut tärpätä. :) Vielä pitää malttaa odottaa sitä varmaa tulosta ja toivoa että jos siellä pikkuinen on niin pysyy sitten matkassa loppuun asti.

Lumikolle onnea myös täältä.! emoticon

Noh, täällähän täti tuli kylään päivän viiveellä ja kyllä oli musertavaa. Hohhoijjaa. Noh eikun yritystä kehiin!

Ansku90 Oon -91 :) Hullultahan se kuulostaa että näin nuorena haluaa lapsia, mutta minä en nää mitään estettä pienokaiselle. Mies vakihommissa töissä, minä valmistun lähihoitajaksi toukokuussa mielenterveys- ja päihdetyön puolelta ja töitäkin on kesäksi ainakin jo tiedossa :) 

Tervetuloa katri_81 :) Ja toivotaan parasta että plussa tulee ! emoticon
Toivotaan myös Mimmu86 aavistukset ois oikeita :)

Minä koin tuossa muutama päivä sitten aika yllättävän jutun. Siis nykyiseni kanssahan me ollaan nyt aateltu tämä vauva-asia, että tulee jos on tullakseen. :) Varsinaisesti ei yritetä, vaikkakin minä itse kuumeilen niin pahasti että tekis mieli olla koko ajan peittoja heiluttelemassa! ;) 
Mutta niin itse asiaan; kun alku viikosta juteltiin nykysen kanssa vauvajuttuja, niin tuli ihan yllätyksenä se, että hän on jo pitemmän aikaa myöskin haaveillut omasta lapsosesta. Mulla rävähti suu auki, ja en voinu sanoo ku että " Okei." :D Nimittäin tuo minun nykyinen on sellanen persoona mistä ei ihan heti (ainakaan ulkoopäin) osais arvata miten lapsirakas se on :)

Mut toivotaan nyt tälle kierrolle parempaa tuulta! Ja plussia myös kaikille muille ++++ emoticon

Voi, ihanaa kun näitä onnistumisia nyt ilmaantuu! Onnea :)
Ja uusille tervetuloa, tänne mahtuu. Mutta toivotaan että täältä nyt alkaa porukkaa oikein vyörynä siirtyä tuonne odottajien puolelle! Kun on kevät ja kaikki :)

Itsellä ainakin kalenteri oli sitä mieltä että ovis olis ollut tuossa 15. päivän tienoilla, tajusin samalla että no ilmankos on maha tuntunu ihan hassulta parina päivänä. No, jälkeenpäin ajateltuna pisteet miehelle peittojen heiluttamisesta ;) ilmeisesti nyt oltiin puolivahingossa ajoitettu tämä ihan oikeelle päivälle, miekin kun (taas) päätin etten stressaa enää ollenkaan..

Ja tuosta kavereiden naljailusta sun muusta, miula onneks on kaverit (ne jotka yrityksestä tietää) kaikki suhtautuneet silleen että ovat mukana ja kyselevät aina kuulumisia ja mie stressiäni heille puran :) Ja itseäni muutaman vuoden vanhempia kavereita kun on, niin he suorastaan kannustaa yrittämään. Meidän "huolenaiheet" nyt on lähinnä se, että kaikki tuntuu ajattelevan että ollaan liian vähän aikaa oltu yksissä, eikä meikäläisen vanhemmat tule mitä luultavimmin hyväksymään mitään vauvaa, kun oon opiskeluissakin vuoden "myöhässä" ja sekin tuntuu harmittavan. Mutta perskatti, miehän teen ihan niinko miusta tuntuu hyvältä, itehän tässä pitäis ittensä kanssa kyetä elämään koko loppuelämä ja sietää omia tekemisiään ja valintojaan :)

AIVAN mahdotonta yrittää tehdä töissä minkäänlaista ajatustyötä kun ainoa ajatus, joka päähän mahtuu on "oonkohan mä raskaana, oonkohan mä raskaana..."! Toivottavasti tämä on tuttua muillekin.

Peukut pystyssä Mimmulle! :) Ja tervetuloa mukaan Katri_81. Tutulta kuulostaa. :) Työt mulla vielä jotenkin menee, kun siellä on koko ajan tekemistä ja on sen verran mielenkiintoista, että saan ajatukset pysymään töissä, enkä edes kehtaa surffata täällä. Opiskelu onkin sitten toinen juttu. Siitä ei meinaa tulla mitään, kun en jaksa yhtään keskittyä mihinkään tenttikirjoihin. Onneksi mulla on sellanen tilanne, että on pakko saada tietyt opinnot tänä vuonna kasaan, ettei tule etenemisestettä, joten toistaiseksi oon aina lopulta saanut kaiken tehtyä, vaikka oonkin joutunut itteni kanssa tappelemaan sen vuoksi ja tekemään sitten viimetinkaan edellisenä iltana.

Ja Senna89, tutulta kuulostaa sunkin teksti. :) Mulla on kp 20/26-29 menossa ja oon myös kieltänyt iteltäni kaiken oireiden kyttäämisen. Jos yhtään nipistelee mahaa, niin koko ajan muistutan itelle, että se on normaalia eikä tarkota yhtään mitään. Aikasemmin raportoin joka oloa miehellekin ja vaikka se ei niitä oo (fiksusti) ottanutkaan vakavissaan, niin kai sitä silläkin on toivo heräillyt, kun sekin kovasti pientä haluaisi. Nyt oon sitten päättänyt, että en raportoi enää oloista sille ollenkaan, etten herättele turhia toiveita, (siis kunhan nyt en ihan oksentamaan ala). En tiiä johtuuko just tästä, mutta eipä mulla tässä kuussa ole sitten oikeen mitään oireita ollutkaan, vaikka kaikissa edellisissä niitä kehitin pitkän listan. Tietty hyvä vaan, on helpompi pysyä rentona ja olla jännittämättä ja toivomatta turhia. :) Ainakin mun päälle on tehnyt ihan hyvää se, että löysin hyviä syitä, miksi olisikin parempi jos lapsi saisi alkunsa vasta parin kuukauden päästä. Saa nähdä miten käy, mutta ainakin nyt vielä tuntuu, että menkkojen alkaminen ei olis edes pettymys, vaan hyvin jaksaisi vielä jokusen kuukauden odotella, jos ensi vuoden alkupuolella sitten vaikka olisi vaavi sylissä. :) Tulipa pitkä teksti, vaikka mun piti ihan vaan lyhyesti kommentoida muiden juttuja...

Mutta yritetään nauttia keväästä, auringosta ja parisuhteistamme ja olla stressaamatta raskaaksi tulemista. Todennäköisintä kuitenkin on, että se vauva meille jossain vaiheessa suodaan! :)

Katri_81 kuulostaa kyllä tosi tutulle oon pohtinu tosiaan jo pari viikko et no oonkohan vai en oo ja sitkun on noi nippailut sun muut ollu lisänä niin suunnilleen hajomassa et sais sen luotettavan tuloksen :D

Toinen ongelma ilmeni tänaamusen testin jälkeen...hirveen vaikee pitää suu kiinni. Esikon kanssa kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen että odotetaan ja nyt tuntuu et on vaikee pitää suu kiinni pelkästä haamusta! Ehkä vaikuttaa asiaan että esikon kanssa onnistui ensiyrittämällä ja nyt on pikkukakkonen ollu toiveissa lokakuusta lähtien..Huomenna olisi myös ystävän 30-v pippalot joihin ollaan menossa ja ollaan sit miehen kans yö hotellissa. Nyt kun tuli haamu niin ei hirveesti edes tee mieli maistella alkoholia niin mimmonen huhumylly lähtee käyntiin...

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!
Jännittäviä aikoja elellään monenkin palstalaisen puolesta. Toivon kaikille viivoja testeihin ja pikkuisille tarrasukkia matkalle mukaan. Ihanaa, että näitä onnistumisia on nyt tännekin saatu. Kummasti piristävät mieltä ja antavat toivoa itsellekin tulevaisuuteen.

Vaikkakin nyt on (taas) menossa joku ihmeen masennuskausi ja tuntuu, ettei mikään asia ole hyvin. Mulla vissiin iskee tämä menkkojen aiheuttama masennus vasta tädin poistuttua. Omituista! Nyt, kun tässä saikulla oon ollut (peräti jo 1½ päivää.... wuhuu *tuulettaa*) niin olen ehtinyt surffailla netissä ja lukea paljon juttuja lapsettomuudesta, lapsettomuushoidoista, niiden onnistumisista ja epäonnistumisista, odotuksesta, raskausoireita... plaah, ihan kaikesta. Jopa synnytyksestä ja samalla haaveilen omasta synnytyksestä, ja pelkään sitä jo etukäteen. Niin, ja en, minä EN ole edes raskaana vielä. emoticon
Mitähän tässä saikun aikana vielä saankaan päähäni tungettua, kun kokonainen viikko on vielä jäljellä ja mahdollisesti lisääkin. Onneksi on ollut hieman jotain muutakin touhua, kuten ompelua ja leipomista. Leipoakaan ei vaan joka päivä viitsi, ei tee hyvää linjoille. Eikä mun käsi kestä ompelua kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Pitäisi vaan malttaa olla rauhassa tuon käden kanssa, mutta eihän sitä malta. Ei sitten niin millään... ennen, kun iltaisin kun se taas kipeytyy.

Anteeksi tämä ruikutus ja negatiivissävytteinen postaus.

Postiivista on se, että kevät on tullut ja aurinko paistaa. Ja tietty se, että saan kohta alkaa tikuttamaan ovista ja saadaan Miehen kanssa heilutella peittoja oikein ahkerasti. emoticon
Sorry, oli ihan pakko saada laittaa toi kuva tuohon, kun huomasin, että oli tullut uusia... hahhahaa emoticon

Maikkie, tiedän tunteen kun joutuu kököttämään kotona ja ei saa ajateltua mitään muuta kun että "Jos ois semmonen pieni" ja sit sitä on jo melkein varma että on raskaana, sit yhtäkkiä on ihan varma että ei pysty lapsia edes saamaan ja paukuttaa päätä seinään kun ei saa mitään muuta aikaan. Koeta jaksaa ja parannella!

Hankala yrittää olla stressaamatta ja yrittämättä liikaa, eikö?

Meillä täällä elellään jänniä aikoja. Mahassa on outoja tuntemuksia, päänsärky on erittäin kova ja väsyttää. Johtopäätöksiä en suostu suuntaan tai toiseen tekemään. Jos täti ei tule vieraillulle viikonloppuna (mitä suunnattomasti toivon, kuten varmasti muutkin tässä tilanteessa toivoisivat), teen testin alkuviikosta. Viimeksi kun näin hekumoin, sain pettyä karvaasti, kun täti pamautti tulla ns. kutsumatta kylään  ja kierto oli 3 päivää pidempi kuin normaalisti. Nyt siis yritän parhaan tahtoni mukaan pelata varman päälle. Onneksi olen "piilottanut" testit itseltäni eli ne eivät satu suoraan silmiini, kun menen vessaan tms. Miehelleni en ole asiasta vielä mitään maininnut. Viimeksi tein senkin virheen, että ehdin hänelle jo asiasta vihjaista. Pettymys se oli sitten hänellekkin. Ja sen ymmärtää. Hänen siskonsa pykäsi maailmaan juuri toisen pienokaisen, mies on lähdössä varpajaisiin tässä lähivkloppuina. Itse olen jotenkin samanaikaisesti sekä katkera että iloinen. Miksi meille ei suoda tuota samaa onnea?

Siinäpä varsin visainen pulma.

Uusille tervetuloa ja perinteiset toivotukset "toivottavasti kukaan meistä ei viivy tällä palstalla pitkään" =)

Iloista alkanutta odotusta asianomaisille =D

Täällä kävi nyt niin että tein positiivisen testin <3, jos kaikki vaan sujuu hyvin niin meille olisi marraskuussa tulossa vauva. Tsemppiä kovasti kaikille <3!!

Onnittelut! Mulla on menossa kp 29/26 ja takana 3 negatiivista raskaustestiä, joista viimeisin tehty tänä aamuna. Normaalisti kroppa toimii just täsmällisesti ja menkat on myöhässä todella harvoin ja sillonkin vain päivän. Lisäksi mielestäni tunnistin ovulaation todella selvästi tällä kierrolla just sillon kun sen pitikin olla eli reilu 2 viikkoa sitten. Missä se hiton plussa on?! En tiedä pitäisikö uskoa kroppaansa vai testejä. Mitään muita fyysisiä oireita en ole kyllä huomannut enkä edes kuvitellut... Osaako joku sanoa miten yleistä on, että testit näyttää negatiivsta tässä vaiheessa, jos on raskaana? Eihän tässä tietenkään ole mennyt kuin muutama päivä, mutta malttamaton olen...

Onnea äippä_09!

Taidamme nähdä vielä marraskuisissa. Tein tänäaamuna vielä toisen testin ja sekin näytti haamua ja jotta jonkinlainen varmuus saataisiin niin mies kävi ostamassa ClearBluen ja siihen tuli raskaana emoticon Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana ja kaikki menisi hyvin.

Plussatuulia kaikille!

Sydämelliset onnittelu Äipälle ja Mimmulle!!!emoticon
nyt vaan lisää onnea, että pysytte siellä marraskuisissa loppuun asti!

Meillä ovulaatio oli omasta mielestäni sillon kun sen "kalenterin" mukaan pitikin. Lähinnä perustan uskomukseni nyt sen ovulaatioliman mukaan ja kyllä mahakin oli kipeä. ja suomeksi ja rehellisesti sanottuna panetti ihan oikeasti emoticon kiva juttu :) nyt onkin sit ollu vähän matalapainetta loppuviikko. kaikki on tuntunu kurjalta, oon ollu väsyny ja kiukkunen kun ampiainen.

Ennen ehkäisyn alottamista ( siis pillereiden ) mun kierto oli tasan 28 päivää eikä päivääkään yli. Nyt siis menossa kp 19/28. eli vielä odotellaan siis.

Jospa tämä viikonlopun myötä vielä iloksi muuttuisemoticon ja olisin vähän vähemmän ärhäkkä tuolle murulleni.

Plussa-aalto alkaa vallata palstaa! Lisää samanlaisia tuulia siis :)

Minä en päässyt plussa-aaltoon. Täti tuli sitten perjantai-iltana tosi myöhään käymään. Mielimaassa. Keskiviikkono (vapaata koulusta) ajattelin soitella lapsettomuusklinikalle ja kysellä vähän toimintaohjeita. Vaikka yritystä ei ole takana kuin reilu puolivuotta, niin huoli alkaa painaa.

Onnea kaikille plussanneille ja toivottavasti pienet jaksavat pysyä mukana loppuun asti!

Voi hanski1989, koeta jaksaa! :( 
Tsemppiä nyt paljon!!

Itsellä alkaa olla jännitystä päällä. Olin kalenterin mukaan melkein varma että ovis oli 15.päivän kieppeillä, ja peittoa heiluteltiin.. Mutta noh, eilen ihmettelin kun vatsaa nipisteli ja vessassa käydessä huomasin valkovuotoa/ovisliman (??), ihan ykskaks yllättäen.. Ja mies huomautti miten ärhäkkä olin ollut koko viikonlopun. Olisko se nyt ollutkin ovis vasta eilen?? Noh, jos oli niin nyt luultavasti oli ajoitus aika täydellinen, ja keinot myös ;)  

Mie en oikeastaan tiedä uskonko näihin yleisesti tunnettuihin "kotikonsteihin", mutta ostinpa silti greippimehua muutama päivä sitten ja juon sitä, ja eilen mies naureskeli että meinaanko seisoa päälläni loppuyön kun nostin jalat seinää vasten peittojen heiluttelun jälkeen..
Vähän tunnen itteni hölmöksi, mutta mitäpä sitä ei tekisi hyvän asian eteen. :) En kyllä usko että tepsii, mutta koitinpahan kuitenkin :) Onko muilla kokemusta vastaavista kotikonsteista? 

Takaisin