Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Noniin. Meillä tässä tänään aamulla testattiin taas tuota ovista. Nyt tuli todella vahva viiva melkein heti testiin. Eli se päivä on tässä käsillä. Tänään yritetään pupuilla. Toisaalta, töissä oli raskas päivä eli katsotaan kuinka vireyttä riittää.

Me ei kerrota kellekkään ennen kuin asia on varma ja raskaus on hyvällä mallilla. Tietysti sen raskauden olisi suotavaa ensin alkaa ja sillä tavalla.

Mutta nyt tässä kiirusta pitää. Plussailua kaikille. Itse tässä kovasti toivon, että pääsisin tuuleen mukaan. Inttikaverini oli pamauttanut emäntänsä paksuksi ihan vahingossa.. Miksi vahinko ei osu omalle kohdalle??

Joopajoo, negahan sieltä tuli. Just niinku aattelinki. Ja sit lauantai- illalla se tätiki sitte saapui eli jos oisin malttanu hetken odotella vielä testin tekoa ni ei ois tarvinnu arvailla...no tästä eteenpäin aion malttaa mieleni ja tuon toisen ostamani testin säästän sitte siihen varmaan plussaan emoticon

Ja nyt lakkaan laskemasta päiviä ja stressaamasta, ku kyllä nuo korkeammat voimat tietää milloin on otollinen aika toiselle vauvalle!!!!

Ihanaa odotuksen odotusta kaikille emoticon

Heh, Hanski oot ilmeisesti käynyt intin? Mä myös. Hauska törmätä muihin intin käyneisiin tällasella palstalla. :)

Täti tuli ja täti meni, vähän masentanut ja enpä ole täälläkään käynyt päivittämässä. Hyvä ystävä odottaa jo pitkällä ja yhdessä viikonloppuna tutkittiin äitiyspakkausta, jonka oli hakenut edellisellä viikolla ja sehän vaan nosti lisää tietenkin tätä mun vauvakuumetta. Mulla on parin viikon päästä aika neuvolalääkärille. Ihan vaan vuosihuoltoa/papa-aikaa tilatessani mainitsin raskaustoiveesta ja verenpainelääkityksestä ja hoitaja laittoikin sitten suoraan lääkärille ajan, mikä tietty ihan hyvä ja kiva asia kun pääsee juttelemaan tohtorin kanssa raskausyrityksestä.  

Pahoittelut kaikille, joiden luona täti on käynyt taas kylvämässä pahaa mieltä. Koitetaan uskoa siihen, että se seuraavalla kerralla pysyy poissa.

Täällä elellään jännittäviä aikoja, kun kierto alkaa lähentyä loppuaan. Menossa kp 23/24-28 ja jännittää ihan kamalasti. Edellisessä postauksessani mainitsin, että oli menkkajomotuksen tunnetta mahassa. Jomotusta ei varsinaisesti ole sen jälkeen ollut, mutta pientä nipistelyä oikealla puolella aivan alamahassa on ollut joka päivä. Nipistely tosin tuntuu aikalailla lonkkaluun kohdilla, joten liekö vaan jotain kränää nivelissä. Tai kohdunulkoinen....

Olin niin pyhästi vannonut, etten ala olojani kuulostelemaan ja tässä sitä nyt ollaan näiden nipistelyjen kanssa. Huoh... loppu viikko sitten vaan jännäillään, kuinka meitin oikein käy. Jos tilanne niin vaatii, niin menen heti maanantaina ostamaan testin ja testaan, koska en kestä epävarmuutta ollenkaan. Mikäli täti kurvaa kylään viikonloppuna, otan ja soitan ensi viikolla lapsettomuuspolille. Jospa ne sieltä osaisivat antaa hieman vauhtia tälle meidän projektille.

Toivotaan nyt, että näiden kamalien myrskytuulien joukossa olisi myös niitä suotuisia plussatuulia. emoticon

Samassa veneessä ollaan Maikkie! Mulla on nyt kp 25/12-31, mutta jos siihen kamalaan vihlasuun on uskominen minkä toissa lauantaina koin ovikseksi ja tikussakin viiva oli niin sit mennään tonne vklopun puolelle odottelemaan. Tuskainen loppuviikko siis edessä!

Mä olen kanssa noi tuntemukset yrittänyt sivuuttaa, mutta minkäs teet kun välillä on kuuma ja välillä kylmä. Kuumetta ei ole mutta lämmöt vaihtelee (normaali lämpö on reilusti alle 36) 35,4 ja 36,7 välillä. Nälkä ei ole oikeastaan ollut viikkoon, mutta tuntuu että olis koko ajan täynnä. Alavatsalla on pienoinen paineen tunne, nipistelyjä ovarioitten kohdilla, mutta ei kuitenkaan mitään siihen ovisvihlaisuun verrattuna.

Katotaan nyt sitten kuinka tässä käy tuleeko se täti vai nou. Tulehan heti kertomaan kuinka käy!

PLUSSATUULIA JA TARRASUKKIA emoticon

Vieläkö jännäys jatkuu Maikkie ja Tikru? Toivottavasti, kun ilmeisesti hyvät uutiset olisi mahollisia aikasintaan viikonloppuna. :)

Mä aloin jo menettää toivoa, että saisin ovistestiin kahta viivaa. Laskurin mukaan oviksen olisi pitänytkin ollakin vasta tän päivän (to) ja sunnuntain välillä (kierto vaihdellut 26 ja 29 päivän välillä), mutta oma olo viestitteli, että se olis saattanut jo tapahtua. Kerkesin jo miettiä, että en olosta huolimatta ovuloikaan tai sitten testaaminen ei ole onnistunut. Tänään kuitenkin tuli testiin kaksi viivaa, testiviiva tosin ihan vähän haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta niin selvä kuitenkin, että ei pitäis olla tulkinnanvaraa. En aikasemmin ymmärtänyt, miten jotkut teistä oli niin innoissaan oviksen bongaamisesta, mutta nytpä ymmärrän. :) Jotenkin tuntuu niin kivalta tietää, että ainakin se asia on kunnossa. Tuijottelen testiä vähän väliä hymyssä suin, ihan kuin se olisi ihmeellisempikin uutinen, että ovuloin. Taas tuli kyllä oppitunti siitä, miten hankala omaa kroppaa on tulkita. :)

Mutta pidetään peukkuja, että kaikille tulee pian kaksi viivaa muihinkin kuin ovistesteihin ja tsemppiä pettymyksen taas kokeneille ja jännityksen kanssa eläville! Tulkaahan Maikkie ja Tikru kertomaan, miten kävi ja toivotaan, että te ootte seuraavat odottajiin siirtyvät!! :)

Hei, missäs kaikki ihmiset on?

Mun oli ihan pakko päästä tänne avautumaan, kun en viitsi näitä olojani ukollekaan narista koko aikaa. Tänään varsinkin on ollut koko päivän sellaista lievää menkkajomotusta, mutta merkkiäkään tädistä ei ole vielä näkynyt. Noita maha oloja on ollut nyt varmaan noin viikon verran joka päivä enemmän ja vähemmän.
Mulla on niin raskaana oleva olo, mutta taitaa mielikuvitus vaan tehdä kepposiaan. Nyt tullaan kyllä alas kovaa ja korkealta, jos (KUN) se täti viikonloppuna kurvaa kylään. Miten ihmeessä näin pääsi käymään, että odotukset ovat kasvaneet ihan älyttömiin sfääreihin emoticon Mun ei pitänyt antaa itselleni minkäänlaista lupaa kuulostella oloja ja elätellä turhia toiveita. Miten masentavaa.

Tulkaa joku kertomaan taas hyviä plussa uutisia niin se valaa uskoa meihin muihinkin!

Heippa.

Saanen liittyä joukkoon. Vauvakuumetta on puskenu jo jonkin aikaa ja vihdoin nakattiin sitten nuvaring lopullisesti tältäerää roskikseen:)
Eli täällä kirjottelee 26 v. naikkonen ja kotona kaverina 25 v. avopuoliso. 7 vuotta yhteiseloa takana ja kova vauvakuume.
Koko raskaaksitulo on vielä aika utopistinen ja jännittävä juttu. Tuntuu, että oon ihan pihalla ovulaatioajasta yms.. mutta innolla lueskelen juttujanne, jännitän peukalot pystyssä.
Ensi viikolla pitäs kaiken "jären" mukaan ovulaatio tulla. Mutta en kyllä tiedä osaanko sitä oireistani lukea. 7 vuotta tosiaan ehkäisyä takana ja ensimmäiset "luomumenkat" siis vasta edessä. Tarkoitus olis kuitenkin peittoa heilutella jo nyt

emoticon

Hei kuumeilijat!!

Täällä oisi yksi uusi kuumeilija liittymässä joukkoonne:)
Yritystä on syksystä 2010 lähtien, yksi varhainen keskenmeno takana. Ikää on minulla 22 ja miehellä 23 vuotta.

Nyt siis kuukautiset viikon myöhässä ja kaksi negaa testattuna kierronpituuksilla 28/28 ja 35/28.
Kysyisinkin, onko kenelläkään kokemusta myöhäisistä plussauksista? Voihan toki olla, että kroppa vielä sekaisin, hormonihäiriö TAI ovis ollut oletettua myöhemmin, eikä siksi raskaushormonia vielä niin kertynyt. Sitä vain niin malttamattomana odottaa plussauutisia!

Plussatuulia kaikille :)

Heippa taas!
Tervetuloa uudet kuumeilijat joukkoon! Ja tsemppiä niille, joille täti on tullut tässä käymään. Uutta tuulta purjeisiin!
Ja Maikkie, pidän peukut ja varpaat ylöspäin, et tärppäisi nyt! :)
Itsellä oli ovistestissä ma ja ti yhtä vahvat viivat, ja peittoja heiluteltiin ja nyt sit vain odotellaan pari vkoa mitä tuleman pitää. Kierto on mulla tämän mukaan pitentynyt, et toivottavasti tärppäisi niin ei tarvisi aina odotella pitkään. =/
Huomasin Hanski, et meillä on tikut näyttänyt plussaa aika samoihin aikoihin, et toivotaan nyt tärppiä niin saadaan samaan aikaan elellä raskausaikaa :D
Lisää plussatuulia toivon mä kaikille! :)

Kovin on hiljaista täällä ollut.. mutta toivottavasti kaikilla kuitenkin kaikki olosuhteisiin nähden hyvin!

Inkivääri:
täällä odottelu ainakin vielä toistaiseksi jatkuu. Viimeisimmät menkat on aina alkaneet lauantai aamuna, kuten nytkin kaiken järjen mukaan pitäisi alkaa. Katotaan nyt sitten kuinka tässä käy. Vielä ei ole oikein mitään tunnetta suuntaan tai toiseen. Pieniä nippauksia alavatsalla ollut, joita ei mielestäni aiemmin ole ollut, mutta enpä ole moisista sen kummemin "johtapäätöksiä" tehnyt suuntaan tai toiseen. Takaraivolla jyskyttää tieto siitä, että niitä on turha tehdä, koska sit tullaan korkeelta ja kovaa.

Maikkie: tiedän niin tasan tarkkaan mistä sä puhut!! Sen jälkeen kun sai vihdoinkin sen todisteen siitä, että oikeasti todella on ovuloinut ainakin yhden kerran ja sai kokea pettymyksen tädin tullessa kylään, tultiin todella korkealta ja kovaa. Sitä ennen jotenkin aina vaan toivoi olevansa raskaana, mutta kuitenkin 95% tiesin että eihän se ole edes mahdollista kun ei sitä ovulaatiota ollut. Tässä kierrossa jotenkin jostain syystä, sitä yhtä hermojen menetystä lukuun ottamatta, olen saanut oltua ihan suht koht neutraali ja hermot on pysyneet todella jostain kumman syystä kasassa. Mutta tiedän todella tuon tunteen, että kaikesta voisi päätellä olevansa raskaana ja sitten.. sitten jos se täti tulee. Vaikken nyt voikaan niitä plussa-uutisia tuoda sinulle, niin toivotan jaksamista ja ajatuksien kokoamista jatkoa varten. Ja ennen kaikkea toivon että sulle(kin) se PLUSSA sieltä paukahtaisi.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Amarillo: Itselläni ei ole plussaamisesta kokemusta vasta kuin kaksi kertaa OVULAATIOTESTIN osalta, joten en osaa sanoa tuohon myöhään plussaamiseen muuta kuin että se on mahdolista jopa vasta parinkin viikon päästä.

Tinttiäinen: Onnea yritykseen! Nämä basicsit kannattaa muistaa aloittaessa matkaa kohti plussaa eli todennäköisyys ilman mitään ongelmia raskaaksi tulla on noin 20% luokkaa / kierto ja siihen on tasan se yksi päivä kierrossa. Oman vinkkinä antaisin tuohon ehkäisyn poisjättämiseen, että suosittelisin ainakin yhdet menkat odottamaan, jotaa saat yhdet luomut käytyä läpi, puhdistautua, ennen mahdollista raskautta. Näin minulle gynekologi suositteli, kun on useamman vuoden käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Nämä on siis nyt ne perusasiat mitkä kannattaa pitää mielessä ja sitten vaan pistää sormet ja varpaat ristiin, heilutella peittoja joka toinen/kolmas päivä ja toivoa parasta emoticon

Katotaan nyt kuinka tässä käy! Ilmottelen heti kun aiheesta on lisää informoitavaa! Ja Maikkie, ilmottele säkin. Toivottelen TAAS PLUSSATUULIA JA TARRASUKKIA KAIKILLE NIITÄ TARVITSEVILLE!! emoticon

Tää lokakuun odottaja siirtyy jälleen kuumeilijoihin.
Tänään aloin vuotamaan ja sitä on riittänyt koko päivän. En edes jaksa surra. Ei tässä auta kun jatkaa! Tsemppiä ja parempia tuulia meille!

Tikru82: Mulle gynekologi nimenomaan sanoi, että voidaan aloittaa yrittäminen heti, ilman mitää väliehkäisy vaihetta. Noh, taitaa tässäkin asiassa olla niin monta mielipidettä kuin on sanojaa :) Mennään siis näillä. Kiitos kannustuksesta. Oon kyllä niin "pessimisti ei pety" koskaan asenteella vielä, jotenkin tuntuu, että jos vaikka heti tärppäiskin, niin voisin aluksi olla jopa pelästynyt ja hämmentynyt. Mutta kai oma mieli heittää nyt tepposiaan suuntaan jos toiseen.

Toivottavasti saadaan pian kuulla plussauutisia palstalle itsekultakin.

Poutikselle paljon iloa ja valoa surun keskellä <3

Poutikselle sympatiahalit!! Ootko varma että meni kesken?? Voihan raskaana ollessakin vuotaa verta?!! Voimia ja jaksuja sinulle emoticon

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!! Tänne kyllä vielä mahtuu meitä emoticon

Meillä alkaa täti olee vierailunsa vieraillut. En kyllä edelleenkään jaksa uskoa että tästäkään kierrosta vielä raskautuisin, mutta ihan sama. Vauva tulee kun sen aika on tulla. En jaksa enää stressata asiaa, vaikka kierron päiviä laskeskelenkin. Tässä kuussa esikoinen täyttää vuoden, niin keskityn nyt pieneen prinsessaani ja järjestelen syntymäpäiviä emoticon  Kakut on jo tilattu ja koristelua suunnitellaan. Pääsisköhän lauantaina vähän shoppailemaan, kun meillä lauantait on isi- päiviä muutenki emoticon

Plussia ja tarrasukkia kaikille!!!!

Voi ei Poutis! Voimahali täältäkin! Ei muuta kuin toivotaan, että pian taas tärppää ja tällä kertaa onni pysyisi mukana loppuun asti. Ainakin teillä on todistettavasti kaikki raskautumiseen vaadittavat palaset kunnossa, jos jotain positiivista haluaa tästä hakea. :(

Tervetuloa mukaan Amarillo ja Tinttiäinen! Tinttiäinen, mä kanssa joskus kyselin terveydenhoitajalta tosta yrityksestä pillereiden jälkeen ja sekin oli sitä mieltä, että antaa mennä vaan, varmaan sama koskee rengasta myös. Tosin taas kaverin farmaseuttiäiti on sitä mieltä, että pari kuukautta olisi hyvä käyttää kumia hormonaalisen lopettamisen jälkeen. Eli tosiaan, mielipide-eroja on ja ite pitää näköjään päätöksensä tehdä. :) Ite ajattelin joskus, että voisi ottaa sen kumin varmuuden vuoksi mukaan pillereiden jälkeen, mutta eipä tullut otettua vaan heti alettiin pillereiden jälkeen tositoimet. No toisaalta meiän kohalla sillä nyt ei oo enää väliäkään, kun yritystä on takana jo kolme kuukautta, nyt viimeistään pitäisi olla poistunut kaikki hormonijämät, jos sellasia oli alunperinkään. :)

Hali myös Tikrulle, en huomannut sun kommenttia, kun kirjotin omaani. :( Tylsää, mutta pidetään peukkuja, että tää kevät tuo sen toivotun plussan vielä tullessaan. Tsemppiä siihen asti!

Heippa kaikille!
Täällä olisi yksi kuumeilija lisää joukkoonne :)
Yritystä ei ole vasta takana kuin tammikuusta, mutta kuume on sitäkin kauemmin ollut :)

Olen yksi nuorista äidiksi haluavista, sillä ikää minulla on vasta 20. Avokki taasen on jo 24, joten hänellä on pahempi vauvakuume jopa kuin minulla. :p Tässä on käsillä nyt jännät päivät.. tänään on nimittäin kp. 25/29.. Toivottavasti näkyis plussaa eikä miinuksia :<

Mutta hyvää kevättä kaikille, ja plussa tuulia! :)

Ensinnäkin, Tervetuloa joukkoon kaikki uudet. Mukava saada uutta väriä tänne, ei sillä, ettäkö vanhoissakaan mitään vikaa olisi emoticon

Poutis: Paljon voimia ja jaksamisia teille. Tiedän niin, miltä sinusta tuntuu. Menetys on suuri eikä siihen suruun auta, kuin aika.

Tikru82: Onpa harmi, että täti päätti tulla. Häntä pystyyn ja kohti uusia taisteluja. Tsemit seuraavaan yritykseen!

Omaa: Täällä ei vielä merkkiäkään tädistä. Mitä nyt koko ajan on sellainen paineen tunne mahassa. Unhodin mainita aikaisemmin, että sorruin ostamaan kaupasta jo valmiiksi kaksi raskaustestiä. Noloa! emoticon  Pikemminkin säälittävää....
Tähän mennessä en ole koskaan ostanut testejä valmiiksi. Aina olen odottanut, että menkat on vähintään sen yhden päivän myöhässä. Noita tilaisuuksia ei kyllä liiemmin ole ollut. Toissa kesänä yhden kerran kierto venyi 31 päiväiseksi, enkä silloin ehtinyt testiä ostaa. Viimeksi, kun menkat oli myöhässä plussasin. Saa nähdä, tuleeko noille testeille nyt käyttöä vai ei. Jännittää niin mahdottomasti ja vähän väliä pitää rampata vessassa tarkistamassa joko menkat alkoi.
Hieman meinaa olla migreeniä ilmassa ja se on ainakin aikaisemmin ollut takuu varma menkkaoire nro: 1. Ei tosin joka kierrossa... silloin, kun olin raskaana sain olla melkein 3kk ilman yhtäkään migreenisärkyä, olipa ihanaa!

Onneksi kotona on edes yksi ilopilleri... koira kantaa nyttenkin koko ajan leluja syliin ja olis ihan innoissaan leikkimässä mun kanssa emoticon

Takaisin