Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Minnuska ja Petruska. Taidatte olla ensimmäisiä marraskuun odottajia. Itse saatan sinne sakkiin vielä siirtyä.

Pelkäsin tänään oireetonta oloani, mutta päivän mittaan on selkää ja vatsaa nippaillut. Onneksi edes jotain elonmerkkiä ... Tarrasukkia pienille ja

SUURIA PUNAVIIVAISIA PLUSSIA kaikille ainoastaan tikkuihin, ei pöksyihin! ;)

Onnea kaikille punaisista viivoista!! Niitä täälläki kovasti odotellaan. Niin kovasti että menin tilaamaan raskaustestejäki emoticon Mammaksi.fi sivuilta tilasin niitä herkimpiä testejä. Onko niistä muuten kellään kokemusta, et kuinka aikasin näyttää plussaa?? Tekis mieli jo tän viikon lopussa testailla niillä. Oviksen ois pitäny olla viime viikon aikana (alkupuolella oli limaa ja nippailuja et siinä oletin sen olevan, mut mene ja tiedä).

Tällä kierrolla ollaan ainaki panoksia laitettu oikeeseen aikaan (mun laskelmien mukaan :), että luulisi jotain ainakin tapahtuvan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Plussia lisää kiitos kaikille +++++++++++++++++++++

Blah, täällä on kp 32/30, 30/30 tuli testattua nega herkällä testillä. Tätiä ei kuitenkaan kuulu ja ainakin kuvitellut tuntevani oireita raskaudesta edelleen, jopa lisääntyviä oireita. Pelottaa miten iso pettymys tulee jos ja kun täti saapuu visiitille. Miten sitä tässä malttais odotella vielä tämän viikon loppuun ennen kuin testaa uudestaan jollei tätiä näy. Hermoja raastavaa tällainen! En tykkää sitten yhtään... (tai ehkä sit kuitenkin pikkasen, kunnes täti saapuu). Ei viitsisi turhaan testailla ennen viikonloppua. Eihän? emoticon

Niin, täällä siis uusi naama joka jo pidempään taustalla kurkkinut.

Hih, liityn plussa aaltoon!!emoticon

Tänä aamuna selkeät kaksi viivaa tikkuun!

Oikein paljon onnea Minnuska ja Petruska! Liityn joukkoonne Marraskuun odottajiin :o)
Eli nyt loput mukaan joukkoon, kyllä siellä on tilaa :-)

Onnea plussista Petruska ja Santsu ja muutkin vielä uudestaan!! :) Mä laitoin ovistikut tilaukseen, joten jos vaikka niiden avulla pääsisi samaan aaltoon! :)

Tänään ei sitten ovistikkuun tullut edes kuvitteellista haamua. Eli eilen oli viivat kohillaan. Pystyttiin pitämään eilen näppimme irti toisistamme ja nyt sitten tänään voisi vähän petiä pöyhiä. Itse olen opiskeluihin sidottu aina ilta yhdeksään asti. Toivottavasti ei olla illalla täyden päivän jälkeen kovin väsyneitä...

Sitten sydämelliset onnittelut plussanneille. Toivottavasti pienet ihmeet jaksavat pysyä mukana loppuun asti ja saatte nauttia heistä 9kk:n päästä.

Ja me muut. Sota on julistettu ja voitto on meidän... :D

Senna sun täytyy nyt koittaa rentoutua ja rauhottua. Tommonen murehtiminen ja stressaaminen on ihan paras luonnon oma ehkäisykeino. Tiedän ite miten vaikeeta se on koittaa pitää mörköjä poissa mielestä mutta pakko se on yrittää, eihä pikkuasukki millään voi haluta muuttaa stressaantuneeseen kroppaan kasvamaan. Nyt äkkiä keksit ittellesi jotain muitakin projekteja joilla vaivata päätä jotta tämän osalta liika hermoilu rauhottuu.

Huutelen vieraisiin pöytiin..

Santsu: Ei kannattanut siis heittää kaikkea toivoa, vaikka sitä vuotoa silloin tulikin..emoticon 

Sennalle samoja vinkkejä antaisin, kun Ngale. Mä myönnän, että on mullakin samat ajatukset käyneet päässä, eikä ne kivoja ole (täällä yk 4 menossa), mutta yritän karkottaa ne väkisin pois. Kuulin mun lääkäriksi opiskelevalta kaverilta just, että terveistä pareista 80% saa raskauden alulleen vuoden aikana. Aluksi tää kuulosti musta masentavalta, mutta tarkemmin mietittynä lohdulliselta. Vaikka se voi ottaa oman aikansa, niin se, että nyt tai viimeksi ei tärpännyt ei tarkoita siis ollenkaan, että seuraavaksi tai sitä seuraavaksi ei tärppäisi. :) Todennäköisintähän on, että kaikki on niin kuin pitääkin ja jossain vaiheessa se lapsi siellä lähtee kasvamaan. Tähän yritän itse uskoa. :)

Vaikka mustakin nyt tuntuu absurdilta, että joskus on pelännyt olevansa raskaana, unohdettuaan yhden pillerin, niin on se silti hyvä, että koulussa annetaan sellainen kuva, että se on mahdollista. On se loppujen lopuksi musta kuitenkin parempi, että aikuiset ihmiset joutuvat odottamaan lasta kauemmin kuin olisivat ajatelleet, kuin että teinille tehdään abortti siksi, ettei hän uskonut voivansa tulla raskaaksi. Ja kun miettii, että kun sen lapsen lopulta saa, niin se kestää toivottavasti koko elämän. Mitä väliä siinä vaiheessa enää muutamalla odotetulla kuukaudella? :) Koita keksiä muuta ajateltavaa ja nauttia tästä elämänvaiheesta, ennen kuin siirryt seuraavaan. Kato vaikka romanttisia leffoja, mulla ainakin niistä tulee sellanen fiilis, että on siinä kahdestaankin olossa hyvät puolensa. :) Tsemppiä ja voimia, kyllä se onni vielä meidänkin kohdalle osuu!

Samoja vinkkejä Sennalle minäkin huutelen emoticon  Useimpien kohdalla raskautuminen on kuitenkin useamman kuukauden mittainen prosessi eli vielä ei kannata heittää hanskoja tiskiin. Itsellä esikoinen sai alkunsa vasta 7kk yrityksen jälkeen. Nyt stressit pois ja nautit vain läheisyydestä, jota saat mieheltäsi näinä kuukausina. Tsemppiä!! emoticon

Ja samoilla linjoilla olen myös tuossa valistuksessa. Raskaus on kuitenkin mahdollista yhdenkin suojaamattoman kerran jälkeen, vaikkakin toodella epätodennäköistä. Kuitenkin tapauksia olen läheltä seurannut useampiakin, joissa ekasta kerrasta on vauva saanut alkunsa. Parempi hormonien sekoittamille teineille toitottaa ehkäisyn tärkeydestä kuin että kävisivät joka kerran jälkeen hakemassa katumuspillereitä.

Hei! Ärripurri, kirjoitin äsken pitkät pätkät, ja sit teksti vaan hävis jonnekin.. oon niin käsi :D

Enisei, pääsenkö kuumeilemaan teidän kaa tänne? ;)

Viides lapsi olisi haaveissa, ja poika tietenkin sekin ;) Lapsukaiset ovat 6, 5, 3(pian) ja 1(pian) <3 Poikia siis kaikki, mies ei kuulemma osaa muita tehdä emoticon

Selailin jo näitä juttuja täällä. Eli osanotot kaikille keskenmenon kokeneille. Ja paljon voimia.
Toivon myös kaikille pikaista raskautumista=)

Paljon onnea kaikille plussanneille! emoticon  Toivon, että itsekin saisin vielä tulla raskaaksi. Tässä alkuvuodesta sain ihan varhaisen keskenmenon. Just olin kerennyt saada positiivisen testiin ja samantien alkoi vuotaan.. Se sekoitti kierron. Nyt kp 14/32 ja ihan selvästi tunnen ovulaation.. Eli yrittää saada kierto itsensä kiinni(siis normalisoitua).. kai ;)

Heip, taidan  hypätä teidän kelkkaan mukaan. Eli jos vähän kerron itsestäni:
Minä 21v. , mies 27v. , esikoinen reilu 6kk, pikkukakkonen oli jo matkalla, laskettu aika oli lokakuussa mutta hän ei  jaksanut pysyä matkassa mukana joten kun vuoto tästä loppuu, alkaa meidän yritys uudestaan. Ekan synnytyksen jälkeen ei kerenny kuukautiset alkamaan ennen raskautta ja nyt tämä keskenmeno joten tiedä sitten miten sekaisin kierto on nyt.. Ekoja menkkoja siis jäädään tänne odottelemaan jotta päästään kunnolla yrittämään. :) Toki jos menkat eivät tulekaan, sekin olisi hieno juttu. ;)

Kaikille paljon plussatuulia täältä suunnalta! +++ Jospa meitä jokaista onnistaisi tänä vuonna.

Idaho, erittäin hyvä että kävit huutelemassa vieraisiin pöytiin :o) Olin meinaan jo heittänyt toivon tältä kuulta kun kerroit oman raskautumisesi. Ajattelin että no jos sinäkin voit raskautua niin miksen minäkin ;-) Aika jännä että näin kävi.
Oikein paljon plussatuulia kaikille uusille kuumeilijoille. Tervetuloa Marraskuun odottajiin :o)

Hyvä juttu Senna, jos oot jo paremmalla tuulella. Ja täälläkin kyllä mielialat vaihtelee, se on kai ihan normaalia. :) Niin kuin kerroin, mullakin tuli itku, kun viimeksi menkat alkoi, vaikka muuten oon ollut ja nyt taas oon ihan hyvillä mielin koko asian ja muunkin elämän suhteen, sellasta tää meiän naisten oleminen kai vaan välillä on. :)

Mulla alkaa menkat olla lopuillaan, joten kohta pääsee taas viettämään sitä parasta vaihetta tässä odotuksen odotuksessa. ;) Huomaan muuten, että nytkin välillä nipistelee vatsaa, vaikka menkkakipuja ei enää pitäisi olla. Ihan hyvä saada muistutusta, että vatsaa nyt joskus vaan nipistelee, ilman, että se tarkoittaa yhtään mitään. Niin on kai aina ollut, mutta ennen siihen ei vaan kiinnittänyt huomiota, kun ei koko ajan kytännyt omaa oloaan. Tästä eteenpäin yritän lopettaakin koko turhan olojen kyttäämisen ja jos se ei onnistu, niin ainakin pitää mielessä, että en oo raskaana aina kun jossain tuntuu joltain. :D

Huomaatteko muuten, että tätä forumia on kehitetty niin, että kun kirjoittaa, niin tää oma kommentti ei enää jää muiden päälle vaan siirtyy alimmaksi, niin että pystyy samalla lukemaan aikasemmat kommentit kun kirjoittaa?
 emoticon

Moikka taas kaikille, herranjestas minkä verran tiällä tapahtuu kun on pari päivee muualla!!
ONNEA kaikki plussanneet, ihanaa, täällä hengessä mukana että kaikki mennee hyvin ja pysyy pienet mukana :) Ja hei, hormonihirviöistä puheenollen, arvatkaa kenen poikaystäväparka sai semmosen ryöpyn raasu niskaansa eilen, vaikkei mittään viärää oo tehny tietenkään, kuhan johonkin turhautumistani puran. Nimim. ei jäänyt asia epäselväksi naapureillekaan... xD

Tää nimittäin sai tädin kylään kp 40, eli ei mitään hajua mitä oikein tapahtu. ;( itkuhan siinä jo pääsi, kun ei koskaan noin pitkään ole itseään odotuttanut ja kerkesi jo parinkin kaverin kanssa jutella että näinköhän meille tullee perheenlissäystä... Ja ihan ihmeelliset neljä päivee menny tässä itkiessä ja kiukutellessa, en ikinä oo ollu tämmönen!! Miekin kun oon semmonen "haluun, siis saan" tyyppinen immeinen, vaikka mittään ei tässä elämässä ilmaseks ole saanut niin kovalla työllä sitten. Mutta kun se jako on tunteet 85% ja järki loput jos sitäkään näissä päätöksissä!!! En siis tykkee näistä oottelemisista yhtään...

Kaikki uuvet kuumeilijat, sekaan vaan :) Meillä on mietinnässä että jatketaanko yrittämistä vai ei, pettymykset ottaa koville. Mutta, joka toisen päivän taktiikkaa miettiessä tokaisi miehentekele että "milläs meinaat minut pitää poissa ne välipäivät" ;)

Joten ajatelkaa ihmiset kaiken masennuksen ja hermoilun keskelläkin sitä, miten onnekkaita me ollaan kun meillä on kumppanit joiden kanssa olla ja rakastaa ja nauraa ja itkeä - ja tehdä sitä vauvaa... ;) 

Keväthän on tunnetusti uuden elämän aikaa, niinkun näistä plussanneistakin huomaa!
Hitot mistään stressistä ja hormonihirviöistä ja tädin ilkivaltavierailuista jotka koettelee mielenterveyttä....Nauttikaa auringosta ja toisistanne niin eiköhän niitä plussia ala sadella!!!
Perskatti, jos onnistuu muilta niin onnistuu meiltäkin, vai mitä naiset??

Ansku90: Tosi kurja, että jouduit noin pitkän odotuksen jälkeen pettymään. :( Uskon, että oli mieli kyllä maassa, mutta ihanaa, että jaksat olla noin positiivinen. Mitä ehkäsyä käytittte viimeksi? Kun mä vaan mietin, että jos käytitte jotain hormonaalista niin toi epäsäännöllisys kai voi mennä sen piikkiin, mutta jos teillä on ollut kortsu käytössä pillereiden lopettamisen jälkeen, niin sitten kyllä mä suosittelisin juttelemaan gynen tai ainakin terveydenhoitajan kanssa. Ihan maallikko oon näissä asioissa, että en siis oikeasti osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei, mutta tosiaan, jos et oo mitään hormonaalista käyttänyt pariin vuoteen ja yhtäkkiä alkaa säännöllinen kierto heitellä, niin oudolta kyllä kuulostaa. Ei oo siis tarkoitus pelotella, vaan päinvastoin kannustaa selvittämään, jos tohon voisi saada jotain apua, niin ei ainakaan tarvis uudelleen pettyä noin pitkän odotuksen jälkeen. Voimia ja toivotaan, että se pieni teillekin suodaan pian! Älkää luovuttako, vaikka pettymykset ottaakin koville!

Takaisin