Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy sanoa että ne ketkä väittää että unohda koko juttu ja älä stressaa niin eivät itse ole potenut mitään "kuumetta".
 Asia pyörii mielessä jatkuvasti, ei vielä sillai painostavasti koska kiire ei tässä itellä ole. mutta mitäs sittten kun aika kuluu ja vuodet vierii eikä vauva ilmoita tulostaan...
Lähipiirissäni on liian monta sellaista tapausta missä aikaa on kulunut vuosia ja hoitoja tehty.
 Toivon ettei sinne asti tarvitse mennä ja nyt nautin tästä olotilasta, hurmoksesta minkä tuottaa ajatus että josko sieltä rupeaisi pieni elämä kasvamaan meille joku päivä <3
Onnea yritykseen!!! :)

"Täytyy sanoa että ne ketkä väittää että unohda koko juttu ja älä stressaa niin eivät itse ole potenut mitään "kuumetta".  "

Pakko kommata: ei se ihan noinkaan ole..:) Me ollaan yli vuosi yritetty miehen kanssa ilman tärppiä, ja viime vuosi tuntui sairaalloisen pitkältä, koska vauvakuume oli VALTAVA (kuume on toki edelleen kova, mutta olen oppinu hillitsemään ajatuksiani sinne suuntaan).
Aluksi oikein yrittämällä yritettiin, no fakta on ettei se lapsi tekemällä tule ja nyt ymmärrän sen oikein hyvin.. Sen liiallisen stressaamisen pois jättäminen helpottaa omaa oloa ja "masennusta" jota pitkällinen yrittäminen aiheuttaa. Mun ajatukset pyöri aiemmin aivan koko ajan
vain ja pelkästään siinä vauvassa jonka haluaisin, toki ajattelen sitä edelleen paljon mutta nyt ennemminkin mahdollisuutena kuin pakottavana tarpeena. Tai miten sen selittäisin...Nyt on levollinen ja realistinen fiilis asioista, en innostu liikaa tutkimaan itsessäni merkkejä mahd raskaudesta koska
voin sanoa että kun on joka kierrolla vuoden ajan sitä tehnyt niin alkaa olla voimat loppu ja masennus hyökkää päälle. Ja sitten ei varmasti tule lasta, stressi on paras ehkäisykeino. Voi hitsi kun olisin tajunnu tuon heti kun alettiin yrittää..No tässä mennään ja tiedän että vauva tulee kun on tullakseen, vaikea
vuosi on takana mutta nyt on mahdollisuudet jo paljon paremmat onnistua. En malta odottaa että voin todeta olevani raskaana. :) ajatus omasta pienestä vauvasta kuumottaa niin kovin. Mutta hallitusti. Viime marras-joulukuu...joo, hallinnasta kaukana ja luulin jo etten selviä siitä hengissä, se oli niin tuskaisaa ja raastavaa kun
toivoi ja odotti "liikoja".
Se "älä stressaa" kuulostaa puhkikuluneelta kliseeltä mutta siinä pilee kuules viisauden jyvä. <3

Plussapuhureita joka yrittäjälle!!emoticon

kp18
yk10
ehkäisy jätetty 25.12.2009

Tervehdys! emoticon

Täälläkin yksi kuumeilija liittyy joukkoon. Mulla ikää 26v ja mies 10 vuotta vanhempi.
Meillä on ihana pieni prinsessa jo (4kk) mutta kovasti haluaisin jo sisaruksen aluilleen. Toiveissa olis saada kohtuu pienellä aikavälillä... Katsellaan.. emoticon

Täällä hetkellä ei tosiaan käytetä mitään muuta kun välillä kumia ja välillä keskeytettyä, mutta ja mies vain totesi että: "no on sitten tullakseen jos on tullakseen" :)
Mulla on kova ikävä sitä ihanaa tunnetta kun pikkuinen möyri masussa, vaikkakin mulla oli aika vaikea koko raskaus.. Ekat 3kk voin pahoin ja jouduin oleen paljon pois töistä sen vuoksi ja toinen kolmannes meni ihan ok, mitä nyt välillä supisteli ja viimenen kolmannes oli yhtä HELVETTIÄ!...emoticon  Meidän muru meinas syntyä jo 10 viikkoa etuajassa ja jouduinkin sairaalaan vuodelepoon joksikin aikaa.. :/ Loppukesän olinkin sitten oikestaan liikkumakiellossa ja yms ja voitte kuvitella että viime kesän ihanilla helteillä oli mahtavaa vaan maata kotona. :(
Mihinkään ei voinut lähteä ja kivutkin oli sen mukaiset ettei ees paljon huvittanut! Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, Muru syntyi sitten päivää ennen laskettua ja kaikki meni oikein hyvin. :) Synnytyksestä jäi mukava muisto!emoticon

Nyt olis sitten tosiaan kierrosta menossa 13/28-30, vielä taitaa kierto hieman hakea paikkaansa synnytyksen jäljiltä. Mulla on tosiaan vasta/jo kahet menkat ollu ja en enää imetä.
Pikkuhiljaa vois tuota miestä yrittää kisutella tuonne kammarin puolelle..emoticon

Kovasti onnea yrityksiin kaikille ja paljon plussatuulia!!!!!emoticon

Hei!

Täällä myös yksi kuumeilija. Olen tonne toista vauvaa kuumeillen ketjuun välillä kirjoitellut mutta se tuntuu olevan kovin hiljainen.

Meillä kuumeillaan toista pienokaista. Esikoinen on nyt 8kk ja toista toivottaisiin tässä mahdollisimman pian. Meillä on menossa yk 4 ja kp 23/28 eli jänniä aikoja elellään...Tuossa lokakuussa todettiin että seuraava saa tulla jos on tullakseen. Olen  hoitovapaalla ainakin elokuun puoleen väliin asti ja olishan se hieno  juttu jos siitä seuraava olisi jo tuloillaan siinä vaiheessa. Niin voisin sitten esikon kanssakin olla pidempään kotona :)

Eka yritys meillä niin menkat oli pari viikkoa myöhässä. Mä jo ehdin innostua mutta testi näytti negaa, seuraavalla kierrolla ei tainnu ovista tulla ollenkaan kun menkat tuli jo 2viikkoa edellisistä ja joululahjaa kovasti toivottiin mutta eipä saatu. Nyt sit katsellaan saisko mies synttärilahjan ;)

Hirmuisesti plussatuulia kaikille!

Heips kaikille!
Voisinpa minäkin tänne kirjoitella. :) Olen myös mukana tuolla toista vauvaa kuumeillen -ketjussa, mutta kuten Mimmu86 totesi, niin aika hiljaista.
Miehelläni ja minulla on 3-v. poika ja viime vuoden lokakuussa jätettiin pillerit pois. Vauvakuume on kova! :) Pettymys kyllä tuli taas tällä viikolla, kun täti tuli käymään, ja antoi vielä odotuttaa itseään melkein viikon kaiken maailman oireiden kera. Mutta uutta yritystä nyt sitten vain, eli yk4 lähti.
Kaikille plussatuulia! Toivottavasti tämä vuosi on oikein vauvarikas! :)

Mietinkin tässä juuri yksi päivä, että mitä teille Mimmu mahtaa kuulua =) kun on ollu niin hiljaista tuolla toukokuisissakin tämän foorumin muutoksen jälkeen. Harmi että ette joululahjaa saaneet, toivottavasti nyt tärppää!

Liityn seuraanne emoticon

Ikävä kyllä sain varhaisen keskenmenon noin viikko sitten mutta uutta yritystä kehiin tottakai! Olen ollut hyvin surullinen ja toivon että teidän kanssa kuumeilu auttaa ja innostaa!

Onko muilla kokemuksia varhaisesta keskenmenosta? onko teillä ollut sen jälkeen kovaa väsymystä ja jopa pahaa oloa? Kuinka pian pystyy aloittamaan uudet yritykset?

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille emoticon

Hei miimau, vielä tännekin seuraan sua komppaamaan:

varhaisen keskenmenon jälkeen saa yrittää uudelleen vaikka heti jos ns. raskausmateriaali on poistunut kokonaan ja kierto palautuu normaaliksi (ja jotkut sanoo ettei tarttis palautuakaan mutta on kuulemma helpompi laskea raskauden kesto jos on yhdet kuukautiset välissä).

Hurjasti onnea toivon uudelle yritykselle jotta tärppää! Itse toivon että tämä kolmas kerta toden sanoisi, kun raskautumiskertojen välillä tuppaa olemaan niin pitkä aika. Kannattaa myös muistaa että jos toivottua tulosta ei "pian" synny niin ei muuta ko tutkimuksiin - itselläni paljastui 1 v 3 kk yrityksen jälkeen matalia kilpirauhasarvoja ja korkeita testosteroneja, ja tutkimuksia jatketaan (koska todennäköisyys sille että tämäkin menee kesken on suuri).

Stressiä on niin vaikea välttää kun asia on mielessä KOKO ajan. Voin lohduttaa sillä että sitten kun on raskaana, huolettaa koko ajan että mitähän masuasukille kuuluu ja sitten kun se on syntynyt, niin sitten sitä vasta huolettaakin ja monta vuotta! ("missähän se luuhaa kun kello on jo 23!")

Tsemppiä kaikille raskautta yrittäville. <3

Voimia menetyksen käsittelyyn. Olin samassa tilanteessa lokakuussa ja kyllä sitä mielialat ailahteli tiuhaan seuraavan kuukauden ajan, varsinkin, kun vauvauutisia rupesi kuulumaan joka suunnasta eikä enää voinut/kyennyt liittymään aitoon onneen mukaan. Nyt asian kanssa on jollain lailla sujut ja toisten odotusta on helpompaa seurata.

Itselleni annettiin ohje, kuten jo mainittu, että yksi kuukautisvuoto olisi hyvä tulla ennenkuin yrittää uudelleen, jotta kohtu putsaantuisi. Itselläni vuoto tuli paljon aikaisemmin mitä normaalikierto ja vuotokin oli niukempaa, joten pääset varmasti pian yrittelemään taas! Itselläni on nyt ollut kaksi "normaalivuotoa" ja toivottavasti nyt kolmannella kierrolla tärppäisi!

Heippa leidit :)
Ajattelin kirjoitella väliaikakuulumisia, mitään kummempaa tänne ei kuulu, menkkoja odotellaan alkavaksi joko huomenna tai keskiviikkona...
Tää kierto tosiaan meni vähän plörinäksi mutta jospa sitä seuraavassa kierrossa ehtis näkeen enemmän, kyllähän se vähän edesauttais raskautumista jos ehtis hommaileen :)
Tsemppiä kaikille, saapa nähä kuka meistä ensimmäisenä siirtyy odottavien joukkoon :)

Mäkin voisin vähä päivitellä välillä.

Miten mä voin olla näin malttamaton tän vauvatouhun kans. Lasken vaan koko ajan päiviä, että koska voi testailla. :) Tosiaan nyt tulevana perjantaina kuuluis menkkojen alkaa jos alkaa. Itte odotan niin lujaa että jäis tätin kyläilyt väliin. Mutta miehelle hoen koko ajan et kyllä ne menkat alkaa. Kai mä yritän vähä itteäni huijata ettei tulis sit niin kova pettymys jos se täti nyt tuliski. :)

Toivottavasti plussia paukkuu paljo tänä vuonna kaikille! :)

kiva tännehän alkaa kertyä meitä kuumeilijoita enempikin.. emoticon
huh. täällä ollaan 3päivää jo myöhässä. testiä en suostu osttamaan kun viime kuussakin sen ihan turhaan ostin..... sehän näytti mun tyrmistykseksi negaa vaikka oireet oli niin selvät. tissi kipeet, nippaili ja olo oli no raskaana. :)
nyt ei oo  mitään tuntemuksia.. olo vaan väsy mutta luulen että se johtuu eilisestä rankasta tanssitunnista.  jote ootellanpaan taas rauhassa.ei vaan meinaa housuissa pysyä. ei millään. just kirjottelin tonne kesäkuisiin että silloin kun tota meidän esikoista tehtailtiin se 3.5vuotta niin koskaan ei tultunut näin kauheelta se että menkat alkaa.. sitä vaan ajatteli että noo on meillä aikaa ja jos ei tuu ni ei sitten. ja lopultahan luultiinkin ettei meille tule lasta ja elämän suunnittelu alkoi niin että meitä nyt on sitten vaan kaksi. noh ei mennyt ku muutamia kuukausia niin ipana ilmotti tulostaan............. nyt tuntuu että ajatukset ei pyöri missään muussa kuin tuossa raskautumisessa ja sen yrittämisessä. :( ei vaan voi ajatella mitään muuta. just tossa hokasin että jos menkat nyt alkais niin seuraavat otolliset päivät sattuu just meidän sukulaiskierroksen ajalle.. joten kai sitä "pitää" sitten sielläkinj heilutella peittoa.... emoticon toivottavasti ei vallan siskonpeteissä jouduttas nukkuu kun on kyseessä isompi porukka joka lähtee sukuloimaan ruattiin.. :) ja hytissäkin on neljä........ emoticon

VIUVAU: mäkin oksensin esikoista oottaessa ekat parikytä viikkoo ihan 24/7 siis yötä päivää. (olin kokkina ja töistä olin pois monta viikkoo juuri viikoilla 6-16). sit tippu hemot ja pahoinvointi jatkui.. jossain vaiheessa pahoinvointi palasi viikoilla 30. sitä kesti pari viikkoo mutta sen jälkeen olo oli tosi energinen ja iloinen ja mahtava ja kaikkee joten raskaudesta jäi tosi hyvä fiilis. synnytys onkin sitten tarina erikseen. (löytyy 2010 kesäkuisista) ja sen haluaisinkin kokea uudelleen jotta eheyttäisi mua naisena ja äitinä... mutta tärkeintä olisi saada esikoiselle  sisarus josta turvaa ja seuraa elämän poluilla.
tää  meidän esikoinen on ollut tosi helppotapaus. nukku 1kk asti 10-12h unia heräämättä syömään ja ei itke juuri ikinä. naureskeleva ja iloinen tapaus. emoticon 
 hurjasti plussatuulia kaikille.. :)

Itse ajattelin tehdä testin huomenna, mutta eipä tarvitsekaan.
Ensi kuussa samat pähkäilyt.. jatkellaan silloin.

Plussatuulia tälle kierrolle teille muille!

Joo... eipä tarvii täälläkään testata :( inhottavaa kun on niin malttamaton plus että joudutaan nyt sitten pitämään ainakin nelisen kiertoa taukoa koska meillä on kesällä häät, enkä haluaisi olla isolla mahalla omissa häissäni. Jotenkin nyt meinaa harmittaa koko häätkin kun niiden takia ei voi jatkaa yrittämistä :D hölmö... 
Ajatuksena oli siis että jos olisi nyt kolmen yrityskerran aikana tärpännyt niin oltaisiin siirretty häitä, enempää ei voi venyttää joten pakko siirtää siis vaan vauvan tekoa. Noh, jospa se pieni tauko tekis hyvää ja kierto normalisoituis hyvin tässä välissä.

Plussatuulia kaikille teille muille :)

En kyllä ymmärrä miten mä oon ainaki toistaseks vielä ihan lunkisti, ei ressaa ainakaan vielä yhtään :) Voihan se olla et kun ovis alkaa lähestyyn niin ressaaminenki lisääntyy, sitä odotellessa ;)
Menkat alkanee keskiviikkona, jännä kyllä kun ei mitään oireita vielä siihen suuntaan ole mut ei kyllä nyt oo tärpätäkkään voinu kun hommailtiin niin kauan ennen ovista... Neljän viikon päästä on sit näihin aikoihin melko jännät paikat

Kuulumisia täältäkin... Meillä bongattiin eilen ovis, pupuiltu on koko viikonloppu ja heti nyt aamutuimaan... :) Ei se kai auta ny ku malttaa ootella rauhassa - helpommin sanottu ku tehty! Mut positiivisin mielin eteenpäin.

emoticon Voi helevetti!!! no niinhän siinä kävi että mekat perkele alko äsken. että voi taas ihmistä tympiä. emoticon
pettymyksen määrää ei voi kuvailla. taaskaan. emoticon

Hei kaikille kuumeilijoille,
Ehkä voisin nyt liittyä seuraan. Sain keskeytyneen keskenmenon joulukuussa (rv 10) ja nyt neljä viikkoa kaavinnasta. Odottelen menkkoja alkavaksi seuraavan kahden viikon kuluessa.
Pakko myöntää että odotus kova. Meillä on ennestään neiti 1v 5kk ja kovin odotimme sisarusta esikoiselle. En millään jaksaisi odottaa että päästäisiin uudelleen yrittämään.
Ehkä 2011 tuo meillekin uuden mahdollisuuden ja nyt saatais pidettyä masu asukki matkassa mukana täydet viikot.

On ekaa kertaa aika hämmentynyt olo...
Menkat on jo 5 päivää myöhässä... ja mun kierto on ollut tosi säännöllinen (jopa kellon tarkka)
Tein tänä aamuna testin ja negaa näyttää. Olo on ollut tosi erilainen kuin ennen, oon ollu todella kuin nukkuneen rukous. väsyttää 24/7 ja on kauhee nälkä. kaks viikkoa on ollut pientä, silloin tällöin tuntuvaa nipistelyä alavatsassa... vuoto on ollut tosi kirkasta ja aika runsasta mitä ei yleensä tapahdu ennen menkkojen alkua mulla.
Ehkä täs nyt vaan ihmetellään ja testataan uudestaan myöhemmin....

Kyllähän se taas pettymyksen tuotti tämäkin kuukausi. Menkat alkoi eilen, päivän etuajassa.
Ei auta nyt sitten mikään. Tästä ei ole suunta kuin raskaaksi - pakko sen on jossain vaiheessa
napsahtaa. Pettymyksen määrää ei voi sanoin kuvailla, mutta tämän asian kanssa ei onneksi olla
yksin. Jos se 5 kerta todensanoisi ja vauvamahaa saisi ensi kesänä hyvän ystävän häissä kannella...

Toivottavasti Teillä muilla plussaa paremmin ja me muutkin plussailisimme mahdollisimman pian...

Vauvatuuli kaikille!!

Takaisin