Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä alkaa jännäilyt kanssa hiljakseen. Tässä vielä muutama päivä pitäisi "kärvistellä". Tosin oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, eli kaikki on vielä avoinna. Ei tunnu pahoinvointia eikä kipristelyjä, mutta ei sitten menkkoja edeltävääkään kramppausta. hmph. Jos se täti sitten päättää tulla kylään, niin seuraavaa kiertoa lähdetään seulomaan ovistesteillä. Tässä keskusteluja seuranneena voisi ajatella, että niistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä :)

Plussaillaan!

Minä taidan ruveta asennoitumaan niin että ensi kuussa uusi yritys. Ei olla tällä viikolla pupuiltu. Raskas työ ja aikaiset heräämiset on vieneet mehut niin miehestä kuin minust
akin. Jotenkin se vuoto viikonloppuna sai mielenkin vähän matalalle. No täytyy ajatella niin että ei se kuukausi lisä toipumisaikaa kohdulle mikään huono idea ole.
Meidän muuten niin ihana pikku neiti on muuttanut uni rytmiään ja herää joka aamu ennen kuutta. Ei oikein jaksais niin aikaisin heräillä kun tarhakin aukeaa vasta seitsemältä. Voi kun se pian palaisi normaalimpaan rytmiin niin iltaisin haluaisi muutakin kuin vain nukkua  ;o)
Oikein paljon plussa tuulia kaikille!

Poistun takavasemmalle taustailemaan, sillä näyttäisi siltä ettei meille yhteistä lasta miehen kanssa suoda :(  Itselläni on aiemmasta liitosta kolme lasta joista olen ikikiitollinen ja onnellinen. Olisimme haluneet mieheni kanssa yhteisen pienen tytön tai pojan, mutta ilmeisesti näin ei vaan ole meille suotu. Surullinen on mieli, mutta tästä vaan on jatkettava eteenpäin. 

On ollut mukava olla seurassanne :) Toivon jokaiselle aurinkoista kevättä ja sen myötä paljon lempeitä plussatuulia.

Kovasti on ikäviä uutisia kaikilla kerrottavana :(!! Toivotaan nyt kuitenkin, että tähän tulee muutos piakkoin jostain suunnasta.

LottiS84: kyselit ovistesteistä. Mulla on ollut käytössä apteekin oma, clearbluen, pregcheckin ja first signalin testejä. Näitä kaikkia on tullut kokeiltua, enkä oikein osaa sanoa mikä olisi mielestäni paras. Clearbluessa tietysti on se digitaalinen näyttö, mutta en sitten tiedä onko se vain hifistelyä kalliilla hinnalla. Eniten olen käyttänyt pregcheckin ovistestejä, koska ne ovat olleet mielestäni edullisia (9,90€/10kpl) ja helppoja tehdä. First signal testi on ehkä kaikkein helpoin. Siinä on testilaatta selkeä, suht isokokoinen ja nopea. Tällä näyte täytyy ensin ottaa purkkiin ja pipetin (molemmissa testeissä oma mukana) avulla tiputtaa testilaattaan näyte ja odottaa minuutti. Viivat ovat selkeät eikä jätä arvailujen varaan. Maksoi muistaakseni 3,69€/2kpl. Tästä pidän nyt eniten, koska sillä bongasin ihka ensimmäisen ovulaationi joka vahvistui progesteronitestissä oikeaksi :) mutta se nyt olisi näkynyt testissä kuin testissä.

Ovulaatiotestejä tehdessä kannattaa pitää mielessä se, että vaikka viiva pläjähtää näyttöön tämä ei tarkoita sitä että ovulaatio tapahtuisi silloin. Testi kertoo vain sen, että ovulaatio tapahtuu todennäköisimmin seuraavien 12-36tunnin aikana. Testeissä on apua silloin jos kierto on epäsäännöllinen eikä siis pysty laskemaan edes suurinpiirtein missä vaiheessa kierto on. Eli jos kierto on lähimainkaan tasainen esim 26-30päivää testien tekeminen tuskin on tarpeen. Minulla testit auttoivat koska kierto vaihteli 12-31 päivän välillä miten sattui.

Nyt vaan positiivista mieltä kevättä kohti kaikille ja PLUSSIA JA TARRASUKKIA emoticon

Täälläkin aletaan pikkuhiljaa lähestymään kierron loppua ja jännäillään, onko tärpännyt. Itse en kyllä usko, että tärppiä olisi käynyt näin pian km jälkeen. Eikä minulla kyllä ollut mitään oireitakaan. Ei siis minkäänlaisia, ei edes niitä tuttuja jomotuksia, joita normaalisti ennen menkkoja on.

Minulla on suht. säännöllinen kierto, yleensä 26-27 päivää. Haluan nyt km jälkeen ottaa ovistestit käyttöön sen vuoksi, että haluan tietää, tuleeko minulle ovulaatiota ollenkaan. Ja on se oviksen ajankohtakin vähän hakusessa, koska minulla ei ole juuri koskaan minkäänlaisia ovisoireita. Mitä nyt sitä limaa, mutta sitä on niin vaikea määrittää.

Aiomme vielä seuraavan kierron yrittää ja odotella sitä luomuplussaa. Jos ei tärppää, otan uudelleen yhteyttä lapsettomuuspolille siinä toivossa, että sieltä saataisiin pikkaisen helppiä raskautumiseen. Yhden km jälkeen tuskin tarvitsee tehdä aukiolotutkimusta, vai mitä luulette? (pelkäsin sitä syksyllä ihan mielettömästi ja plussattuani, onnistuinkin kyseisen toimenpiteen välttämään) Onhan minulla ainakin toinen rööri auki, kun kerran onnistuimme jo yhdesti raskautumaan.

Voi, kumpa se plussa tulisi pian ja johtaisi onnelliseen lopputulokseen. Miten voikaan kaivata niin paljon jotain sellaista, josta ei edes tiedä mitään? Eihän minulla ole, kun aavistu elämästä lapsen kanssa ja sekin luultavasti on vääristynyt aavistus, kun hormoonohuuruissani kuvittelen ihanaa vauva-arkea. emoticon

Toivotaan, että kevätaurinko tekee ihmeitä meille kaikille ja saadaan kaikki mukaan plussa aaltoon!

täällä taitaa lakaa kuukautiset nyt yöllä tai viimeistään huomenna :( pientä rusertavaa vuotoa ollut tänään, ja se enteilee usein menkkoja

on tämä vain niin puuduttavaa, kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen pettyä.

me annetaan tosiaan nyt yksi kierto armoa luomuplussaukseen, ja jos ei tärppää niin sitten soitetaan lääkäriin.

ajattelin ostaa pregcheckin ovistestejä pari pakettia ja heti kuukautisten loppumisesta asti testata joka päivä ovista. Haluan löytää nyt sen oviksen kunnolla ja varmasti. Noi on niin edullisia, että siksi ostan noita tällaiseen "joka päivä testaan"-kiertoon, ei raaski ostaa kahtakymmentä ovistestiä joitain kalliimpia, vaikka olisikin parempia.

olen joitain kiertoja tässä matkan varrella tikuttanut noilla pregcheskin testeillä, mutta useimmiten olen vain laskeskellut oviksen ajankohtaa ja mittaillut lämpöjä kuumemittarilla. Nyt on kuitenkin kierrot olleet niin sekaisin että pitää testailla taas :)

Itse ajattelin lähteä tälle samalle päivittäiseen tikutukseen, jos se täti päättää kyläillä tässäkin kuussa. Tänään oli koulunpenkillä hieman kipristelyä tuossa vatsan seudulla. En laske sitä "miksikään", ainahan sitä mahaa silloin tällöin kipristelee. Kaksi päivää pitäisi vielä odottaa (toivottavasti saisin odottaa ainakin sen 9 kk:ta) seuraavia kuukautisia. Mutta ei sisaret lannistuta. Kyllä meilläkin vielä tärppää!

Moips!

Käyn aina välillä vakoilemassa tätä kuumeiluketjua. En edes tiedä miksi... jotenkin on vaan niin kiva olla taustalla jännäilemässä tuntemattomienkin puolesta. :)

Anyway, jospa tästä vierailusta onnistuisin jättämään jälkeeni kaikenmaailman vauvapöpöjä, jotka sitten kulovalkean tavoin tarttuu tämän ketjun kirjottelijoihin. :P

Paljon tsemppiä plussauksiin! Toivottavasti teidän aikanne tässä ketjussa on lyhyt! :)

Toivotteleepi Cava

Kyllä tästä mun kierrosta ei ota selvää ei sitten mitenkään päin... Mun laskujen mukaan, oviksesta (siis se eka jonka bongasin kahtena peräkkäisenä päivänä) tulis vasta huomenna tai ylihuomenna 14päivää ja menkat alkoi tänään. Mä en vaan tajua.. laske tässä nyt sitten milloin menkkojen pitäisi alkaa kun kierto seilaa omia reittejään. Päivällä parilla nyt ei sinänsä pitäisi olla merkitystä, mutta ärsyttää ihan suunnattomasti.

Eli seuraavaa sitten taas odottelemaan ja bongailemaan. Tosin mikäli vain kykenen niin, yritän vähän rennommin ottaa tän tulevan kierron. Sinänsä en koe stressaavani asiaa, mutta kyllähän se tuolla alitajunnassa kuitenkin jyskyttää lähes koko ajan.

No mutta ei auta, kuin mennä eteenpäin ja toivoa, että "saletisti natsaa"

PLUSSIA JA TARRASUKKIA KAIKILLE!

Pakkaspäivää kaikille! Hyrrr... en tykkää, mittari näyttää -27.
Ei ole tätiä vielä näkynyt täälläpäin, ei sit minkäänlaisia oireita mensuista. Tänään kp 32/28-30. Eli silloin kun ei stressaa tätin tuloa niin sit se ei tule. =/ Tulisi nyt äkkiä, et pääsisi taas uudelleen yrittämään.
Tsemppiä teille kaikille ja paljon plussatuulia! Kyllä se tärppi sieltä vielä tulee!

Kaunista mutta kylmää viikonalkua kaikille! On tämä itsensä tarkkailu niin jännää puuhaa...
Olin jo heittänyt toivon tästä kierrosta kun viime viikonloppuna tuli välivuotoa ja viikolla ei jaksettu mitään harrastella. No nyt sit perjantaina olin huomaavinani "ovis limaa" joten uus toivo heräili. No viikonloppuna jaksoikin puuhastella ahkerammin, joten nyt taas pieni mieli ehtii toivoa joskos se tärppi tulisikin. Ehkä kierto on vähän viivästynyt KM:n jälkitunnelmissa. Ei se viime kierto kaavinnan jälkeenkään ollut se normi 28 vaan lähemmän 5 viikkoa.
Niin kovin sitä toivois uutta raskautta että toivo herää pienimmistäkin mahdollisuuksista. Toisaalta yrittää laittaa jäitä hattuun ettei ihan hirveästi harmittais jos se täti kuitekin tulee kylään. Voi voi kuinka vaikeaa ;o)
No katsellaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan. Päätin jo valmiiksi että en tee testiä kuin aikaisintaan kahden viikon päästä. Normaalin kierron mukaan täti tulis viikon päästä, mutta jos ovis olikin vasta nyt viikonloppuna, ei testi anna oikeaa tulosta vielä kuitenkaan. Huomaakos että toiveet on korkealla kun jo valmiiksi olen päättänyt että tarttee testaa :o)

Huomenia pakkasten keskeltä. Tällä suunnalla pitäisi menkkojen alkaa tänään, vielä ei tunnu, kuulu tahi näy. Toivottavasti menkat ei tulekaan. Js tässä nyt ilman vuotoja päästään perjantaihin (ens viikonloppuun), niin sitten aletaan kokeilemaan raskaustestiä.
Sen voin kyllä sanoa, että jännittää. Ei oikein tiedä mitä tekisi, kun toisaalta -  voisihan se plussa näkyä jo tänään... Mutta ei ennen perjantaita testata, jossain päätöksesssä sitä on pysyttävä.

jännityksen sekaisin tunnelmin, hyviä plussatuulia kaikille!

sieltähän ne menkat sitten tuli, nyt kp. 4 menossa, ja ovista odotellaan.. kunhan tää vuoto loppuu alan sitten tikuttamaan ovista joka päivä..

pakkohan meidän on pysyä positiivisena, ei siitä masistelusta ole mitään hyötyä :)

pakkaspäivien plussia!!

hansiki1989: Oi, kun sulla on jännä tilanne! Pidän peukkuja, että se plussa nyt sieltä tulee emoticon

Tänne ei plussaa näy eikä kuulu. Täti punapää päätti sitten tänään tulla kylään. Ihan odotettavissahan se kyllä oli, mutta jollain tasolla sitä pettyy silti joka kerta... Miten voi olla niin äärettömän vaikeaa saada lasta. Luontohan on tarkoittanut meidät lisääntymään.

Täälläkin sitten odotellaan vaan vuodon loppumista ja sen jälkeen alan tikuttamaan ovista joka päivä. Jos se vaikka auttais ajoituksen kanssa ja näkisin, että onko sitä ovista ylipäätään ollenkaan.

Nyt on ainakin menkkakipuja ollut ihan kiitettävästi, jos se nyt mitään kertoo kehon palautumisesta normaalitilaan km jälkeen. Tähän mennessä, kun ei ole ollut mitään ovisoireita eikä menkkakipuja km jälkeisissä kierroissa. Jotain positiivista sentään, olen saanut menkkakipuni takaisin...

Täällä olisi yksi, joka haluaisi saada tänä vuonna plussan. Vielä yrittämään aloittaminen ei ole ihan vielä ajankohtaista, vaan omien opiskelujen takia lykkäillään asiaa lähemmäs kesää. Mutta sen verran kovaa kuumetta olen jo jonkin aikaa potenut että nyt päätin liittyä tänne ja tutustua vähän, mitä täällä netin ihmemaailmassa keskustellaan kaikista asioista. Tosin, se vähä mitä olen jo lueskellut tuntuu menevän täysin yli hilseen, mutta ehkä mäkin opin mitä mikäkin kirjainlyhenne meinaa :D

Jos jota kuta mun tausta yhtään kiinnostaa, niin tässä on jotain: ITe olen 21 v ja mies 28. Tällä hetkellä pyöritetään kahta taloutta opiskelujeni takia. Naimisiin mentiin viime syksynä ja nyt tänä vuonna olisi tarkoitus alkaa yritys josko saataisiin lisää perheenjäseniä, kahden kollinrötkäleen jatkoksi.

Heippa!!

Täällä yks mamma kuumeen kourissa emoticon  Ollaan tän kierron aikana alotettu pikkukakkosen yrittäminen, mut eihän se tietenkää kerrasta napsahtanu...täti on parhaillaan kyläilemässä.

Vähän meistä: Ite oon kohta 29 ja mies täytti just 28. Naimisissa ollaan oltu kolme ja puoli vuotta. Meillä on ihana tyttö (10 ½kk) ja kolme vuotias koirakin. Mulla vauvakuume alkoi jo viime vuoden puolella, mutta nyt vasta mies antoi luvan alkaa kokeilemaan. Ja siitäkös kuumemittarii vasta pomppaskin ja peitot on heilunu enemmän ku ikinä emoticon

Mulla on ollu vielä epäsäännöllinen kierto raskauden jälkeen ja nää menkat on ehkä neljännet raskauden jälkeen eli vielä en osaa sanoa, milloin olis ovulaatio. Kierto vaihtelee välillä 26 ja 40...mutta en niin tarkasti haluakkaa tietää ovista, vaan ollaan puhuttu miehen kanssa et sänkypuuhia harrasteltas silloin ku huvittaa ja katotaan tärppääkö. Yleensä mun halut lisääntyy oviksen aikaan et ei kai kovin pahasti voi pieleen mennä??

Toivottelen plussatuulia kaikille ja tarrasukkia pienille elämänaluilleemoticon

Toivotaan, toivotaan. Tosiaan, ajattelin pelata varman päälle tuon testin kanssa ettei tulisi turhia pettymyksiä. Luulisi plussan sitten toivottavasti perjantaina kilahtavan, jos menkatkin 5 päivää myöhässä. Mutta ihmisen anatomia ja fysiologiahan on ihmeellistä, tiedä vaikka menkat tupsahtavat päivän myöhässä tai muuta yhtä "ei mukavaa". Mutta kaikki otetaan mitä on otettavaksi annettu. Jos ei tästä kierrosta, niin sitten lähdetään ovistikku per päivä taktiikalla seuraavan kierron kimppuun ja metsästetään ovista ammattimaisesti =)
Itsessäni on sen verran pessimistin vikaa, että en hirveästi uskalla vielä seitsemännessä taivaassa leijua. Ainahan on se mahdollisuus, että raskaus voi mennä kesken tai jotain muuta karmaisevaa. Parasta tietysti toivotaan ja niin pois päin, mutta mutta. Elämä on ja luonnonlaki on armoton.

Jopas meni masentavaksi. Nyt kaikille kevättä rintaan, rinnan alle ja vällyjen väliin. Eiköhän laiteta uusi sukupolvi alulle tänä vuonna!

Tsemiä kaikille! Ilmoittelen tässä viikolla, mitä tapahtuu...

Kiitoksia myötä jännääjille ;)

Tämä lapsentekotouhu tosiaan on, kuin laatisi sotasuunnitelmia suurempaakin sotaa varten.
Meillä on otettu greippimehu käyttöön, yksi n. 2,5dl annos päivässä. Tädin poistuttua talosta aloitan päivittäisen tikuttamisen ja sen rinnalle viritetään tykki käyttöön vähintään joka kolmas tai joka toinen ilta. Kaikki ylimääräiset laukaukset ovat sitten pelkkää plussaa, uskoakseni ne voisivat parantaa osumatarkkuutta. Sota julistettu alkaneeksi!!! emoticon

Masentavat pakkaset! Ei voi muuta tehdä, kun nyhjöttää viltin alla ja surffailla netissä. Koirakaan ei tarkenen lähteä lenkille, enkä kyllä minkään. Nytkin pakkasta on -33,6 astetta! Ihan hirveen kylmä!

Hih! emoticon  Nauroin aivan vääränä teidän sodanjulistuksille. :D Mut pakko itsekin myöntää, et sitähän se on. Joka kierron alussa teet uuden sotasuunnitelman. Lasketaan tärppipäivät, mahdollisesti tikutellaan, säännöllisin väliajoin päästetään ammukset ilmoille... :D Mutta vauvakuume on niin kova, et mitäpä sitä ei yrittäisi. :)
Uskonpa itsekin et otan tikut kehiin seuraavalla kierrolla. :)
Ja tervetuloa kaikki uudet jännittäjät!

Takaisin