Rakenneultra

Meilläkin tällä viikolla oli rakenneultra ja sen teki tosiaan lääkäri, koska minulla oli niissä papp-a arvoissa häikkää, niin tutki tarkemmin istukkaa ja sen virtauksia ja käyriä. Nyt kaikki oli hyvin, lapsi oli kasvanut, vaikka muutamia päiviä pienempi olikin päiviin verrattuna, mutta tässä vaiheessa se tietysti voi olla jo yksilöllistä, painoarvio oli 377 g. Huojenti kyllä, että siellä oli vilkas tyyppi ja kaikki ainakin nyt hyvin. Olin huolissani, kun olen tuntenut liikkeet niin laimeina, mutta nyt selvisi, että istukka onkin edessä, eikä takana, kuten vielä nt-ultrassa näytti, joten sekin varmasti osaltaan vaikuttanut noiden liikkeiden tuntemiseen. Papp-a arvoista lääkäri minulle selitti, että ne tosiaan on yhdistetty raskausmyrkytykseen ja sikiön pienikasvuisuuteen, mutta tarkempia jatkotutkimuksia ei tarvita kun nyt kaikki ok, vaan perus neuvolan verenpaine+pissa seuranta, millä muutenkin raskausmyrkytyksiä bongaillaan. Sukupuolta ei kysytty, se jää nyt yllätykseksi.
 
Miten meni elomami?

Meillä on rakenneultra huomenna aamupäivällä. Lievästi sanottuna malttamaton olo!
 
Oikein hyvin meni ja kaikki rakenteet normaalit. Meillä oli tosi mukava lääkäri, joka tutki tarkkaan ja opasti samalla kandia. Uskalsi jopa luvata tyttötakuun, eli jos hänen veikkaus menee väärään niin lupasi ostaa sinisen potkupuvun. :wink Tähän mennessä ei ole kuulemma joutunut yhtään ostamaan. Keskikokoinen tyttö tulossa ja tämän hetkinen painoarvio oli 348g. Onnellinen olo! [emoji177]
 
Meilläkin ultra ohi. Hyvin pieni poika tulossa: 297 g ja kaikkien pituuskäyrien alareunalla. (20+0). Pään lakimitta oli niin pieni, että pitää käydä 1,5 kk päässä kontrolliultrassa..

En kovasti jaksaisi huolestua vielä. Minä olen aika pieni ja siro, mies on myös. Hoitaja sanoi, että todennäköisesti pää on vain soikea.. muut mitat kyllä samaa kaikki, kunhan vaan pieni kaveri.

Mutta kyllähän tuo kamu pieneltä kuulostaa muu verrattuna!
 
Meilläkin oli tänään odotettu rakenneultra! Käsittämättömän ihana tunne, kun kaikki oli siellä hyvin. :Heartred Pikkuinen oli niin vilkkaana, että kätilöllä oli tekemistä, että sai kaikki mitat otettua. :) Painoarvio taisi olla 345g ja vauhdikkaan pyörimisen seurauksena myös sukupuoli tuli hyvin näkyviin. Meillä odotellaan nyt isosiskolle pikkuveljeä. :Heartblue
 
Meilläkin ultra ohi. Hyvin pieni poika tulossa: 297 g ja kaikkien pituuskäyrien alareunalla. (20+0). Pään lakimitta oli niin pieni, että pitää käydä 1,5 kk päässä kontrolliultrassa..

En kovasti jaksaisi huolestua vielä. Minä olen aika pieni ja siro, mies on myös. Hoitaja sanoi, että todennäköisesti pää on vain soikea.. muut mitat kyllä samaa kaikki, kunhan vaan pieni kaveri.

Mutta kyllähän tuo kamu pieneltä kuulostaa muu verrattuna!

Ei varmaan ole mitään syytä huolestua, vau.fi raskaussovelluksen mukaan keskipaino olisi 250g rv 20 joten hyvin painoa kuitenkin on :)
 
Huh, nyt se jännitys on ohi. Meni viimeyö melkein kokonaan valvoessa ja senkin mitä nukuin, näin unta rakenneultrasta :nailbiting:

Kaikki oli kunnossa, oikein kaksi lääkäriä ultrasi, koska esikoisella on synnynnäinen sydämen vajaatoiminta ja halusivat tarkistaa sydämen hyvin. Molemmilta kysyin myös sukupuoliarvion, mulla on ollut tosi vahva tyttöolo ja olisin ollut ihmeissäni, jos siellä olisi poika, eli tyttöhän se siellä oli. Vastasi viikkoja täysin (20+5). Istukka on etuseinämässä, joten ei oikein liikkeet kunnolla tunnu, toki välillä muljahtelee mutta lähinnä tuntuu tuossa sivuilla.

No rakenneultran jälkeen piti heti hyökätä ostamaan parit vaatteet, nyt on söpöä rimpsupyllyä ja vaikka mitä muuta odottelemassa :Heartred
 
Ei varmaan ole mitään syytä huolestua, vau.fi raskaussovelluksen mukaan keskipaino olisi 250g rv 20 joten hyvin painoa kuitenkin on :)

Joo, en kauhean huolissani tuosta yleispienuudesta ole. Kaikki on ultraajan mukaan pientä (myös paino, en jotenkin yhtään luota tuohon sovelluksen arvioon?), mutta suhteessa toisiinsa. Ainoa mietityttävä on tuo alakäyrän alle jäänyt lakimitta, mutta.. jää nähtäväksi!
 
Meillä oli maanantaina rakenneultra ja kaikki hyvin! Sukupuolet erottui aika varmasti, kaksi pientä tyttöä luvassa ❤
Meillähän on kaksi tyttöä jo ennestään eli melkoinen sarja luvassa! Kyllä on isäparka helisemässä tässä tyttöporukassa :grin
 
Rakenneultraa ei ole vielä tehty, vasta kahden viikon kuluttua, mutta olen tässä ollut paineiden vuoksi sairaalassa muutaman vuorokauden. Aivan ihana lääkäri pyynnöstä ultrasi eilen, sillä liikkeitä en tunne kuin satunnaisesti vasta ja kuitenkin paineet olivat melko kovat tänne tultaessa. Mahatyyppi painoi 280g (vko19+3 eilen), kovasti päätti olla sitä mieltä että häntä ei turhia katsella. Mutta sen verran saatiin irti, että kaikki todellakin kunnossa ja lääkäri oli sitä mieltä että tyttö mahdollisesti olisi, mutta täysin varma ei voinut olla vauvan siveellisen asennon vuoksi Tyttöolohan mulla on ollut kyllä. Mutta jospa saataisiin varmuus sitten RUssa.
 
Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki oli vauvalla hyvin ja vastasi hyvin viikkoja koon puolesta. Kovasti piti käsiä naaman edessä vaikka mitä yritettiin että olisi hieman niitä siirtänyt :grin Mahdollisesti pikkusisko tulossa isoveljen seuraksi :Heartpink
 
Sokeri arvot koholla, ja verenpaine lääkitys ollut jo monta vuotta. +Oma ylipaino yms yms
Mutta kaikki nämä luulisi olevan selviä asioita itsellekkin. Ja kyllä pitäisi ammattilaisen enemmänkin auttaa voimaan hyvin ja olla tukena. Ihan järkky mieli jäi kyllä :sad001
Ainoa asia joka tuli yllärinä vielä niin kohdussa oleva myooma (jota ei ole pariin vuoteen poistettu kun ei ole kuulemma tarvetta ja on niin pieni , oli noin 2 cm) onkin nyt alkanut sitten kasvamaan ja oli jo yli 5 cm :sad001 puuh. Kaitpa sitä pitäs yrittää olla hyvällä tuulella ja koettaa vaan parhaansa. Mut ei ole helppoa, kun tulee sellainen olo että ei tämä voi loppua hyvin millään lailla .
Voi sentään. Luin vasta näitä vanhempia julkaisuja. Ja halusin vielä sanoa sinulle lohdutuksen sanasena että minähän itse olen aivan samoissa jamoissa: verenpainelääkitys, kilpirauhaslääkitys, ylipainoa ja suurehko myooma ja muutamia pienempiä ja tällä cocktaililla olen jo kaksi tervettä lasta tehny ja raskauksista selvinny. Nyt ootellaan kolmatta. Tsemppiä ja eikä niitä lääkäreitä kannata aina niin kuunnella...Yritä vaan nauttia raskaudestasi!
 
Tänään oli viimein rakenneultra, jännitin tätä jo monta viikkoa. :nailbiting: Aika nopeasti ultrasi, meni vain vartti. Kaikki ok ja vastasi viikkoja 21+0, painoarvio n.375g. Jaloillaan potkii virtsarakkoon ja siltä kyllä tuntuukin. Istukka etuseinässä. Poika olisi nyt ilmeisimmin tulossa. :)
 
Takaisin
Top