Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mekin käytiin eilen. Pulla oli oikein virkeä ja kaikki osat paikoillaan. Kätilö sanoi että on oikee linssilude kun esitteli niin sormiaan ja varpaitaan useaan otteeseen vielä siinäkin vaiheessa kun ne oli jo tutkittu.
Pikkuinen vastasi täysin viikkoja, eli eilen 20+4. Painoarvio 355g. Hyvä siis ettei se np-ultran tekijä käynyt LA vaihtamaan, koska siinä np-ultrassa Pulla oli 6pv pienempi mitä viikkojen perusteella ois pitäny olla.
Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa VÄ merkintä äippäkortin kohdassa savuketta/pv? Koko käynnin aikana ei ollut mitään puhetta minun eikä miehen kanssa tupakoinnista, en polta enkä koskaan ole polttanutkaan - samoin mieheni. Itse tulkkaisin sen "VÄ" tarkoittavan vähän, mutta miksi ihmeessä siihen niin ois merkattu?!![]()
Jos se olettamus painon kymmenkertaistumisesta syntymään pitää yhtään paikkaansa, oisin ite ainakin ollut ihan tyytyväinen jos ultran painoarvio ois ollut 300-350g välillä (eikä se 399g mikä mulla oli). Ite olin syntyessäni täysaikainen ja painoin vajaa 2,8 kg, sen kokoinen vauva kelpaisi mullekin :D ja vaikka lyhyehkö oon yhä niin hentorakenteiseks en oo jäänyt...
Siitä kymmenkeraistumisesta on eri kätilöt ollut eri mieltä. Joillekin (kuten mulle) on sanottu se ja toisille on sanottu, ettei pidä paikkaansa. Tammikuussa voidaan sitten tarkastaa , miten kävi. :)
Jep, Kolmonen arvioitiin tuntia ennen syntymää n. 3,5kiloiseksi. Tyttö olikin 3030gJokatapauksessa toihan on vaan sellasta suunninpiirtein ennustamista. Ja paljonhan tapahtuu niitä että siinä juuri ennen syntymääkin tehty painoarvio osoittautuu sitten vääräksi jopa sadoilla grammoilla. En siis olisi moksiskaan tässä vaiheessa noista arvioista, mikäli ammattilaisetkaan eivät ole olleet.![]()