Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omppunen23
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli ultra 2.9 viikkoja silloin 20+4 ja paino oli tytöllä 333g... Eli en usko että on liian vähä teillä painoa..

Jos se olettamus painon kymmenkertaistumisesta syntymään pitää yhtään paikkaansa, oisin ite ainakin ollut ihan tyytyväinen jos ultran painoarvio ois ollut 300-350g välillä (eikä se 399g mikä mulla oli). Ite olin syntyessäni täysaikainen ja painoin vajaa 2,8 kg, sen kokoinen vauva kelpaisi mullekin :D ja vaikka lyhyehkö oon yhä niin hentorakenteiseks en oo jäänyt...

Siitä kymmenkeraistumisesta on eri kätilöt ollut eri mieltä. Joillekin (kuten mulle) on sanottu se ja toisille on sanottu, ettei pidä paikkaansa. Tammikuussa voidaan sitten tarkastaa , miten kävi. :)

Ultrassa käyty 21+1 oli päiviä mutta ultrassa oli mitat 20+6 mutta nämä heittelee. Kaikki ok 417g möllykkä (hirvee jätti). Ultraaja löysi heti kaikki mitattavat en kattonu kelloa mut ei siinä kauan menny.
Edellisenä iltana alko kauhee jännitys ku en oo vieläkään tuntenu mitään liikkeitä. Eka sä ultraan epäiltiin istukan kasvavan etsimään. Vähä järkytyin kuinka pitkältä matkalta peitti etuseinän, aivan täydellisesti päästä varpaisiin koko lapsen mitalta. Eipä sit muuta ku odottelemaan että potkut vahvistuu.

Oottele Seppo110 vaan rauhassa. Mulla peittää istukka myös koko etuseinämän, ja liikkeet alko tuntua 22+5. Mut sit alkokin samantien kunnon mylläys, ja mieskin tunsi potkut mahan päältä jo samantien.

Vauvalla kaikki tosi hyvin. ❤painoa meijän martalla on 380g, vastas pari päivää pienempää. Ja tosiaan tyttöä veikkas, kun ei löytyny ulokkeita. :)

Liitteet

• 1474474234826.jpg
    1474474234826.jpg
    71.6 KB · Katsottu: 79
Mekin käytiin eilen. Pulla oli oikein virkeä ja kaikki osat paikoillaan. Kätilö sanoi että on oikee linssilude kun esitteli niin sormiaan ja varpaitaan useaan otteeseen vielä siinäkin vaiheessa kun ne oli jo tutkittu. :joyful:

Pikkuinen vastasi täysin viikkoja, eli eilen 20+4. Painoarvio 355g. Hyvä siis ettei se np-ultran tekijä käynyt LA vaihtamaan, koska siinä np-ultrassa Pulla oli 6pv pienempi mitä viikkojen perusteella ois pitäny olla.

Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa VÄ merkintä äippäkortin kohdassa savuketta/pv? Koko käynnin aikana ei ollut mitään puhetta minun eikä miehen kanssa tupakoinnista, en polta enkä koskaan ole polttanutkaan - samoin mieheni. Itse tulkkaisin sen "VÄ" tarkoittavan vähän, mutta miksi ihmeessä siihen niin ois merkattu?! :wideyed:

Mulla ainakin ultraajat on kummallakin kerralla merkannu millon mitäkin lyhenteitä ja mittoja/lukemia sellaisille sarakkeille, joissa vapaata tilaa vaan on.
Kuten joku jo sanoi, VÄ taitaakin olla UÄ. Ultraääni.

Siihen kortin ekalle "infosivulle" mulle on merkitty että ei tupakoi, niin sen jälkeen kertaakaan kukaan ei oo mitään savukkeiden määrää merkannu käyntien yhteyteen niihin sarakkeisiin.

Jos se olettamus painon kymmenkertaistumisesta syntymään pitää yhtään paikkaansa, oisin ite ainakin ollut ihan tyytyväinen jos ultran painoarvio ois ollut 300-350g välillä (eikä se 399g mikä mulla oli). Ite olin syntyessäni täysaikainen ja painoin vajaa 2,8 kg, sen kokoinen vauva kelpaisi mullekin :D ja vaikka lyhyehkö oon yhä niin hentorakenteiseks en oo jäänyt...

Siitä kymmenkeraistumisesta on eri kätilöt ollut eri mieltä. Joillekin (kuten mulle) on sanottu se ja toisille on sanottu, ettei pidä paikkaansa. Tammikuussa voidaan sitten tarkastaa , miten kävi. :)

Mä oon jossain kuullut kans tän "kymmenkertaistumisen", mut tuli vaan mieleen että oliks se sit siitä painosta, joka 20+0 viikoilla?
Koska jos kaikki arvioi nyt sen perusteella minkä on saanut kuulla ultrassa, niin aika paljon heittelee, koskaa toisilla ultra heti 20+0 ja toisilla kolmekin viikkoo myöhemmin.

Jokatapauksessa toihan on vaan sellasta suunninpiirtein ennustamista. Ja paljonhan tapahtuu niitä että siinä juuri ennen syntymääkin tehty painoarvio osoittautuu sitten vääräksi jopa sadoilla grammoilla. En siis olisi moksiskaan tässä vaiheessa noista arvioista, mikäli ammattilaisetkaan eivät ole olleet. :wink

Samaa mieltä sakaran kanssa. :)
Mun esikoinen arvioitiin sunnuntaina 3800g (eikä ainakaan yli neljää kiloa..) kun sitten keskiviikkona syntyi kolme päivää myöhemmin oli melkein 4200g.

Meillä on aika rakenneultraan 3.11, ollaan oltu alusta asti yhteisesti sitä mieltä jotta halutaan tietää vauvan sukupuoli jos hän vain sen suostuu paljastamaan :D <3 Ensimmäinen vauva tulossa meille molemmille niin jänskättää, mutta innolla odotetaan. Ensin miusta tuntui vahvasti siltä, että lapsi olisi tyttö mutta pari ultra käyntiä sitten jostain syystä mieleni muuttui jotta on ollut nyt vahva poitsu fiilis :D

Jokatapauksessa toihan on vaan sellasta suunninpiirtein ennustamista. Ja paljonhan tapahtuu niitä että siinä juuri ennen syntymääkin tehty painoarvio osoittautuu sitten vääräksi jopa sadoilla grammoilla. En siis olisi moksiskaan tässä vaiheessa noista arvioista, mikäli ammattilaisetkaan eivät ole olleet. :wink
Jep, Kolmonen arvioitiin tuntia ennen syntymää n. 3,5kiloiseksi. Tyttö olikin 3030g :rolleyes:

Zeni: meillä sama homma! Tosin arvioinnista meni se 3vrk kun lopulta syntyi, mut käynnistyi juurikin arviointipäivänä :p ja molemmista lapsista painoarvio heittänyt sen puolikiloa.. eli arvioitu isommaksi kuin on..:rolleyes:

Takaisin