Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maikku*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

maikku*

Jostain jotain jo tietävä
Monissa ketjuissa on iloittu tulevista ja menneistä rakenneultrista. Meillä odotellaan tätä vielä pari viikkoa, mutta musta ois kiva lukea jo muiden kokemuksia, mitä kaikkea rakenneultrassa selviää, onko vauvan sukupuoli selvinnyt ja muutoinkin mikä fiilis jäi? Me (ja varsinki mä!) toivottaisiin, että tän "tyypin" sukupuoli selviäisi, mutta en aio sitä kysymystä/toivetta ensimmäisenä esittää kun olen ymmärtänyt, ettei se ole sopivaa :D Miten teidän toiveeseen tästä on suhtauduttu?

Me käytiin rakenneultrassa viime perjantaina :) Mua jännitti kyllä tosi paljon kun varsinkin esikoinen tuloillaan.. Kätilö joka ultran suoritti oli kyllä todella mukava ihminen ja kertoili aluksi miten homma etenee ja jos hän on jossain johdin hiljaa niin se ei merkitse että jokin olisi vialla vaan enemmänkin keskittyy mittaamiseen tms. Kokonaisuudessaan ultraan meni noin 40min. kun vaaveli ei millään halunnut näyttää naamaansa huulihalkion selvittämiseksi (naama oli niin tiukasti kohdunseinämässä koko ultran ajan), mutta ihan lopuksi sai katsoa niin että oli tyytyväinen. Aluksi käytiin aivot lävite (pikkuaivot, isot aivot yms.) ja mittaili ympärysmitan, josta sitten siirtyi sydämeen jossa kahtoi verenkierron & kammiot että kaikki pelittää & sykkeen. Sitten taisi kahtoa munuaiset ja sormien & varpaiden lukumäärä. Reisiluumitta ja muita mittoja kanssa otettiin, mutta kaikkia en kyllä enää edes muista kun olin niin häkeltynyt katsomaan iso telkkumonitoria jossa vauva potkunyrkkeili kovasti :D Paino arvio oli 365g.

Ihan ennen kuin aloitettiin ultra niin kätilö heti kysyi että ollaanko mietitty halutaanko tietää sukupuolta ja vastattiin että kyllä, ettei itse tarvinnut edes kysellä sen perään :D

Mutta joo kaikki oli tosi hyvin ja eläväinen kaveri siellä kasvaa menemään kovaa kyytiä <3

Meillä rakenneultra oli tänään, viikkoja nyt 20+3. Siellä käytiin läpi melkeinpä kaikki, sydän, munuaiset, aivot, mahalaukku, virtsarakko jne. Mitat otettiin päästä, mahan ympäryksestä ja reisiluusta ja ne vastasi melko tarkkaan kaikki oikeita viikkoja. Kaikki oli siis hyvin. Kätilö, joka meillä tutkimuksen tekee, meinasi jo lopetella ja totesi, että ei täällä mitään ihmeellistä, että kaikki on hyvin, niin piti nopeasti kysäistä, että kumpaas sukupuolta kaveri on? :) Sitä kätilö sitten vielä katsoi ja näytti toki meillekin, mutta itse en siitä selkoa saanut. Totesi, että "melko varma poika on". Mies oli toivonut poikaa ja itsellä ei toiveita ollut, mutta "tyttöolo". Nyt oon täällä sulatellut, että meidän perheeseen tulee ensimmäinen poika. :) minulla on siis kaksi siskoa ja toisella heistä kaksi tyttöä. Soitinkin siskon tytöille asiasta ja kun olin sanonut että poika tulee, niin 4v. totesi perään, että "tai tyttö". :D Ei tainnut sisäistää asiaa...:D Nyt on himo lähteä shoppaamaan poikien vaatteita, ennen tätä en osannut ostaa mitään.

Meillä on vasta 6.5, mut ihanaa lukea näitä niin voi fiilistellä ja odotella, ja tietää vähän etukäteen että millaista se sitten on :smiley-bounce022 Innolla odotan!

tämä olikin kiva aihealoitus, kun alkaa olla aikas ajankohtainen tuo rakenneultra. Minulla huomenna tämä suuri päivä, johon on öitä laskettu varmaan viimiset kaks viikkoo. Kauheen hitaasti on aika menny! Huomenna odotus palkitaan! :happy093

Meillä on kans tänään rakenneultra! viimeinkin! Sitä ollaan kyllä odoteltu... Toivottavasti kaikki on hyvin :) Jännittää myös koska me halutaan tietää että onko se tyttö vai poika... Mieheni toivoisi poikaa ja minä tyttöä :D

Meilläkin vasta 6.5. Argh kun odottavan aika on piiiiiiiiiiiiitkäääääääääääää!

Meilläkin 6.5. tuntuu, että siihen on vieläkin ikuisuus! Ihan täpinöissäni odotan. Sitten saamme tietää toivottavasti paitsi sukupuolen, myös sen, onko hematooma todella kadonnut kokonaan.

Miulla rakenneultra vasta 13.5! Odottavan aika on liiiian pitkä! :D
Jännittää kovasti kun olen tyypin 1 diabeetikko ja raskaus oli yllätys:)

Kaikki meni hyvin ultrassa :) Ne veikkasi että meille olisi tulossa TYTTÖ! Siellä ei näkynyt mitään jalkojen välissä joten siksi hän luultavasti on tyttö :) ihana tunne nyt rakenneultran jälkeen, nyt ei tarvitse miettiä niin paljon enää että onko kaikki hyvin <3

Täällä myös kaikki hyvin :) Sukupuoltakin kysyttiin ja poikahan se kaikkien tyttöolosta huolimatta ;) Ujo ja pihi kaveri oli, eipä paljon mm. naamaansa näytellyt <3 Tärkeintä että kaikki hyvin, helpotuksen tunne todella suuri tällä hetkellä!

ihana olo kun kaikki oli hyvin ja saatiin tietää kumpi tulossa. Hurmuri poikahan siellä oli. Näky tosi selvästi :) , joten ei tarvinnu arvuutella. Jaksamista teille muilla odotukseen. Yhtäkkiä se päivä sitten tuleekin jo vaikka aika tuntuu pitkältä ensin.

Meillä rakenneultra vasta 10.5. Vielä pitäisi reilut 2 viikkoa odotella. Kyllä odottavan aika on pitkä vaikka puolivälissä pian ollaankin.

Mukavaa kuulla muiden ultrakuulumisia ja tsemppiä kaikille vielä ultraa odottaville!

hyvä että teilläkin meni kaikki hyvin :) Oli kyllä todella pitkä aika odottaa rakenneultraan.. mutta sitten se päivä kuitenkin tuli ja nyt alkaa jo tajuta että meille on oikeasti vauva tulossa! :)

emmu_ma teillä oli siellä ujo kaveri ja meillä taas oli yli vilkas pienokainen :D Hän ei millään tahtonut pysyä paikallaan joten ultratädilla oli vaikeeta saada kaikki mitat otettuu, hän potki ja pyöri siel masussa niin paljon :) Ainoa hetki kun hän pysyi paikallaan oli silloin kun me katottiin mikä sukupuoli vois olla, oli kuunnellut mun pyyntöä kun mä jo monta päivää olen sanonut hänelle että sun täytyy sitten näyttää meille kumpi meil on tulossa :D Olen todella onnellinen että meille on tulossa tyttö mutta samalla harmittaa vähän mieheni puolesta kun hän niin toivoi poikaa... Mutta kyllä hän tottuu ajatukseen :)

Tänään oli meilläkin rakenneultra-päivä. Kaikki oli mallillaan ja saatiin erittäin selvä kasvokuva mukaan. Voi miten ihana pieni, painoa oli nyt 370gr ja vastasi hyvin viikkoja 20+3. Ja siis kolmas poikahan sieltä on tulossa:smiley-angelic003

Ihana kuulla että muillakin ultra mennyt hyvin!! :) Onnea kaikille tyttö ja poikalupauksista!

Mää näin, ehkä tämän keskustelun takia, viime yönä unta rakenneultrasta ja siellä meille luvattiin varmaa poikaa. Aika monta viikkoa pitää vielä oottaa ennen kuin kuullaan oliko enneuni :) Näiden lukemisen jälkeen piti myös illalla vähän kotidoppleroida, kun en vielä niin selkeästi tunne liikkeitä että voisin olla varma niiden olevan liikkeitä ja täällä niin monet oli ihanasti saaneet kuulla, että kaikki hyvin. Tarvitsi itsekin sitten vähän vahvistusta. Oli helpottunut olo, kun saman tien kun laskin dopplerin mahalle, alkoi kuulua jumpsutus <3 Omassa ei näy sykkeet, mutta laskeskelin olevan noin 145 minuutissa.

Takaisin