RAKENNEULTRA <3

Mä sanoisin ettei näillä viikoilla voi vielä antaa mitään arvioita. Rv 20 paikkeilla vauvat ovan kaikki hyvin saman kokoisia. Yksilöllinen kasvu alkaa näkyä vasta siinä Rv 26 paikkeillä ja sen jälkeen. Mä oon saanut 4 lapsesta syntymäpaino arvion 4D ultrassa n rv 26-28 ja ne on mennyt hyvin liki oikeaa. Sitten taas sielä rv 34 eteenpäin on tosi vaikea ultralla lääkärin arvioida syntymäpainoa kun vauva alkaa ollaa niin iso ja mahd alhaalla että kokonaiskuvaa vaikea saada.
Onko teillä vauvojen syntymäpainot ollut kuinka lähellä toisiaan?
 
Meillä eka ja vimppa olleet pienimpiä, 3,2 kg ja 3,3 kg. Kolmas oli isoin 4,1kg muut siitä keskeltä aika tasaiseen 3,6-3,8 kg.
Tää kolmas arvioitiin juuri muutamaa päivää ennen syntymää siroksi n 3 kiloiseksi. Vaikka itse lääkärille sanoin että tuntuu isolle vauvalle. Mutta ultraan luottivat. Kyllä kätilö hieman huudahti kun tajusi ei niin pienen tytön syntyneen:)
Muut arviot heittäneet 200g suuntaan tai toiseen, yksi syntyi 10g painavempana kuin mitä arvioitiin:p
 
Meillä eilen rakenneultra. Vauvalla kaikki rakenteet ok, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt. Vauvan koko vaan ei vastannut täysin viikkoja, Np- ulrtassa 3pvä pienempi ja nyt rakenteessa 5päivää. Kätilö sanoi vauvan nyt vain kasvavan sellaista vauhtia ja kaikki hyvin. Onko muilla ollut vastaavaa? Itse olen ollug pienikokoinen syntyessäni vain n 2500g vaikka täysiaikaisena synnyinkin. Mieskään ei kovin isokokoinen ole. Selvisi myös että meille on tulossa prinsessa. :Heartpink
 
Moikka kaikille! Täällä esikoisen laskettua aika on 24.6 ja rakenne ultra on vähän reilu viikon päästä eli 8.2. Alkaa jo pikkasen jännittään nähä miltä pikkunen näyttää ja kumpi sieltä on tulossa, tietysti mielessä pyörii kaikki pelot myös siitä että kaikki ei ookkaan kunnossa. Muutenki tuntuu että hirveesti stressaa turhaan kaikesta mahdollisesta.
 
Tänään oli rakenneultra (RV 20+5). Kaikki elimet löytyi, toimivina ja oikeilla paikoillaan :) Painoarvio 382g ja koko pituuden karkea arvio noin reilu 20cm :) Ilmeisesti tyttö :Heartred Oli kyllä helpotus nähdä, että kyllä se pikkuinen siellä kovasti touhuaa, vaikken ole vielä(kään) liikkeitä tuntenut, istukka siis aivan etuseinämässä.
 
Täällä myös tänään aamulla ru. Kaikki niinkuin pitääkin, mitään huolestuttavaa ei ilmennyt. Niinkuin jo np-ultran jälkeen kirjoittelin, että kätilö sanoi tulokkaan olevan poika (silloin oli viikkoja muistaakseni 12+jotain), niin tänään Se vaan varmentui. Pikkujäppisen pippelihän Se ensimmäiseksi monitoriin pläjähti :-) Aivan niinkuin teki jo 8 viikkoa sitten. Kätilö meille sanoi (nyt siis oli eri kätilö kuin np:ssä) että kyllä jo rv 13 pystyy sanomaan onko kyseessä poika, jos pippeli ultrassa selkeästi näkyy. Etenkin pippelin nuppi. Ja meillä kyllä näkyi nuppi molemmilla kerroilla.

Ihanaa! Tämä siis meidän kolmas poika :Heartred
 
Täällä myös rakenneultrassa käyty tänään ja kyllä paino putosi harteilta kun kuuli ja näki että kaikki näytti normaalilta. Sukupuolta joudumme edelleen jännitämään sillä ei pystytty selvittämään onko hän tyttö vai poika. Mutta pääasia että kaikki hyvin! :)
 
Täällä myös ru takana :). Kaikki näytti olevan hyvin! 397g ja vastasi kokoa 20+6, eli päivän heitto menkoista laskettuna. Tytöksi tuo kätilö häntä veikkasi, mut ite en usko vielä yhden sanaan ;-).
Oletko menossa johonkin toiseenkin ultraan kun sanoit ettet usko vielä yhden sanaan? :)
 
Oletko menossa johonkin toiseenkin ultraan kun sanoit ettet usko vielä yhden sanaan? :)

No meillä on vielä neuvolassa ultra kerran tai kaksi, täytyy kysyä myös silloin :) mut siellä kyllä ei ole kovin laadukas ne laite, et voi olla ettei näy mitään. Ja jos ei niin kesäkuussa selviää :)
 
Takaisin
Top