! Rakenne ultra !

Meilläkin ultra takana, ja tyttöä lupailtiin :Heartred eli kohta meillä on kaksi tyttöä täällä, iih!

Ennen ultraa en osannut päättää kumpaa toivon enemmän, sillä kumpikin olisi ollut enemmän kuin toivottu. Mutta kun ultratäti kertoi että tyttö tulee, niin ajattelin että näin sen kuuluu ollakin. Eipähän tarvitse lähteä ostamaan uusia vaatteita :)

Tämän jälkeen varmaan lapsiluku täynnä (toistaiseksi ainakin). Kysyin mieheltä että pitääkö meidän nyt tehdä kolmas että mies saa äijäseuraa, niin ei kuulemma tarvitse. Oli hänkin siis tyytyväinen tähän tulokseen, vaikka aluksi vähän vihjailikin että haluaisi tehdä miesten juttuja pojan kanssa :D
 
Meillä oli tänään kauan odotettu rakenneultra ja onneksemme saimme kuulla, että pikkuisella on kaikki oikein hienosti :Heartred Oli ihana nähdä hänen vipeltävän ja saimmepa kuvanki hänen pikkuvarpaista! Mitat vastasivat 21+1 ja tänään menossa 21+0, joten hyvin pitää aiempi arvio paikkaansa. Painoarvioksi tuli noin 400g. Sukupuolta oli hieman vaikea nähdä, mutta tytöltä hän ultraajan mielestä näytti, vaikkei täysin varma asiasta ollutkaan :)
 
Tänä aamuna oli paljon jännittämäni rakenneultra, jossa kaikki oli onneksi niinkuin pitääkin:). Vastasi mitoiltaan muutamaa päivää pienempää. Kaikki rakenteet oli kuin pitääkin. Kovin oli liikkuvaa sorttia. Sukupuoli on vielä arvoitus. Ei ollut halujakaan tietää, jää sitten jotain jännättävää synnärille:)
 
Ru ohi. Muutaman päivän isompi kuin "pitäisi", mutta muuten kaikki ok. Ylähuulesta ei saanut niin hyvää kuvaa kuin olisi halunnut, koska pieni piteli ensin käsiä kasvoillaan ja myöhemmin toinen käsi oli suussa. Istukka on takana alhaalla niin lähellä kohdunsuuta, että sen vuoksi tulee kuulemma uusi ultrakutsu ensi kuulle. Samalla tarkistaa vielä huulen rakenteen, mutta kuulemma se mitä käsien takaa näki näytti ihan miltä pitikin.

Sukupuolesta antoi veikkauksensa, mutta ei 100 % varmuutta, joten vielä en ryntää vaateostoksille :-D. Esikoisen pikkuvauvavaatteet riittävät alkuun, kun hälle hankittiin pienimmät vaatteet melko neutraaleina. Esikoisen sukupuolta eivät ultraajat edes yrittäneet arvailla, kun oli muka niin häveliäs ettei esitellyt paikkojaan. :-)
 
Meillä oli nyt uusi ultra vielä ru:n jälkeen. Vauva kasvaa hyvin omalla käyrällä, painoi 615g eli on vähän pienempi kuin pitäisi. Mutta... Meillä on nyt sitten kuitenkin epäselvä löydös. Aorttaläpän virtaus oli kiihtyneempää kuin näillä viikoilla pitäisi olla, joten uusi ultra on sovittuna elokuulle. Voi olla, että vauva vaan on pienen kokonsa vuoksi hieman jäljessä kehityksestä tai sitten siellä läpässä on jotain häikkää. Ei onneksi kuitenkaan yhtä mittavia löydöksiä (ainakaan vielä) kuin esikoisella on ollut syntymän jälkeen.
 
Suviii. Toivottavasti olis vaan pikkusen kokoinen vauveli.. Tsemppiä :Heartred
 
Jee, rosamamma! Jollakin muullakin on yhtä pikkuinen tyttö tulossa kuin meillä. Meilläkin hän pääsee isoveljen kaveriksi.
 
Vihdoinkin rakenneultra takana. Alkuun olin tosi iloinen ja onnellinen, kun kaikki rakenteet oli kunnossa. Vasta kotona vähän huolestuin, kun painoarvio oli 509g, enkä ole niin isoja vauvoja kuullut juuri kellään olevan tässä vaiheessa (rv 21+4).

Sokerirasituskoe on elokuussa ja oon nyt jo aika varma, että on raskausajan diabetes, kun sikiö oli noin suuri. Onko teillä kokemuksia vastaavasta esim. aiempien raskauksien kohdalta?

Ultraaja sanoi vain mittoja ottaessaan, että on ok kaikki ja kirjatessaan sanoi, että vastaa viikkoja.
 
Lahja. Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :)
Mä kyllä luulen et kätilö ois sanonut et jos tarvis olla huolissaan mut soita ihmeessä neuvolaan et saat puhua ja kysyä mieltä askarruttavista asioista.. Ei kannata jäädä tressaamaan asiasta.. Saisit itselles mielenrauhan. Tsemppiä :Heartred
 
Mulle sanottiin viime ultrassa että radin vaikutukset ei vielä näy vauvassa. Että vasta myöhemmin alkaisi kasvaa kokoa jos on kasvaakseen. En siis huolehtisi tuon koon puolesta vielä tässä vaiheessa
 
Kiitos teille paljon rauhoittavista vastauksista! Mulla on onneks jo maanantaina neuvola, niin saan siellä kyseltyä sitten kasvotusten. Olin tosi hämmästynyt tuosta koosta, kun ollaan miehen kans kumpikin pieniä ja hoikkia.
 
Jotkut erikoislääkärit ei suostu tekemään painoarvioita ennen rv 24 koska ovat ennen tuota niin epätarkkoja eli voi olla ihan myös mittavirheestä kyse :-)
 
Mä muuten tutkin äsken mun neuvolakorttia ja huomasin että ultrassa ei laitettu sinne mitään merkintää! Onko muilla laitettu? Oisin halunnu sen painoarvion tsekata kun en enää muista mikä se oli mutta eihän siellä lue! Kai se kuitenkin on jossain tietokoneella ylhäällä että neuvoloissa nähdään se? Zeni varmaan tietää neuvolatätinä tämän :)
 
Takaisin
Top