POKS rv 27+0
. Ja 13 viikkoa laskettuun aikaan. :>
Reilu viikko sitten tosiaan kävin sokerirasituksessa, jossa oli sitten kaksi poikkeavaa arvoa. Niiden vuoksi sitten sain ajan KAKSlle diabeteshoitajalle, joka kertoi raskausajan diabeteksestä ja kuinka se ilmenee ja mitä siitä voi johtua, jos sitä ei hoida. Sain myös paljon lappuja ruokavaliosta ja mittailusta sekä oman verensokerimittarin. Nyt seuraavan kahden viikon aikana, mittaillaan sitten sokereita joka toinen päivä, noin viisi kertaa päivässä. Sain diabeteshoitajalta ajan ravitsemusterapeutille, jonka kanssa sitten hiukan enemmän suunnitellaan tämän raskausajan ruokavaliota, koska minulle jäi ahdistava ja inhottava tunne diabeteshoitajan jyrkän ruokasaarnan jälkeen. Toivotaan, että tämä tästä lähtee rullaamaan.
Tänään sitten käytiin rakkaan mieheni kanssa neuvolassa jutskailemassa oman terveydenhoitajan kanssa vähän kaikesta mitä tässä on ollut ja kaikki on kuulema ihan normaalia ja kuuluu tähän vaiheeseen raskautta. Painoni oli kuulema noussut, ehkä hiukan liian vauhdikkaast (+875g/viikko), joten siihen pitää ruoan ja liikunnan kanssa kiinnittää huomiota. Verenpaine oli hyvä niin kuin viimeksikin, mutta hemoglobiini ei ollut kuulema tarpeeksi vielä noussut, joten edelleen rautakuurilla mennään. Kohdunpohjan korkeus oli kasvanut pari senttiä eli oli nyt 26cm ja vauvelin syke +140 puolin ja toisin. :) Vauveli liikkuu muuten paljon joka päivä ja ei meinaa antaa iltaisin minun ollenkaan nukahtaa. :D
Ja terkkari kielsi minua lukemasta synnytyskertomuksia, kun kuulema on ilkeitä ihmisiä täällä foorumeilla, jotka kirjoittelee kaikkee kauhujuttuja ja sitten ne jää mun mieleen pyörimään ja oon kuulema sitten ihan paniikissa. Just kerkesin sitten terkalle sanoo, että tässä vaiheessa odotan sitä synnytystä avoimin ja positiivisin mielin.
' :) Jotenkin se lyttäsi sen kun kommentin kieltämällä kokonaan noi synnytyskertomukset. Minusta lapsen syntymä on ihana ja koskettava asia. Aina kun töllöstä joku synnytysohjelma näkyy, niin pitää saada muutama kyynel vuodattaa, syytä en vaan tiiä. :D
Ensiviikolla on meillä sitten meno kasvun seuranta kontrolliin äitipolille, josta sitten saadaa uusi aika sinne raskausviikolle 30, tuon RD:n (raskausdiabetes) merkeissä. Ja kuulema 28. raskausviikon jälkeen aletaan käymään neuvolassakin kahden viikon välein. Olin silleen, että whot, nyt jo. :D Luulin, että paljon myöhemmin aletaan neuvolassa ravaamaan tiheämpään. Mies oli vaan mielissään, että saa luistaa työpaikalta silloin tällöin. :D
-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 27+0
.-