Puheen kehitys

Meillä kuuluu kovasti tätä 'vauva' höpötystä. Kovasti selittelee jotain ja varsinkin iltapuurolla on jokaisella lusikallisella jotain todettava :smug: Neiti tekee usein sillai et sormella napauttelee huulia samalla kun päästää ääntä, että kuulu 'lurp' . Viime yönä sitten syötön jälkeen rupesin vaihtaa vaippaa ja neiti oli sitä mieltä että häntä häiritään, niin alkoi itkeskelemään väsyksissään sillai et teki tätä huulten naputtelua :shy: vaihtelua mielenilmaukseen :joyful:
 
Haha, tääl on ainakin kaks ketjua, mihin ei oo kumpaankaan mitään sanottavaa. Tää ja pottaketju :D äyyy, öö öö, tätätätä, siinäpä läpät :wink
 
Meillä on alettu porisee aika paljonki mutta ei tosiaan mitään järkevää. Mummum, vauvau hommat on ollu jo jonku aikas. Tä tä täki on tuttu. Kovasti yritetty taas alkaa "keskustelemaan"
 
Voisin väittää että tyttö osaa sanoa nyt äiti , en oo ainoa joka sen kuulee ja tyttö sanoo sen joko minulle tai minua katseellaan etsien :P
 
"Ei ennää" syödessä, "okei", "ei too"(kaikista yleisin), "joo", "mammammaa" (kun halus tissiä), "annannannaa" kun oottaa ruokaa, jos käy kärsimättömäks. Sit tietenki äiti, ichi. Ohhoh, noitahan alkaa olla jo paljo!
 
Mein eka sana on varmaa (mi)TÄ ku aina ku puhuu neidille ni se sanoo tä ja kattoo sillee et puhut sä mulle vai :D
 
Poika sai 1v. lahjaksi muutamia eläinhahmoja ja osaa nimetä ne kaikki. Ottaa siis käteen juuri sen elukan, mitä häneltä milloinkin kysytään. Lisäksi jäbä alkaa karjua kun on leijona kädessä, opetettiin että niin se leijona sanoo :D Tämä on vaan niin hämmentävää, kun puhuttuja sanoja ei vielä kuitenkaan ole.
 
Pojan mielestä lintu sanoo "tityy" ja muut eläimet sanoo "äh äh"(hau hau) :hilarious: no onkokaan se kumma kun nähnyt että on niin erinäköisiä koiria että kyllähän sitä helposti luulee nalllea ja pupuakin koiraksi :rolleyes:
 
Minä oon pojan mielestä "tyttö", pojan tätikin on "tyttö", jotkut vauvatkin on tyttöjä :woot: naurattaa vaan ku poika mua osoittaa ja tuumaa "tyttö", pitääsköhän se ottaa kohteliaisuutena? :hilarious:
 
Eileen kun uuni oli kuumana niin poika sanoi "poppaa" :) tuntuu että osaa jo monta sanaa muttei vaan käytä niitä koskaan :wideyed: tykkää höpistä mitä sattuu vauvakielellä :grin
 
Poika hokee nyt äääi-tthii. Tuskin vaan tarkoittaa sillä minua, äsken äititteli omia rattaitansa :D
 
Kun tyttö näkee että harjaan hiuksiani, kuuluu suusta "haaja". :) Sitten tytön pitää saada harja itsellensä jotta voi harjata omaa tukkaansa. Samalla toistellaan "haaja, haaja..." :) Melkoinen sanavarasto jo tytöllä.
 
Muutamia uusia sanoja tullu täällä: joo, ei (ja murinaa perään :D), vauva.. isiä/iskää ei oo kuulunu eikä näkyny. Äiti on tullut jo kauan , mutta sitä käytetäänkin monta kertaa päivässä (selostan tytölle aina "äiti menee nyt... äiti tekee nyt.. jne), isiä ei oo käytössä yhtä usein ni eikai tuo pieni voikkaan oppia sanaa jota ei juurikaan kuule..:rolleyes:
 
Mä taas luulen että meillä puhutaan enemän isistä :D ja poju välillä osaakin sanoa isi mutta äitiä en ole kuulut kun kerran.
 
tytön vauvapuhe kuulostaa ihan japanilta... :hilarious: lisäksi pari päivää sitten ku leikittiin kyselyleikkiä "missä on..." ni kaikkiin vastas "tyttö" ja osotti sormella :wideyed: tässä oon nyt arvuutellu että mitähän se "tyttö" mahtaa tarkottaa :woot:
 
Nyt on alkanu täälläkin tulla enempi sanoilta kuulostavaa puhetta, niin että se saattaa jotain tarkottaakin. :happy090

Jospa se "tyttö" onkin "täällä"/"tuolla"..? :wink
 
Aika hyvä, eipä tullu toi mieleen! :D
 
Takaisin
Top