Puheen kehitys

Haha, olikohan neidin ensimmäinen sana nyt "kvaak" lasketaanko sellasta? Vaakuin ankka kädessä, kuten oon nyt tehny aina ennen ku lähetään autolla liikkeelle (saa tytön aina nauramaan ja iloisena ottaa ankan) niin nyt huuti perään KVAAK ku vaakuin vielä ovelta :D
 
Ohhoh. Meillä on kuunneltu aika paljon JVG:n "tarkenee"- biisiä. Tänään tyttö tanssia hytkyi sen tahdissa ja lauloi aivan varmasti mukana " aaa-aaa- tarkenee..." :singing:. Mieskin sen kuuli, joten en oo hullu. :hilarious:
Vaikken tiedä biisiä ni ihana :')
Meillä taas tänään vaakuttiin ankalle, eipä muuta :'D
 
Iltalehden tai -sanomien sivuilla oli joku aika sitten "selvitä lista1 biisi syntymäpäivänäsi", mulla tais olla joku batman&ryydmanin piisi (yök) ja tytölle juurikin tuo jvg tarkenee :hilarious:
 
Meillä kyllä tuntuu tulevan järkeviä sanoja. Itse en vain usko,että on niitä oikeita sanoja,, miellän tämän vielä niin pieneksi vauvaksi,ettei osaa mitään sanoa, mutta kai se on pakko uskoa, kun tulee välillä sanat ihan oikeisiin kohtiin... Siskollekin sanoi yksi päivä "Odota".. Ruokaa kun haluaa sanoo "nam nam", kyllä tämä kommunikointi jo alkaa sujua. :) voi olla,että isää sanotaan "äijäksi", vielä kauan, kun aina myönnetään, juu äijä se sieltä tuli, toistaiseksi on vielä hauska sana :D on pari kertaa Isi, myös sanottu.. :)voi meidän pieniä piiperoita. Niin nopeesti kasvavat..
 
Mä oon ollut kuulevani että poitsu sanoo "auto" kun sellainen menee ohi, mutta voin kuvitella kun kerran tiedän mitä hän yrittää sanoa. Ja en tiedä tarkoittaako lintua kun sanoo "ty" ja osoittaa pihalle :D lenkillä osoittelee ja tuumaa "ty", viime yönä heräs höpötteleen, osoitti ikkunalle ja sanoi "ty". Vois tarkoittaa "titi tyy", kun oon sille opettanut kuinka lintu sanoo :rolleyes:
 
Osoittelusta tuli mieleen, ymmärtääkö teidän pikkuiset, kun osotatte johonkin? Meidän ei, ei sitten yhtään :D naapurin koira ku tulee oven taa, ni kovasti innostuneena viittilöidään, että katso kuka tuolla! Eeeei mitään. Sitten, kun koira ulisee, niin tyttö säpsähtää, kääntyy ja kädet ilmaan hihkuu ja juoksee koiran luo :D
 
Meillä on nyt ruvettu osottelemaan, siis tyttö mutta semmosta hakuammuntaa se on että jos mie osotan jotain ni ei se oikei samaa asiaa ymmärrä.. Ja jos sanoo että isi tuli ja osottaa rappuihin ni ei se sinne kato ennen ku kuuluu ääni.. Mutta jos osotan suuta ja nenää tai kysyn että missä suu ni hää kyllä osottaa oikeeta ja nenä kans.. Se on viel hirmu hauskaa
 
Meillä on nyt opittu katsomaan minne osoitetaan. Ennen poika jäi useimiten vahtaamaan sormea :p mutta ehkä se ymmärtää siitä kun itse katsoo kohdetta samalla kun osoittaa, eli katsoo mitä minä oikein katson. Itse kun poika osoittaa jotain niin joskus se sormi osoittaa aivan muualle kuin pitäis :hilarious:
 
Tyttö on pitkään osoitellut kovasti, välillä selvästi kysyäkseen mikä jokin on, tai sitten muuten vaan. :)
 
Meillä ei kyllä vielä höpistä mitään järkevää eikä tunnu hoksaavan nuita "missä x on?". Monesti kattelee ihan väärään paikkaan. Samoin jos huutelee pojalle että täällä äiti niin menee hetki ku tajuaa mistä päin se äiti oikeen huutelee..
 
Meillä ei kyllä vielä höpistä mitään järkevää eikä tunnu hoksaavan nuita "missä x on?". Monesti kattelee ihan väärään paikkaan. Samoin jos huutelee pojalle että täällä äiti niin menee hetki ku tajuaa mistä päin se äiti oikeen huutelee..
Meil on ihan samalla tavalla :p
 
Meillä on osoiteltu jo melkein pari kuukautta. Ja tyttö osaa näyttää asioita, kun kysyy esim. Missä on kukka, missä on telkkari jne. Aina uusissa paikoissa on koko ajan sormi pystyssä, ja sitten hänelle pitää aina kertoa mitä asioita/tavaroita hän osoittaa. Vaikka välilllä molempien käsien sormet osoittaa eri suuntiin, niin yritä siinä sitten arvata mitä tarkoittaa :D
 
Tuo on kyll vaikeaa kun ei tiedä mitä osoittaa :D meidän poika joskus osoittaa kaapin sisälle, niin tiedä mitä niistä jutuista tarkoittaa niin oon sanonut vain "tavaroita" :rolleyes:
 
Ei voi uskoa, kuinka paljon tämä pienetkin ymmärtävät ja osaavat.. En itse usko,että täällä paljon ymmärretään sanojen perään, joskus vaan kuulee, kun selkeästi toinen kommunikoi oikeilla sanoilla oikeaan aikaa.. Neuvolassa kysyttiin,että mitäs kaikkia sanoja teillä osataan, no aloin sitten luettelemaan kaikkia kuulemiani/kuvittelemiani sanoja. Ja olin ihan varma,että nyt täti pitää mua hulluna, kun luulen,että meidän alle vuoden ikäinen osaa jo noin paljon sanoja, mutta kirjoitti kaikki sanat ylös ja sanoi vaan,että "todella hienosti osaa E sanoja ja minäkin kuulin tuossa, muutaman." ei yhtään epäillyt siis sanomaani, vaikka itse epäilen,että voiko oikeasti tuon ikäinen jo noin paljon ymmärtää..voi toisaalta olla,että olen vielä siinä päivässä kun hän syntyi,enkä ymmärrä,että onhan meillä jo aika iso neiti :Heartred
 
Bye bye tulee vilkutuksen kera! Se on nyt ensimmäinen sana sitten, kai :'D Yritin tänään illallisen jälkeen ottaa tytön isin sylistä ja nukkumaan, "bye bye" ja vilkutti äidille vaan. Ei lähteny :'D (vilkuttaa kyllä myös jos sanon hei hei :wink )
 
Takaisin
Top