Psyyke

Samaistun teihin hermoileviin. Viime raskaus päättyi mulla keskeytyneeseen keskenmenoon. Kolaus oli kova kun luulin olevani viikolla 12. Nyt siis huolettaa miten tämän kanssa käy, mutta tein päätöksen _yrittää_ relata ja ihan vaan nauttia hetkestä :happy:

Mulla sama tilanne, jännittää ihan hulluna, että käykö tämänkin kanssa samoin ja luulen olevani jo viikoilla 11-12 ja onkin keskeytynyt keskenmeno...
 
Mäkin tuun hermoilemaan teidän kanssa! Esikoisesta mulla ei ollu pienintäkään pelkoa keskenmenosta, nyt ihmettelen suuresti miten osasin olla niin rennosti. Nyt iskee aina välillä sellainen paniikki, että onko kaikki ok! Mulla on kyllä todella oireinen tämä raskaus, mikä osakseen helpottaa tätä stressiä. Mutta yks ilta kun tuli vähän verta pyyhkiessä, ni itkin asiaa koko illan!
 
Mulla on tainnut olla jokaisessa raskaudessa jossain välin vuotoa. Yleisimmin ehkä viikoilla 6-10. Tässä raskaudessa oli jo rv 3+6-4+2.mut sit se loppu yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Ja oli siis lähinnä sellaista ruskeaa eli vanhaa verta ja vain pyyhkiessä. Sen jälkeen oli testin viiva voimistunut jo huomattavasti.
 
  • Tykkään
Reaktiot: SP
Mulla oli Kata88 ihan samoina päivinä tuota rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä. Sitä ennen oli puol päivää kestävät valemenkat. Ja kerran tuli ihan punaista verta ja pari hyytymää. Tän jälkeen kohdusta kyllä löyty sykkivä sydän :Heartpink

Edlynille isot tsempit! :)
 
Muistan esikoisesta että mulla oli pientä vuotoa, esim. Lenkin jälkeen, johtu limakalvojen kuivuudesta ja silloin en ollut moksiskaan. En tiedä, aiheuttiko se, että esikoista yritettiin 1,5 vuotta, ajattelin varmaan että ei voi käydä niin huonosti et menee kesken. Nyt tulin raskaaksi heti ekasta kierrosta, ni nyt sit taas ajattelen, että eihän tää näin helposti voi mennä :D jännä tämä ihmismieli.
 
Mul ei kkm raskaudessa ollut mitään vuotoja. Todettiin nt ultrassa ja oli mennyt kesken jo 5+ jotain.
Onnistuneessa raskaudessa vuotoja oli paljonkin suunnilleen rv 5-11. Yö ennen varhaisultraa tuli paljon vuotoa ja sit kummiskin löytyi syke.
Nyt mulla on toooosi vähäoireista, iltapäivisin etoo hetken. ni tottakai nyt sit stressaan sitä kun molemmat aijemmat raskaudet oli Erittäin huonovointiset. :D
Tällä hetkellä mietin koko ajan et onko tuulimuna. Kun tein digin ja näytti 1-2 raskaana kun oletuksena viikkoja ois ollut noin 4+2.
Lapseni oli ultrissa koko ajan viikkoa pienempi kuin menkoista laskettuna ja on edelleen -2 käyrällä tasaisesti kasvanut (on 4v)
On nää raskausjutut kyl täyttä hepreaa välillä :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkaa nyt raskausviikko millon viimeks meni kesken. Onneks tässä on joulu niin on jotain muutakin ajateltavaa. Mutta kyllä tää alkuraskaus vaan on hermoja raastavaa aikaa. :nailbiting:
 
Mulla oli tosi traumaattinen synnytys esikoisen kanssa. Huomaan, että tää uusi raskaus kyllä pelottaa ja ahdistaa sen vuoksi. Mulla raskausaikana yleensä hormoneista tulee seesteinen ja rauhallinen olo, eikä juuri mikään ahdista, mutta nyt ei ole kyllä ollut ihan samaa vaikutusta kuin viimeeksi. Varsinkin varhaisultran jälkeen kun raskaudesta tuli jotenkin todellisempi, on ahdistanut ja itkettänyt paljon. Mulle luvattiin pelkopolilla viime synnytystä läpikäydessä, että saisin seuraavassa raskaudessa alusta alkaen paljon tukea ja pelkopolikäyntejä, ja asiat sujuisivat paremmin tällä kertaa. Toivottavasti niin käy.
 
Mulla pelot, täysin syystä, tosi suuria ja niiden kanssa tulen kulkemaan läpi raskauden. Mulle ei mikään ultra, sydänäänet tai vauvan sen hetken vointi lupaa mitään seuraavasta päivästä ja siksi kuljetaan epäuskon ja pelon värittämään polkua.

Mutta samalla yritän ajatella että voivat asiat mennä hyvinkin ja valmistaudun tähän koko ajan. Ristiriitaista mutta ainoa tapa selvitä järjissään.
 
Mulla sama tilanne, jännittää ihan hulluna, että käykö tämänkin kanssa samoin ja luulen olevani jo viikoilla 11-12 ja onkin keskeytynyt keskenmeno...
Mulla taustalla sama kokemus, keskeytynyt keskenmeno joka selvisi nt-ultrassa - oli mennyt kesken aikalailla samoihin aikoihin kun olin käynyt varhaisultrassa ihastelemassa sykkivää sydäntä
 
Mulla taustalla sama kokemus, keskeytynyt keskenmeno joka selvisi nt-ultrassa - oli mennyt kesken aikalailla samoihin aikoihin kun olin käynyt varhaisultrassa ihastelemassa sykkivää sydäntä

Nämä tarinat ovat aina niin surullisia, otan osaa ♥️ Kun sykkeet on kuullut sitä ajattelisi että ollaan jo turvallisemmalla ajanjaksolla. Valitettavasti raskaudessa ja elämässä ei mikään ole varmaa ja jotenkin sen asian kanssa on pärjättävä. Todennäköisyydet onneksi ovat niiden puolella jotka sykkeet ovat kuulleet, siihen voi hieman luottaa.
 
Yksi hermoilija täälläkin :greet025 esikoisesta en muista tälläistä. Nyt en ole oikein osannut edes iloita tai nauttia, johtuen varmaan siitä etten tiedä missä mennään (kuukautisista jos laskee niin olisin jo viikolla 10). Sain vasta ensi viikolle ajan neuvolaan, ja jos mennään jo viikolla 10 niin alkaa olla kiire saada aika keskussairaalalle nt-ultraan...
 
Itsellä ei ole keskenmenoja tai muitakaan raskauksia takana. Suvussa kuitenkin paljon keskenmenon saaneita, ja sen vuoksi pelko siirtynyt minuunkin. En oikein ole vieläkään uskaltanut kenellekään raskaudesta kertoa jos meneekin kesken vaikka viikkoja jo 13+5. :nailbiting:
 
mulla tuli noin rv 4-6 tienoilla verta hiukan. paperiin jonkin verran mutta siteeseen ei ku kerran, kaks just näkyvä viivahko. no kävin päivystyksessä ja sit naisten tautien polilla. siellä tuli varmistus et kaikki ok. ja sit vuoto loppukin. vieläkin katson joka kerta paperiin et tuleeko jotain. rusehtavaa yks päivä hiukan mut ei sen enempää.
 
Takaisin
Top