Prinssien ja prinsessojen painoarvioita

Hmmh, onkos meidän (tyttö ilmeisesti) isokokoinen, kun viikkoja oli 32+3, kun arvioivat 1948g? Ajattelin kun täällä vau:n sivuilla oli arvioitu viikon 33 kohdassa lapsen painoksi 1800g?

Eiköhän toi mee yksilöllisen vaihtelun piikkiin ja eihän se ole kun arvio vaan, nekin voi heittää!

M-annika, mulla oli rv 33+1 2200g ja se oli kuulemma keskikäyrällä, eli ei kovin isolta kyllä kuulosta jos tohon vertaa :)

Mulla kans jo 31+1 painoarvio sen 1800g. Ja keskikäyrällä sano olevan et ihan keskikäyrillä se varmasti on sullakin m-annika. :)

Meillä on Martuti ihan samankokoiset vauvat. :D olin eilen muuta syytä synnärillä-->Sappikohtaus ja lääkäri halus ultrata kuitenkin vauvankin ja kaikki oli hyvin.. Kokoarvionkin teki; 35+2 2800g oli arvio. :) hienosti keskikäyrällä mentiin!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ Juu, keskikäyrällä mennään :) Eli periaatteessa laskettuna päivänä painoarvion pitäisi olla n. 3800g.

Jee! Meidän pieni poika oli ottanu kahdessa viikossa 400gr painoa! Enää ei tarvi olla niin huolissaan kasvusta, mutta sanoivat polilla että seuraavat kuitenkin raskauden loppuun saakka. Tänään viikot 35+5 ja arvio oli 2100gr :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Listaa ei ole kyllä näköjään toukokuun 12. päivän jälkeen päivitetty...

Voi että, no painoarvion perään kyllä totesi että normaalikokoinen, n. 3,5kg, pitäis tulla :) itse olen ollut syntyessä pienempi, kun taas mieheni on ollut 4700g :D jännän äärellä ollaan.

Tänään RV 35+1, painoarvio pojalle 2539 grammaa. Jos menee sinne 40vklle asti, olis kuulemma n. 3,3 kg. Ei paha! :D

Tänään painoarvio 3.5kg jos menee lasketulle niin luultavasti yli 5 kg. .

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Painoarvio tänään (34+0) 2300gr. Mä olen viikon ajan nähnyt painajaisia, että kokoarvio olisi jotain ihan järjetöntä (yksi uni oli, että laskettuna vauvan paino olisi arvion mukaan yli 6kg...), mutta keskikäyrällä menee hienosti. Olin niin helpottunut, että ultran jälkeen soitettuani miehelle ja äidille pillahdin itkuun. Lääkärin mukaan varsinaisiin kokoarvioultriin ei ole tarvetta, kun sokerit ovat pysyneet hyvällä tasolla ja vauvan kasvu vastaa täysin viikkoja.

Seuraava kontrolli on reilu kahden viikon päästä, mutta tällä kertaa perätilan vuoksi.

Rosamunda, siinä onkin sitten jo vähän isompi vauva. Hassua miten yksilöllistä tää kasvaminen on. :D

Muokattu viimeksi:
Mulla eilen ultrassa a-vauva n.2100g ja pienempi b-vauva n.1900g ja hänellä siis vähän lapsivettä ja epäilivät toimiiko istukkakaan kunnolla.. no mut onneks jo ihan ok kokoisia kun viikkoja nyt se 33 jos ens viikolla joutuvat syntymään jo.

Mä odotin eilen jotain kauhutulosta ultrasta kun viimeksi reilu viikko sitten painoarvo oli jo 2700g, mutta nyt olenkin ihan äimistynyt eli 33+6 ja 2200g. Wtf? :think005 Nyt oli eri ultraaja ja sanoi kyllä että elviira on vähän huonossa asennossa jotta saisi kunnolla vartalon ympäryksen mitattua. Sen mitä ymmärsin ruudulta, niin pää ja reisiluu oli samassa suhteessa kuin viime viikolla, isoja siis, mutta tuo paino sitten vastasi nyt viikkoja täysin.

Ensi maanantaina pääsen erikoislääkärin tutkittavaksi ja hänellä on käytössä vähän paremmat vermeet kuin päivystyksessä yleensä, niin pitää kysellä tarkemmin tuota painoasiaa.

Takaisin