Prinssien ja prinsessojen painoarvioita

Åke, mulle ainakin nimenomaan ultraamisen jälkeen lääkäri kertoi että +1 käyrällä kasvaa, ja huomenna tosiaan onkin taas uusi arvio että onko pysynyt sillä samalla vain miten on käynyt :) Jos nyt edes tuota käyräjuttua tarkoitit :grin

Mua ihmetyttää aina noi käyrät.. Siis kertooko lääkäri/kätilö aina ultrauksen jälkeen?

Mulle aina vaan tuumataan mitä viikkoja vastaa ja onko normaali kasvukehitys.

Mulla viimeisellä neuvolakäynnillä (rv30) neuvolatäti näytti sitä käyrän kehitystä ja kertoi missä mennään, kun ollaan keskiarvon alapuolella, mutta kuitenkin ihan normien puitteissa. Varmaankin kertoi sen ihan rauhakseen mun mieltä, jos olisin jostain kuukkelista etsinyt sf-mitoista tietoa verrattuna raskausviikkohin, kun niistä olisi ilmennyt, että mennään keskiarvon alapuolella, etten siis turhaa hätäänny (en tosin ollu etsinyt, mutta eihän hän sitä voi tietää).

Joo siis kyllä mullekin lääkäri on aina sanonu,et meneekö kasvu ala,- keski,- vai yläkäyrällä ja näyttäny sen kehityksen siitä koneen näytöltä...
Ja ainahan lääkärille voi sanoo et haluu nähä sen käyrän, kyllä ne sen näyttää...

Mut eikös se paino-arvio ja sf-mitta mene aika hyvin käsikädessä? Vai onko mun mutu ihan tuulesta temmattua :confused:

Siihen sf vaikuttaa niin moni asia, esim lapsen asento, lapsivedenmäärä, raskauksien lukumäärä ja äidin mitat, joten ei ne ihan käsi kädessä mene kuitenkaan...

Mä oon ainaki puhunut vain sf-mitan käyristä, kun mistään muista mitoista ei vielä ole ollut puhettakaan.. En tiedä koska ne meinaa alkaa painoarvioita tekemään, ehkä ensi käynnillä?

Niinpä sitä miekin joudun maksaa ne ploklinikka maksut ja siihen päälle tulee sit vielä bensakulut, kun tonne keskussairaalaan sattuu olee melkeen 300km matkaa eestaas, niin ei se ihan pyhällä hengellä autokaan tota matkaa kulje o_O

Mä taas en oo nikotellu tosta poliklinikkamaksusta, kun oon tykänny, kun pääsi (vaikka joutuikin seurannan vuoksi) käymään ultrassa parin viikon välein hetken aikaa. Oli mukava nähdä, että kaveri kehittyy ja pyörii, kun tunnen tosi huonosti liikkeet..

Ei teillä muuten satu olemaan Pohjolan terveysturvaa otettuna lapselle? Sillä jos ei ole mikään peruskäynti vaan seuranta tms. niin sit pystyis hakemaan noi poliklinikkakäynnit vakuutuksesta (matkakuluja ei valitettavasti korvata).

Mitä mie oon noita vakuutuksia katellu, niin aika hyvin sulkeevat tän radi odottajan pois noista, eli en usko että radilaiselle ees kovin helposti myöntäävät vakuutusta tai sitten vakuutus myönnetään silleen että kaikki sokereista johtuvat jutut suljetaan pois....

Noh, aina kannattaa kokeilla ja hakea vakuutusta vaikka radi onkin. Sittenpähän tietää millaisena myötäisivät (jos myönnetään) - mikään pakkohan sitä vakuutusta ei ole ottaa, jos tulee kovin rajoitettuna eikä koe siitä saavansa hyötyä. Ja toki voi olla, että sulkevat radin seurannasta ja hoidosta raskauden aikana aiheutuvat kulut pois, kun on alkanut ennen kuin vakuutus on alkanut (normi käytäntöä). Vähän sama kuin vahinkotilanteissa - aina kannattaa kokeilla hakea, jos jotain sattuu, kuin vain olettaa, ettei korvata :) (esim. hyvä esimerkki sulanut pakastin: ottaa johdon irti pakastimesta, jotta vapauttaa pistokkeen imuria varten ajatuksena laittaa pakastin takaisin kiinni imuroinnin jälkeen. unohtuu ja pakastimen sisältö sulaa pilalle = korvattava vahinko kotivakuutuksesta, vaikkei siltä ehkä heti kuulostaisi :) ).

Tänään ultrassa käyty, vauvelin paino 1595 ja rv 30+3, hienosti vähän keskikäyrän alapuolella mennään, jos kasvu jatkuu samanlaisena niin syntymä paino olis aika lähellä 3,5 kg.

Tänään rv 32+4 ja ultrassa käytiin.pikkuisen painoarvio tällähetkellä oli 2050g ja pituutta 42cm arvio.keskikäyrillä mennään ja syntymäpainoksi arvioitiin 3,5kg.kaikki oli hyvin.ainoo vaan,että rakenneultran poika-lupaus ei enää varma,ei näkynyt vehkeitä ötökällä enää,joten napanuora tais se sit ollakkin ja tyttö ehkä tulossa :) no selvinnee viim.sitte ku syntyy!mut oli kiva taas nähä pikkunen! <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin