Potutusketju!

Eilen illalla iski migreeni. :sad001 Tänään ei ole ainakaan vielä särkenyt, mutta olo on jotenkin naatti varmaan sen jäljiltä. Mulla oli teininä migreenisärkyä, mutta ne on olleet jostain syystä poissa monta vuotta. En olisi kaivannut takaisin. :meh: Toivottavasti ei jää "tavaksi".
 
Muutto on keskiviikkona, mies päivät töissä iltaan asti ja mä joudun pakkaamaan yksin taaperon hoitamisen ja viihdyttämisen ohella. Meidän ns. tukiverkostot on samalla paikkakunnalla mökillä, mutta eivät jaksa katsoa pojan perään, että saisin huhkittua edes pari tuntia rauhassa. Alkaa epätoivo ja v***tus iskeä, niin kuin kyllä aina muuttaessa. :rolleyes:
 
Muutto on keskiviikkona, mies päivät töissä iltaan asti ja mä joudun pakkaamaan yksin taaperon hoitamisen ja viihdyttämisen ohella. Meidän ns. tukiverkostot on samalla paikkakunnalla mökillä, mutta eivät jaksa katsoa pojan perään, että saisin huhkittua edes pari tuntia rauhassa. Alkaa epätoivo ja v***tus iskeä, niin kuin kyllä aina muuttaessa. :rolleyes:

Tsemppiä! Omasta kokemuksesta tiedän että taaperon kanssa yksin pakkaaminen on raskasta. Varsinkin kiireessä. Pystyisitkö työllistämään taaperon auttamaan pakkaamisessa? Omastani oli yllättävän paljon apua (tai ainakin oli yllättävän vähän haittaa, kun hän toi tavaroita laatikoihin) kun muutettiin hänen ollessa n. 1,5-v.
 
Tsemppiä! Omasta kokemuksesta tiedän että taaperon kanssa yksin pakkaaminen on raskasta. Varsinkin kiireessä. Pystyisitkö työllistämään taaperon auttamaan pakkaamisessa? Omastani oli yllättävän paljon apua (tai ainakin oli yllättävän vähän haittaa, kun hän toi tavaroita laatikoihin) kun muutettiin hänen ollessa n. 1,5-v.

Hän lähinnä purkaa laatikoita sitä mukaa kun pakkaan - varmaan määränpäässä tyhjentää tavarat ennätysvauhtia ja mä saan levätä. :joyful:
 
Se kun yöt ovat vaikeita, potuttaa. Eka uni ei tule, sitten kun tulee, herään kaikkiin natinoihin ja pissahätään tai huutavaan nälkään:oops:
 
Flunssa. Esikoinen on saanut tautipesästä (päiväkoti) flunssan ja odottelen kauhulla milloin se iskee syyskuussa syntyneeseen vauvaan. Grrrrr. Tekisi mieli muuttaa lasten kanssa erakoksi jonnekin korpeen, ettei aina tarvitsisi jokaista kulkutautia ja vitsausta käydä läpi.
 
Viime jouluna sovittiin että sen joulun vietämme kolmistaan uutena perheenä eikä ketään tule kylään eikä me lähdetä mihinkään.
Tulevasta joulusta puhuttiin jo sen verran että menen joulupäivänä pojan kanssa vanhempieni luo kun mies on joulupäivän töissä.
No nyt vanhemmat ovat taas tilanneet lentoliput ja viettävät joulun ulkomailla.
Olen oikeasti todella pettynyt. Viimeksi vietetty joulu yhdessä ehkä vuonna 2011 tai jotain, mun töiden takia.

Eipä isovanhempia hirveästi kiinnosta lapsenlapsi vaikka monta vuotta kyseltiin ja manguttiin jälkikasvua.
Mä oikeasti odotin tuota yhteistä joulupäivää niin paljon että olen kaksi päivää itkua tihrustanut ja viime yön valvonut.

Kyllä tiedän että olen vanhemmilleni joku välttämätön paha heidän elämässä, mutta se että poikakin saa siitä osansa niin sitä en kestä. No ehkä he myöhemmin sitten sen huomaavat kun kukaan ei käy vanhainkodissa katsomassa.
 
Todella ikävää käytöstä vanhemmiltasi Chandelier. :sad001 Luulisi että kiinnostaisi viettää aikaa lapsensa ja lapsenlapsensa kanssa. Täysin ymmärrettävää että tuollainen käytös tuntuu kurjalta. Muutenkaan ei kuulosta ihan terveeltä vanhempi-lapsi-suhteelta (heidän puoleltaan!) ja on surullista että vielä sinunkin lapsi joutuu siitä kärsimään. Voimia! :Heartred
 
Voihan lakko. Täydet sympatiani lakkoileville osapuolille, mutta kyllä nyt on tehnyt mieli hieman kiroilla kun vaikuttaa meidän elämään isosti.

Ensinnäkin Arkea taas. Loppuviikosta ei päiväkodissa ole ruokaa lainkaan eli eväät mukaan jos lapsen sinne vie. Ei kyllä oikeastaan kannata viedä sillä siellä on vajaa miehitys, koska osa hoitajista on myös lakossa. Lapsia otetaan sinne siis sen verran mitä vajaalla miehityksellä pystytään hoitamaan lain puitteissa olevalla ryhmäkoolla. Lapset otetaan tulemisjärjestyksessä eli lasta hoitoon viedessä ei voi tietää mahtuuko lapsi sinne vai ei. Luonnollisesti toivottavaa että lapsen hoidon saisi järjestettyä muulla tavalla. Todettiin siis miehen kanssa että ehkä ennemmin nukutaan aamulla kuin herätään viemään lasta hoitoon, jos reissu onkin turha. Oltaisi kyllä oltu sen tarpeessa että lapsi pääsee tavallisesti hoitoon, johan hän sairasti viime viikon kotona ja ollaan aika poikki siitä (päivähoito on meidän jaksamisen tukena). Vähän aikaa jo näytti siltä että huomenna on pakko viedä lapsi päiväkotiin ja rukoilla että hän sinne pääsee. Saatiin onneksi kuitenkin järjestettyä hoito meidän menojen ajaksi.

Eikä bussien tukilakko myöskään naurata, kun olisi tosiaan huomenna menoa eikä meillä kummallakaan ole autoa.
 
Öööö onko jossain lisätietoa? Onko tämä jokin yleisempi juttu? Meille ei ole tullut mitään infoa lakon vaikutuksista päikyn toimintaan. :smiley-angelic001
 
Ärsyttää tämä ikuinen flunssa. Olin ensin kaksi viikkoa oikein superflunssassa, sitten viikon terveenä, jonka jälkeen sain uuden flunssan. Tämä ei ole yhtä paha kuin se ensimmäinen, mutta nenä kuitenkin tukossa, päätä särkee jne. On hirveä hinku treenaamaan, mutta lienee viisainta odottaa, että tämä menee edes vähän ohi, ettei tule mitään sydänlihastulehdusta tai muuta isompaa vaivaa.

Työasiatkin ottaa päähään (ei siis tämä Vau.fi:n homma, vaan eräs toinen :) ). Ja se, että meillä on kauhea sotku, muttei ole aikaa siivota.
 
Jep Turun murheen kyyni tämä nyt. Muualla ei hätää, mutta täällä on kaikki vinksin vonksin. Mitä nyt posti toki on valtakunnallisesti solmussa, mutta täällä on ainakin iso osa JHL:n työntekijöistä lakossa.
 
Löytyipä sopivasti tällainen ketju. Potuttaa perheeni tai tarkemmin sanottuna heidän tapansa viestiä. Mieheni kysyi tuossa yhtenä päivänä viestillä äidiltäni, pystyisikö hän hoitamaan yhtenä päivänä lastamme. Mitä äitini tekee? Soittaa minulle eikä vastaa miehelleni ennen kun mies kysyy asiasta uudelleen. Olin silloin paikassa jossa piti olla puhelin äänettömällä enkä olisi edes pystynyt vastaamaan. Enkä oikein käsitä muutenkaan tuota että jos yksi kysyy toiselta jostain asiasta niin toinen soittaakin kolmannelle. Miksi ei voi hoitaa homman sen kanssa joka alunperin otti asiasta yhteyttä? Ärsyttää, kun eivät tunnu osaavan olla yhteydessä mieheeni ja yrittävät siinä samalla sälyttää kaiken minun niskaani. Mies yrittää hoitaa asiaa ja he siirtävät sen mun hoidettavaksi. Onneksi siis en pystynyt vastaamaan ja sai mies sitten lopulta vastauksenkin.

Tällaista tämä on tosi usein perheeni kanssa. A sanoo B:lle että kysy C:ltä asiaa X. A ilmoittaa :arghh:lle että tullaan B:n kanssa kylään kysymättä ensin B:ltä. Ja sitten on asiat solmussa eikä kukaan tiedä missä mennään.

Muokkista. Oho, ei A nyt sentään D: lle ilmoita mitään... vaan henkilölle D, hassusti muuttui huutavaksi naamaksi. Vaikka kyllä välillä on tuollainen olo näiden kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Löytyipä sopivasti tällainen ketju. Potuttaa perheeni tai tarkemmin sanottuna heidän tapansa viestiä. Mieheni kysyi tuossa yhtenä päivänä viestillä äidiltäni, pystyisikö hän hoitamaan yhtenä päivänä lastamme. Mitä äitini tekee? Soittaa minulle eikä vastaa miehelleni ennen kun mies kysyy asiasta uudelleen. Olin silloin paikassa jossa piti olla puhelin äänettömällä enkä olisi edes pystynyt vastaamaan. Enkä oikein käsitä muutenkaan tuota että jos yksi kysyy toiselta jostain asiasta niin toinen soittaakin kolmannelle. Miksi ei voi hoitaa homman sen kanssa joka alunperin otti asiasta yhteyttä? Ärsyttää, kun eivät tunnu osaavan olla yhteydessä mieheeni ja yrittävät siinä samalla sälyttää kaiken minun niskaani. Mies yrittää hoitaa asiaa ja he siirtävät sen mun hoidettavaksi. Onneksi siis en pystynyt vastaamaan ja sai mies sitten lopulta vastauksenkin.

Tällaista tämä on tosi usein perheeni kanssa. A sanoo B:lle että kysy C:ltä asiaa X. A ilmoittaa :arghh:lle että tullaan B:n kanssa kylään kysymättä ensin B:ltä. Ja sitten on asiat solmussa eikä kukaan tiedä missä mennään.
Kuulostaa niin meidän suvulta! Isäni soittaa aina minulle, vaikka hänellä on asiaa miehelleni :) Tällä viikolla oli ihan poikkeus, kun hänellä oikeasti oli asiaa minulle.
 
Takaisin
Top