Pottatreeni/ vaipasta luopuminen/ kuivaksi opetteleminen

Oon vähän myöhässä tässä keskustelussa, mutta mun pojan kuivaksi opettelusta voi lukea myös lapsi pitkään vaipoissa- ketjusta.

Esikoinen oli aikalailla tasan kaksi. Tajusi asian muutamassa päivässä. Sen jälkeen tuli vain muutamia vahinkoja lähinnä öisin.
Poika oli ihan oma lukunsa. Kaikkia keinoja kokeiltiin, palkitsemiset, kuuluisa kasvatustapa lahjonta, vaipat vain pois, potalle istuttamista säännöllisesti päivän aikana, supistajan kanssa suoraa pöntölle ym. Tuloksena vain tolkuton määrä lattian ja vaatteiden pesua sekä pissaisia mattoja.
Ei siitä mitään kyllä sanottu vielä nelivuotisneuvolassakaan, kun oli vaippa. Ilmeisen yleistä tänä päivänä.
Sitten hänelle ihan oikeasti tuli jokin ahaa-elämys. Alkoi käydä suoraa pöntöllä. Parin kuukauden ajan oli myös kaapissa keksipaketti, josta sai yhden keksin, kun sinne pönttöön jotain tuli. Edelleen täytyy muistuttaa vessakäynneistä joinain päivinä, mutta siinä kohtaa hän itse oli valmis. Oli pitkään sellainen huono äiti- fiilis, mutta sekin meni ohi. Siitä selvittiin sitten oikeaan aikaan ilman ylimääräistä taistelua. Ikää oli tässä kohtaa 4v ja 4 kk.

Takaisin