Pottailu

Meil tais löystyä vatsa noista maitotuotteista, ennen oli aina kovalla. Tyttö syö myös usein rusinoita, niin ne saattaa vaikuttaa vähän. Tulevat ulos rusinoina... Kai se kakka saa löysääkin olla, jos vauva voi hyvin?
 
Mä en oo osannu huolestua jos pojalla on välillä tullu löysää kakkaa pari päivää.. oon epäilly maitotuotteita.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Joku puhu kerhossa, et laspsella oli ollut tavallista löysempi kakka muutaman kuukauden kun oli maitotuotteet aloitettu, mut niin vaan oli sit vatsa tottunut niihin. Jos vatsa ei ole ihan löysällä, en huolestuisi. Meille sanottiin, että jos vaikka oliskin allergia, mutta se ei aiheuta hankalia oireita, niin siedätys on parempi keino. Eli jos oireiden kanssa pystyy hyvin elämään, niin ei kannata ainakaan omin päin rueta rajaamaan lapsen ruokavalioita.
 
Poika on muuten aivan normaali itsensä eikä masuvaivoja ole niin oon aatellu että tämmönen köntsä olis normaalia mutta tiiä sitte. Meillä on ollu pitkä taukokin noista hapanmaitotuotteista sen puklailun takia mutta sillonkin kakka on ollu vaan sellasta tahnaa. Ei kumminkaan koskaan ole ihan ripulia ollut.
 
Otin 10 kk neuvolassa puheeksi että ollaan aloteltu pottailu, yhtään asiasta ei olla puhuttu, eikä nytkään sen enempää siihen puututtu. Jos ei itse tajuais alottaa pottailun kokeilua, niin koskakohan ne sitä alkaa suositteleen?
 
tuttu alotti lapsen pottailun nyt kun sen lapsi on reilut 2vuotta.siskon tyttö on kolme vuotias ja ne on pottaillu varmaan kans jonkun puol vuotta.
me ei ainakaan aloteta ennenku tyttö on sen 2 vuotta ja osaa ite ilmasta millon on tarve päästä vessaa.voipi olla et jätetää koko potta välistä.
 
Mun tuttu taas sai molemmat lapset kuiviksi jo vuoden ikään. Niin sinnikästä tavoitetta mulla ei ole, mut toivon, et täs ennen 2-v olis vaipatta kokonaan. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin tavote, että ennen kahta vuotta olis vaipaton. Santtu tykkää istua potalla ja välillä istuu pöntönkin reunalla. :) Mut tiedänpä muutaman vauvan, jotka eivät oo malttaneet istua siinä potalla sekuntiakaan, niin sillon on vähän mahdoton opettaa potalle. :grin
 
Mekin hankittiin nyt potta, mutta en kyllä jaksa stressata vielä pitkiin aikoihin sen käytöstä. Pikkuhiljaa kokeillaan. Vaipoissa ei ole muuta vikaa, kun se, etten haluis olla tämmönen luonnontuhoaja. :-/
Nyt kun ollaan pari kertaa kokeiltu, niin tyttö malttaa istua ihan hetken vaan ja sitten olis jo menossa. :)
 
Mä en kans tykkää tosta vaippakulutuksesta. Mä käytän mieluusti pojalla kertsejä (joo, en jaksa sitä kestorumbaa.. ehkä jos ois isompi kämppä ni sit), mut kyl ne on niin kauhee kasa jätettä, et siksikin jo toivon, et saan lapsen kuivaksi. Onneksi meillä menee hyvin vähän enää vaippoja, kun pottaillaan. :)
 
Mut mä oon aina miettinyt, että vaikka käyttäiskin kestoja, niin kuluuhan sitä vettä, sähköö ja pesuainetta ihan hirveesti, kun niitä pesee. Eli musta ainakin tuntuu, että onkohan se nyt niin luonnon säästämistä sekään...? :confused005
 
Aivan samat aatokset, Suviii! Siihen päälle hermoromahdus sen pyykkikasan kanssa tällaisessa kaksiossa...

Ei ny ihan pottailua, mut käytiin kattoon eilen yhtä taloa ja se oli ny sit sellainen, et aiotaan tehdä tarjous siitä. Saa nähdä! :)
 
Meilläkin tässä ny yks talo mistä vois tehdä tarjousta kuntotarkastuksen jälkeen, jos kaikki ok. Perjantaina toiseen taloon näyttö! :thumright
 
Joo, me laitetaan kaupan ehdoiksi sitten, että kuntokartoituksessa ei saa löytyä kosteutta yms. Yleensähän myyjä ja ostaja maksavat kartoituksen puoliksi. Hyvin usein näin on käytäntö ja edellistä asuntoani ostaessa näin toimittiin myös. Mä myös haluan olla itse paikalla kartoitusta tehtäessä ja tarkastuksen tekijää haluan olla myös itse valitsemassa.

Ei sit liity millään tavalla pottailuun... :D Mut ois siel kivat rempatut kylppäritilat pojan sit pottailla! :D
 
Meilläkin nyt kaks täysin remontoitua vaihtoehtoo tässä! Tai siis toinen on valmistunu 2004, että kyllä kelpais pottailla. :grin
 
Meil on kans kaks.. toinen rempattu ja toinen ei. Mut se, mitä ei oo rempattu ku kylppäreitten kohdalla, kiinnostaa meitä enemmän. Valitettavasti kumpikaan ei oo mun unelmien koti, mutta koittakaapa ostaa järkevällä hinnalla talo täältä helsingin vierestä. Vanhoista röttelöistä pyydetään tähtitieteellisiä summia, joten on kova homma metsästää siisti ja hyväkuntoinen vanhempi talo. Nyt on löytynyt sellainen, jota on pidetty ja hoidettu hyvin joten kyllä siinä asuisi mielellään, vaikka se ei olekaan unelmani... mun unelmaan meillä ei oo kyl ihan heti varaa täällä pk-seudulla. Harmi, että landella on heikosti töitä eikä riskiä uskalla ottaa... sillä hinnalla, mitä me lähdetään tarjoamaan tuosta kohteesta, saisi jostain maalta puolet isomman, uuden ja ties kui paljon isommalla tontilla.
 
Niinhän se on... Mut vaikka mekin asutaan täällä "korvessa", niin talojen pyyntihinnat on ihan hulluja, koska Tampereelle vaan tunnin ajomatka. Huoh. o_O Täällä talot yleensä myydään sitten, kun joku vanhus kuolee, joten talon kunnon voi arvata. Ei kauheesti kiinnosta näin lapsen kans tehdä mitään remppaa missä koko talon joutuu käytännössä tekeen uusiks. Ja ne kaikki ylläripyllärit ei myöskään kauheesti houkuttele. Jospa näistä kahdesta nyt pystyis tekeen semmosta tarjousta, että menis läpi. :)
 
Takaisin
Top