Pottaharjoittelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sykerö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä käydään potalla yleensä unilta herätessä ja silloin harvoin, jos huomaan riittävän ajoissa, että kakka on tulossa. Pitäisi ehkä ruveta ruokailunkin jälkeen istuttamaan, niin tulisi jonkinlainen "rutiini" (en voi uskoa, että tällaisiakin tulee kyseltyä, mutta onko teillä muilla pottarutiinia?). Toisaalta olen koittanut olla vähän varovainen, koska unien päälle potalla istuminen ei ole miellyttänyt, poika haluaisi olla mieluummin sylissä heräilemässä ja rupeaa usein itkemään, kun lasken hänet potalle. Ja mua jännittää, että teen potasta jotenkin traumatisoivan kokemuksen :oops: Anyway, olen antanut pojalle hoitotarvikelaatikkonsa tutkittavaksi, yleensä sen kanssa hän on jaksanut istua hetken aikaa ja usein pissakin ehtii tulla. Jos ei ja poika nousee omia aikojaan, niin sitten vaan vaipat takaisin päälle ja muihin puuhiin. Eli pojan ehdoilla pitkälti, en missään tapauksessa halua häntä pakottaa potalla istumiseen.

Sen sanottuani, välillä toinen on kyllä ihan riemuissaan, kun onnistuu potalla päästämään mojovan pierun :laughing021

Meillä rutiiniksi on muodostunut aamupottailu, silloin sinne saadaan ainakin pissa lähes poikkeuksetta. Olen yrittänyt ottaa tavaksi pottailun ruokailujen jälkeen, koska olemme huomanneet, että varsinkin välipalan jälkeen tulee usein kakka. Valitettavasti en vaan aina muista sitä potalle laittamista, ja sitten ne kakat tulevat vaippaan.

Mä siirsin meidän likapyykkikorin siihen potan viereen kylppäriin. Enemmän siksi, että typy kuljetteli meidän likapyykkejä ympäri kämppää, ja sitten oli kiva kun tuli vieraita, ja se konttaa vastaan meikäläiset alushousut suussaan... :smiley-ashamed008:smiley-ashamed008 Mutta win-win, pyykit pysyy kylppärissä tallessa, ja pottailu on kivaa, kun silloin pyykkejä saa tutkia ihan luvan kanssa.

Meil on nyt viikon verran ollu sitä harjoittelua. Käytännössä tarkoittaa paria kertaa päivässä, yleensä samaan aikaan kun ite oon vessassa. Tyttö saa ihastella ja heilutella käsisuihkua. :) Kakkaa ei oo vielä saatu, mut pissa on tullu yhtä kertaa vaille joka krt. :)
Tänäänkin suunnilleen heti kun otti vaipan pois ja istutti siihen.
Joko moukan tuuria tai sit tuo alkaa hokaan jutun jujun? :)

*proud mommy*

Meillä on harjoiteltu potalla istumista oikein mallikkaasti, yleensä vien neidin sinne istumaan syömisen ja heräämisen jälkeen ja hyvin usein alkaa ähellys käymään. Pissitkin sinne useimmiten tulee. Neiti istuu tosi mielellään potalla varsinkin jos saa harson heiluteltavakseen. Jotenkin aika liikuttavaa kun muistelee eka kertoja potalla, kun ei jalatkaan ylettäneet vielä lattiaan... Niin ne vaan kasvaa. :)

Juu, meillä on potta vieläkin siellä samassa nurkassa missä se on ollut lähestulkoon aina. Missä hiton välissä sitä pitäisi ehtiä opettamaan potalle?? Nyt käy kateeksi kotiäitejä joiden muksut tulee oppimaan näitä tällaisia asioita paljon ennen meidän poikaa, joka todnäk oppii nämä tärkeät asiat päiväkodissa :sad001

Sophie, ei se täällä kotonakaan ihan putkeen mene, jonkun verran pottaillaan mutta sellainen järjestelmällisempi potalle vienti alkaa aina ensi viikolla :grin

Niin ja meillä on ihan sellainen prisman nalle puh -tavispotta, nykyään kyllä tuntuu jo vähän matalalta pojalle vaikkei ihan matalin malli olekaan.

Meillä on semmoinen niin peruspotta ku olla ja voi. Citymarketista ostin. Mietin kyllä pottatuoliakin, mut on aika kallis, ja kun tyttö ihan hyvin osaa tuossakin, niin en taida hankkia.

Potalla istuminen on tytöstä kivaa ja se tunnistaa sen sanankin jo. Ja sit siinä istuessa tyttö saa käsisuihkun heiluteltavakseen ja tutkittavakseen ja se jaksaa olla mielenkiintoinen kerrasta toiseen.

Meillä sujuu taas vaihtelevasti itse hätiminen, ihan aina en ennätä riisua vaatteita ja viedä potalle, kun tavara on jo vaipassa, mut silloin tällöin ajoitus on hyvä.

Tänään pistin tytön heti ylösnousun ja aamumaidon jälkeen potalle ja sinne tuli välittömästi pissa ja kohta perään kakka. Oltiin niin ylpeitä, että piti kertoo mummollekin. :') Ja illalla kylvyn jlk istutin, niin tuli pissa. Parilla muulla yrityksellä ei mitään, mut edistystä siis ehkä tapahtuu.

Mä hihkuin riemusta illalla ja mies totes tytölle, että äitin saa pienillä asioilla onnelliseksi.
Näin on. ;)

Meilläkin on se tavallinen Nalle Puh -potta. Olisi ihan hyvä, jos olisi se irrotettava osa, (jonka nimi hävisi totaalisesti päästäni, miksi sitä pitäisi sanoa... :/) niin olisi helpompi huuhtoa. Mutta tossa on hyvää "jarrut" pohjassa ja mielestäni se on myös kivan näköinen. En mäkään raaskinut maksaa niin paljon hienommasta, kun ton sai 15 eurolla.

Mä mietin aina kun pesen pyllyä, että miksi en laittanut potalle, kun kakat tulevat melko lailla samaan aikaan joka päivä, mutta aina on jotain tekemistä. Eilen oli mun onnen päivä, kun saatiin kahdet kakat pottaan ja toiset vieläpä mummolassa. :D Ja tänään yhdet, tsemppasin itseäni kun eilen innostuin.

Meillä on ihan tavallinen Ikean potta, joka ei tainnut maksaa edes kymppiä. :) Tuossa on irrallinen "sisäpotta" tai miksi sitä sitten kutsutaankaan mihin tuotokset tulee. Tosi helppo kipata siitä pönttöön ja huuhtaista.

Kiitos vastauksista! Mä oon himoinnu sitä kirkkaan keltasta baby björnin tuolia mutta ne on kaikkialta loppu kun se on viime tai toissavuoden väri.. Mummolassa meillä on se ikean kokovihreä perus, alkaahan sekin asianA paremmin kuin hyvin vaikkei neiti siihen osaa vielä muutakuin paukutella...

Meilläkin Ikean potta lyhyellä selkänojalla ja sisäpotalla. Me ollaan pottailtu jo kauan kaikkien ruokien jälkeen, mutta viime aikoina ollaan menty kovaa takapakkia. Typy ei suostu enään istuun potalle, kun ehkä kerran päivässä jos hyvin käy.. Aina saanu lueskella kirjoja, että on ollu tekemistä siinä. Nyt ei kirjat auta, ku ei suostu edes istahtaan siihen.

Kiitos vastauksista! Mä oon himoinnu sitä kirkkaan keltasta baby björnin tuolia mutta ne on kaikkialta loppu kun se on viime tai toissavuoden väri.. Mummolassa meillä on se ikean kokovihreä perus, ajaahan sekin asianA paremmin kuin hyvin vaikkei neiti siihen osaa vielä muutakuin paukutella...

Meillekin on muuten lopultakin potta tullut taloon ja on siinä istuskeltukin :) Iltaisin istutaan potalla kerran pari arkisin, mutta päiväkodissakin poika saa pottailua harjoitella. Mitään ei olla vielä pottaan saatu aikaiseksi, lattialle kyllä hyvinkin monet pisut... o_O Meillä on babybjörnin vihreä potta, poju pysyy siinä tukevasti ja tuo on kätevä tyhjentääkin ja pestä, kun kaukalo irtoaa.

Tänään ennätys, 5 krt ehti päivän aikana käydä potalla, 4 kerralla tuli jommankumman väristä tuotosta. En sanoisi puhtaaksi sattumaksi enää. :)
Mies jo luonnehti, että tyttö oppisi päiväkuivaksi ennen 2 v. En asettele tavotteita, mutta jos vaan sitoutuisi siihen opettamiseen ja sitoisi kaikki muutkin tyttöä kaitsevat, mikä ettei?!

Tänään ennätys, 5 krt ehti päivän aikana käydä potalla, 4 kerralla tuli jommankumman väristä tuotosta. En sanoisi puhtaaksi sattumaksi enää. :)
Mies jo luonnehti, että tyttö oppisi päiväkuivaksi ennen 2 v. En asettele tavotteita, mutta jos vaan sitoutuisi siihen opettamiseen ja sitoisi kaikki muutkin tyttöä kaitsevat, mikä ettei?!

Mä oon niin laiska pottailee.. Iha hävettää päiväkodintätinä ja äitinä. Meillä poika ei vaan suostu istuu siinä ja en oo sit viel jaksanu mitenkää säännöllisesti siinä istuttaa.

Takaisin