Pilkki24
Seurustelun sensei
Miehän menin synnyttämään erittäin luottavaisin mielin ja oikein odotin, että pääsen eroon raskausajan tuskaisesta olosta.Itsekin päädyin pelkopolille vasta ekan synnytyksen jälkeen, tosin minun kohdalla pelko ei johtunut siitä että henkilökunta olisi jotenkin toiminut väärin tai epäasiallisesti tai olisi tapahtunut varsinaisia virheitä. Kätilön kanssa keskustelin ja oli tosi ymmärtäväinen. Olisin halutessani saanut valita sektion, mikä oli vähän yllättävää mutta toisaalta helpottava ajatus. Päädyin silti alatiesynnytykseen, eli keskustelusta oli apua. Hain myös tietoa synnytyksestä ja tein suunnitelmaa. Ainut mikä tuossa meni pieleen, oli se ettei synnytyssairaalassa sitten tuntunut olevan hajuakaan siitä että olin käynyt pelkopolilla, ja kirjallista synnytyssuunnitelmaa ei ilmeisesti luettu vaan jouduin sitten verbaalisesti ilmaisemaan toiveeni. MUTTA toinen synnytys meni erittäinkin hyvin ja suunnitelmien mukaan, ja kesti vain puolet siitä mitä ensimmäinen.
Ainakaan samaan sairaalaan en synnyttämään enää haluaisi, vaikka pelkopolilla saisivatkin muuten mieleni rauhoittumaan. Viimeksi, kun jouduin astumaan siihen sairaalaan niin tärisin koko reissun, vaikka olin siellä aivan muissa asioissa.
En pelkää niinkään alatiesynnytystä vaan henkilökunnan suhtautumista minuun ja osaamista, jos kaikki ei menekään hyvin. Pelkäsin lapseni vammautumista vielä synnytyksen jälkeen niin, että etsin vammaisuuden merkkejä kuukausitolkulla synnytyksen jälkeen, kun häntä siis jouduttiin virvottelemaan synnytyksen jälkeen, kun leikkauspäätöstä pitkitettiin niin kauan. Onneksi lapsi vaikuttaa nyt olevan kaikin puolin ihan kunnossa. Taisi vain raju reissu jättää itseeni jälkensä.
Hienoa kuulla, että siulla on toinen synnytys kuitenkin ollut helpompi kokemus ja samaa toivon itsekin, jos tästä vain vielä joskus raskaudun.