Plussatestit

Piti käydä vielä kerran ostamassa testi ja testasin nyt päivällä laimeasta pissasta. Tänään ollut vähän ikävä päivä muuten - tämä hurjasti vahvistunut plussa vei onneksi muut huolet pois mielestä.:Heartpink nyt on rv 5+2.
 

Liitteet

  • 20200214_170054.jpg
    20200214_170054.jpg
    24.1 KB · Katsottu: 11
Hei, olen ihan uusi täällä foorumilla mutta mielelläni liityn mukaan keskusteluihin :) Alotetaan nyt laittamalla plussatesteistä kuvaa. Tänään tein digin (kp27) ja noi alemmat on eiliseltä eli kp26. Tosi haaleat haamut sain rfsu-testiin jo kp23 ja 24 mutta pelkäsin viivanpaikoiksi. Mutta eipä tainnu olla vaan kyllä se positiivistä näyttää!

Lopetin minipillerit jouluna ja sen jälkeen tuli vaan yhet menkat niin kierron pituus ei aivan selkeä mutta n. 28 päivää kierto. Minipillereitä syödessä menkat oli nimittäin menkat kokonaan poissa. Anyways tosi alussahan tässä ollaan ja jännitellään, pitää varmasti testata vielä ens viikolla kun raskauskeijun halpisliuskoja kaapissa löytyy. Toivottavasti viiva vahvistuu eikä menkat ala. IMG_20200214_172400.png ...
 
Moiķka!
Liityin nyt minäkin :)
39v, viides lapsi olisi tulossa. Lapsista vanhin toukokuussa 18v, seuraava on 14v ja sitten löytyvät 3 vuotiaat kaksoset. Hiukan hullu taidan olla kun TAAS tässä tilanteessa :D
8.2 puhdas nega ja tänään vahva plussa. Laskettu aika jotain 17.10
Laakista tärppäs tämä, kuten myös kaksoset
 

Liitteet

  • 20200214_152502.jpg
    20200214_152502.jpg
    11.9 KB · Katsottu: 8
Eilen jo näkyi illalla kaksi viivaa, tänään aamulla uusinta. Pakko se on uskoa, että raskaana ollaan. Tiistaiaamuna oli vielä negatiivinen testi. Arvioisin että 3+5 menossa. Ensikertalainen olen ja hämmentynyt, sillä edelliset kaksi kiertoa olivat 47-63 päivää, ovistikut näytti ihan mitä sattuu, menkat on olleet todella outoja marraskuusta lähtien.. e-pillerit jätin jo maaliskuussa, mutta vasta joulukuun lopulla jätettiin kumi pois. Marraskuussa gynekologi huomasi pco:n tyyppiset munasarjat, muttei vielä antanut diagnoosia. Toisesta kierrosta tärppäsi siis, kun minä olin jo varautunut epäsäännöllisen kierron vuoksi hakeutumaan takaisin gynen puheille kevään korvilla.

Jännä juttu, että 2 viivaa aiheutti lähinnä suuren taakan putoamista harteilta. Olin niin varma jo, etten tulisi helposti raskaaksi. Nyt kai neuvolaan yhteys.. olen arkisin toisella paikkakunnalla töissä, voi olla pientä säätöä neuvolakäyntien kanssa o_O Tässä kohtaa todella oudon vapautunut olo; tulee mitä tulee, kaikki järjestyy jotenkin.
 
Jännä juttu, että 2 viivaa aiheutti lähinnä suuren taakan putoamista harteilta. Olin niin varma jo, etten tulisi helposti raskaaksi. Nyt kai neuvolaan yhteys.. olen arkisin toisella paikkakunnalla töissä, voi olla pientä säätöä neuvolakäyntien kanssa o_O Tässä kohtaa todella oudon vapautunut olo; tulee mitä tulee, kaikki järjestyy jotenkin.

TESistä riippuen saat tod näk käydä äitiysneuvolassa työaikana. Itse kerroin raskaudesta esimiehelle juuri siksi, että pääsen esim ensi viikolla varhaisultraan kesken työpäivän eikä tarvitse käyttää saldotunteja. Onnea plussasta!
 
Virallinen testipäivä alkion siirron jälkeen (rv4+2) ja testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva. Varmaan testaaminen kannattaisi nyt lopettaa senkin takia, että istukkahormoonia on virtsassa niin paljon ettei se ns. huomaamatta enää häviä vaan tulee muutakin, kipuja ja vuotoja tai sitten raskaus jatkuu ulkoisesti normaalisti ja ultrassa todetaan poikkeamat. En usko että testaaminen enää antaa lisätietoa.
Meillä myös PAS ja virallinen testipäivä oli torstai. Ootko jo päässyt verikokeeseen?
Itse kävin perjantaina (rv4+2) ja hcg oli 400 paikkeilla. Se loi kanssa pienen luoton siihen että tilanne on niin hyvä kun se tässä vaiheessa voi olla :)
 
Apua Apua. Plussasin tänään ja laskureiden mukaan olisi viikot 4+3, nyt kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä. Ekaa lasta odotellaan ja alussahan tässä vielä ollaan, mutta kaikki uusi ja tuntematon jännittää! Vertaistukea haen täältä siis kovasti. Laskettuaika olisi raskauslaskureiden mukaan 22.10.

Ei olla miehen kanssa "varsinaisesti" yritetty, vaan lähinnä ollaan jätetty ehkäisy pois ja ajateltu, että sitten tulee, jos on tullakseen. Oon raskausvitamiineja syönyt jo muutaman kuukauden ns. varuiksi, kun ei tiedä sitä ajankohtaa varmuudella. Jotenkin yllärinä tämä tuli silti vaikka tiesikin, että se mahdollisuus on. Jotenkin ajattelin raskautumisen omalla kohdallani kestävän pidempään, kun ikää on jo yli 30 ja aina pelotellaan, että se voi kestää useita vuosiakin, etenkin tämän ikäisenä.

Positiivisesti yllättyneitä ollaan silti miehen kanssa molemmat tästä tulevasta masuasukista mikäli kaikki vain menee hyvin. Vielähän on mahdollista, että tässäkin jotain käy, joten ihan rauhassa suhtaudutaan vielä ja työstetään ajatusta mahdollisesta perheenlisäyksestä pikkuhiljaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mimisu, ollaan sitten ihan samoilla päivillä ja sama la. :grin Esikoista myös odotellaan ja jännitetään että pysyisi mukana loppuun asti :happy::Heartpink

tein tänään vielä viimeisen liuskan pois kaapista.. täysin tasavahvat viivat olivat, joka päivä hyvin vahvistuneet siis :love7
 
Meillä myös PAS ja virallinen testipäivä oli torstai. Ootko jo päässyt verikokeeseen?
Itse kävin perjantaina (rv4+2) ja hcg oli 400 paikkeilla. Se loi kanssa pienen luoton siihen että tilanne on niin hyvä kun se tässä vaiheessa voi olla :)
Ei ollut verikoetta, luottavat vissiin noihin kotitesteihin.
 
TESistä riippuen saat tod näk käydä äitiysneuvolassa työaikana. Itse kerroin raskaudesta esimiehelle juuri siksi, että pääsen esim ensi viikolla varhaisultraan kesken työpäivän eikä tarvitse käyttää saldotunteja. Onnea plussasta!

Työpäivän aikana onnistuu varmaankin neuvolakäynti, mutta kotipaikkakunnalle en ehdi, joutuisi olemaan koko päivän pois töistä aina. Täytyy selvittää, joudunko käymään yksityisellä, vai onko tällaisissa tapauksissa mahdollista käyttää työpaikkakunnan julkisia neuvolapalveluita. Varasin nyt kuitenkin varhaisultran yksityiselle.
 
Työpäivän aikana onnistuu varmaankin neuvolakäynti, mutta kotipaikkakunnalle en ehdi, joutuisi olemaan koko päivän pois töistä aina. Täytyy selvittää, joudunko käymään yksityisellä, vai onko tällaisissa tapauksissa mahdollista käyttää työpaikkakunnan julkisia neuvolapalveluita. Varasin nyt kuitenkin varhaisultran yksityiselle.

Itse yritän varata aina aamu-/iltapäiväaikoja niin että työpäivä häiriintyy mahdollisimman vähän. Itsekin työskentelen toisella paikkakunnalla kuin missä asun, mutta välimatka on onneksi lyhyt. Kunnallinen varhaisultra on lisäksi meiltä kotoa 20 km päässä klo 10.20, niin esimieheltä sain luvan tehdä aamun kotona etätöitä, käyn ultrassa ja meen töihin sitten ultran jälkeen :happy: toki tällainen ei olisi ollut mahdollista esim joskus kun oli kassalla töissä. Nyt onneksi voi itse suunnitella omat työt.
 
Eilen tein plussatestin! En todellakaan ajatellut että olisin raskaana, mitään oireita kun ei ole ollut. Edellisessä raskaudessa, joka meni kesken varhaisilla viikoilla 5+2, rinnat oli tosi kipeet ja turvonneet jo hyvissä ajoin ennen odotettujen menkkojen alkua. Nyt rinnat ehkä aavistuksen turvoksissa, samalla tavalla kun yleensäkin menkkojen alla. Nyt ois viikkoja edellisistä menkoista laskien 5+2, mutta oon aika varma että ovulaatio oli reippaasti myöhässä joten ennen kuin toisin todistetaan uskon olevani nyt 4+3 jolloin la ois 22.10 Ensimmäinen lapsi ois tulossa ja tuon keskenmenon vuoksi on aika epäuskonen olo... Joka vessareissu jännittää ja on jotenkin vaikea kuvitella että näin oireeton raskaus kestäs... no eihän noita viikkojakaan oo vielä paljoo että josko niitä oireita alkais tulemaan. Varhaisraskauden ultraa oon suunnitellu oman mielenrauhan säilyttämisen vuoksi. Mutta sitäkin joutuu vielä kolmisen viikkoa oottelee. Nyt kuitenki toiveikkaana liityin tähän keskusteluun mukaan, jos vaikka kaikki meniski hyvin! Onhan todennäköisyydet kuitenkin mun puolella
 
Täällä yksi ensimmäistä odottavaa liittyy varovaisesti mukaan joukkoon... Plussasin viikko sitten ja vieläkin on aika epätodellinen olo. Mulla ei oo ikinä ollut varsinaista vauvakuumetta, mutta olen kuitenkin aina ajatellut, että olisi mukavaa saada lapsia jossain vaiheessa. Jätettiin ehkäisy pois puolisen vuotta sitten "tulee jos on tullakseen ajatuksella", ja tässä sitä nyt sitten ollaan, 5+0 ja laskettu aika 18.10. Vähän jännittää että pysyykö tämä matkassa, mutta kaiken muun suhteen on ainakin vielä tässä vaiheessa luottavainen olo. Aika näyttää. :)
 
Takaisin
Top