Plussanneet joulukuiset

Heippa! Mäki voisin hypätä jo tänne joulukuisten sekaan. Eilen tein positiivisen testin kp30 ja hedelmöittymisestä laskettuna la ois 12-14.12, eli nyt ois viides viikko meneillään. :)

Esikoinen täytti just 3v ja toinen on ollu haaveissa jo pitkään, nyt sitte vihdoin tärppäs. Toisaalta taas niin huono ajankohta, ku just kuukausi sitte alotin oppisopimuskoulutuksen. :facepalm: Samassa työpaikassa olin ennen esikoistaki ja kerkesin sen puoli vuotta olla töissä, kunnes jäin äippälomalle. Joku kirous tässä on että heti raskaudun, kun saan töitä, toivottavasti työnantaja ei ajattele pahalla. :D

Menkkajomotusta on ollu muutaman päivän ja tänään väsyttäny, hikoiluttanu ja palellu. Pari kiertoo seurasin aamulämpöjä ovulaation ennusteluun, ja nyt lämmöt oli ovulaation jälkeen aika korkeella eikä lähteny laskuun, joten siitäki päättelin raskauden. Pitää ehkä vielä tehä digi, jos siitä sais vähä varmuutta vielä viikkoihin.

Jotenki en oo vielä ees sisäistäny tätä asiaa. Ei oo oikeen herättäny minkäänlaisia tunteitakaan tää tieto, vaikka on kyllä ollu kovin toivottu tapaus, jotenki aattelin etten saa toista vielä piiitkään aikaan. Ehkä se tästä pikkuhiljaa konkretisoituu, ku pääsee neuvolaan ja ultraan ym. Ei oo ainakaan mitenkään vaikeeta pitää tietoo vielä vaan itellään, ku tuntuu jotenki niin neutraalilta asialta, ja ehkä se toisen kohalla onki vähä neutraalimpaa. :D

Mutta hei onnea kaikille muille plussanneille ja vielä tuleville, toivotaan että kaikkien alut pysyy tiukasti takiaisena matkassa! :Heartred
 
Hui, tää on mun eka viesti koko foorumilla. Plussasin n. viikko sitten, LA olisi 8.12. :) Raskaus oli iso yllätys, koska mulla on pcos ja gyne sanoi viimeksi, etten ovuloi lainkaan (paitsi jos kierto olisi joskus alle 35 päivää. Itse olin eri mieltä, koska tunnen aina oviksen, mutta gyne torppasi nämä ajatukset täysin). Gynen mukaan kannattaa vain mennä hoitoihin heti, kun lapsen haluaa.

Meillä on vielä ollut ehkäisy käytössä ja tarkoitus oli jättää se kesällä pois. Mutta kun mun viimeisin kierto olisi venynyt jo yli 50 päiväiseksi, päätettiin, että väliäkö tuolla ehkäisyllä, kun ei tällaisesta kierrosta voi millään raskautua jos raskaudun ylipäätään, ja jos niin kävisikin, niin sehän olisi vain iloinen ihme. Ja niin siinä sitten kävi, että tunsin ovisoireet vasta kp 42, juuri kun oltiin pari päivää sitten unohdettu ehkäisy. Ja siitä ekasta puolivahinkokerrasta sitten alkoi raskaus.

Nyt toki pelottaa, että voiko noin pitkän kierron munasolu olla mitenkään kelvollinen jakautumaan jne. Pelkään hirveästi tuulimunaa ja kohdun ulkoista. Aluksi pelotti kemiallinen, mutta se ei enää ole todennäköinen. Nyt viikkoja 4+6 oviksesta laskettuna, mutta koska viime menkat oli helmikuussa, neuvola laskee viikoiksi 8+6. Pieni heitto siis, vaikka yritin kertoa, että mun kierto ei ole koskaan ollut säännöllistä nähnytkään, vaan aina 35-45 päivää ja joskus jopa yli sen 50. :D

Oireina tällä hetkellä kipeät rinnat, lievää etovaa oloa aamuisin ja pientä väsymystä sekä palelua. Vaikea myös uskoa, että olisin raskaana. Ja tosiaan pelkään paljon keskenmenoa, enkä osaa oikein vielä iloita tästä. Varhaisultraan mennään käymään vkolla 7+, jos raskaus sinne asti jatkuu. Niin ja ihan eka raskaus kyseessä.
Mulla myös diagnosoituna pcos, viidettä odotan tällähetkellä.
Aikaisemmat neljä pitkistä kierroista saaneet alkunsa ja tämän viimeisimmän kierrosta ei ihan tarkkaa tietoa kun pillerit kerkesin lopettamaan vain hetkeä aikaisemmin. Raskautunut olen erittäin helposti, ensimmäinen tuli pillereiden läpi.
Joten kaikki on mahdollista, sanoo gynekologit ihan mitä tahansa.
 
Mäkin tänne tulen huutelemaan. Tänään 4+0. Yksi tuulimuna taustalla joulu-tammikuussa. Yhet kuukautiset tuli välissä ja sitten tärppäs. Nyt hirvittää ja paljon. Varasin jo varhaisultran 7+0 ja maanantaina soitan neuvolaan. Nyt siis esikoista olis toiveissa :love7
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin tänne tulen huutelemaan. Tänään 4+0. Yksi tuulimuna taustalla joulu-tammikuussa. Yhet kuukautiset tuli välissä ja sitten tärppäs. Nyt hirvittää ja paljon. Varasin jo varhaisultran 7+0 ja maanantaina soitan neuvolaan. Nyt siis esikoista olis toiveissa :love7
Voi tsemppiä hirveästi! ❤
 
Menkkajomotusta on ollu muutaman päivän ja tänään väsyttäny, hikoiluttanu ja palellu. Pari kiertoo seurasin aamulämpöjä ovulaation ennusteluun, ja nyt lämmöt oli ovulaation jälkeen aika korkeella eikä lähteny laskuun, joten siitäki päättelin raskauden. Pitää ehkä vielä tehä digi, jos siitä sais vähä varmuutta vielä viikkoihin.

Mulla on kans olleet aamulämmöt selvästi koholla. Ne nousee kyllä aina oviksen jälkeen 37, mutta nyt on myös pysyneet siellä. Lisäksi kun mulla on aktiivisuusranneke, joka piirtää leposykekäyrää, niin siitäkin näkee selvästi raskauden. Normaalisti mulla lähtee leposyke oviksen jälkeen nouseen ja menkkojen jälkeen laskuun. Mutta nyt se on vain jatkanut nousuaan ja jäänyt korkealle. Alimmillaan se oli 64 ja sieltä se on nyt noussut 79 asti, jossa pysyttelee. Mun mielestä tällaset kaikki on hirveän mielenkiintosia ja ois siistiä, jos näiden avulla voisi joskus vielä vaikka ennustaa, eteneekö raskaus normaalisti tms. :bookworm:
 
Tjaah. Olikohan tämä sitten tässä. Raskaustestin viiva alkaa paremminkin hiipumaan, samoin oireet. Eli kuukautisia odotellessa...

Noista epämäärisistä kierroista; esikoisesta ovuloin KP 26, lääkärillä oli vaikeuksia sulattaa asiaa. Tokakin hedelmöityi jotain kp21. Kolmannesta ei hajuakaan, sillä kuukautiset eivät ehtineet alkaa ennen uuden raskauden alkua ts. tärppäsi ekasta kierrosta. Jos on raskaana, on raskaana, ei sen ovulointiajankohdan kanssa pitäisi olla väliä, silti tulee terveitä lapsia. Alkanut raskaus ehkäisee jo aika tehokkaasti kuukautisia, vaikkei hedelmöitymisestä olisi kauaa. Pienikin määrä hormoneita tuntuu oireina ja stoppaa kierron.
 
Tjaah. Olikohan tämä sitten tässä. Raskaustestin viiva alkaa paremminkin hiipumaan, samoin oireet. Eli kuukautisia odotellessa...

Noista epämäärisistä kierroista; esikoisesta ovuloin KP 26, lääkärillä oli vaikeuksia sulattaa asiaa. Tokakin hedelmöityi jotain kp21. Kolmannesta ei hajuakaan, sillä kuukautiset eivät ehtineet alkaa ennen uuden raskauden alkua ts. tärppäsi ekasta kierrosta. Jos on raskaana, on raskaana, ei sen ovulointiajankohdan kanssa pitäisi olla väliä, silti tulee terveitä lapsia. Alkanut raskaus ehkäisee jo aika tehokkaasti kuukautisia, vaikkei hedelmöitymisestä olisi kauaa. Pienikin määrä hormoneita tuntuu oireina ja stoppaa kierron.


Voi ei :sad001 teitkö uutta testiä tänään siis?
 
Tjaah. Olikohan tämä sitten tässä. Raskaustestin viiva alkaa paremminkin hiipumaan, samoin oireet. Eli kuukautisia odotellessa...

Voi ei, onpa kurja tilanne :sad001 Toivottavasti kuitenkin kaikki kääntyisi vielä hyväksi. Kuinka usein oot tehnyt testejä nyt?
 
Hei!

Liitynpä minäkin tänne kirjoittelemaan. Olen 35-vuotias, lapsia on kolme poikaa, 5-, 7-, ja 10-vuotiaat. Tyttö olisi kovasti toiveissa, vaikka tietenkin lapsi kuin lapsi, tervetullut ja ihana.

Rv 4 +3, kaksi piinaviikkoa takana, kun olin aivan varma, että olen raskaana, mutta testit näyttivät negaa. Mies piti luulotautisena. :p Mutta niin vain plussasin, ovulaatio oli kaksi viikkoa myöhässä, tai sitten niitä tuli kaksi (luin, että tällainenkin on mahdollista o_O), joista toinen ei välttämättä ollut "oikea".

Meidän piti alkaa nyt seuraavasta kierrosta yrittää, suunnitelmissa vielä ainakin pari lasta, katsoo nyt miten tässä ehtii, ennen kuin ikä tulee vastaan. :grin Sanoin miehelle, että nyt on tässä kierrossa ovuloitu, voidaan ottaa rennosti ehkäisyn suhteen. Ja kuinkas sitten kävikään. laughing7
 
Hei, minäkin liityn tänne ryhmään kirjoittelemaan. Viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen saatiin plussa ensimmäiseistä ivf-hoidosta. Nyt menossa 4+6 ja laskettu aika olis 9.12.
Jännää mutta myös tosi pelottavaa kun yksi keskenmeno oli muutama vuosi sitten.
 
Tjaah. Olikohan tämä sitten tässä. Raskaustestin viiva alkaa paremminkin hiipumaan, samoin oireet. Eli kuukautisia odotellessa...

Noista epämäärisistä kierroista; esikoisesta ovuloin KP 26, lääkärillä oli vaikeuksia sulattaa asiaa. Tokakin hedelmöityi jotain kp21. Kolmannesta ei hajuakaan, sillä kuukautiset eivät ehtineet alkaa ennen uuden raskauden alkua ts. tärppäsi ekasta kierrosta. Jos on raskaana, on raskaana, ei sen ovulointiajankohdan kanssa pitäisi olla väliä, silti tulee terveitä lapsia. Alkanut raskaus ehkäisee jo aika tehokkaasti kuukautisia, vaikkei hedelmöitymisestä olisi kauaa. Pienikin määrä hormoneita tuntuu oireina ja stoppaa kierron.

Voi ei... Toivottavasti olisi vain sattumalta hailakampi testi. :Heartpink Voimia epätietoisuuteen!
 
Minäkin nyt varovasti ilmoittaudun tänne mukaan (viiden positiivisen raskaustestin jälkeen - en ole siltikään vielä ihan varma uskonko, että ekasta kierrosta tärppäsi :grin). Tämä olisi minun ja mieheni ensimmäinen lapsi. Omien laskujeni mukaan tällä hetkellä menossa rv 4+3 ja la 9.12.19. Varhaisultraan on myös varattu aika rv:lle 8+0, ihan uteliaisuudesta.. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja siellä näkyy mitä pitääkin. :smiley-angelic001
 
Valoisa, Onnea plussasta! Nuo sun viikot/la ei ehkä ole ihan oikein, kun jos on la 9.12. niin tänään on h5+0 :)
 
Valoisa, Onnea plussasta! Nuo sun viikot/la ei ehkä ole ihan oikein, kun jos on la 9.12. niin tänään on h5+0 :)

Kiitos Novem! :happy: Menen näköjään ihan sekaisin näissä päivissä. Eli luultu ovulaatio ollut siis 18.3.19, la 9.12.19 ja nyt siis tosiaankin rv 5+0. Menihän nyt oikein..? :grin
 
Kiitos Novem! :happy: Menen näköjään ihan sekaisin näissä päivissä. Eli luultu ovulaatio ollut siis 18.3.19, la 9.12.19 ja nyt siis tosiaankin rv 5+0. Menihän nyt oikein..? :grin

Joo, nyt kuulostaa oikealta! :joyful:
 
Takaisin
Top